דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מדיטציה
פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם? האחים דנו בו דין עד זומם ולכן חישבו הכל בצורה הכי טובה והכי נכונה [כמו שמסביר בפנים האוה״ח] שיעשה צדק גם בדיני אדם וגם בדיני שמים
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם</title> <meta name="description" content="פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם? האחים דנו בו דין עד זומם ולכן חישבו הכל בצורה הכי טובה והכי נכונה [כמו שמסביר בפנים האוה״ח] שיעשה צדק גם בדיני אדם וגם בדיני שמים"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p><strong id="docs-internal-guid-66dfbc50-7fff-cf75-1f7d-f0f185c80a52"><br /><br /></strong></p> <p>פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם? האחים דנו בו דין עד זומם ולכן חישבו הכל בצורה הכי טובה והכי נכונה [כמו שמסביר בפנים האוה״ח] שיעשה צדק גם בדיני אדם וגם בדיני שמים.</p> <p>פס׳ כא - ראובן הציל את יוסף בכך שהציע לזורקו בבור משום שבני אדם יש להם יכולת בחירה להרוג גם מי שאינו חייב מיתה אך חיות לא יפגעו באדם אם לא יתחייב מיתה בידי שמים [וראה במאורי החיים דיון באריכות בקושיית הראשונים והאחרונים שמי שזורק אדם לבור מלא נחשים ועקרבים הרי שהוא הרגו].</p> <p>פס׳ כת - למי נמכר יוסף לישמעאלים או למדינים [ישנם כמה וכמה תשובות בפרשנים] האוה״ח מציע תשובה שהמדינים הם היו הסוחרים [המוח] והישמעאלים הם היו המוליכים [בעלי הממון] וא״כ שניהם קנו אותו, ראה בפנים יישוב נפלא לכל סתירות הפס’.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=4115.0">מאמר בנושא תפילה לפני קריאת תהילים</a></p> <p>פס׳ כט - לאחר שראובן מגיע לבור ורואה שיוסף איננו, טענתו כעת היא שאביו יטריחו לחפש גופתו בכל העולם שהרי הוא הבכור ולכן האחים מציעים לו שיאמרו שחיה אכלתהו ובכך יפתרו את חששו שהרי אין גופה לחפש.</p> <p>פרק לח פס׳ ב - פשוט שיהודה לא התחתן עם כנענית.</p> <p>פס׳ יד - האוה״ח מחדש שתמר ראתה ברוח הקודש שאין היא ראויה להינתן לשלה לכן עשתה את המרמה ליהודה והצליחה.</p> <p>פרק לט פס׳ כא - "בהשראת שכינה על האדם יושפע הנסמך מהמשרה שכינתו ממה שבו".</p> <p>פרק מ פס׳ ו - מובן ששר המשקים היה זועף משום שראה פתרון חבירו לרעה אך שר האופים שראה פתרון חבירו לטובה מדוע הוא זועף [לפי הסבר חז״ל שכל אחד ראה את חלומו והפתרון של חבירו] אלא משום שאע״פ שהוא לא חזי מזלייהו חזי.</p> <p>פס׳ ח - ענוונותו של יוסף - יש הרבה פותרי חלומות לאלוקים ואני רק אחד מהם [וראה עוד בפרק מא פס׳ טז].</p> <p>פס׳ יד - זכרתני והזכרתני זה חלק מפתרון החלום וכך גם היה בסופו של דבר,</p> <p>וא״כ מדוע נענש יוסף על כך אלא שהוא לא היה צריך לשים מבטחו על שר המשקים אלא שע״י ידו ובעל כורחו תבוא לו הישועה אך בטחונו צריך לשים על ה’.</p> <p>פס׳ טז - היה אפשר לפרש את חלומו שר האופים על עמ״י לרעה אך יוסף פתר את זה על שר האופים ומכיון שהחלומות הולכים אחר הפה עמ״י ניצל ורשע זה נענש [ואתן אדם תחתיך (ישעיהו מג, ד) וראה ברכות (סב:) וראה גם נחלת אבות לר׳ יוסף משאש חלק ד עמי 170 בסיפור עם רשב״י ובן תמליון (מעילה יז:) ששם בחזרה בספינה הגוי קיבל את האסכרה במקום ר׳ אלעזר בר׳ יוסי].</p> <p>[במאורי החיים מובא המקור לפירוש האוה”ח מהזוה״ק ששני החלומות אפשר לפרשם על עמ״י אחד לטובה ואחד לרעה].</p><table border="0"> <colgroup><col width="146"></col><col width="213"></col></colgroup> <tbody> <tr> <td ><br /></td> <td > <p>פרשת מקץ</p> </td> </tr> </tbody> </table><p><strong><br /></strong></p> <p>מיקוד:</p><table border="0"> <colgroup><col width="146"></col><col width="213"></col></colgroup> <tbody> <tr> <td > <p>פרק מא פס׳ א.</p> </td> <td > <p>פס׳ ח.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ לג.</p> </td> <td > <p>פס׳ יא.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ מו.</p> </td> <td > <p>פס׳ יד.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ נ.</p> </td> <td > <p>פס׳ כב.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ נו.</p> </td> <td > <p>פס׳ לז.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פרק מב פס׳ ב.</p> </td> <td > <p>פרק מג פס׳ ט.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס, ג</p> </td> <td > <p>פרק מד פס׳ א.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס, ו.</p> </td> <td > <p>פס׳ יז.</p> </td> </tr> </tbody> </table><p><strong><br /></strong></p> <p>מיקוד מורחב:</p> <p>פרק מא פס’ א - אע”פ שכבר מגר על עמ״י לצאת לגלות בברית בין הבתרים עתה יתחיל לספר סיבת ירידתם למצרים דווקא שהיא כור הברזל וקשה יותר משאר הגלויות.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=12362.0">מידע שיש על פאוור פוינט להורדה בעברית</a></p> <p>יוסף נענש בכך ששהה שנתיים נוספות בבית הסוהר משום שאמר זכרתני והזכרתני וראש השנה הוא יום הזכרון לכן כנגד כל זכרון שאמר נמנע ממנה יום זכרון אחד [וזה מאוד מתאים לדברי הגמי בר״ה יא. שיוסף יצא מהכלא ביום ראש השנה].</p> <p>[במאורי החיים אות ח׳ מביאים הרבה הסברים של האחרונים על הגמי בר״ה טז. באיזה זמן האדם נידון ומח’ התנאים].</p> <p>[במאורי החיים אות ט׳ מרחיבים בנק׳ שיש זמנים שבהם החלום יותר אמיתי וכגון בראש השנה].</p> <p>כאשר אדם יודע בחלומו שהוא חולם זה מסימני החלום שהוא אמיתי ומודיעים לו <br /></p> <p>עתידות.</p> <p>[פס׳ ח - במאורי החיים מביאים מקורות שכל מלכי מצרים ’פרעה׳ שמם וכן כל מלכי פלשתים ’אבימלך׳ שמם].</p> <p>פס׳ לג - מדוע יוסף נותן עצות לפרעה והרי הוא רק ביקש ממנו לפתור את החלום ולא לתת עצות, אלא שזה חלק מפתרון החלום.</p> <br /> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם פס׳ כ - כיצד האחים הרגו את הנפש וכ״ש כשהוא אחיהם? האחים דנו בו דין עד זומם ולכן חישבו הכל בצורה הכי טובה והכי נכונה [כמו שמסביר בפנים האוה״ח] שיעשה צדק גם בדיני אדם וגם בדיני שמים. פס׳ כא - ראובן הציל את יוסף בכך שהציע לזורקו בבור משום שבני אדם יש להם יכולת בחירה להרוג גם מי שאינו חייב מיתה אך חיות לא יפגעו באדם אם לא יתחייב מיתה בידי שמים [וראה במאורי החיים דיון באריכות בקושיית הראשונים והאחרונים שמי שזורק אדם לבור מלא נחשים ועקרבים הרי שהוא הרגו]. פס׳ כת - למי נמכר יוסף לישמעאלים או למדינים [ישנם כמה וכמה תשובות בפרשנים] האוה״ח מציע תשובה שהמדינים הם היו הסוחרים [המוח] והישמעאלים הם היו המוליכים [בעלי הממון] וא״כ שניהם קנו אותו, ראה בפנים יישוב נפלא לכל סתירות הפס’. מאמר בנושא תפילה לפני קריאת תהילים פס׳ כט - לאחר שראובן מגיע לבור ורואה שיוסף איננו, טענתו כעת היא שאביו יטריחו לחפש גופתו בכל העולם שהרי הוא הבכור ולכן האחים מציעים לו שיאמרו שחיה אכלתהו ובכך יפתרו את חששו שהרי אין גופה לחפש. פרק לח פס׳ ב - פשוט שיהודה לא התחתן עם כנענית. פס׳ יד - האוה״ח מחדש שתמר ראתה ברוח הקודש שאין היא ראויה להינתן לשלה לכן עשתה את המרמה ליהודה והצליחה. פרק לט פס׳ כא - "בהשראת שכינה על האדם יושפע הנסמך מהמשרה שכינתו ממה שבו". פרק מ פס׳ ו - מובן ששר המשקים היה זועף משום שראה פתרון חבירו לרעה אך שר האופים שראה פתרון חבירו לטובה מדוע הוא זועף [לפי הסבר חז״ל שכל אחד ראה את חלומו והפתרון של חבירו] אלא משום שאע״פ שהוא לא חזי מזלייהו חזי. פס׳ ח - ענוונותו של יוסף - יש הרבה פותרי חלומות לאלוקים ואני רק אחד מהם [וראה עוד בפרק מא פס׳ טז]. פס׳ יד - זכרתני והזכרתני זה חלק מפתרון החלום וכך גם היה בסופו של דבר, וא״כ מדוע נענש יוסף על כך אלא שהוא לא היה צריך לשים מבטחו על שר המשקים אלא שע״י ידו ובעל כורחו תבוא לו הישועה אך בטחונו צריך לשים על ה’. פס׳ טז - היה אפשר לפרש את חלומו שר האופים על עמ״י לרעה אך יוסף פתר את זה על שר האופים ומכיון שהחלומות הולכים אחר הפה עמ״י ניצל ורשע זה נענש [ואתן אדם תחתיך (ישעיהו מג, ד) וראה ברכות (סב:) וראה גם נחלת אבות לר׳ יוסף משאש חלק ד עמי 170 בסיפור עם רשב״י ובן תמליון (מעילה יז:) ששם בחזרה בספינה הגוי קיבל את האסכרה במקום ר׳ אלעזר בר׳ יוסי]. [במאורי החיים מובא המקור לפירוש האוה”ח מהזוה״ק ששני החלומות אפשר לפרשם על עמ״י אחד לטובה ואחד לרעה]. פרשת מקץ מיקוד: פרק מא פס׳ א. פס׳ ח. פס׳ לג. פס׳ יא. פס׳ מו. פס׳ יד. פס׳ נ. פס׳ כב. פס׳ נו. פס׳ לז. פרק מב פס׳ ב. פרק מג פס׳ ט. פס, ג פרק מד פס׳ א. פס, ו. פס׳ יז. מיקוד מורחב: פרק מא פס’ א - אע”פ שכבר מגר על עמ״י לצאת לגלות בברית בין הבתרים עתה יתחיל לספר סיבת ירידתם למצרים דווקא שהיא כור הברזל וקשה יותר משאר הגלויות. מידע שיש על פאוור פוינט להורדה בעברית יוסף נענש בכך ששהה שנתיים נוספות בבית הסוהר משום שאמר זכרתני והזכרתני וראש השנה הוא יום הזכרון לכן כנגד כל זכרון שאמר נמנע ממנה יום זכרון אחד [וזה מאוד מתאים לדברי הגמי בר״ה יא. שיוסף יצא מהכלא ביום ראש השנה]. [במאורי החיים אות ח׳ מביאים הרבה הסברים של האחרונים על הגמי בר״ה טז. באיזה זמן האדם נידון ומח’ התנאים]. [במאורי החיים אות ט׳ מרחיבים בנק׳ שיש זמנים שבהם החלום יותר אמיתי וכגון בראש השנה]. כאשר אדם יודע בחלומו שהוא חולם זה מסימני החלום שהוא אמיתי ומודיעים לו עתידות. [פס׳ ח - במאורי החיים מביאים מקורות שכל מלכי מצרים ’פרעה׳ שמם וכן כל מלכי פלשתים ’אבימלך׳ שמם]. פס׳ לג - מדוע יוסף נותן עצות לפרעה והרי הוא רק ביקש ממנו לפתור את החלום ולא לתת עצות, אלא שזה חלק מפתרון החלום. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI