דף הבית רפואה ובריאות סרטן מחלות גידוליות – קובי עזרא
מחלות גידוליות – קובי עזרא
קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית 08/10/09 |  צפיות: 3586

מחלות גידוליות - קובי עזרא

גידול- באופן כללי מחלקים את הגידול לשפיר וממאיר , המינוח סרטן מתייחס לגידול ממאיר CANCER - מאליגמי, ראשית יש לדעת על המידע הגנטי הקיים בתא. יש לנו שני סדרות של כרומוזומים שהם לא שווים בגלל שלאחד מגיע מהאם והשני מהאב - הגן ליצירת אלבומין חייב להיות שווה בגלל שהוא חיוני לחיים והגן לצבע העיניים יכול להיות שונה - בגלל שהוא לא חיוני לחיים. המידע הגנטי הוא מידע ליצירת חלבונים ,ב-DNA מעתיק את ה-DNA , הריבוזום קורא את ה-RNA ואז יוצר ח' אמינו חלבונים.

מדוע התא מתחלק?

1) בכדי להתרבות ולגדול ,

2) להתרבות ולהחליף תאים מתים,

3) חידוש רקמות כמו מע' נשימה-רירית וכו'.

4) כדי לאפשר התמיינות של התאים.

 

גורמים שקובעים את קצב החלוקה הם:

•1)      המידע הגנטי- לכן תאים שונים מתחלקים בקצב שונה, ישנם תאים כגון המוח שלא מתחלקים ולעומת זאת ישנם תאים שמתחלקים בצורה מאוד מהירה כגון: רירית המעי והעור- רק חלק מהמידע הגנטי מבוטא - הגנים המיוחדים שמופעלים בכל תא הם אלה שקובעים את חלוקתם.

•2)      דרישות הרקמה: התא יכול להתאים את עצמו למצב, בקרה בעזרת הורמונים או חומרים כימיים אחרים המכונים גורמי גדילה-בקרה גנטית דינמית.

•3)      תהליך גידולי נובע מהפרעה באיזון לתהליך החלוקה, שגורמת לחלוקה מהירה של תאים ברקמה מסוימת.

 

גורמים לגידול:

א) עישון- סרטן הריאה, פה, לוע, וושט, שלפוחית השתן, ערמונית.

ב) קרינה רדיואקטיבית או טיפול קרינתי בסרטן שיכול לגרום לסרטן, קרני ה- UV יכולים לגרום למלנומה -בגלל שזהו אזור חשוף. גז הרדום גם פולט קרינה, מיקרוגל. ואלקטרומגנטיות - בעוצמה גבוהה.

ג) חומרים כימיים: יכולים להיות בתזונה, אלכוהול גורם לסרטן הלוע, הגרון ,הכבד ועוד, חומרים כימיים שנמצאים בתעשייה, חלקם תרופות (בעיקר תרופות כימותרפיות).

ד) וירוסים: המידע הגנטי של הוירוס חודר ומתלבש על המידע הגנטי של התא וע"י כך הוא יכול להפעיל גנים  מזרזי חלוקה או לדכא גנים מעקבי חלוקה - וירוס  הפטיטיס C ו-B , סרטן באיבר המטרה-בכבד, וירוס HPV  (יומן פפילומה וירוס)  יבלות וירליות, באזור צוואר הרחם,הגרון (דרכי הנשימה) אך 5 וירוסים מסרטנים  ממשפחה של מאות. הוירוס שגורם למחלת הנשיקה גורם פוטנציאל  מסרטן-בא  לידי ביטוי באפריקה ובמזרח הרחוק. לוקמיה לעיתים היא מצב \ נגרם  מוירוס TLV  קרוב של האיידס.

ה) גנטיקה - תורשה - מוטציה שקיבלנו בתורשה מהורינו או משיבוש בתהליך העוברי או בתהליך מיקרי. הם גורמים לביטוי מוגבר של גנים מזרזי חלוקה (גידול,אונקו-גנים) או עיקוב של גנים מעקבי חלוקה.

 

•·         ישנה מע' גנים נקראת מע' תיקון DNA  שיודעת לתקן DNA , מוטציה במ"ע התיקון יגרום לכמה סוגי סרטן, ישנם מס' מקרים בהם התורשה הגנטית דומיננטית ביותר, מספיק גן אחד הנגרם בתורשה לפריצת הסרטן.

כשל חיסוני: תמיד ישנם בגוף התחלה של גידולים ומע' החיסון מזהה ומטפלת, מזהה ומחסלת- גידול הוא למעשה כשל של מע' החיסון. קל וחומר שמדובר במע' חיסון כושלת נרכשת או מולדת , סטרס : הוא פוגע במערכת החיסון.

•·         הקובעים העיקריים של סוג הגידול הם: סוג ההפרעה הגנטית. גורמים נוספים: מע' החיסון תפקודה ובקרה חיסונית. כשיש גידול שפיר ואנו מגרים  אותו אז ישנה יכולת העברה לממאיר.

•·         יש הטוענים שגידול שפיר היה אמור להפוך לממאיר, אך מע' החיסון עצרה אותו.

•·         שפיר (בנינגני) ממאיר-סרטן,מאליגני, ההבדל בין שני המצבים העיקרי הוא שליחת גרורות

•·         התהליך הסרטני-הוא מהיר ואלים יותר ואיבוד התפקוד התאי גדול יותר. התא הבילגני- יש לו יכולת התמיינות.

•·         גידול שפיר אחד שונה מהשני, אך הדבר החשוב יותר הוא בגידול ממאיר- כלומר ניתן לומר שהגידול בו שפיר או ממאיר + תת כותרת כגון: שפיר לפני הממאירות.

 

גרורות נשלחות במס' דרכים :

א) פיזור דרך הדם או כל רקמה,

ב) הלימפה מנקזת נוזלים מהרקמות והעברת תאים, צינורית הלימפה חדירה יותר

ג)פיזור מקומי- כתוצאה ממגע נקודה .

ד) פיזור אנושי: כמו ביופסיה, בעת כריתת גידול , חלק מהתאים נשפכים ויכולים ל"הדביק" תאים אחרים.

•·         הפיזור: הוא לא אקראי- הפיזור ספציפי לסרטן- לפי סטטיסטיקה ניתן לדעת על סרטן מסוים שיגרום לסרטן, במקום אחר לדוגמא סרטן הפרוסטטה- לעצמות, מעי גס-לכבד.

•·         הגרורה נאמנה למקורה - כלומר לפי הביופסיה של הגרורה ניתן לזהות מאיפה הגידול הגיע, המראה הוא לפי מקור הגידול.

•·         התהליך השכיח ביותר בכבד הוא גרורה - בגלל שהכבד סובל מגידולים מטסטטיים - כאיבר מרכזי.

•·         הבחנה: על פי הקליניקה. יכול להיות שהתופעות הקליניות יאחרו לבוא. באופן כללי ירידה במשקלו- הגידול מפריש חומר שגורם לפרוק רקמות בגוף וגם הגידול גודל ודורש יותר, חולשה, אנמיה ממושכת, תת תזונה וחוסר תאבון לאורך תקופה של חודשים לא מוסבר, גושים בגוף , כגון: גידולים שקיימים בשד, בסחוס וכו'. כתמים שומות שגדלות , הכוונה למלנומה, התייחסות לצבע, סדרות השוליים, במרקם, כלימה שמהווה אסימטריה.

דימומים באזורים שונים בגוף- מע' עיכול,מע' מין אצל אישה , שינויים בהרגלי היציאה וכו'.

הקאות,צרידות או שיעול טורדני ללא סיבה ברורה, שינויים נירולוגיים כגון: טשטוש ראייה, כאבים בעצמות - בלוקמיה.

•·         לכן עושים בדיקות סקר בכדי לא להגיע למצב מאוחר - לאחר גרורות עושים סקר

א) במחלות גידול שכיחות

ב) שיש אפשרות לטפל אם מגלים מוקדם

ג) שיש בדיקה מדויקת כגון: משטח PAP לצוואר הרחם,

ד) כשהגידול איננו פורץ במהירות גבוהה מידיי + בדיקת סקר: שד, צוואר רחם, קולון - כל אדם מעל גיל 65, לאוכלוסיות סיכון עושים בדיקה תקופתית.

•·         צורות הבחנה

א) בדיקות הדמיה- רנטגן. CT,MRI , אולטרסאונד, מיפוי איזוטופים (עצמות,תירואיד וכבד) ב) הסתכלות אל תוך חללי הגוף- אנדוסקופיות למיניהם כגון: גסטרוסקופיה,

ג) בדיקת דם, ישנם מרקרים הנמצאים בדם לסרטנים מסוימים כגון: CEA- למעי הגס, PSA - לפרוסטטה וכו'. יחד עם זאת השימוש בהם לאבחון מאוד מוגבל עקב ספציפיות נמוכה, אך משתמשים באותם סממנים בכדי לעקוב לאחר התפתחות ונסיגת הגידול.

ד) הבחנה רקמתית (ביופסיה),

3 מטרות :

1) אבחון - שפיר או בממאיר הוא באופן כירורגי- אך משאירים גרורות .

2) טיפול קרינתי - הוא מקומי, אך פוגע גם ברקמות בריאות ולכן יש לנו סכנה לגידול משני. ההקרנה פוגעת ב-DNA , בעיקר ב-DNA שנמצא בחלוקה - בעיקר בתאי הגידול, לעיתים עושים הקרנות קבועות- פשוט שותלים בגוף שפורפרת .

3) טיפול כימותרפי - טיפול סיסטמי בתרופות שחלקן טבעיות וחלקן סינטטיות, כאשר המחנה המשותף העיקרי שלהם הוא פגיעה ברקמות של חלוקת התאים.

4) טיפול כימותרפי מקומי-בגלל שאין אפשרות לעלות במינון התרופה - ע"י הזרמת התרופה לאזור הגידול.

5) טיפול חיסוני (אימוני):

א) ריגוש מע' החיסון: לוקחים ביופסיה של תאי הגידול והחיסון ומפגישים אותם מחוץ לגוף- במבחנה ולאחר מכן מחזירים את תאי החיסון לגוף-הם כבר מכירים את תאי הגידול וכך תוקפים אותם,

ב) את מע' החיסון ע"י אינטרפרון או אינטרלוקימים, שמאיצים תגובה חיסונית,

ג) הוצאת רקמת הגידול, לאחר תהליך מסוים להכניסה חזרה ואז הגוף (מע' החיסון) מכירה ופועלת כנגדם.

ד) כל מיני אופציית: לדוגמא בפרוסטטה היפרטרמיה מעכבת את התפתחות הגידול.

 

   


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית

קובי עזרא Ph.D מומחה לרפואה נטורופטית, ומאמן כושר. מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוד...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה מהירה

דיאטה מהירה1, סוכרת הריון, אנטי אייג'ינג

פיתוח גוף

דיאטה מהירה | דיאטה אישית



 


מאמרים נוספים מאת קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית
 
קובי עזרא ויוסי אדרי תחרות מר ישראל, פיתוח גוף, פיתוח שרירים
קובי עזרא, יוסי אדרי, פיתוח גוף, פיתוח שרירים, תחרות מר ישראל, תחרות מר ישראל יוסי אדרי מנתניה הוא אלוף האלופים בתחרות מר ישראל: "עשור אני מחכה לגביע", היה שווה לחכות 40 שנה כדי להגיע ליום הזה", הוא אומר וחושף את הדיאטה המיוחדת שלו

דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת
21/11/21 | השמנת יתר
דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת. המחקר, שנערך בעכברים, הראה שלתזונה (כולל קלוריות כללית ומאזן מאקרו-נוטריינטים) הייתה השפעה גדולה יותר על ההזדקנות והבריאות המטבולית מאשר לשלוש תרופות הנפוצות לטיפול בסוכרת ולהאטת ההזדקנות. הממצאים מתפרסמים ב- Cell Metabolism.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD
צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD, צמיחה וגדילה בגובה נוצרת ע"י התארכות עצמות הארוכות, כתוצאה מכונדרוגנזה בצלחות האפיפיזאליות, המכונות גם צלחות הגדילה. תהליך זה נובע מהתרבות כונדרוציטים, היפרטרופיה והפרשת מטריקס חוץ תאית. המאורגן על ידי רשתות מורכבות של גורמים תזונתיים, תאיים, פרצרין ואנדוקריניים. ניתן להגדיר את גיל ההתבגרות כתקופת המעבר מילדות דרך התפתחות מאפיינים מיניים משניים ועד השגת הגובה הסופי בבגרות. מהירות הצמיחה מוגברת בתחילת המוקדמות או באמצע החיים, ידועה כגידול הפוברטלי.

קריאטין - קובי עזרא
קריאטין - קובי עזרא היא חומצה אורגנית חנקנית הנוצרת באופן טבעי. תפקידו העיקרי של הקריאטין הוא להקל על מיחזור של אדנוזין טריפוספט (ATP), מטבע האנרגיה של התא, בעיקר ברקמת השריר והמוח.

דיאטה מהירה מאוד
05/04/15 | דיאטה
דיאטה מהירה. דיאטות לירידה במשקל. ישנן סיבות שונות לאיזון המשקל ודיאטות שונות: החל ממראה חיצוני, עיסוק בספורט ובריאות, לרבות בריאות הלב וכלי הדם ומניעת סרטן....

חיטוב הגוף - קובי עזרא
21/06/14 | דיאטה
בדיאטת דיאט2אול אוכלים כמעט הכל! אך לרוב הדיאטה נקבעת בהתאם למה שהמטופל אוכל באורח ה"נורמאלי" שיגרתי. וכמובן בשילוב המזונות הייחודי! מניב את התוצאות האופטימאליות לחיטוב הגוף באופן מקסימאלי ומהיר ביותר.

מניעת סוכרת מסוג 2
יש חוקרים הטוענים שניתן למנוע סוכרת מסוג 2, זאת ע"י שינוי בהרגלי החיים. היות ותוכנית תזונה ודיאטה נכונה המותאמים לפרט בשילוב תוכנית אימונים אכן עשויים למנוע את התפתחות הסוכרת מסוג 2. סוכרת מסוג 2 או סוכרת מבוגרים בלשון העם, בעלת מרכיב גנטי חזק יותר, תזונה ואורח חיים משפיעים על הסיכוי שהמחלה תתרחש בגיל צעיר יותר-40 או מבוגר יותר 60 ומעלה או אולי לעולם לא?!. הסיכון לסוג להופעת סוכרת מסוג 2 וסוכרת הריונית יכול להיות ירידה ע"י בשמירה על משקל תקין – כלומר השמנה יתרה ותזונה לא בריאה.

ויטמין d אוסטאופורוזיס
ויטמין d אוסטאופורוזיס ויטמין D או (Cholecalciferol) הוא ויטמין מסיס בשומן העוזר לגוף לספוג סידן. ויטמינים מסיסים בשומן מאוחסן ברקמות השומן של הגוף. בנוסף לסיוע לגוף לספוג סידן, ויטמין D גם מסייעת לגוף לשמור על כמות של סידן וזרחן בדם הנכונה. תוספת סידן וויטמין D מהווה טיפול הכרחי באוסטיאופורוזיס. מחלת האוסטאופורוזיס נמצאה מלווה באבחון שכיחות גבוהה של חסר בויטמין D. מקורות מזון ויטמין D מצויה במזונות הבאים: מוצרי חלב גבינה חמאה חלב מועשר (כל חלב בארה"ב הוא מועשר בויטמין D) דגים צדפות דגני בוקר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI