דף הבית רוחניות חלומות פרק כג פס’ ב - הסבר נפלא ביותר לפס’ שלא יהפוך הדיין את הפסק שלו בכדי שתתקיים דעתו
פרק כג פס’ ב - הסבר נפלא ביותר לפס’ שלא יהפוך הדיין את הפסק שלו בכדי שתתקיים דעתו
Yafator 13/11/20 |  צפיות: 2819

פרק כג פס’ ב - הסבר נפלא ביותר לפס’ שלא יהפוך הדיין את הפסק שלו בכדי שתתקיים דעתו, לדוגמא אם דעתו שהנידון חייב וכולם חייבו ואם גם הוא יאמר שחייב יצא הנידון פטור (שאם כולם מחייבים הנידון פטור משום שצריך עדה מחייבת ועדה פוטרת) לכן הוא יתחכם לומר שהוא פטור ובכך יצא שהנידון יהיה חייב, אזי אסור לעשות כן.

פס׳ ג - הזוהר אומר שהעני עושה מריבה עם ה׳ למה הוא ברעב וכאשר נותן היהודי צדקה הרי שהוא משתיק את ריבו של הדל, וכשהוא לא נותן צדקה הרי שטענת העני היא נשמעת ומהודרת.

מאמר בנושא הרב אליהו זר

פס׳ ז - לפעמים מספיק לאדם ייסוריו שהוא רק יחשוב שיבוא לו רעה ועצם הפחד מהרעה זה מספיק ולא צריך שתבוא לו הרעה באמת [ומכאן אפשר להתחזק בחוסר הייאוש גם במצבים קשים שהרי לא בטוח כלל שהרעה תגיע וכדברי הגמ׳ בברכות (י.) אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים, וראה עוד מקורות

לכך במאורי החיים].

פס׳ יג - "מנין מצות עשה הם רמ״ח כנגד רמ״ח אברים של אדם ושס״ה לא תעשה הם כנגד שס״ה גידיו והוא מה שרמז שלא יאמר אדם אקיים כך וכך מצות ויספיקו לשמירתי, לזה אמר ובכל אשר וגו׳ פירוש בכל המצות תהיו נשמרים ובחסרון אחד מהם תחסר השמירה לאותו אבר המכוון לה". [וראה גם בפרשת ואתחנן (ד, ד)].

פס׳ יט - ירמוז שלא ישחית אדם זרעו ותהיה הטיפה הראשונה שלו מובאת בית ה׳ הכוונה אל אשתו שהאישה נקראה בית, וכמו שקיים זאת יעקב אבינו.

פס׳ כ - המלאך שה׳ אמר שילך לפני עם ישראל אין הכוונה למלאך רגיל ממשרתי עליון אלא זה המלאך הגדול [ובמאורי אור פירשו שהכוונה לשכינה והוכיחו כן מדברי האור החיים במקום אחר].

פס׳ כא - ”רמז לפעולת האדם אשר תסובב תמורת טוב ברע ועבד מולך ושפחה יורשת גבירתה, ועל ידי זה יתנקם נקם מהעושה תמורה ולא ישא לפשעכם".

פס׳ כב - "כי באמצעות עסק התורה והמצוה הנה האדון יעקר שורש הקליפה וענפיה שהם המסיתים והמדיחים והמבקשים להשפיל דגל התורה” [וראה עוד באוה״ח בראשית (ד, ו) ששם ה׳ אומר לקין שאם הוא לא ירחיק את היצה״ר מתשוקתו עדיין היצה״ר ימשול בו, שבשביל שה׳ יקבל את תשובתו צריך שהוא יסיר ממנו את הרצון לרע].

פס׳ לב - ”ונתכוון גם לומר כי הכורת ברית לעובד עבודה זרה כאלו כרת ברית לעבודה זרה עצמה ... כי בחינת העבודה זרה תתלבש בעובדיה ובזה נמצא שכורת ברית גם לאלהיהן רחמנא ליצלן".

מידע שיש על ברכה למנהלת חדשה

פרק כד פס׳ יא - נראה מדברי הרב שאצילי בני ישראל זכו לדרגת נבואה גדולה אף משל משה, ואתמהה.

"ויש עוד לאלוה מילין בפירושן של דברים ושומר אני עצמי מהעלות על ספר דברים היושבים בסתר עליון לבל יהנו מהם מי שאינו ראוי לאור באור החיים".

פרשת תרומה

מיקוד:

פרק כה פס’ ב.

פס׳ ז.

פס׳ ט.

פס׳ י.

מיקוד מורחב:

פרק כה פס׳ ב - הסבר הכפילות ’לאמו־’ ואח״כ ’דבר׳ בכל התורה כולה ”בכל מצוה צריך לומר לו לאמר ודבר ובאחת מהנה לא יהיה נשמע שחובה עליו הם הדברים לאומרם להם אלא רשות”.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI