דף הבית רוחניות רייקי פשיטא דהארי והשועל משל הוא
פשיטא דהארי והשועל משל הוא
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 3291
  1. פשיטא דהארי והשועל משל הוא, אם כן מה מצא התנא באלו החיות להיות לנו משל.

הנה מדאמר רבי יהודה בן תימא, הוי עז כנמר וקל כנשר רץ כצבי וגבור כארי לעשות רצון אביך שבשמים (פסחים דף קיב׳ עמוד א׳), הארי גבורה לו, והשועל חיה חלשה היא היפוכו של האריה, ובידוע גם מכלב ירא

(טז) רבי ןעקב אומר, 394 העולם הזה זיוב־הלפרוץדור בפני העולם הבא. התקן עצמף ככרוןדור, כדי שתכנס לטרקלין: הוא, מכל מקום פיקח הוא כידוע מחכמים (כרכות דף סא׳ עמוד 3׳), אמר לך רבי מתיא בן חרש להיות דבק במידת הגבורה של הארי, וחשובה היא מפיקחות השועל, יען צריך שלא ישים לב להיות ירא למלעיגין עליו בעבודתו בקודש (שולחן ערוך הרב אורח חיים סימן א׳ סעיף א׳), ולזה צריך גבורה ולא פיקחות, ויש שהפיקח נכשל בפיקחותו (תנחומא קרח סימן יב׳).

מאמר בנושא powerpoint להורדה בעברית בחינם

וצריך להיות מתרחק בתכלית מזו היראה על מנת לעשות רצון אביו שבשמים, כי גם ראש השועלים ירא הוא, ואפילו הקטן שבאריות גיבור יקרא.

  1. אמר לך פרוזדור שהוא צר, ודוחק הוא לאדם בפרוזדור, והעולם הבא אין לו מידה, ולסבר הדעת קרא לו טרקלין, כי יקרא כך ביחס לפרוזדור, ולא קרב זה אל זה, המשל לנמשל, ויען כי יקשה לאדם עבודתו בזה העולם לגודל יצר הרע העומד לבולעו בכל רגע, מזכירו התנא אשר רק פרוזדור הוא, וקושי דוחק זה גם לצדיק גמור יהא (תענית דף כה׳ עמוד א׳), מכל מקום קושי חולף הוא.

ועוד אין לפרוזדור עצמו אלא תכלית אחת, רק להיות הדרך המוליכה אל הטרקלין, לכן התקן עצמך, שכל הפרוזדור תיקון הוא לך, אכן יש חשיבות לדרך המוליכה לטרקלין, אך לא מצד עצמה, אלא רק לטעם שיש בסופה טרקלין.

מידע שיש על הרב מוצפי להורדה

(יז) 396 הוא היה אומר, 397 יפה שעה אחת 398 בתשובה ומעשים טובים בעולם הזה, 399 מכל חיי העולם הבא. ויפה שעה אחת שלקורת רוח J.. - T T • ■ך — T T : T “ T ■ך ■ך - — •• J - —

בעולם הבא, מכל חיי העולם הזה: T- T T*״V" T T •• “ T

(שבת דף ה׳ עמוד ב׳) מקום איצטבאות שיושבים סוחרים, אפשר לעיתים גדולים ורחבים, ולא לזה התכוון התנא, וגם טרקלין מלשון יפת בא.

  1. אחר שאמר התקן עצמך בפרוזדור, שכל עיקר עניין המעשה אשר יעשה האדם בעולם הזה, תיקון הוא לעולם הבא, המשיך הכא ואמר איך תהא תקנתו בעולם הזה.

  2. כי כל תולדות העולם הבא, כולם הם תשובה ומעשים טובים שעשה בעולם הזה.

  3. ר״ל אפילו עבר עבירה ושב בתשובה, כדאי רק על זה כל ביאתו לעולם הזה, וכל שכן אם לא עבר עבירה מעולם, ולא מבעיה לימוד התורה עצמה שהספיק לקיים.

  4. חיי העולם הבא נצח הם, ולקמן יאמר רבי אליעזר הקפר, הילודים למות והמתים להחיות (משנה כב׳), אלא שכל מעשה שעשה כאן יש לו עליו נצח בפני עצמו בעולם הבא, וכן אמרו א^ר אצכי מצוף היזם לעשותם (דברים פרק ז׳ פסוק יא׳), היום לעשותם, ולא למחר לעשותם, היום לעשותם, למחר לקבל שכרם (עירובין דף כב׳ עמוד א׳).

(יח) 401רבי שמעוין בן אלעזר אומר, 402 אל תרצה את חברךבשעת

T • •• I •• I : • • - x Z ■ך < - 8 - I 8 •• V V • : -

מהנאות העולם הבא, היה נופח נשמתו, יען הגוף החומרי אינו יכול לעצור כלום מהרוחני העליון, וזה הוא בבחינת כי לא יראני האדם וחי

\ 1 ״ •:-•TTTTT

(שמות פרק לג׳ פסוק כ׳).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI