דף הבית תיירות ונופש שייט העיתוי הנכון להפלגה ביאכטה מפרשית
העיתוי הנכון להפלגה ביאכטה מפרשית
צחי ישורון 06/01/10 |  צפיות: 3416

בחוף הים הישראלי ניתן להפליג במפרשים ברוב ימות השנה. בניגוד לדעה המקובלת, ימי החורף הם דווקא המתאימים ביותר לשייט (לא במהלך פרקי הזמן של הסערות, כמובן). מתום כל סערה יתחיל גובה הגלים לרדת, ובדרך כלל יסתיים התהליך אחרי יום עד יומיים . התקופות שבין הסערות, אחת שהים נרגע ועד לכניסת השקע הבא, הם נהמתאימים ביותר להפלגה: ים חלק, רוח טובה ושמש כיפית - שייט במיטבו. בחורף נמליץ לצאת להפלגה בשעות היום, וליהנות מהשמש, שכן בערב כבר מתקרר.

דווקא חודשי הקיץ - יולי ואוגוסט - מתאימים פחות לשייט, ומרבית הזמן הים גבה גלי.  לכן, בקיץ נמליץ לצאת להפלגות בשעות הבוקר, או בשעות אחר הצהריים המאוחרות, לאחר שהים נרגע מעט, ועד השקיעה. בעונות  האביב והסתיו יש להיות ערניים לשינויים  במזג האוויר. קחו בחשבון את האפשרות לביטול השייט המתוכנן. ייתכנו מצבים גבוליים שבהם על הסקיפר לקבל החלטה שתביא לביטול  הפלגה במצב ים בעייתי.

חווית השייט ביאכטה - גם ביאכטה מפרשית - מושפעת מגובה הגלים. עם זאת, לא תמיד הגובה המדיד של הגלים הוא הפרמטר לפיו יש לקבל החלטה, יש להבחין בין סוגי גלים שונים , ובהם גלי גיבוע, שהם שאריות מגלים קודמים, שהיו בשעות או בימים שחלפו ובינתיים נרגעו. גיבועים של מטר, הם כאלה שעליהם יכולה היאכטה לגלוש, ומבלי שיפגעו בחווית השייט. לעומתם, גלי רוח בגובה זהה, יחייבו ביטול שייט או דחייתו.

הרוח היא גורם קריטי. בעת השכרת יאכטה מפרשית על הסקיפר לנתח ולצפות את מאפייני הרוח. בימי הקיץ נושבת הרוח במחזור בריזה כמעט קבוע, מגיעה ממערב בעיקר החל משעות הבוקר המאוחרות, מייצרת גלי רוח , ופוסקת לפני השקיעה . בעונת הסתיו היא צפונית , מה שמסייע למתן את גובה הגלים, אך יש תקופות לא קצרות שבהן הרוחות הצפוניות חזקות מאד, ומייצרות גלי רוח גבוהים יחסית שיהפכו בילוי רומנטי לשייט אקסטרים. והאביב - היא עונה בה לרוב בלתי אפשרי לתכנן גם יממה קדימה....


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 צחי ישורון

צחי ישורון

מצב הרוח - מרינה אשקלון

רומנטיקה, אוכל טוב והרפתקאות בים

המומחים להפלגות ושייט יאכטות

www.mazavharuach.com

050-9908852



 


מאמרים נוספים מאת צחי ישורון
 
שייט יאכטות במרינת אשקלון
09/02/10 | שייט
בשנים האחרונות הפכה המרינה באשקלון יעד מבוקש למעוניינים לחוות שייט ביאכטה מפרשית, ולהוסיף לכך פעילויות ספורט שונות, ארוחות מיוחדות ועוד. מאמר זה יסביר מדוע כדאי להתחיל לתכנן את הנסיעה דרומה.

העיתוי הנכון להפלגה ביאכטה מפרשית
06/01/10 | שייט
טיפים לבחירת העיתוי המתאים לשייט ביאכטה מפרשית, באילו מעונות השנה תתאפשר הפלגה, מהי השעה המתאימה לבילוי רומנטי ועוד.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI