דף הבית מיסים מיסים לימודי אנגלית של יובל
לימודי אנגלית של יובל
דנה הראלי 05/05/08 |  צפיות: 3252

סעיף1(5 נקודות)
בשנת 2000, החל יובל ללמוד אנגלית ב-בית ספר לשפות. לימודיו נמשכו חמש שנים ועלותם הסתכמה בסכום של 120,000₪.(5 שורות)

הלימודים הינם הוצאה פרטית-הוצ' לשם רכישת מקצוע.אין הכרח להקמת עסק.לפי ס'17 תוכר רק הוצאה בייצור הכנסה וכאן אין כל עסק.הגישה האנגלוסכסית=מעגל הייצור מתחיל בכניסה למפעל–כאן אין כל מפעל לכן אין הוצאות הכנסה.לפי נתוני השאלה יובל אינו עובד במקצועו במהלך הלימודים ואינו מתאמץ לעשות כן.אילו עבד-נראה כהוצ' עסקית.בנוגע להמשך,אילו הקים עסק, ההוצאה הזו הינה להונית -הוצ' טרום עסקית לא ניתנת לניכוי.נכס מופשט כלימודים לא מפחיתים.

סעיף 2(20 נקודות)
בתחילת שנת 2005 – לאחר סיום לימודיו – החליט יובל להקים עסק עצמאי לעריכת וידאו וגם מחשב נייד או צלם אירועים. לשם כך רכש יובל משרדים מפוארים בהרצלייה פיתוח בעלות של 3,500,000₪. יובל מימן את רכישת המשרד בהלוואה שנטל מבנק הפועלים, בריבית שנתית של 10%. כבר בפברואר 2005 התחיל יובל בחיפוש אחר לקוחות והציע להם את מלאכת העריכה במשרדיו החדשים, אולם רק בתחילת שנת 2006 הצליח לקשור עסקה ראשונה.(15 שורות).

רכישת המשרדים הינה הוצאה לצורכי עסק להבדיל מהוצאה פרטית.ישנו קש"ס לעסק,ישנה זיקה מהותית לייצור ההכנסה.ניתן לטעון שלהבדיל משכ"ד, רכישה זו אינה מותרת לניכוי, בשל אופיה כהוצאה הונית-היא חד פעמית,תשמש את העסק לא בשנת המס הנ"ל אלא לכל אורך חיי העסק, מיועדת לטווח הארוך כפתרון קבוע ותמידי לעסק(פס"ד שתדלן),מהווה בסיס לעשיית המסחר (פס"ד עוף חיפה). ס'32(3) קובע שהוצאות הוניות אינן ניתנות לניכוי. המשרדים צוברים פחת – הם ינוקו שנה בשנה בהתאם לפחת המצטבר בכל שנה להתאם ל ס'17(8) ותוספת ב' לתקנות מס הכנסה פחת. 1.5 אחוז מהמחיר=52500 .ההלוואה והריבית לא יותרו לניכוי לפי ס'17(1)(א). הס' מתיר לניכוי רק הוצאה המשמשת בהשגת הכנסה פירותית והלוואה זו לא נועדה לכך,אלא לייצור נכס שייתן לעסק מוניטין ובסיס הכנסה. ההלוואה נלקחה לצורך הוצאה שהיא בגדר הקמה,הוצאה טרום עסקית,אינה מותרת בניכוי(פס"ד חברה לניהול קניונים).לגבי הוצאות שהוציא העסק מפברואר 2005 עד סוף השנה בנוגע לחיפושים אחר לקוחות, נרשה ניכוי הוצאות. הפעילות הזו קשורה ישירות להכנסה שותפת-פירותית. לפי פס"ד סידס התחלת פעילות עסקית אינה פירושה הפקת הכנסות ולכן נתיר ניכוי הוצאות עבור חיפוש לקוחות גם אם לא היו הכנסות כלל.יתכן שיובל יטען שרכישת המשרדים נועדה לשם חיפוש לקוחות ולכן הוצאת המשרדים הינה  הוצ' פירותית-אך זו לא תתקבל שכן זוהי הוצ' הונית טרום עסקית .

סעיף 3  (15 נקודות)
(א)    יובל, אשר ראה כי טוב, החליט לפנק את עצמו בפלזמה 60 אינץ' עם שעון קסיו, שעלותה בסך של 50,000₪. יובל מתרץ את הבזבוז המופרז בכך שהפלזמה משרתת אותו לצורכי עבודתו על-מנת שיוכל לצפות בסרטים שהוא עורך באיכות הטובה ביותר.
(ב)    האם תשתנה תשובתך אם יובל מיקם את הפלזמה החדשה והמנצנצת בביתו הפרטי, שם הוא נוהג, מידי פעם, גם לצפות בסרטים על ביטוח רכב אותם הוא עורך במסגרת עבודתו.( 12 שורות)

(א)נבדוק הוצ' עסקית/פרטית-אינה מותרת בניכוי ס'32(1).מחד,ההוצ' משמשת לעסק-יש קש"ס לעריכה מאידך,נראה כי מב' האלמלא שנוי במחלוקת:1)המב' לא מתקיים כי קניית הפלאסמה הינה לשם הנאה פרטית ולא הכרחית לעסק של העריכה.2)מב' מתקיים-ללא המסך לא יוכל יובל לשמור על מוניטין על מנת להתקיים.במידה והחלטנו שהפקיד החליט שזוהי הוצאה עסקית, נקבע הוני/ פירותי:1) הונית. -רכישת הפלאזמה באה להשביח את מוניטין העסק ולשפר את מצבו.2)פירותית–הכרחית כדי לשמר את העסק.תחום עיסוק העסק מחייב אותו להתעדכן בשינויים הטכנולוגיים כדי שמר את הלקוחות הקיימים.זוהי הוצאה הקשורה במבנה הטבעי לשטח פעילות העסק לפי "מב' האינצטרודנטליות" (אלקו). ס'17(3)מתיר ניכוי הכולל שינוי כלי המלאכה. אך ס'30 מגביל את ההוצ' אם היא עולה על הדרוש-מידתיות.נראה כי פקיד השומה יתייחס לחלק מהסכום כהוצ' פירותית שהיא בגדר הסביר במשק (בערך 10,000) והשאר כהוצ' הונית שאינה ניתנת לניכוי. הפלסמה יוצרת פחת שינוכה בהתאם לאחוז המשולם כהוצ' פירותית (ס'17(8)) 0.15*10000=1500 בכל שנה ושנה.(ב)הוצ' זו לא תנוכה בהתאם לס' 32(2) שכן עיקר ההוצאה פרטי ולא לשם ההכנסה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה הראלי


 


מאמרים נוספים מאת דנה הראלי
 
ערן שלזינגר- הדפסת חולצות לאירועים מיוחדים
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

אורי עצמון- הדפסת חולצות בית ספר
עיצוב חולצה לילדים לבית הספר – זו חולצה שמלווה את הילד לכל אורך היום – בשיעורי החינוך הגופני ובהפסקות, מתחת לבגדים או כמלבוש העיקרי לבית הספר.

דנה תדמור מציגה: מצלמות סמויות - לתעד כל רגע במעקב
עוד חידוש כללי בעולם הבילוש, ובייחוד המצלמות למעקב וגם המצלמות הנסתרות הוא שדרוגן לאיכות צילום בHD. הדבר מבטיח תיעוד של המתרחש בצורה חלקה יותר שניתן מיידית להבין את המתרחש בה.

אקסיום אופנת בגדים לילדות
כשהולכים לאירועים לילדים או למבוגרים ויש צורך להיראות יפה ומגונדר, ישנן שמלות מיוחדות לאירועים כמו גם שמלות ערב. פריטי לבוש אלו עולים לרוב סכומי כסף גבוהים יותר, ומי שאינו מעוניין מטעמיו – שלו להזין את פרטיו באתר יכול ליצור קשר טלפוני עם החנות ולהמשיך את הטיפול בתשלום באופן שנוח לו.

פאונדרס הלבשה - חולצות לחתונה - קלאסיות או מפתיעות ?
09/04/13 | חתונות
אחד מן השלבים המשעשעים והכיפיים ביותר בחתונה, הוא שלב הריקודים עם החברים. בשלב זה של החתונה הזוג סוף משחרר לחץ, נהנה ומבלה. בשנים האחרונות, נכנסה מודה חדשה לעולם החתונות והיא חולצות החתונה.

פאונדרס- הפקות ארועים לכל כיס
הפקת ארועים בשנים האחרונות הפכו להיות אחת מההוצאות הגדולות ביותר עבור כל משפחה. בחירת הצלם, אולם ארועים, מעצב וכדומה הם רק חלק מההוצאות הנכנסות תחת קטגוריה זו של הפקת ארוע.

ערן שלזינגר- גן ארועים מה לבדוק?
הדבר החשוב ביותר בעת תכנון ארוע הוא בחירת המקום בו הוא ייתקיים. כיום אין ספק שארוע במקום פתוח מספק חוויה מדהימה לעומת ארוע במקום סגור. שלל הריחות, הצבעים והאוויר הטבעי

עו"ד דנה תדמור- מכרזים-חוקים והגבלות
מכרז היא שיטה להצעת עבודה תמורת מחיר מסוים על פי בקשה. בשיטת המכרז נלקח הספק אשר מציע את איכות העבודה הטובה ביותר תמורת המחיר הנמוך ביותר. מכרז הוא הליך משפטי

אריאל אורי עצמון- משחקים לתינוקות בני שנתיים
20/03/13 | הורות
אם אתם מצפים לתינוק חדש במשפחה, וודאי אתם מתארגנים כבר מבחינת כל הציוד הדרוש. אך מה לגבי משחקים? משחקים לתינוקות הפכו לדבר יקר במיוחד, ובמציאות בה יוקר המחיה גבוה

אקסיום- התפתחות וצעצועים לתינוקות
20/03/13 | הורות
ההתייחסות לילדים ובמיוחד לתינוקות עברה שינוי מהפכני בעשרות השנים האחרונות ואם בעבר ילדים יצרו שעשוע עבור עצמם, כיום תעשיית המשחקים מציעה שפע של אפשרויות לצעצועים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI