דף הבית רוחניות נומרולוגיה טעמי המקרא
טעמי המקרא
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 535



טעמי המקרא

אנו באים לעזרתך מתוך רצון לעזור לך לשנן את טעמי המקרא — על ידם תדע לקרוא בתורה בכל מקום וכן בנביאים.

״ויבינו במקרא״ — אומר נחמיה והגמרא דורשת על פסוק זה: "אלו פסוקי הטעמים" (מגילה ל׳)

ואכן .חכמנו לא הגזימו בדבריהם. היודע את פסוקי הטעמים מגיע להבנת הפסוקים ולהבנת תוכנם ומאידך היודע ומבין בפסוקים יוכל בנקל להגיע לידיעת והכרת הטעמים.

הטעמים צמודים, איפא׳ בקשר אמיץ לפסוקים ופותחים פתח להבנתם.

כנסו למידע כאן צמח רודה נגד עין הרע

טעמי המקרא מהוים שפה של נגינה, כמו שהתוים הם שפת נגינה מתוכם קורא המנגן. מן הראוי שתשנן לך היטב את הסימנים השונים המופיעים על גבי כל טעם וטעם.

עליך, למשל, אכור שהסימן י מציק את הטעם -פשטא" וכאשר

"טעם" זה מופיע על המילה: ויאמר, הרי שיש לקרוא מילה זו בנגינת "פשטא" וכך בכל "טעם" ו״טעם".

הנה ערוכים לפניך טעמי המקרא השגורים:

אלו שמות הטעמים

9*?טא מנח ןרקא ^נה $טל קנח^עדז רקיעי טהפך

£כןף״כןשן ז רף־גדול קרכא ט?הא מנה ז$ת;תתא

?^ץיץ^י■• תלישא-גד^ה קךלא אזלא־

נחם ?רשים חקא תביר מזיב פסיק י קוף-^סוק
שלשלת קך5ךנ»רה מרכא־בפולה תזז״כךיומו:

חשוב לך עד מאד לדעת שהסימן המציין את הטעם, כשהוא מופיע על גבי האות המסוימת, הרי שיש להדגיש את הצליל המרכזי דווקא על אות מסוימת זו שעליה הוטבע הסימן.

אם תנהג אחרת תיראה מגוחך. מלבד השיבוש שבדבר המנוגד גם למבטא הנכון של השפה העברית.

אס הסימן מוטבע, למשל, על האות* א׳ שבמילה* "ויאמר"׳ הרי שעליך להבליט את האות א/ כי ע״י סטיה קלה אתה מעביר את ה״טעם" לאות אחרת ופוגם בנגינה של אותה מילה.

רשום נא לפניך עוד כלל חשוב* לעתים דומים סימני הטעמים בצורתם החיצונית איש לרעהו ואולם ניב הנגינה שוגה ואין זהות בין השנים. אין ספק שבמקרה כזה צמוד הטעם ל״טעם" נוסף.

כנסו לקרוא על לשם יחוד סעודה רביעית

למשל הסימן > שצורתו כמו חץ שרגלו השמאלית נקטעה כשהוא בא בעצמו הריהו* "יתיב", בעוד שאם בא אחריו ה״פשטא" הריהו* "מהפך".

או הסימן * יש והוא * "מונח", מונח צמוד ל״זרקא", "סגול", רביעי או "אתנחתא" ואולם כשהוא מופיע לפני "קטון" או "גדול" הריהו* "זקף".

או הסימן ' כשהוא לעצמו הריהו* "פשטא", ובצמוד לסימן המקביל לו משמאלו הריהו "קדמא" בעוד שהסימן שבמקביל* "אזלא" כשהוא לעצנזו הריהו* "אזלא גרש".

הטעמים המופיעים אחרי "סוף פסוק" הם נדירים בדרך כלל, פרט ל״שלשלת" שהוא "פזר" משולש ואף הוא מופיע לעתים רחוקות במחזור ההפטרות בנביא במשך השנה.

כלל חשוב: לעתים אתה נתקל בהפטרה במילה שאין עליה "טעם" כלשהו ואז אתה תתקשה בוודאי בסידורם הנכון של המילים לפי הטעמים. אם תשים לב תיוכח שהמילה הזו צמודה במקף: — למילה הבאה אחריה. אם כן עליך להבליע מילה זו ולתת דגש למילה שלאחריה. למשל: "רוני ושמחי בת ציון כי הנני בא ושכנתי בתוכך נאום ד׳". על המילה: "כי" מוטבע הטעם: "דרגא". ה״תביר" מופיע על המילה: "בא" ואילו המילה ״הנני״ חסרה ״טעם״ ואם p, צמודה היא למילה: "בא" ויש להבליעה במילה זו.

הברכות שאחרי קריאת ההפטרה, שאותם אתה מוצא בכל חומש יש להם סגנון אחיד מקובל.

בעוד שטעמי המקרא שוגים קצת בצלילם לגבי הקריאה בנביא.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI