דף הבית תיירות ונופש שייט שייט
שייט
mojo 26/11/09 |  צפיות: 4122

שייט

שייט הוא אחד מענפי התחבורה העיקריים. בעבר הרחוק היה הכלי העיקרי בכל הקשור לתנועה בין מקומות ותובלת משאבים וסחורות, בעוד שהיום, עם התפתחות ענף התעופה, השייט נדחק טיפה לשוליים.

השייט, כאמור,  קיים עוד מימי קדם יותר והיה הכלי היחידי למטרות הובלה. העדויות הראשונות לכך ולתפקידים הנ"ל הגיעו מתקופות היסטוריות: אצל הרומאים והיוונים השייט היה כלי להרחיב את שטחי האימפריה, בעוד שהוויקנגים ניצלו את אנרגיית הרוח כדי להרחיק עד לאמריקה הצפונית בחיפושם אחר יעדים חדשים להתיישבות. האינדיאנים, למשל, היו יוצאים סירות קאנו כדי לחצות ימים ונהרות.

בתקופות יותר מתקדמות היו אלה ואסקו דה גאמה, ברתולומיאו דיאז, כריסטופר קולומבוס ופרדיננד מגלן - מגלי ארצות נחשבים שעזרו לפתח את עולם השייט לאחר המסעות המוצלחים של הנ"ל. הסקרנות והדרישה להרחיב אופקים דחפה את עולם השייט לפתח את עצמו, ככזה שיוכל לספק פתרונות למרחבים העצומים ולחצות ימים ואוקיינוסים שלמים. פקטור זמן ואורך המסעות גם כן השתפרו וכיום כלי השייט יכולים לנוע במהירות ממקום למקום, ואין צורך בחודשים או שנים, כפי שהיה נהוג בעבר...

המין האנושי החל להיחשף גם ללוחמה ימית. בעבר הרחוק הדבר נחשב לעוצמה גדולה ולדבר לא שכיח ביוחד, אם כי  אחרי כן החלה להתפתח משנה סדורה של לוחמה ימית. לאורך ההיסטוריה, עמים ומדינות הקימו להן צי במטרה לבסס את שליטתם באזורים מרוחקים. כיום מדינות מקימות ציי אוניות וכלי שייט שונים למטרות סחר והגנה טריטוריאלית. בנוסף לכל מדינה יש חייל המוקדש כולו לטריטוריה הימית שלה, זאת על מנת ותוכל להגן על ריבונותה. לישראל, אגב, אחד מהחיילות הטובים בעולם בנושא זה.

ענף התעופה, שהתפתח רבות בעשרות השנים האחרונות, דחף את השייט כצורת התחבורה הזמינה הטובה והיעילה ביותר, אם כי זו עדיין פופלרית ותופסת חלק נכבד מאד בכל האספקטים הכלכליים-מדיניים-חברתיים (דהיינו בהובלת סחורות, תנועה בין מדינות וכו')

בימים מודרניים אלו השייט זוכה לפופלאריות מכיוון מעט שונה, והחל להתפתח כבילוי לתרבות הפנאי והבידור. לא מעט אנשים, לאו דווקא עשירים או אמידים במיוחד, פונים לענף השייט כדרך בילוי ואפשרות ליהנות מהחיים, עם שייט רומנטי והפלגות למטרות עסקים ופנאי. כיום הדבר נחשב לבילוי יוקרתי ומיוחד ולכן רבים בוחרים לציין אירועים חגיגיים, כדוגמאת ימי הולדת והצעות נישואין,  בהפלגה על סיפון יאכטות עם ארוחה דשנה ויין טוב..

דרך-הים זו הדרך הטובה ביותר...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 mojo


 


מאמרים נוספים מאת mojo
 
תכנון מחזור חיי הפרויקט
כיצד מתכננים נכון ניהול יעיל של פרויקטים שונים?

ניהול סיכונים בפרויקטים
כמו בכל תחום בחיים גם בניהול פרויקטים קיימים סיכונים איתם צריך להתמודד. מהם הסיכונים וכיצד עושים זאת?

גברא - פתרון רפואי לבעית אין אונות
אין אונות, או אימפוטנציה, זאת בעיה המשפיעה על אחוז ניכר מאד בקרב הגברים. מה הסיבות לכך, למי זה קורה וכיצד ניתן לטפל בבעיה.

טיולי משפחות
לפני שטסים לחו"ל עם כל המשפחה, חשוב שנזכור מספר דברים...

פיטרו אותך? מזל טוב, הרווחת הזדמנות מצויינת!
פיטורים זאת הזדמנות טובה לבחון מחדש סדרי עדיפויות ושאיפות בחיים.

חיפוש עבודה עם חיוך!
מתייאשים במהלך חיפוש עבודה? הטקסט הבא יגרום לכם לחייך ולהסתכל על התקופה הזו ברוח אחרת...

הפלגה - למי זה טוב?
29/11/09 | שייט
מושגים כמו שייט או הפלגה מעוררים אצלנו מחשבות כמו "זה לא מתאים לנו?". המאמר הזה מסביר למי זה מתאים ולאיזה אירוע, וכמובן...האם אתם יכולים להרשות לעצמכם?

כיצד לענות על שאלות בראיון עבודה?
ראיון עבודה יכול להיות אירוע מלחיץ מאד, לכן חשוב שנדע בדיוק איך לענות על שאלות על מנת ונוכל לזכות במשרה המבוקשת.

שייט
26/11/09 | שייט
סקירה קצרה על עולם השייט, מההיסטוריה הרחוקה ועד היום...

שייט רומנטי חוויה לשנים!
24/11/09 | שייט
מה כ"כ מיוחד בשייט רומנטי? מדוע הדבר נעשה כ"כ פופלארי בשנים האחרונות?
אחרי שתקרא את זה לא תבין איך עוד לא עשית את זה!

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI