דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון למה צריך תוכנית מסחר?
למה צריך תוכנית מסחר?
שי באטון 16/06/08 |  צפיות: 4210
מאת שי באטון, רו"ח *

תוכנית מסחר הינה אחד הרכיבים החשובים של "משחק" המסחר. תוכנית המסחר שלך אמורה להגיד לך במה להתרכז: קריטריונים לכניסה, קריטריונים ליציאה, ניהול כספי ועוד. לרוע המזל, סוחרים רבים מתעלמים מאלמנט חשוב זה בעסק המסחר שלהם. כן, זכור כי מסחר בשוק ההון הינו עסק לכל דבר, ומטרתך בעסק הזה הינה לייצר כסף. בדומה לתוכנית עסקית, תוכנית המסחר שלך הינה מדריך העוזר לך לנווט בתוך אי הוודאות והאקראיות של שוק ההון. אם אין לך תוכנית מסחר, עליך לשקול להישאר מחוץ לשוק. במאמר זה נסקור את 5 הנקודות העיקריות של תוכנית מסחר בסיסית, בה תוכל להשתמש בכדי לפתח את תוכנית המסחר המותאמת לך.

1 – זהה מניות פוטנציאליות למסחר

פתח מתודולוגיה עקבית לזיהוי של מניות מעניינות. יהיה עליך קודם לשאול את עצמך מהו אופק הזמן שלך למסחר במניה זו? סוחרי יום יעדיפו להתרכז במניות הנמצאות בכותרות, בעוד משקיעים לטווח ארוך יעדיפו להתמקד במניות של חברות אשר פיתחו מודל עסקי חדש אשר יגרום להן לצמיחה רבת-שנים. ללא קשר לסגנון המסחר שלך, וודא כי הינך מזהה את המניות שיש להן את הפוטנציאל הגדול ביותר לייצר עבורך רווח.

2 – קבע תחזית רווח

כשהינך מבצע הערכה של פעולת מסחר מסוימת, היה ריאלי לגבי פוטנציאל הרווח. חפש אחר נקודות תמיכה והתנגדות עיקריות, או קבע סכום מסוים של דולרים שהינך מאמין שתוכל להרוויח בפעולת המסחר. עליך להיות כנה עם עצמך בשלב זה של תוכנית המסחר. אם תקבע יעדים לא מציאותיים, לעולם לא תגיע אליהם וזה רק ישאיר אותך מתוסכל. ככל שהינך משתפר בהצבת יעדי הרווח שלך, תוכל להרחיב בהדרגה את היעדים עם השיפור בכישורי המסחר שלך.

3 – מקם את קטיעת ההפסד

לפני שהינך נכנס לכל פעולת מסחר, עליך לדעת באופן מדויק כמה מהכסף שברשותך הינך מוכן לסכן בפעולה זו. פעולת קטיעת ההפסד אמורה לשקף את התרחיש הפסימי ביותר עבורך מביצוע המסחר. לעולם אסור לך לאפשר למניה מפסידה לעבור את סף קטיעת ההפסד שלך. זכור: בכדי לנצח במשחק עליך לשמור על פעולות המסחר הרווחיות גדולות יותר מאלו המפסידות.

4 – הצב לעצמך יעדים
בכל תוכנית עסקית עליך לבנות מפת דרכים לאן הינך הולך. זה לא שונה במסחר בשוק ההון. עליך לקבוע יעדים לעסק המסחר שלך. כמה כסף הינך מתעתד להרוויח בחודש, ברבעון? לאלו שהם סוחרי יום, כמה הינכם מתכננים להרוויח כל שבוע? על היעדים שלך להתאים ליעדי הרווח שלך ולהרגלי המסחר שלך. יעדים אלו לא רק יעזרו לך למדוד את ביצועיך הכוללים, אלא גם יעזרו לך להתגבר על אי הוודאות של עסק המסחר. בניגוד ל-95% מהסוחרים והמשקיעים, תוכל לדעת היכן תהיה בעוד שנה, בעוד 5 שנים ואף בעוד 20 שנים מהיום.

5 – בצע משוב על פעולות המסחר שלך

החלק האחרון בתוכנית המסחר שלך הינו בדיקה של פעולות המסחר שביצעת. קח את הזמן הזה בכדי לבדוק ולהשוות כמה היו הביצועים שלך בהשוואה לאסטרטגיית המסחר הכללית שלך והיעדים שקבעת. האם יישמת בעקביות את כל הכללים שהצבת לעצמך? עד כמה הינך עומד ביעדים השבועיים, החודשיים והשנתיים שהצבת? תהליך הבקרה הזה ישמור עליך כנה. אין טעם רב ביצירת תוכנית מסחר אם אינך מבצע הערכה שוטפת של היישום שלה.
אם תיקח את הזמן בכדי ליצור לעצמך תוכנית מסחר אישית המבוססת על עקרונות אלו, סיכויי ההצלחה שלך במסחר ייגדלו משמעותית.

רוצה ללמוד עוד על מסחר בשוק ההון?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי באטון

הכותב הינו רואה חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של cash flow israel, המרכז הישראלי ליזמים ומשקיעים המפעיל מכללה ובה קורסים מגוונים בתחומים הפיננסיים והעסקיים: נדל"ן עסקים שוק ההון כסף באינטרנט .



 


מאמרים נוספים מאת שי באטון
 
רכישת נדל"ן מושכר: מה לבדוק?
16/06/08 | נדל"ן
השתמש ברשימה להלן לצורך בדיקת נאותות לפני שאתה רוכש נכס נדל"ן מניב ומושכר – בין אם בנין, דירה או נכס מסחרי. הוא יסייע בידך להימנע מהפתעות של "היום שאחרי" הרכישה.

רכישה או השקעה בעסק: מה לבדוק?
16/06/08 | השקעות
קיבלת החלטה עקרונית להשקיע או לרכוש עסק? ללא קשר למהות החלפת הנכסים או איך מתבצעת העסקה, בין אם רכישת מניות, מיזוג, רכישת פעילות עסקית, רכישת ציוד ונכסים וכו', כדאי לוודא שאתה יודע למה אתה נכנס באמצעות השגת מידע מפורט מהמוכר אודות מצבו העסקי והפיננסי של העסק. להלן רשימת תיוג (צ'קליסט) הכוללת את המידע והמסמכים שעליך לאסוף ולבדוק:

משכיר לעצמאי – המדריך למעבר
העבודה שלך משעממת והיא כבר לא "מה שהיה פעם"? הבוס שלך שולט בסדרי העדיפויות שלך ובזמנך, ואתה לא מצליח למצוא כר פורה להתלהבות והיצירתיות המפעמים בך – אתה משתוקק לצרוח "אני שונא את העבודה שלי!!!"? ובכן, אולי הגיע הזמן שתכיר בעובדה: אתה מתנודד על סולם הקריירה שלך, ואתה רוצה לקפוץ ממנו!

7 צעדים לעצמאות כלכלית באמצעות האינטרנט
מה אם להגיע לעצמאות כלכלית היה קל כמו לקחת את הרכב ולהגיע לכל מקום אחר בארץ? מה היית אומר לו היתה דרך טובה וקלה להפוך לחופשי מבחינה כלכלית? אם יש לך חלום להגיע לחופש כלכלי, כדאי שתדע שהמעצמה הגדולה בעולם – ארצות הברית של אמריקה – נוסדה על בסיס החלום לחופש.

עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
הכנסה נוספת הפכה לכורח המציאות
עם העלייה המתמדת בהוצאות המחיה של משק הבית, יצירת הכנסות נוספות מעבר לעיסוק היומיומי הפכה לצורך כמעט הכרחי במשפחות רבות. רבים ממשקי הבית בימינו אינם יכולים להסתמך רק על משכורתם בכדי להתקיים ברמת-חיים סבירה, לכן רבים מהם פונים לאינטרנט בתקווה להקים עסק ביתי מצליח משלהם שיעזור לכסות את הוצאות המחיה ואולי אף להגיע לעצמאות כלכלית בשלב כלשהו בעתיד


משקיע? השתמש באינטליגנציה הרגשית שלך
16/06/08 | השקעות
חושב שהמשקיעים המצליחים ביותר הם אלו שהינם החכמים ביותר? תחשוב שוב. השקעה קשורה יותר ל- אינטליגנציה רגשית (EQ) מאשר למנת משכל (IQ). רוצה דוגמא? בבקשה.

4 צעדים לשמירה על משמעת עצמית בשוק תנודתי
16/06/08 | שוק ההון
האם אי פעם האשמת את עצמך בכך שאין לך משמעת עצמית מספקת בכדי לעקוב אחרי תוכנית המסחר שלך?

למה צריך תוכנית מסחר?
16/06/08 | שוק ההון
תוכנית מסחר הינה אחד הרכיבים החשובים של "משחק" המסחר. תוכנית המסחר שלך אמורה להגיד לך במה להתרכז: קריטריונים לכניסה, קריטריונים ליציאה, ניהול כספי ועוד. לרוע המזל, סוחרים רבים מתעלמים מאלמנט חשוב זה בעסק המסחר שלהם.

מה מניע משקיעים, והאם הם באמת שונאי סיכון?
16/06/08 | השקעות
במאמר זה נדון כיצד לצמצם מכות כואבות שעלולות לבצע "סיכול ממוקד" לתיק ההשקעות שלך, ונראה עד כמה לעשות את מה שנראה "טבעי" עלול בעצם להיות נתיב בטוח להתרסקות.

עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
מה נדרש בכדי להצליח בעסק מהבית? אמביציה, יכולת הנעה אישית, מוטיבציה, תשוקה ויכולת התמדה עיקשת הן תכונות סף. ללא אלו, כל הקשרים והכישורים שבעולם לא יעזרו לך להצליח. ברם, אם תשלב אותן עם כישוריך האישיים, ניסיונך וקשריך, סביר להניח שיהיה לך מה שנדרש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI