דף הבית אימון אישי אימון עיסקי כיצד לענות על שאלות בראיון עבודה?
כיצד לענות על שאלות בראיון עבודה?
mojo 26/11/09 |  צפיות: 3664

לא משנה אם אתם פונים לראיון בחברת כוח-אדם או לראיון עבודה בחברה אחרת- תמיד רצוי כי תעשו "שעורי-בית" לפני כן. דוגמא טובה לכך היא לדלות פרטים נוספים ומידע על החברה בה אתם מתראיינים, פרטים שיעזרו לכם להותיר רושם טוב בראיון. לאחר מכן נסו לערוך סימולציה של הראיון עבודה בעזרת קרובים, בה תתרגלו שאלות-תשובות, שפת גוף וכו'. כמובן שבמציאות הדבר יותר מלחיץ אך אין ספק כי לתרגל את הסיטואציה זה דבר שבהחלט עוזר. מבין השאלות היותר "בעייתיות" אלו השאלות הדורשות להציג את עצמנו בתחילת הראיון, או אלו שבסוף הראיון ומבקשות מאיתנו לתאר את העבודה הקודמת וסיבות העזיבה...

כאמור, המראיינים יבקשו מכם לספר על עצמכם. רצוי לפרט עליכם בקצרה בצורה חיובית, אם כי לא לטפוח לעצמנו יותר מדי על השכם ולא להפריז במילים. הכוונה של המראיין היא לבדוק איך אתה מציג את עצמך ולצייר תמונה כללית של העבר התעסוקתי והיכולות שלך. כאשר אתם מקבלים הצעות עבודה, המשמעות היא שהמעסיק קרא את קורות החיים שלכם, אך בכל זאת תנסו לתמצת את הדברים הרלוונטים (רקע תעסוקתי והשכלה, מצב משפחתי) למספר משפטים בודדים.

עוד שאלות שעלולות להכשיל אותנו הן שאלות בסגנון של מדוע עזבנו או הועזבנו ממקום העבודה האחרון. הדבר בעייתי במיוחד אם המראיין רואה כי לא זכינו ליציבות תעסוקתית מעולם, או לפחות לא בתקופה האחרונה. הכינו תשובה מראש (שאיננה כוללת הוצאת דיבה ודברים בגנות המעסיק ומקום העבודה האחרון), כזו שתוציא אתכם באור חיובי מאחר ואתם לא רוצים להצטייר כבורחים מאחריות או נקמנים. בין הסיבות שניתן לציין בתשובה: הרצון להתקדם ולהתפתח, הרצון להגדיל שכר, הרצון לעבוד בחברה גדולה יותר, שמציעה אפשרויות רבות יותר, הרצון לעבוד בחברה צעירה שפתוחה יותר לרעיונות חדשים, וכיו"ב. השתדלו להציג תמונה ורודה בה עזרתם את מקום העבודה האחרון ללא משקעים וברוח חיובית.

לא פחות חשובה היא השאלה "מדוע בחרת דווקא בתחום זה?". ובכן, לא צריך להמציא את הגלגל: אם צברתם ניסיון בתחום, אז לא יהיה לכם קשה לציין ממה אתם נהנים ומהם הכישורים שאתם מסוגלים לבטא בעבודה בתחום. במידה ואתם "טריים", ציינו כיצד אתם רואים את עתידכם בחברה ובכלל בתחום ומה היתרונות והיכולות האישיות שלכם שיכולים לבוא לידי ביטוי בארגון.

בהצלחה בשוק התעסוקה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 mojo


 


מאמרים נוספים מאת mojo
 
תכנון מחזור חיי הפרויקט
כיצד מתכננים נכון ניהול יעיל של פרויקטים שונים?

ניהול סיכונים בפרויקטים
כמו בכל תחום בחיים גם בניהול פרויקטים קיימים סיכונים איתם צריך להתמודד. מהם הסיכונים וכיצד עושים זאת?

גברא - פתרון רפואי לבעית אין אונות
אין אונות, או אימפוטנציה, זאת בעיה המשפיעה על אחוז ניכר מאד בקרב הגברים. מה הסיבות לכך, למי זה קורה וכיצד ניתן לטפל בבעיה.

טיולי משפחות
לפני שטסים לחו"ל עם כל המשפחה, חשוב שנזכור מספר דברים...

פיטרו אותך? מזל טוב, הרווחת הזדמנות מצויינת!
פיטורים זאת הזדמנות טובה לבחון מחדש סדרי עדיפויות ושאיפות בחיים.

חיפוש עבודה עם חיוך!
מתייאשים במהלך חיפוש עבודה? הטקסט הבא יגרום לכם לחייך ולהסתכל על התקופה הזו ברוח אחרת...

הפלגה - למי זה טוב?
29/11/09 | שייט
מושגים כמו שייט או הפלגה מעוררים אצלנו מחשבות כמו "זה לא מתאים לנו?". המאמר הזה מסביר למי זה מתאים ולאיזה אירוע, וכמובן...האם אתם יכולים להרשות לעצמכם?

כיצד לענות על שאלות בראיון עבודה?
ראיון עבודה יכול להיות אירוע מלחיץ מאד, לכן חשוב שנדע בדיוק איך לענות על שאלות על מנת ונוכל לזכות במשרה המבוקשת.

שייט
26/11/09 | שייט
סקירה קצרה על עולם השייט, מההיסטוריה הרחוקה ועד היום...

שייט רומנטי חוויה לשנים!
24/11/09 | שייט
מה כ"כ מיוחד בשייט רומנטי? מדוע הדבר נעשה כ"כ פופלארי בשנים האחרונות?
אחרי שתקרא את זה לא תבין איך עוד לא עשית את זה!

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI