דף הבית רוחניות פרשת השבוע פס׳ כד - מדוע רק כלב זה לכינוי עבד ה׳ ולא יהושע גם כן
פס׳ כד - מדוע רק כלב זה לכינוי עבד ה׳ ולא יהושע גם כן
Yafator 14/11/20 |  צפיות: 4576

פס׳ כד - מדוע רק כלב זה לכינוי עבד ה׳ ולא יהושע גם כן? משום שכלב ”נכנס בגדר סכנת יצר הרע וחברתו הרשעה ותחל רוח רעה לפעמו” וחזר בו ועשה רצון ה׳ יתברך, משא״כ יהושע שתפילת משה הצילתו שכלל לא יכנס לגדר הרע.

יש כח בתפילת הצדיקים לחזק אדם ביראת שמים בסוד ’צדיק מושל ביראת ה”. [וראה

במאורי החיים שהביאו הרבה מקורות והרחבות יפות לזה].

כנסו למידע כאן השלך על ה יהבך והוא יכלכלך

ה׳ הבטיח את כלב שיחיה כל משך ארבעים שנה עד שיבואו לארץ "הרי הובטח בחייו ארבעים שנה מה שלא נעשה לשום צדיק בעולם".

ומה שהובטח לחזקיה שהוסיף לו ה׳ 15 שנה ולדוד ה׳ אמר שלא מודיעים לאדם קיצו והרי לחזקיה כן הודיע, אלא שדווקא קץ חיי אדם שנקבעו לו מתחילה לא מודיעים לאדם אך תוספת שניתנה לו זה לא בכלל הגזירה.

פס׳ כה - מדוע עמ״י ישב בקדש 19 שנה לאחר שחזרו ולא בתחילה שכבר ישבו שם? משום שבתחילה עוונם היה גדול יותר והיה חשש שיפלו לפני העמלקי כי שעת הסכנה חמורה יותר אך לאחר מכן שפחת עוונם יכלו לשבת שם.

פס׳ כט - הגזירה שכל דור המדבר ימות במדבר זה לא מזמן חטא העגל אלא רק מי שהיה בגיל 20 ביציאת מצרים, אך מי שהיה בן פחות מעשרים וכעת בחטא העגל הוא בן עשרים הרי שהוא לא בכלל הגזירה, "ואולי כי גם ה׳ אמר דבריו שקולין כמנהגו שאומר דברים סובלים ב’ דרכים אם זכו יהיה לטובה לא זכו וכוי, וכן תמצא כשאמר לאדם ביום אכלך ממנו מות תמות הזכיר יום סתם תוכל לומר יומו של אדם ותוכל לומר יומו של הקב״ה אלף שנה וכשעשה אדם תשובה הטה ה׳ הכוונה לזכות שהוא יומו של הקב״ה, כמו כן במה שלפנינו נתכוון במאמר אשר הלינותם ב׳ דרכים, אחד על אשר הלינותם, ואחד הוא הבדל להתחלת ההלנה כדברינו, אם זכו יתפרש הדבר לזמן יציאה כדברינו, ואם לא זכו תתקיים הגזירה גם על אותם שהיו כשיצאו פחות מעשרים, ומה שאמר וינסו אותי זה עשר פעמים ידבר על רוב המלינים, ולזה כשראו בשנת המי שלא מת אחד מהם עשאוהו יום טוב על שנתבטלה הגזירה מעל אותם שיצאו פחות מעשרים והיו בשעת הגזירה בן עשרים".

כנסו לקרוא על שאלת תקשור חינם

פס׳ לב - אמר שהגופות של דור המדבר יפלו פגרים מתים ביד שר המדבר הלא הוא השטן שאין נפילה גדולה מזו.

פס׳ לו - ”דע כי לצד חמישה דברים יחרה אף ה׳ ויתנקם מהרה. א׳ האדם גדול וחשוב כי ימרוד בקונו לא יאבה ה׳ סלוח לו שאינו דומה לאדם בינוני כי יחטא. ב׳ אדם שחברתו נאה וחסודה והוא מתעוות והולך בדרך לא טוב. ג׳ כשיהיה לאדם הרגש גדול להעירו לבל יחטא וכמעשה אותו שטפחו לו ציציותיו על פניו וכו׳ ולא יחוש להערה. ד׳ אם חטא והחטיא את הרבים. ה׳ אם יהיה חטא גדול ורחוק מטבע הרגיל, כמעשה אמון שאמרו לו יש לך הנאה וכו’” ופירוט כיצד כאן בנ״י עברו על כל החמישה וכיצד זה רמוז בפסוקים.

"דבה על הארץ מי זה אמר ותהי שיאמר על הארץ כלילת יופי כי רעה היא אין לך רשע רחוק מעשות כזה כי איך מין האנושי יעיז פניו כל כך לדבר דברים הפכיים בתכלית ההפכיות לומר דבה רעה על השלימות הטוב, אשר על כן חרה אף ה׳ והרגם מיד ולא האריך אפו להם".


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI