דף הבית רוחניות מדיטציה פתרון נוסף הוא שהאדם שנמצא בבידוד יצטרף לקריאת מגילה דרך הטלפון או בשידור חי
פתרון נוסף הוא שהאדם שנמצא בבידוד יצטרף לקריאת מגילה דרך הטלפון או בשידור חי
Yafator 14/11/20 |  צפיות: 990

פתרון נוסף הוא שהאדם שנמצא בבידוד יצטרף לקריאת מגילה דרך הטלפון או בשידור חי, וכבר הרחבנו בכך בתשובה הקודמת. מצד אחד, העצה הזאת היא לכאורה פחות טובה מהקודמת משום שהיא תלויה במחלוקת הפוסקים. אך מצד שני, יתכן שיש בו גם מעלה מסוימת בכך מצד פרסומי ניסא של קריאה במניין. והמשתמש בפתרון זה לא יברך בעצמו אלא ישמע את ברכתו של בעל הקורא ויענה אמן.

מאמר בנושא מסרים מעולם האמת

כאשר הפתרונות האלו אינם אפשריים, אז בלית ברירה יש לו לקרא את המגילה מתוך חומש וללא ברכה. הקריאה הזאת היא בשביל שלא תשתכח תורת מגילה אך אינו יוצא בו ידי חובת המצווה.

הלכות חודש ניסן

א. ברכת האילנות

ברכת האילנות לאדם בבידוד ביתי

שאלה:

כיצד אדם המבודד בתוך ביתו מקיים את ברכת האילנות?

תשובה:

כתוב בגמ׳ בברכות (מג:): "האי מאן דנפיק ביומי ניסן וחזי אילני דקא מלבלבי אומר: ברוך שלא חיסר בעולמו כלום וברא בו בריות טובות ואילנות טובות להתנאות בהן בני אדם". לשון דומה מופיע ברמב״ם (ברכות פ״י הי״ג) שכותב: "היוצא לשדות או לגנות ביומי ניסן וראה אילנות פורחות", ובשולחן ערוך (סי׳ רכו סעי׳ א) שכותב: "היוצא בימי ניסן וראה אילנות שמוציאין פרח".

מידע שיש על חלום על סבא שנפטר

ניתן להסיק מכך שאדם מתחייב בברכת האילנות דווקא כאשר הוא יוצא מביתו ורואה אילנות פורחים, ולכן אדם שנמצא בבידוד ואינו רשאי לצאת מפתח ביתו באופן פשוט אינו מתחייב בברכת האילנות. אולם, אם בכל זאת הוא משתוקק לברך את ברכת האילנות נראה שמותר לו לברך על אילנות פורחים שהוא רואה דרך חלון ביתו או ממרפסת ביתו, אך זאת בתנאי שרואה היטב את הפריחה שעל גבי האילן.

ויש להסתפק לגבי אדם שנמצא בבידוד בחודש ניסן האם הוא רשאי לברך ברכת האילנות על ראיית אילנות פורחים בחודש אייר. יש פוסקים שדייקו מלשון הגמ׳ שזמן הברכה הוא דווקא בחודש ניסן, וכן היא דעת המקובלים. וכנראה שהסיבה לכך היא שברכת האילנות היא על התחדשות הבריאה וניסן הוא חודש הבריאה.

אולם, הריטב״א (ראש השנה דף יא. ד״ה האי) כותב שלשון הגמ׳ אינו בדווקא, והעיקר הוא לברך בזמן שהאילנות מלבלבים. בעקבות זאת, רוב הפוסקים, וביניהם המשנה ברורה (סי׳ רכו סעי׳ א), מתירים לברך את ברכת האילנות גם לאחר חודש ניסן, אך זאת בתנאי שהאילן נמצא בפריחה ולא גדלו בו עדיין פירות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI