דף הבית חינוך ולימודים לימודי שפות מדוע לימוד אנגלית ובייחוד התחום של לימוד אנגלית עסקית כל כך חשוב? מאת אלוירה שטיבלמן
מדוע לימוד אנגלית ובייחוד התחום של לימוד אנגלית עסקית כל כך חשוב? מאת אלוירה שטיבלמן
אלוירה שטיבלמן 23/11/09 |  צפיות: 3208

בעידן הגלובלי, העולם נעשה קטן יותר ויותר.
קיים פיתוח של המוצרים ללקוח אמריקאי תוך שימוש בספק איטלקי ועובדי קבלן סיניים.
גלובליזציה נמצאת בכל מקום והשפה שלה,לרוב- היא אנגלית- אנגלית עסקית.
לכן, חשוב שהאנגלית כאמצעי תקשורת תהיה ברמה טובה כדי שנוכל לא רק לשרוד בעולם הגלובלי אלא גם להתקדם ולהתפתח (לא רק בפן המקצועי אלא גם בפן האישי).
לאחרונה אני נתקלת המון בטיעון שאנגלית אומנם זה יעיל, אבל העתיד העסקי נמצא במזרח הרחוק, בייחוד בסין. השאלה המתבקשת- האם לא כדאי להשקיע משאבים לימוד של השפה הסינית?
זה נכון שלימוד סינית תהיה בחירה לא רעה - הרי ,היא גם שפה נפוצה מאוד (ראו לפי מספר התושבים). למרות זאת, אנגלית היא עדיין השפה הדומיננטית בעולם, בייחוד בעולם העסקים. אנגלית היא השפה המדוברת והנכתבת ביותר מכל שפה אחרת בעולם. להלן כמה נתונים

  • 75% מהדואר, אי מיילים והפקסים-באנגלית.
  • 60% מכתבי-העת המדעיים והטכניים יוצאים במהדורותבאנגלית.
  • 80% מהמידע השמור במחשבים (ברשת ולא רק) בעולם הואבאנגלית.
  • אנגלית היא שפת הניווט ושפתהתעופה.
  • חברות התקשורת בכבלים הגדולות בעולם (CBS, NBC, ABC, BBC,  משדרות באנגלית. שידוריהן מגיעים למיליוני אנשים ברחביהעולם.

לכן , ברור שזה מקנה לשפה האנגלית הרבה מאוד כוח תקשורתי וכלכלי כתוצאה מכך. במונחים של כמויות העברת מידע, אנגלית היא ללא ספק עדיין השפה המובילה.
ניתן לראות את זה בכל תחומי החיים היום. החל מלימודים תיכוניים, אקדמיים תפקידים שונים בצבא ומקומות תעסוקה. השפה האנגלית נמצאת בכל מקום. לכן, לימוד אנגלית בקורס אנגלית הוא, ככל הנראה, ההשקעה הכי חכמה שאפשר לעשות וקביעה זו תקפה לכל חתך הגילאים והמקצעות.
בשוק העבודה דורשים היום שליטה בשפה האנגלית. ככל שישראל נפתחת מערבה, כך גם מקומות העבודה נעשים יותר "אוניברסלים" ועל כן, השליטה בשפה האנגלית הפכה להיות הכרחית בהמון מקומות עבודה.
בכוחו של קורס אנגלית להגדיל משמעותית את כמות התחומים מהם תוכלו לבחור לעסוק.
ניתן לראות בבירור שלקורס באנגלית על אף היותו פשוט יש השפעה רבה על חיינו ועל עתידנו.
בנוסף לסוגיית העסקים, חשוב לציין כי לימודי אנגלית חשובים לא רק כדי לעבור מבחן ולהצליח בלימודים, הם פותחים בפני הלומד הזדמנויות וחוויות רבות נוספות. ידיעת שפה מעשירה את החוויה התרבותית, את הזדמנויות התעסוקה ואולי אף את מאגר החברים.
לימודי שפה הם הזדמנות מצוינת לרכוש חברים חדשים. במסגרות של לימודים נוצרת אינטראקציה בין התלמידים שעשויים להפוך לחברים מעבר להיותם עמיתים. עם סיום הלימודים ולאחר שנרכשות מיומנויות בשפה זרה, יוכלו הלומדים, באמצעות האינטרנט או בטיול, להיפגש ולשוחח עם אנשים ממדינות אחרות ואולי הם אף יהפכו לחברים.
הרבה מההבדל לימודי אנגלית רגילה ולימודי אנגלית עסקית טמון בעובדה שלימוד של אנגלית עסקית עונה על צרכים "מידיים " -כאשר צריך להכין מצגת ולהעבירה בפני הלקוח תוך שבוע,למשל. בדרך כלל, אין מספיק זמן לשבת ולהתכונן לקראתה במשך שישה חודשים -   נוצר צורך עסקי ספציפי עם תאריך יעד מדויק.

להלן כמה טיפים כדי להקל על תהליך הלמידה:

  • אין צורך להתמקד יתרה על המידה על הלמידה והשינון של כללים דקדוקיים. בעצם, זה אף אלול לפגוע ביכולת לדבר באופן שותף. הסיבה לכך- זה שיש יותר מדי כללים ורובם די מסובכים. לכן, לעיתים נוצרת בעיית שליפה והשיחה ה"אמיתית" מהירה מדי לכך.
  • המורים והלומדים כאחד לעיתים מתעכבים ומתמקדים בטעויות, הם דואגים לתקנם ומיד. הם מנסים לדבר בצורה "מושלמת". איש איננו מושלם. גם דוברי השפה טועים לעיתים. כך אלול גם הלומד. במקום לשים דגש על החלק ה" שלילי", מומלץ להתמקד בתקשורת- פשוט להיות בה. הרי המטרה- לשתף במידע, רעיונות ורגשות בצורה שתהיה מובנת ולאו דווקא מושלמת. כשהדגש הוא על התקשורת חיובית , מספר הטעויות וחומרתן יקטנו עם הזמן.
  • לצערי, רוב הלומדים בהווה ובעבר שואבים את השפה מספרי לימוד אשר,לעיתים קרובות, מלמדים ביטויים, צורות ומשפטים רשמיים עד כדי כך שאף דוברי השפה הולכים לאיבוד. כדי ללמוד את השפה , חשוב להיחשף לשפה חייה, מדוברת ויומיומית - לא רק רשמית.

חלק ניכר מלומדי האנגלית בארץ מסתמכים לגמרי על בתי ספר לשפות ו/ או על מוריהם. חשוב להבין שאת/ אתה, לומד/ת יקר/ה, תמיד אחראי על הצלחתך. מורה טוב זה תמיד טוב , יחד עם זאת, עליך לזכור שלך יש חלק לא מבוטל בלימוד. מומלץ לקרא ולהאזין (לקבצים לימודיים או כל קטעי שמיעה אחרים) מדי יום .כדאי תמיד להיות אופטימיים לגבי סיכויכם להצליח גם אם חווים קושי מסוים בתחילת התהליך. המורה לא יכול לגרום לך ללמוד- זהו תפקידך. תבחר/י ליהנות מהתהליך ושיהיה בהצלחה.

www.speakenglish.co.il[email protected]נייד- 052-3929305


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלוירה שטיבלמן


 


מאמרים נוספים מאת אלוירה שטיבלמן
 
השפעת המורים ושיטות הלימוד מאת אלוירה שטיבלמן
למורים השפעה אדירה על התלמידים.

מדוע לימוד אנגלית ובייחוד התחום של לימוד אנגלית עסקית כל כך חשוב? מאת אלוירה שטיבלמן
בעידן הגלובלי, העולם נעשה קטן יותר ויותר.
קיים פיתוח של המוצרים ללקוח אמריקאי תוך שימוש בספק איטלקי ועובדי קבלן סיניים.
גלובליזציה נמצאת בכל מקום והשפה שלה,לרוב- היא אנגלית- אנגלית עסקית.
לכן, חשוב שהאנגלית כאמצעי תקשורת תהיה ברמה טובה כדי שנוכל לא רק לשרוד בעולם הגלובלי אלא גם להתקדם ולהתפתח (לא רק בפן המקצועי אלא גם בפן האישי).

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI