דף הבית רוחניות רונים פס׳ נ
פס׳ נ
Yafator 14/11/20 |  צפיות: 9775

פס׳ נ - מדוע בצרעת הגוף ישנה אפשרות של צרעת חלוטה על הראיה הראשונה של הכהן ואילו בצרעת הבגד אין אפשרות לצרעת חלוטה על הפעם הראושנה אלא לאחר מכן? "כי לא יחפוץ ה׳ בהפסד וכליון ממון אדם, צא ולמד מה שדרשו ז״ל בפסוק וצוה הכהן ופינו את הבית שהקב״ה חס אפילו על ממון הבזוי של הרשעים, אשר על כן אין לך נגע בבגדים שיוחלט בפעם אחד, מה שאין כן האדם שישנו בתשובה ותיקון גם אחר החלטו שהרי אינו נאבד בהחלטו אלא נבדל ובשובו יוסר ממנו הנגע וטהר לזה ישנה לצרעת חלוטה בפעם ראשונה, וישרים דרכי ה”’.

פרשת מצורגג

מיקוד:

פרק יד פס׳ ב.

פס׳ לה.

פס׳ לז.

מיקוד מורחב:

פרק יד פס׳ ב - בכדי להוציא מלב בני אדם שהצרעת באה ע״י מקרה הטבע לכן ציווה ה׳ לעשות דווקא את הדברים שבטבע מביאים לצרעת וכך יראו בבירור שהצרעת היא עונש מאת ה׳ ולא מהטבע.

[פס׳ ד - ראה במאורי החיים אות כג שדנים מי כתב את הסיפרא].

פס׳ ז - ”ראית להרב המופלא ה”ר יהודה רוזאניש זצקו״ל בספר הנכבד משנה למלך”.

פס׳ ט - בדרך רמז הפרשה תרמוז על גלות ישראל וגאולתה, ואיך כל פרט בפס׳ מרמז על כך.

”אין לך דבר שמרחיק האדם מן קונו כלשון הרע”.

קרא כאן כסף וזהב חסד ואמת אלוף

פס׳ לד - חז״ל אמרו שה׳ הוא בעל הרחמים לכן אם צריך לבוא על האדם נגעים קודם כל ה׳ נותן אותם בביתו של האדם ואח״כ בבגדיו ורק אם לא הבין ולא שב בתשובה אז נוגע אל גופו, ולכאורה בתורה קודם ה׳ ציווה על נגעי הגוף לפני נגעי הבית אלא שעדיין לא באו אל הארץ וכשיבואו אל הארץ ויהיו להם בתים אז יהיה בהם מעלה זו, וזו בשורה טובה לעמ״י לכן אמר כי תבואו אל הארץ דרך בשורה וחז״ל דרשו שהבשורה בפרשת צרעת הבית היא שנותצים את הבית ומוצאים את האוצרות שהטמינו הגוים.

פס׳ לה - ”וכבר כתבתי כמה פעמים כי רשות נתונה לנו לדרוש הפסוקים בכמה פנים משונים מדבריהם ז״ל כל שמתישבים הפסוקים על נכון כל שאין הפכיות דברי רז״ל בהלכות".

פס׳ לז - פרשת נגעי הבתים תרמוז את הנהגת ה׳ עם הרשעים, ופירוט של כל חלק בתהליך טהרת הבית כיצד זה רומז על הרשע - יפה מאוד.

מידע על חלום על שיניים שנופלות


פרשת אחרי מות

מיקוד:


פרק טז פס׳ א.

פס׳ לד.

פס׳ ב.

פרק יז פס׳ ה.

פס׳ י.

פס׳ י.

פס׳ כו.

פס׳ יא.


פס׳ יג. פס׳ ד.

פס׳ יד. פס׳ ה.

פרק יח פס׳ ב. פס׳ ל.

מיקוד מורחב:

פרק טז פס׳ א - ”..הא למדת שלא יועיל היות האדם כל כך קרוב לה׳ כדי שיפרוץ גדר ליכנס לקודש פנימה”. וכן בהמשך כותב האוה״ח ”והכוונה בהודעה זו לשלול לבל יחשוב אדם לפרוץ ולהתקרב הגם שימות, וזה ימצא בהיות לאדם בחינת החשק לא יחוש על עצמו ויתן נפשו, ודבר זה ימצא בבחינת החושק שיתן נפשו על הדבר הגם שידע שימות, לזה אמר לו וימותו פירוש וכבר מתו ולא השיגו מחשבתם להתקרב והבן זה”.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI