דף הבית חינוך ולימודים לימודי שפות השפעת המורים ושיטות הלימוד מאת אלוירה שטיבלמן
השפעת המורים ושיטות הלימוד מאת אלוירה שטיבלמן
אלוירה שטיבלמן 23/11/09 |  צפיות: 3107

למורים השפעה אדירה על התלמידים. ככל שהמורה מאמין בהשפעתו, כן תגדל הצלחתו. מורה המאמין בעצמו, בכישוריו, ביכולתו שלו יאתר נתיבים מגוונים כדי להתאים את הקשר האישי עם כל חומרי הלימוד, אופן העברתם, ההשכלה הכללית, המשתקפת בכל תהליך הלמידה - בעלי חשיבות מרבית. אך חשוב להדגיש כי הישגים בלבד ניתן להקנות גם בשיעורים וריטואלים, דרך האינטרנט, בשיעורים מתוקשבים. המורה כמדריך חייב להבין את הצרכים של היושב מולו, להטמיע בתוכו, כי לא די בלימוד ובהישגים הלימודיים, אף כי אני דוגלת בחשיבותם של הישגים אלה. חשוב מאוד ליצור מוטיבציה להוסיף דעת ותבונה. שהרי הצלחות גוררות הצלחות נוספות ככל שיש יותר ויותר חוויות של הצלחה יחפוץ הלומד ולו המבוגר להתמודד עם אתגרי לימוד נוספים כדי לחוש בהצלחה נוספת הגורמת לתחושת שמחה ואושר פנימי באותה מידה כהבנה שהשכיל ויוכל למצל את הידע והכלים החדשים לטובת התקדמותו ולשיפור התקשורת.

אך מתברר במקרים רבים כי לא די בלמידה, יש צורך חיוני באינטראקציה אישית עם כל ממשתתפי תהליך הלמידה הן אם מדובר בלמידה פרטנית (אחד על אחד) והן אם מדובר בלמידה בקבוצה.

לא די לציין כי ללמידה הפרטנית - יתרונות לא מבוטלים וכי יש להשתדל לשאוף וללמוד אחד על אחד מול מורה כי הרי ללומד יחידני יש את כל תשומת הלב של המורה , בייחוד כשמדובר ברכישת מיומנויות שפתיות. המורה זמין אך ורק עבור אותו הלומד, יש באפשרותו לתקן את דיבורו של הלומד ולגרומו להמשיך ולדבר .

יחד עם זאת ,ברגע שהלימוד מתבצע בקבוצה, הגורם של הלחץ שתמיד נמצא כאשר הלומד עובד אחד על אחד עם המורה, יורד. אדם מרגיש פחות לחוץ כשיש עוד אנשים והדרישות מתחלקות בין מספר אנשים . סוגיית הזיכרון, היבט השליפה (ששייכים לתחום הקוגניטיבי) עובדים יותר טוב כאשר הלחץ יורד. הלחץ הינו אחד הגורמים החזקים ביותר המפריעים לתהליך הלמידה .

בנוגע  לעניין של ההשוואה: ברגע שבן אדם לומד בקבוצה, הוא יכול להשוואות את עצמו לאחרים ולהבין איפה הוא ממוקד. זה עוזר לו לראות את ההתקדמות שלו יחסית לאנשים אחרים. גם אם הלומד בוחר לא לקחת חלק בדיון כלשהו, הלמידה עדיין נעשית - ולו בצורה פאסיבית . עדיין יש חשיפה לשפה, לדיבור ולפענוח הנשמע .

 

www.speakenglish.co.il[email protected]נייד- 052-3929305


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלוירה שטיבלמן


 


מאמרים נוספים מאת אלוירה שטיבלמן
 
השפעת המורים ושיטות הלימוד מאת אלוירה שטיבלמן
למורים השפעה אדירה על התלמידים.

מדוע לימוד אנגלית ובייחוד התחום של לימוד אנגלית עסקית כל כך חשוב? מאת אלוירה שטיבלמן
בעידן הגלובלי, העולם נעשה קטן יותר ויותר.
קיים פיתוח של המוצרים ללקוח אמריקאי תוך שימוש בספק איטלקי ועובדי קבלן סיניים.
גלובליזציה נמצאת בכל מקום והשפה שלה,לרוב- היא אנגלית- אנגלית עסקית.
לכן, חשוב שהאנגלית כאמצעי תקשורת תהיה ברמה טובה כדי שנוכל לא רק לשרוד בעולם הגלובלי אלא גם להתקדם ולהתפתח (לא רק בפן המקצועי אלא גם בפן האישי).

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI