דף הבית רוחניות פנג שווי וידע הקב״ה ברב
וידע הקב״ה ברב
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 926

וידע הקב״ה ברבי מתיא בן חרש שאינו מקבל הרפואה יען אינו מאמין בעצמו, וגם סברא עימו שנגלתה לו האשה מסיבת היותו חסר בזה העניין של שמירת העיניים, ואף על פי דאמרו עליו שמימיו לא הסתכל באשת איש ולא באשה אחרת, לא התקררה בזה דעתו, ורק אחר שקיבל הבטחה לכל ימי חייו שאין פוגע בו המשטין, היינו עד יום מותו, הסכים לרפואת עיניו מרפאל.

מאמר בנושא סליחות הרב אלבז שידור ישיר

  1. מעשה באדם אחד מין שהיה רבו שונה ואומר אל תאמין בעצמך עד יום מותך, והיה חולק על דברי רבו, אמר הקדוש ברוך הוא, זה בא לחלוק על התורה, מה עשה לו ניסה אותו, ויצא יום הכפורים לתוך גינה אחת וראה ריבה אחת מקושטת נאה ומשובחת, ועמדה לו כנגדו, ובקש להזקק

  2. ואל תדין את חברך 117עד שתגיע למקומו,ואל תאמר דבר שאי

: — v I • T :״ ••I T ־ •••"•"•:V TT- — : * I•

אפ #ר לשמוע לה, השיח עמה, אמרה לו אשת איש אני, אמר לה מקובל, אמרה לו כהנת אני, אמר לה מקובל, אמרה לו נדה אני, אמר לה מקובל, ולא זז עד שנזקק לה, הלך וישב לו לביתו אלופסין לומר מה עבר עליו, והיו רבותיו עולים ומבקרים אותו, ומוצאים אותו כחולה חודש אחר חודש, לומר מה עשיתי, והוא לא היה חולה, מה עשה הקדוש ברוך הוא, אמר עד מתי הוא מצטער, רמז הקדוש ברוך הוא לאותה שידה, והלכה ועמדה לפניו, אמרה לו עד מתי אתה מצטער, אני אותה האשה שנזקקת עמי, רוח אני, אלא בשביל שהיית חולק על דברי חכמים שאמרו אל תאמין בעצמך עד יום מותך (מדרש תנחומא מקץ סימן טו׳).

מידע שיש על הרב יצחק שוקרון

  1. ופשטו של דבר שאי אפשר לעולם להגיע למקום חברו, לטעם שאי אפשר לעולם שיהיו דומים בכוחות השכל והגוף, ואף אם נולדו תאומים לאותה האם וכל גידולם תמיד היה יחדיו, אינם זהים בתכונותם, ואמרו במדרש כשם שאין פרצופותיהן שוין זה לזה, כך אין דעתן שוה, אלא כל אחד ואחד יש לו דעה בפני עצמו (תנחומא פרשת פינחס סימן א׳).

  2. אבל מצווה רמיה עליו, לדון את חברו לכף זכות על ידי שמשתמש בכוח המדמה להגיע למקומו.

  1. שסופו להשמע. 120ואל תאמרלכשאפנה אשנה, שמא לא תפנה:

*•* T • T V V • V V T V V • • $ T • S V

  1. ואפילו אבני ביתו של אדם וקורות ביתו של אדם מעידים בו (תענית דף יא׳ עמוד א׳), שנאמר אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ חנננה (חבקוק פרק ב׳ פסוק יא׳).

  2. וכדאמר רב גידל אמר רב, האומר אשכים ואשנה פרק זה, אשנה מסכתא זו, נדר גדול נדר לאלהי ישראל (נדרים דף ח׳ עמוד א׳), לכן ידקדק בלשונו בכל עניין לאמור בלי נדר.

אבל קשה הן זה מנדרי זרוזין הוא, וכדאמר רב גידל אמר רב, מנין שנשבעין לקיים את המצוה, שנאמר (וזהלים פרק קיט׳ פסוק קו׳), נשבעתי ואקימה לשמר משפטי צךקך (חגיגה דף י׳ עמוד א׳), ואמרו בכל דבר מצווה היה נשבע (מדרש תהלים מזמור פרק קיט׳ פיסקא מה׳), ואולי מדוד נלמד שסמך מייד השבועה לקיומה, שנאמר ׳נשבעתי ואקימה׳.

ועדיין בעי פרוק מי תוקע ליד דוד שחי הוא ומקיים השבועה, ולזה הטעם אומרים תנוחמו מן השמים (מסכת שמחות ברייתות מאבל רבתי פרק ד׳ הלכה יג׳), ולא אומרים מן השמים תנוחמו, שלא יזכיר שמים בחינם ואולי אינו חי לאמור תנוחמו, ואם כך באמירה כל שכן ׳ואקימה׳, ומאותו טעם אמרו (נדרים דף י׳ עמוד ב׳), מנין שלא יאמר אדם לה׳ עולה, אלא יאמר קךבן ליהוה (ויקרא פרק א׳ פסוק ב׳).

ולכן מתנה הוא תנאי לכשאפנה, ומי שיכול הוא להפנות ואינו נפנה עליו דיבר התנא לאזהירו.

וגם אולי שאני דוד שידע שיום פקודתו שבת הוא (שבת דף ל׳ עמוד א׳), ולא היה נשבע בשבת, שנאמר הודיעני ןהוה קצי ומדת ןמי מה היא אךעה מה חדל אני (וזהלים פרק לט׳ פסוק ה׳).

(ה) הוא דדה אומר, 122 אין בור ילא חטא, 123 ולא עם הארץ חסיד, 124ולא הבישן למד, לשון גזל הוא, שנאמר ואתי אתם קבעים הגוי בלו (מלאכי פרק ג׳ פסוק ט׳), לכן לא יאמר לכשאפנה, אלא יקבע עיתים כגזלן, וזה ׳הפרו תורתך׳, כלומר הגזל של הזמן, ובהיתר גמור הוא כיון שלה׳ הוא, והכול שלו.

איך יהא ירא חטא, כי אם אינו לומד מובטח לנו דאינו יודע ממי וממה עליו להיות ירא, ואחר כך ראיתי בדומה לזה לבעל הפרחי כהונה (כריתות דף כח׳ עמוד א׳) שרמז התנא דצריך להקדים לימוד התורה ליראת חטא, כי אין בור ירא חטא כדי לידע איך להתנהג בעבודתו יתברך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI