דף הבית רוחניות אבחון בצבעים מאימתי ממון חביב על האדם
מאימתי ממון חביב על האדם
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 4212


  1. מאימתי ממון חביב על האדם, הוי אומר משעה שטרח בעבורו והתייגע יגיעות רבות על מנת לכנוס, היינו ממונו, ואמר התנא עצה זו כי

186ממון חברךחביב עליך כשלך.

ביגיעות שלו עצמו מבין הוא, לטעם שאדם קרוב אצל עצמו, אך לא באשר מתייגע חברו, וכן הוא בכל עניין ולא דווקא בממון, וזה כמו שאמר הלל דעלך סני לחברך לא תעביד, זו היא כל התורה כולה, ואידך פירושה הוא, זיל גמור (שבת דף לא׳ עמוד א׳), אלא שרבי יוסי פלס הדרך אל הכוח המדמה, כי בממון כולם נבונים, לא צריכים באר היטב.

מאמר בנושא חלום על צואה

  1. פתח בממון וסיים בתורה, רמז למי ששם על עצמו להיות כיששכר יושב אוהלים, שיזהר בממון זבולון כאילו שלו הוא, שמחרף רעהו נפשו בעבור ישב שותפו לחיי העולם הבא ללמוד תורה השקט ובטח, שנאמר והיה מעשה הצדקה שלום ועבדת הצדקה השקט ובטח עד עולם (ישעיהו

/ T - - •• t It t : - - - t It t : - •• - tt:

פרק לב׳ פסוק יז׳), מעשה הצדקה של זבולון ועבודת הצדקה של יששכר, שעובד את קונו בעזר הצדקה של זבולון, ואמר רבי אלעזר גדול המעשה יותר מן העושה (בבא בתרא דף ט׳ עמוד א׳), היינו גדול זבולון המעשה את יששכר, יותר מיששכר.

ואמרו שמעון אחי עזריה (סוטה דף כא׳ עמוד א׳), ונקרא שמעון על שם עזריה, כי עזריה מעשה לשמעון (אברבנאל דברים פרק לג׳ פסוק יח׳).

מידע שיש על קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף מקור

188והתקן עצמך ללמוד תורה, שאינה ירשה לך. וכל מעשיך יהיו לשם שנדם:

  1. הנה בעי ביאור מהו ההתקן עצמך שאמר, ומה עניין הירושה לכאן. ונ״ל כדאמר רב יהודה אמר רב, לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצות אף על פי שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה (פסחים דף נ׳ עמוד ב׳), לכן נראה שרוצה לומר שיתקין עצמו ללמוד לשמה, אף על פי שלעת זו הוא בא ללמוד שלא לשמה, ועניין הירושה בא כמשל, שכל הבא בירושה אין ליורש כל טרחה בה, ואמר זה המאמר אחר אומרו יהי ממון חברך חביב עליך כשלך, ודומה ענינם שלא טרח בשניהם.

ובא התנא להזהיר שלא יהא האדם רגיל בלימוד התורה כפי שבא בראשיתו ללמוד שלא לשמה, וישכח לבסוף העיקר שיש לו לטרוח ולפלס דרכו ללמוד לשמה, ובא להזכירו וכל מעשיך יהיו לשם שמים, היינו לשמה.

וגם אפשר לומר עניין הירושה לא כדרך המקובל שאב מוריש לבנו, אלא מה שלמד כבר אינו כקניין ירושה המובטח ליורש, אלא יש לו לשוב ולרכוש זו התורה שחוזר על תלמודו כל ימיו, שזה הנחת רוח האמיתי במחיצה של מעלה שאומרים אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו (בבא בתרא דף י׳ עמוד ב,), וזה הוא לשם שמים, שבא לשם ותלמודו בידו, לכן התקן עצמך, כמו התקן עצמך בפרוזדור כדי שתכנס לטרקלין (לעיל פרק ד׳ משנה טז,), ותלמודך בידך כשתכנס לטרקלין.

(יג) רבי שמעון אומר,הוי זהיר בקריאת שמע (ובתפלה). וכשאתה מתפלל,אל תעש תפלתף קבע, אלא רחמים ותחנונים לפני המקום

ברוך הוא, 193 שנאמר פי חנון ורחום הוא ארך אפים ורב חסד ונחם על הרעה (יואל פרק ב׳ פסוק יג׳). 194ואל 195תהי רשע בפני עצמך: 193וגם ביונה (פרק ד׳ פסוק ב׳) כתיב הכי, אם כן לאיזה טעם הביא התנא פסוק זה דווקא מיואל.

אלא שביואל הקדים תשובה לתפילה, שנאמר וקךעו לבבכם ואל בגדיכם ושובו אל ןהוה אלהיכם (שם), להורות נתן דיש להרהר בתשובה לפני שבא בדברים אל המלך, ואחר שהרהר תשובה אינו בבחינת רשע בפני עצמו.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI