דף הבית רפואה ובריאות בריאות נשים איך אומרים שלום ולא להתראות למיגרנות ? / ריקי קאופמן
איך אומרים שלום ולא להתראות למיגרנות ? / ריקי קאופמן
ריקי קאופמן 14/09/09 |  צפיות: 3849

סימונה הגיעה אלי אחרי 5 שנים של מיגרנות חזקות ותכופות . אך , גם לפני כן , היא זוכרת את עצמה עם כאבי ראש חזקים במיוחד, מאז קבלת המחזור החודשי .
היא הכירה כל כדור וכדור שנועד להרגיע ולהציל אותה . התיק שלה היה תמיד מלא בקופסאות של כדורים .כל התקף נמשך 4 ימים בהם  היא בלעה  לפחות 20 כדורים, אם לא יותר.
השחרור הרגשי בוצע במגוון שיטות :"מוח אחד", הילינג ,מדיטציה מודרכת וסו-ג'וק  .
השיטה המרכזית עליה נבנתה טכניקת הריפוי היא שיטת " מוח אחד".
מהי שיטת מוח אחד ?
מוח אחד היא שיטה שפותחה ב- 1983 על-ידי גורדון סטוקס, דניאל וייטסייד וקנדיס קלאווי בארה"ב .
זוהי שיטה הוליסטית הרואה את האדם כמכלול. השיטה נותנת  מענה למגוון רחב של בעיות:
קשיי  וליקויי למידה, שחרור או הקלה של כאבים פיזיים, נושאי זוגיות ושיפור מערכות יחסים שונות, דיכאון, פחדים וחרדות (שחרור מטראומות), התמכרויות, הפרעות אכילה, וכן בעיות כמו דימוי עצמי, בטחון עצמי, אלרגיות, חרדת בחינות, קשיי קשב וריכוז, שיפור  השפע, ובעצם כל עניין שמעורר מתח כלשהו.
איך פועלת שיטת "מוח אחד"?
בעזרת בדיקת שריר של המודרך (מגע קל בשרירי הידיים) אנו מאתרים את המקור לבעיה עמה מגיע הנבדק . עבודה זו הינה מדויקת בצורה בלתי רגילה.
חשוב לציין, כי בשיטה זו אין משתמשים במילים מטפל/מטופל אלא מדריך ומודרך . הגישה של "מוח אחד" דוגלת במתן הדרכה לאדם לעשות את הבחירות והשינויים בחייו . "מוח אחד " מביא להגדלת מרחב הבחירה של האדם ליצירת בחירות  חדשות בחייו .
בדיקת השריר עוקפת את מערכת האמונות (הן של המדריך והן של המודרך) עוקפת את כל ההכחשות וההדחקות, ומגיעה לאמת של הגוף! בראשית התהליך נעשה תהליך של איתור מידע מדוייק הקשור בבעיה , כמו : מהי הבעיה המדוייקת ,מאין היא צמחה . באיזה גיל הופיעה לראשונה ? מהם הרגשות המלווים את הבעיה וכו' . וכשהמידע כולו מובא לידיעתו של המודרך,  מאתרים שוב ע"י בדיקת שריר את התיקון המתאים . התיקונים רשומים למטפלי "מוח אחד" ב10 ספרים שונים המאגדים בתוכם עשרות שיטות טיפוליות.
העבודה היא עדינה עד מאד, ומשחררת את המתח בצורה נעימה. אותו הדבר אמור גם לגבי שחרור מתח של טראומות.
בתום הפגישה מורגש בדרך כלל שחרור גדול ותחושת הקלה וקלילות. כך עוזרת השיטה ליצור את החיים שהאדם רוצה בהם, להגדיל את מרחב הבחירה שלו בחיים , מבלי שדפוסי מחשבה ומערכות אמונה יהיו לו לרועץ ולמכשול.
פגישה בשיטת "מוח אחד" הינה קיצור דרך מופלא לצמיחה  ולשינוי לטובה של כל נושא שמציק לנו בהתנהלות חיינו.
במה עזרה שיטת "מוח אחד" לסימונה ?
בפגישה הראשונה סימונה דיברה בעיקר על מצבה הפיזי , על המיגרנות , כאבי גרון ודלקות בעיניים. והטיפול עסק רק במימד הפיזי והשפעתו על המימד הרגשי . חשוב להבין, כי שיטת הבצל עובדת באופן שיטתי ב"מוח-אחד" . קודם מתחלף הרובד העליון , הרובד איתו ניתן לעסוק במפגש ראשון , הרובד בו האדם מוכן לשתף ותוך כדי כך בונה את האמון שלו במדריך. במפגש השני , העלתה סימונה את אביה , מערכת היחסים הקשה בתוך הבית
ואופן מותו הפתאומי מהתקף לב ,ביום בהיר אחד ללא התרעה בבית .
כל פעם שדיברה עליו עלו דמעות של אשמה בעיניה . מסתבר שהיא הראשונה שמצאה אותו מת בבית . היא גם זוכרת כל אותן שנים את הריב שלהם שעות לפני מותו ובעצם ,כל אותן שנים האשימה את עצמה במותו .
אשמה זו רבצה עליה קשות ובאה לידי ביטוי בכאבי ראש שהתפתחו למיגרנות קשות מלוות בבחילות, הקאות וקושי בתפקוד יומ-יומי .בתהליך הטיפולי הובהר הקשר בין התגברות המיגרנות לבין תחושת האשמה שחשה בעקבות מותו . היה מדהים לראות את השינוי במבט עיניה כאשר היא הגיעה למצב של סליחה לעצמה ולאביה . עניין שהביא לפרידה מחודשת של סימונה מאביה- פרידה מפוייסת ושלמה  ומכאן המרחק לפרידה  מהמיגרנות התקצר ופסק .

היום , שנה וחצי מאז הטיפול האחרון , סימונה טוענת כי קיבלה את חייה מחדש ומודה על כל רגע ורגע של חיים ללא כדורים ובעיקר , חיים עם שמחה וקלילות מחשבתית .
לפני זמן , שלחתי לה SMS   לשאול לשלומה והיא כותבת לי : " הכול בסדר ,חמסה , חמסה , חמסה !!!"
מאז טיפלתי במספר מקרים נוספים של מיגרנות והתוצאות מדברות בעד עצמן .


ריקי קאופמן
יועצת ומורה מוסמכת לשיטת "מוח אחד "  (  (THREE IN ONE  CONCEPT מטעם המרכז בקליפורניה .  מטפלת בכירה בהילינג , קניסיולוגיה חינוכית ,"איזונים", קראניו-סאקראל ,מטפלת מוסמכת לסו- ג'וק.
שחרור מתחים ,חרדות,קשיי למידה, היפראקטיביות, קשב וריכוז, מערכות יחסים ,קבלת החלטות ,מיגרנות, כאבי פרקים , אבחון אלרגיות  ,טיפול במגוון מכאובי הגוף בדיקור קוריאני.
B.A בהיסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל באוניברסיטת ת"א.
M.A במנהל ציבורי וחינוכי , ניסיון רב במערכת החינוך.
[email protected]  , www.rickyk.co.il. 054-6827767


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ריקי קאופמן


 


מאמרים נוספים מאת ריקי קאופמן
 
לא האמנתי שתנועת גוף קטנה תעזור לי ללמוד !!!!!/ ריקי קאופמן
קואוצ'ינג בשילוב הגוף . תיאור תהליך סדנאי בקבוצת תלמידי מב"ר ששיפרו את הישגיהם הלימודיים והאישיים בעקבות השתתפות בסדנת קניסיולוגיה חינוכית - סדנת תרגילי מוח .

איך אומרים שלום ולא להתראות למיגרנות ? / ריקי קאופמן
5 שנים של מיגרנות חזקות נעלמו מן העולם בדרך של שילוב שיטות טיפוליות:מוח אחד,סו-ג'וק,הילינג ,קואוצינג . יש פתרון למיגרנות !!

שנים של כאבי ברכיים חלפו מן העולם!!!
שיטה טיפולית חדשה קוראינית שנקראת סו-ג'וק הביאה לי את המזור לבעיות הברכיים שלי .

הילינג דרך הצבעים האישיים שלי
בתהליך למידת ההלינג ובהמשך דרכי כהילירית גיליתי שפה חדשה והא שפת הצבעים . אני יכולה לראות ע"פ צבעים מתי האדם מאוזן או אינו מאוזן מבחינה אנרגטית . ההילינג יצר בי כלי חדש לריפוי . מצאתי את הדרך לאזן את האנרגיות .

" אני יודעת "לקדוח" להורים וכך אני משיגה כל מה שאני רוצה! "
תיאור תהליך טיפולי של ילדה בת 9 המאובחנת כהיפראקטיבית עם הפרעות קשב וריכוז .
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI