דף הבית רוחניות מדיטציה פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם
פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 3373



פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם? האחים דנו בו דין עד זומם ולכן חישבו הכל בצורה הכי טובה והכי נכונה [כמו שמסביר בפנים האוה״ח] שיעשה צדק גם בדיני אדם וגם בדיני שמים.

פס׳ כא - ראובן הציל את יוסף בכך שהציע לזורקו בבור משום שבני אדם יש להם יכולת בחירה להרוג גם מי שאינו חייב מיתה אך חיות לא יפגעו באדם אם לא יתחייב מיתה בידי שמים [וראה במאורי החיים דיון באריכות בקושיית הראשונים והאחרונים שמי שזורק אדם לבור מלא נחשים ועקרבים הרי שהוא הרגו].

פס׳ כת - למי נמכר יוסף לישמעאלים או למדינים [ישנם כמה וכמה תשובות בפרשנים] האוה״ח מציע תשובה שהמדינים הם היו הסוחרים [המוח] והישמעאלים הם היו המוליכים [בעלי הממון] וא״כ שניהם קנו אותו, ראה בפנים יישוב נפלא לכל סתירות הפס’.

מאמר בנושא תפילה לפני קריאת תהילים

פס׳ כט - לאחר שראובן מגיע לבור ורואה שיוסף איננו, טענתו כעת היא שאביו יטריחו לחפש גופתו בכל העולם שהרי הוא הבכור ולכן האחים מציעים לו שיאמרו שחיה אכלתהו ובכך יפתרו את חששו שהרי אין גופה לחפש.

פרק לח פס׳ ב - פשוט שיהודה לא התחתן עם כנענית.

פס׳ יד - האוה״ח מחדש שתמר ראתה ברוח הקודש שאין היא ראויה להינתן לשלה לכן עשתה את המרמה ליהודה והצליחה.

פרק לט פס׳ כא - "בהשראת שכינה על האדם יושפע הנסמך מהמשרה שכינתו ממה שבו".

פרק מ פס׳ ו - מובן ששר המשקים היה זועף משום שראה פתרון חבירו לרעה אך שר האופים שראה פתרון חבירו לטובה מדוע הוא זועף [לפי הסבר חז״ל שכל אחד ראה את חלומו והפתרון של חבירו] אלא משום שאע״פ שהוא לא חזי מזלייהו חזי.

פס׳ ח - ענוונותו של יוסף - יש הרבה פותרי חלומות לאלוקים ואני רק אחד מהם [וראה עוד בפרק מא פס׳ טז].

פס׳ יד - זכרתני והזכרתני זה חלק מפתרון החלום וכך גם היה בסופו של דבר,

וא״כ מדוע נענש יוסף על כך אלא שהוא לא היה צריך לשים מבטחו על שר המשקים אלא שע״י ידו ובעל כורחו תבוא לו הישועה אך בטחונו צריך לשים על ה’.

פס׳ טז - היה אפשר לפרש את חלומו שר האופים על עמ״י לרעה אך יוסף פתר את זה על שר האופים ומכיון שהחלומות הולכים אחר הפה עמ״י ניצל ורשע זה נענש [ואתן אדם תחתיך (ישעיהו מג, ד) וראה ברכות (סב:) וראה גם נחלת אבות לר׳ יוסף משאש חלק ד עמי 170 בסיפור עם רשב״י ובן תמליון (מעילה יז:) ששם בחזרה בספינה הגוי קיבל את האסכרה במקום ר׳ אלעזר בר׳ יוסי].

[במאורי החיים מובא המקור לפירוש האוה”ח מהזוה״ק ששני החלומות אפשר לפרשם על עמ״י אחד לטובה ואחד לרעה].


פרשת מקץ


מיקוד:

פרק מא פס׳ א.

פס׳ ח.

פס׳ לג.

פס׳ יא.

פס׳ מו.

פס׳ יד.

פס׳ נ.

פס׳ כב.

פס׳ נו.

פס׳ לז.

פרק מב פס׳ ב.

פרק מג פס׳ ט.

פס, ג

פרק מד פס׳ א.

פס, ו.

פס׳ יז.


מיקוד מורחב:

פרק מא פס’ א - אע”פ שכבר מגר על עמ״י לצאת לגלות בברית בין הבתרים עתה יתחיל לספר סיבת ירידתם למצרים דווקא שהיא כור הברזל וקשה יותר משאר הגלויות.

מידע שיש על פאוור פוינט להורדה בעברית

יוסף נענש בכך ששהה שנתיים נוספות בבית הסוהר משום שאמר זכרתני והזכרתני וראש השנה הוא יום הזכרון לכן כנגד כל זכרון שאמר נמנע ממנה יום זכרון אחד [וזה מאוד מתאים לדברי הגמי בר״ה יא. שיוסף יצא מהכלא ביום ראש השנה].

[במאורי החיים אות ח׳ מביאים הרבה הסברים של האחרונים על הגמי בר״ה טז. באיזה זמן האדם נידון ומח’ התנאים].

[במאורי החיים אות ט׳ מרחיבים בנק׳ שיש זמנים שבהם החלום יותר אמיתי וכגון בראש השנה].

כאשר אדם יודע בחלומו שהוא חולם זה מסימני החלום שהוא אמיתי ומודיעים לו

עתידות.

[פס׳ ח - במאורי החיים מביאים מקורות שכל מלכי מצרים ’פרעה׳ שמם וכן כל מלכי פלשתים ’אבימלך׳ שמם].

פס׳ לג - מדוע יוסף נותן עצות לפרעה והרי הוא רק ביקש ממנו לפתור את החלום ולא לתת עצות, אלא שזה חלק מפתרון החלום.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI