דף הבית רפואה ובריאות רפואה בדיקת דם - קובי עזרא
בדיקת דם - קובי עזרא
קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית 25/11/09 |  צפיות: 4252

בדיקת דם - קובי עזרא


באופן כללי, בדיקה כימית (חומרים כימיים)וספירת דם (תאים כמותיים וצורתם). ניתן לבדוק בדם מלא ואז חייבים להוסיף חומר נוגד קרישה - עושים זאת בספירת דם וקרישת דם. את החומרים הכימיים ניתן לבדוק בפלזמה או בסרום (נוזל הדם לאחר קרישתו). פלזמה (הפרדה מלאה). סרום אין גורמי קרישה בגלל שהם נהרסו בתהליך הקרישה.


בדיקה כימית:
אלבומין במחסור נובע מתת תזונה, אי ספיקת כבד או כליות, רמה גבוהה של אלבומין מצביע על התייבשות.


אמוניה: גבוהה, אי ספיקת כבד, גורם לנזק מוחי בלתי הפיך.


בילירובין:כשהלא ישיר גבוה מדובר בהמוליזה או בדלקת כבד. כשהישיר גבוה הסיבה היא דלקת כבד או חסימת דרכי המרה.


PH: בססת מעל


ריכוז החמצן בדם עורקי חמצן 100-80 CO2 45-35.


*סידן: 11-9 מ"ג ל-100 CC. היפוקלצמיה כתוצאה מתזונה לא תקינה, חסר ויטמין D, אי ספיקת כליות או היפופרתירואידיזם. היפרקלצמיה: בהיפרפרתירואיציזם, הרעלת ויטמין D, גדולים או גרורות שהגיעו לעצמות ומחלות נוספות כסרקואידוזיס.

כלור
110-97, כולסטרול עד 200 מגיל מבוגר (60) עד 250. HDLלא נמוך מ 30 LDL עד 130.

קראטינין
עד 1.5 מ"ג ל- 100 CC, מעבר לכך מדובר על מצב של אי ספיקה כלייתית או נזק לרקמת השריר כגון פצעי לחץ וריסוק של השריר. רמה נמוכה של קראטינין יכולה לייצג ניוון של שרירים.

פריטין:
מייצג מחסני ברזל בגוף. חומצה פולית: בדיקה לגילוי חסר, גלוקוז בצום: 60-105
קשור בגלוקוז - בדיקת המוגלובין מסוכר (HBA1C) עד 6% מכלל ההמוגלובין יכול להיות מסוכר.

הפטוגלובין: הוא חלבון שקושר המוגלובין, בזמן המוליזה רמתו קטנה.

ברזל: 170-50 מקרוגרם ל- 100 CC , ניתן לבדוק קשירתו לטרנספרין. (חלבון שקושר ומעביר ברזל בדם), אחוז רוויה נמוך של טרנספרין מצביע על אנמיה מחסר ברזל.

לקטט
(ח' חלב - לקטית): יכול לגלות מצב שוק, בגלל שלא מגיע מספיק חמצן ואז הרקמות פעילות באופן אנארובי ואז נוצרת ח' לקטיז.


מגנזיום
ישנם מספר מצבים נדירים לשינויים. 22-13 MEQ.
לחץ אוסמטי של הדם: 290-270,פוספט: 4.5-2.5 - השינויים בפוספט הם כתוצאה משינויים

בסידן - עליה בסידן ירידה בפוספט ולהיפך.

אשלגן: 3.5 עד 5 מילימול לליטר.

חלבון בדם
6-8 גרם ב- 100 CC, בדרך כלל שינויים בחלבון הם כתוצאה מהשיניים באלבומין.

נתרן
135-145 מילימול, רמה גבוהה של נתרן כאשר רמה גבוהה של ADHמחלת אדיסון, בסיסטיקפיברוזיס ובשתיית מים מופרזת, היפרנתרמיה: בהתייבשות,היפונתרמיה: התייבשות, הפרשה מוגברת של אלדוסטרון, אי ספיקה כלייתית.

טריגליצרידים TG - ערך עליון 200 מ"ג ל CC100 ערכים נמוכים יכולים להעיד על תת תזונה.

אוראה: 25-8 מ"ג ל 100 CC ברמה גבוהה מצביע על התייבשות או אי ספיקה כלייתית.

ויטמין B12: בחסר ספיגה או קבלתו.

חומצה יוריט: מעל 8 מ"ג (רמות גבוהות) מופיעות באי ספיקה כלייתית או במחלת השגדון, בגידולים, פסוריאזיס ובפוליציטרמיה.

אנזימים:
תפקודי כבד
GPTו - GOT ברמה גבוהה מעידים על נזק לתאי הכבד.
אלקלין פוספטז בסיסית, גמא, GGT (GT) כשרמתם גבוהה הם מעידים על חסימה של דרכי המרה. הפוספטזה הבסיסית גבוהה אצל ילדים באופן טבעי בגלל שזהו אנזים חיוני לגדילת העצם.

CPK (סמן לנזק שרירי), טווח גבוה של מעל 170 CPK - MB (ספציפי לשריר הלב) ערך עליון 12.

LDH - אנזים בלתי ספציפי המייצג נזק כמעט לכל הרקמות בגוף, אך ניתן גם כאן לעשות בדיקה של צורות שונות באנזימים הספציפים לרקמות השונות.עד 280 בפלזמה.

פוספוטזה חומצית הינו ספציפי לתאי הפרוסטטה ולכן משתמשים בו כמרקר בכדי לאבחן גידולים שפירים וממאירים בפרוסטטה עד 0.7 IU, עמילז: בדם ברמה גבוהה מצביע על נזק או דלקת בלבלב או בבלוטות הרוק. כשהליפז גם גבוה ניתן לומר שהלבלב פגוע.
בשתן:לא צריכים להיות חלבון, סוכר וקטונים (כשיש קטונים בשתן אז האדם מפרק רקמות שומן).

בילירובין
תאים לבנים ואדומים שלא אמורים להיות גבישים (כל מיני).

PHומשקל סגולי
עד כמה השתן מרוכז, טווח 5-8.
ספירת דם: המוגלובין: גבר 13.5-17, אישה 12-15, המטוקריט (היחס בין החלק התאי לכלל נפח הדם): גבר: 40-50%, אישה: 44-66%. תאים אדומים: גבר 6-4.5 מיליון לממ"ק, אישה 4-5.

נפח ממוצע של כדורית האדומה (MCV) 80-97 פיקוליטר. כמות ממוצעת של ההמוגלובין בכדורית האדומה (MCH) טווח: 27-33 והריכוז הממוצע של ההמוגלובין בכדורית האדומה (MCHC): 32-35. כמות של התאים הלבנים 4 - 10,000 לממ"ק - גבר ואישה.

טסיות: (טרומבוציטים)
150-400,000 לממ"ק, קצב שקיעת הדם בשעה הראשונה 30 מילימטר, שקיעה מהירה מצביעה על תהליך דלקתי עד 1.5% מכלל התאים האדומים הם רטיקולוציטים (תא דם אדום צעיר).

זמן קרישת הדם:
א.זמן דימום עד 10 דקות.
ב.זמן קרישה PT (במסלול החיצוני) נזק לכלי הדם בטווח של 14 שניות, PTT (מסלול פנימי, איטי יותר) 25-33 שניות.
המשך:
כבד, שינויים בבילירובין
אמוליזהדלקת כבד (כללי)חסימת דרכי מרה
בילירובין בלתי ישיר עולה גבוה מאוד (נשפך לדם מהרס הרוטרוצטים)בילירובן בלתי ישיר עולה מעט.
בילירובין ישיר עולה מעט
האנזימים:GPT, GOT עולים גבוה מאודבילירובין בלתי ישיר - נורמלי
בילירובין ישיר גבוה מאוד (שדרכי המרה החסומות אז הישיר יעלה בגלל שהוא לא מופרש מהדם).
אלקלין פוספטזה עולה.

פיתוח גוף, אתר: דיאטה, הרזיה מהירה, אתר: בריאות וכושר.


המשותף לאמוליזה, דלקת כבד (כללי) וחסימת דרכי המרה הינה צהבת.
בילירובין בלתי ישיר לא עובר בכבד (לפני) המאפיין אותו בלתי מסיס במים.
בילירובין ישיר זה לאחר שהבלתי ישיר נכנס לדם והכבד שינה אותו למסיס במים, אז ניתן להפרישו בשתן ובנוזלי המרה, כשהוא בלתי מסיס גם כן ניתן להפרישו בשתן אך הוא עלול לשקוע בכליות.
הפלה בעזרת תרופה.

הפרמקולוגיה להפלות
במהלך ניסוי הוזרק לנשים הרות חומר שנקרא מטומרקסט (לטיפול בכיב קיבה או תריסריון). אם במשך שבוע לא אראה הפלה, קיבלו הנשים מנה נוספת של מיסופרוסטול, כשזה לא הועיל נשאר העובר מרחמן , מתוך 178 נשים הפילו כ - 96% לאחר הטיפולים הרפואיים (פרמקולוגים). רק שבע נשים נזקקו לשאיבה. לא נצפו סיבוכים.
תופעות לוואי: כאב, דמם, חום ודלקת בפה. הראו אצל מיעוט מהמטופלות וחלפו ללא כל טיפו.
נשים רבות שעברו כריתת שד מקבלות טיפול מונע בתרופה הנקראת תמוקסיפן. במחקר מסקוטלנד מצא שנשים שטופלו בתרופה תמוקסיפן למשך 5 שנים, סבלו פחות מהתקפי לב (2.6%) לעומת נשים שלא קיבלו את הטיפול ( 5.1%) הסיבה לכך נעוצה כנראה בשל ירידה בשומני הדם.

דלקת פרקים הסבר אפשרי לשכיחותה הגבוהה יותר בקרב נשים הוא: רמה גבוהה וקבועה של פרולקטין (הורמון נשי המופרש בכמויות מוגברות בעיקר עקב ההנקה). משפיעה על מערכת החיסון, ניסויים בעכברים הראו כי להורמון זה השפעה המגרה הופעת דלקת.
שימוש במוצץ אצל תינוקות מגדיל את הסיכון לדלקות אוזניים, בילדים מעל גיל שנתיים.
תרופה הנקראת למיבודין ממשפחת הזידובודין (AZT לטיפול באיידס), למשך 12 שבועות, גרם להעלמות חלקיקי הנגיף.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית

קובי עזרא Ph.D מומחה לרפואה נטורופטית, ומאמן כושר. מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוד...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה מהירה

דיאטה מהירה1, סוכרת הריון, אנטי אייג'ינג

פיתוח גוף

דיאטה מהירה | דיאטה אישית



 


מאמרים נוספים מאת קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית
 
קובי עזרא ויוסי אדרי תחרות מר ישראל, פיתוח גוף, פיתוח שרירים
קובי עזרא, יוסי אדרי, פיתוח גוף, פיתוח שרירים, תחרות מר ישראל, תחרות מר ישראל יוסי אדרי מנתניה הוא אלוף האלופים בתחרות מר ישראל: "עשור אני מחכה לגביע", היה שווה לחכות 40 שנה כדי להגיע ליום הזה", הוא אומר וחושף את הדיאטה המיוחדת שלו

דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת
21/11/21 | השמנת יתר
דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת. המחקר, שנערך בעכברים, הראה שלתזונה (כולל קלוריות כללית ומאזן מאקרו-נוטריינטים) הייתה השפעה גדולה יותר על ההזדקנות והבריאות המטבולית מאשר לשלוש תרופות הנפוצות לטיפול בסוכרת ולהאטת ההזדקנות. הממצאים מתפרסמים ב- Cell Metabolism.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD
צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD, צמיחה וגדילה בגובה נוצרת ע"י התארכות עצמות הארוכות, כתוצאה מכונדרוגנזה בצלחות האפיפיזאליות, המכונות גם צלחות הגדילה. תהליך זה נובע מהתרבות כונדרוציטים, היפרטרופיה והפרשת מטריקס חוץ תאית. המאורגן על ידי רשתות מורכבות של גורמים תזונתיים, תאיים, פרצרין ואנדוקריניים. ניתן להגדיר את גיל ההתבגרות כתקופת המעבר מילדות דרך התפתחות מאפיינים מיניים משניים ועד השגת הגובה הסופי בבגרות. מהירות הצמיחה מוגברת בתחילת המוקדמות או באמצע החיים, ידועה כגידול הפוברטלי.

קריאטין - קובי עזרא
קריאטין - קובי עזרא היא חומצה אורגנית חנקנית הנוצרת באופן טבעי. תפקידו העיקרי של הקריאטין הוא להקל על מיחזור של אדנוזין טריפוספט (ATP), מטבע האנרגיה של התא, בעיקר ברקמת השריר והמוח.

דיאטה מהירה מאוד
05/04/15 | דיאטה
דיאטה מהירה. דיאטות לירידה במשקל. ישנן סיבות שונות לאיזון המשקל ודיאטות שונות: החל ממראה חיצוני, עיסוק בספורט ובריאות, לרבות בריאות הלב וכלי הדם ומניעת סרטן....

חיטוב הגוף - קובי עזרא
21/06/14 | דיאטה
בדיאטת דיאט2אול אוכלים כמעט הכל! אך לרוב הדיאטה נקבעת בהתאם למה שהמטופל אוכל באורח ה"נורמאלי" שיגרתי. וכמובן בשילוב המזונות הייחודי! מניב את התוצאות האופטימאליות לחיטוב הגוף באופן מקסימאלי ומהיר ביותר.

מניעת סוכרת מסוג 2
יש חוקרים הטוענים שניתן למנוע סוכרת מסוג 2, זאת ע"י שינוי בהרגלי החיים. היות ותוכנית תזונה ודיאטה נכונה המותאמים לפרט בשילוב תוכנית אימונים אכן עשויים למנוע את התפתחות הסוכרת מסוג 2. סוכרת מסוג 2 או סוכרת מבוגרים בלשון העם, בעלת מרכיב גנטי חזק יותר, תזונה ואורח חיים משפיעים על הסיכוי שהמחלה תתרחש בגיל צעיר יותר-40 או מבוגר יותר 60 ומעלה או אולי לעולם לא?!. הסיכון לסוג להופעת סוכרת מסוג 2 וסוכרת הריונית יכול להיות ירידה ע"י בשמירה על משקל תקין – כלומר השמנה יתרה ותזונה לא בריאה.

ויטמין d אוסטאופורוזיס
ויטמין d אוסטאופורוזיס ויטמין D או (Cholecalciferol) הוא ויטמין מסיס בשומן העוזר לגוף לספוג סידן. ויטמינים מסיסים בשומן מאוחסן ברקמות השומן של הגוף. בנוסף לסיוע לגוף לספוג סידן, ויטמין D גם מסייעת לגוף לשמור על כמות של סידן וזרחן בדם הנכונה. תוספת סידן וויטמין D מהווה טיפול הכרחי באוסטיאופורוזיס. מחלת האוסטאופורוזיס נמצאה מלווה באבחון שכיחות גבוהה של חסר בויטמין D. מקורות מזון ויטמין D מצויה במזונות הבאים: מוצרי חלב גבינה חמאה חלב מועשר (כל חלב בארה"ב הוא מועשר בויטמין D) דגים צדפות דגני בוקר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI