דף הבית רוחניות קריסטלים רוחניות ונראה דצ״ל המחלל שם שמים בסתר מיירי במי שעושה כך לתיאבון
ונראה דצ״ל המחלל שם שמים בסתר מיירי במי שעושה כך לתיאבון
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 4009


346ונראה דצ״ל המחלל שם שמים בסתר מיירי במי שעושה כך לתיאבון (רמב״ם הלכות יסודי התורה פרק ה׳ הלכה י׳), וגם דווקא במי שיכול להתגבר על יצרו, אבל מי שאינו יכול, ילך למקום שאין מכירין אותו, וילבש שחורין ויתעטף שחורין, ויעשה מה שלבו חפץ, ואל יחלל שם שמים בפרהסיא (חגיגה דף טז׳ עמוד א׳).

והוקשה לרבנו חננאל מה שאמרו ויעשה מה שלבו חפץ, לכן פירש שאם עושה כך חזקה עליו שפורש מהעבירה (עיין שו״ת בית יוסף שיטת קידושין דף רכג׳ ד״ה ואיכא למידק), והנראה לענ״ד שאם עשה כל זה ללכת למקום שאין מכירין אותו וכר, ועדיין יצרו תוקפו, אין נפרעין ממנו בגלוי, דקשה לומר אחד דינם של העובר לתיאבון, והעובר משום דתקיף ליה יצריה.

כאן נקרא על מנהגי אבלות מרוקאים

(ה) רבי ישמעאל (בנו) אומר, 348 הלומד תורה על מנת ללמד, מספיקין א׳), וטעמו דדוד שאם יעבוד כביכול עבודה זרה יאמרו הבריות לא לשם שמים לקח מקחו, ולכן בנו אבשלום סורר ומורה, ולא יהיה חילול ה׳ שיאמרו הבריות איך זה עבד קוב״ה להרוג חסיד כדוד.

וכדהוה בבנות מדין שבעבור הזנות הכשילו בני שמעון בע״ז (ילקוט שמעוני תורה פרשת בלק רמז׳ תשעא׳), ואלמלא חושי הארכי שמנעו מזה (ראה ראש דוד לחיד״א), היה נכשל דוד בשוגג בחילול ה׳, ודוד שכל מגמתו מניעת חילול ה׳, אין הדעת נותנת שיתבע כמחלל ה׳, אפילו לא בשוגג, וכל שכן במזיד.

  1. שהמסורת זה עיקר קיום התורה, והלומד על מנת לעשות גדול ממנו, דבמשמע כל עשיה, והללמד בכלל זה, אבל צריך קצת ביאור שכרו של הלומד על מנת ללמד, מה הוא שאמר מספיקין בידו ללמוד וללמד, הן זה אשר הוא עושה לומד על מנת ללמד.

הן אמנם אפשר כפשוטו שיפטר מן העולם מבלי שיהא סיפק בידו ללמד, אבל אין נראה שמדבר התנא במקרה, לכן העיקר ששתי תשובות בדבר, האחד שבא מתחילתו ללמוד על מנת ללמד ותלמידים אין עדיין, על זה אמר התנא שילמד ולא יחדל, וכבר יזמנו לו תלמידים ללמד.

מידע שניתן לקרוא הרב מיכאל לסרי טלפון

ומשנהו הן אפשר לתלמיד חכם שיהא דואג על זמנו החולף בללמד, לזה מובטח לו שיקבל אריכות ימים על אותו זמן שבו לימד ולא ימצא כי בא בחסר, וכן הוה עובדא ברבי פרידא דהוה ליה ההוא תלמידא דחוה תני ליה ארבע מאה זימני וגמר, יומא חד בעיוה למלתא דמצוה, תנא ליה ולא גמר, אמר ליה האידנא מאי שנא, אמר ליה מדההיא שעתא דאמרו ליה למר איכא מילתא דמצוה אסחאי לדעתאי, וכל שעתא אמינא, השתא קאי מר השתא קאי מר, אמר ליה הב דעתיך ואתני ליך, הדר תנא ליה ארבע מאה זימני אחריני נפקא בת קלא ואמרה ליה, ניחא ליך דליספו לך ארבע מאה שני, או דתיזכו את ודרך לעלמא דאתי, אמר דניזכו אנא ודריי לעלמא דאתי, אמר להן הקדוש ברוך הוא תנו לו זו וזו (עירובין דף נד׳ עמוד ב׳).

בידו ללמוד וללמד. והלומד על מנת לעשות, מספיקין בידו ללמוד וללמד 8 T ״ 8 8 ־ ״• 8 - •• - 8 T 8 I 1• • : - J T • : :

לשמור ולעשות. 349 רבי צדוק אומר, 350 אל תעשםעטרה להתגדל

״ 8 8 ״ 8" - • -ך | 8" 8 T T ״ 8 —•

בהם,

* V T

סידר מאמר רבי צדוק כאן, דר״ל שמספיקין בידו ללמוד וללמד לשמור ולעשות רק למי שאינו עושה כך על מנת לעשותם עטרה להתגדל בה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI