דף הבית רוחניות נומרולוגיה פס׳ ז - ”למה נגרע וגו’
פס׳ ז - ”למה נגרע וגו’
Yafator 14/11/20 |  צפיות: 3086

פס׳ ז - ”למה נגרע וגו’. צריך לדעת טענת האנשים במאמר למה נגרע, הלא טעמם בפיהם יענו אנחנו טמאים, ומה מבקשים ליתן להם תורה חדשה? ואולי כי לצד שנטמאו ברשותו יתברך בין למאן דאמר טמאי מת מצוה בין למאן דאמר נושאי ארונו של יוסף חשבו כי ידין ה׳ אותם כטהורים, וכשם שמצינו שיתרצה ה׳ עשות הפסח בטומאה בציבור, לזה טענו למה נגרע, וכי בשביל שעשו מצוה יהיו נגרעים מקרבן פסח".

פס׳ יד - מדוע השוואת הגר בכל המצוות כאזרח (כיהודי רגיל) נכתבה דווקא במצוות פסח ולא במצוה אחרת? ”אכן לצד שיש מקום לומר שאין הגר חייב בפסח לפי שלא היה לא הוא ולא אבותיו במצרים ואין מקום למעשה פסח אצלם כי לא פסח ה’ על בתיהם במצרים, וזה דומה למאמרם ז״ל שאמרו גר מביא ואינו קורא שאינו יכול לומר וכוי כמו כן הדבר הזה, לזה חידש הכתוב דין זה כאן ואמר וכי יגור אתכם גר ועשה פסח הוסיף בו תוספת פירוש שהגם שאינו מהיוצאים ממצרים אף על פי כן מלבד שצריך לעשות כל המצות ואף גם זאת ועשה פסח וגו’.

כנסו למידע כאן ציטוטים על לימודים והצלחה

ודקדק לומר אתכם לומר שהגם שאתם רואים זה חדש מקרוב בא עם כל זה אתכם הוא כאחד ממנו, ויציאתנו ממצרים היתה גאולת עולם גם לנפש הגר, הגם שלא היה בנגלה היה בנסתר, כי שורש הקדושה אחד הוא וכשהיו אבותינו במצרים היתה כללות הקדושה טבועה בטומאת מצרים ואם חס ושלום היה כללות הקדושה נטבע אין תרופה לענפים כי הכל הולך אחר העיקר והצלת העיקר נוגעת גם לענפים”.

פס׳ כא - בזוה”ק מובא שטעם הליכת בנ״י במדבר זה בכדי לברר את הניצוצות השוכנות שם ביד הס״מ שמקום משכנו במדבר, ולכן בנ״י חנו בכל מקום זמן הצריך לברר את אותם ניצוצות, ”גם לא היו חונים אלא במקום שיש לברר ולא במקום שיספיק בו הבירור במשך זמן הילוכם בו".

פרק י פס’ כט - החלק המובחר ביותר בארץ ישראל הוא דושנה של יריחו, והוא ניתן לבני יתרו (בני הקיני). [במאורי החיים מביאים מהספרי שזה היה לתקופה מסויימת עד שבנימין נטלוהו משום שהם בנו את בית המקדש].

פס׳ לב - לדעת ר׳ אליעזר שרצה יתרו ללכת ולחזור אחרי דברי משה הוא נתרצה להישאר אלא שאחר שראה שנגזרה גזירה להתעכב במדבר ארבעים שנה הלך לגייר בני עירו וחזר.

כנסו לקרוא על משפטי חוכמה מהתורה

פס׳ לה - "וצריך אתה לדעת כי החיצונים ישנם בב׳ הדרגות א׳ הוא בחינת המסית והמפתה לנדבק בו להרע ולהשחית, ב׳ בחינת המזיק והמחבל ואין בטבעו לפתות”.

”כל ניצוצי הקדושה יקראו ישראל”.

פרק יא פס׳ י - מדוע חרה אף ה׳ מאוד? משום שמי שעובר עבירה משום תענוג החטא או התגברות התאווה בו "יש לדון בו צד אונס" אבל בנ״י שביקשו לשוב מצרימה "הרי הם כמגרים בהם יצר הרע ואין גדר רע גדול בזה”.

ובעיני משה רע בהסבר השני מביא האוה״ח שרע בעיני משה העונש הגדול שה׳ נתן לבנ״י.

פס׳ יב - ”שכל נשמות עם בני ישראל דור המדבר היו ענפי נשמתו של משה רבינו והוא היה להם לאב”.

פס׳ יז - באמת ה׳ נתן כוח במשה שיוכל לשאת את משא כל העם לבדו וכשמשה מיאן בדבר ה׳ חזר ולקח ממנו מה שצריך לבאים לשאת עמו במשא העם.

פס׳ יח - ”התרה בהם והאריך להם זמן ואמר עד למחר ובזה יהיה להם הלילה לחשבון הנפש אולי ישובו בתשובה וינחם ה׳ על הרעה כי לא יחפוץ ה׳ להשחית עמו".

פס׳ כא - "נפלאו ממני הדברים ממי שאמרם שאין נכון ליאמר כזה אפילו מאדם שלא הכיר גדולת אלקי ישראל ומכל שכן לאיש האלקים, ורז״ל מהם חשבו לו לחטא” ויש לתרץ לפי פשטן של דברים בשני דרכים - א. ”שעיקר הפלאתו היתה לצד שהבין מדברי ה׳ כי מין אחד של בשר, ואין הכי נמי אם היה אומר שיתן להם כל מינים שבעולם של בשר לא היה מתמיה”, ב. שאין ה׳ עושה נס לשקר וא״כ מדוע יעשה נס לעם ואח״כ יענישם לכן משה הבין שה’ ימציא להם בשר שלא בדרך הנס ועל כך התמיה.

פרק יב פס׳ א - מרים ואהרן דיברו בפניו של משה דרך תוכחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI