דף הבית תיירות ונופש שייט שייט יאכטות במרינת אשקלון
שייט יאכטות במרינת אשקלון
צחי ישורון 09/02/10 |  צפיות: 4320

עד שנת 2007, תושבי הדרום שהיו מעוניינים לחוות שייט ביאכטה מפרשית היו נאלצים להצפין עד לתל אביב או הרצליה, שם היו ממוקמים מרבית העסקים שהציעו שירות מסוג זה. אשקלון, כמרינה ותיקה יחסית וריקה למחצה, לא ידעה למנף את יתרונותיה ולהציע שירות דומה. גם כך, מי שחיפשו חווית ים, היו עשויים למצוא עסקים לא מתמחים או "חלטורות" של בעלי סירות פרטיות. תחום השייט ביאכטות שהיה בפריחה, עדין לא הגיע לדרום, ומי שחיפשו בכל זאת שירות שכזה ליד הבית, היו מתקשרים למשרדי המרינה ומשם היו מופנים לשייט זה או אחר, בלשון "יש לו בית ספר, תנסה אצלו". .

כל זה השתנה ביולי 2007, אז פתחו אסנת וצחי ישורון את "מצב הרוח", עסק ייחודי המתמחה באירוח והשטת נוסעים. מצב הרוח שמה דגש על איכות החוויה, מהפרט הקטן ביותר עד לחוויה כולה. היאכטה שנרכשה היתה חדשה, ישירות מהמפעל, והדגם שנבחר - דופור 365, היה הדגם המוצלח ביותר שיוצר בקטגוריית היאכטות בגדלים אלה, וקטף את תואר "סירת השנה" במרבית המגזינים האירופאים בשנת 2006.

עם הגעת הספינה לארץ, בסוף יוני 2007, לאחר שהושקה בשם "תמרה" והושטה מצרפת ע"י בעליה, צוידה ואובזרה במיטב הכלים והציוד, והחלה לפעול במרינהשל אשדוד. בהמשך, עברה הספינה למרינה של אשקלון. להבדיל מחברותיה במרכז, המרינה באשקלון מרווחת מאוד, ידידותית ומזמינה.ה"תמרה" עוגנת בקצה רציף, רחוק מהקהל המטייל בשטחים הפתוחים לקהל שבמרינה, ומאפשרת בילוי אינטימי לאורחים, ללא קהל או צופים מאידך, עם תצפית מרהיבה של הנעשה במרינה מאידך, ויש הרבה במה לצפות:

בשנים האחרונות הפכה המרינה באשקלון יותר פעילה, ותנועת ספינות היא מחזה שכיח מנקודת העגינה של התמרה. בנוסף, קיים במרינהמרכז ימי פעיל, אליו מגיעים תלמידי בתי הספר ללימודי השייט, כל אלה מייצרים תנועת ילדים ובני נוער במגוון סירות מפרש, פנימה והחוצה מהמרינה. דמיינו את עצמכם יושבים על הסיפון, לוגמים יין צונן ונהנים מצפייה במשט של ילדי כיתות ג-ד בסירות "אופטימיסט" צבעוניות. חוויה לעין וללב.

. המרינה אמנם קטנה אך משרה תחושת ביתיות נינוחה, ומאפשרת שפע גדולשל בילויים במבחר בתי קפה, מסעדות ופאבים השוכנים בשטחה, למי שמעדיף להסתפק בחוויית שייט בלבד, ולצרוך את המזון שלו על היבשה...הפלגה במפרשים מול חופי אשדוד, ניצנים ואשקלון, או ללב ים. קו החוף של אשדוד ארוך, נקי ויפהפה. קו החוף של אשקלון שונה ממנו, ומורכב ממצוקי כורכר, וביניהם – החולות הזהובים של ניצנים.

אין כמו שייט במפרשים כשתנאי הים מתאימים - ובמצב הרוח מקפידים לצאת לים אך ורק כשתנאי הרוח והגלים מאפשרים שייט מהנה לאורחים שזה להם המפגש הראשון עם הים. כחלק מעיצוב החוויה, מתמחה "מצב הרוח" בארוחות שף המותקנות במטבח שבבטן הספינה ומוגשות לאורחים היושבים על הסיפון. במצב הרוח מקפידים להפריד בין חוויות השייט והאוכל, ולכן הארוחות יוגשו לאורחים על סיפון היאכטה אך רק לאחר השייט, כשהספינה חוזרת למקום עגינתה הקבוע במרינה.

מצב הרוח מבשלים ומגישים רק את מה שבא מהים, ומתמחים בארוחות דגים ופירות ים. כתבי אוכל רבים מערוצי טלויזיה ומהעיתונות היומית כבר ביקרו וטעמו מהארוחות המיוחדות של מצב הרוח, ואת מסקנותיהם ניתן לראות בדף ההמלצות שבאתר הבית של מצב הרוח.

חווית השיט ב"תמרה", המיקום במרינה, איכות הארוחות, המשקאות והיינות המוגשים עם הארוחה, כמו גם היחס האישי החם, הסיוע בתכנון האירוע והטיפול המסור בכל בקשה, הפכו את מצב הרוח, בתוך זמן קצר, לאחד העסקים המובילים בתחום השייט. במצב הרוח התארחו כבר קבוצות וזוגות מקרית שמונה, כרמיאל, חיפה, ויקנעם בצפון ועד ישובי הערבה בדרום. כל אלה הרחיקו עד אשדוד ואשקלון כי זיהו שאת החוויה שבה יזכו במצב הרוח לא יזכו בשום מקום אחר. כך הפך המושג "השכרת יאכטה" להיות מזוהה עם המרינה באשקלון.!

מעוניינים גם אתם להתארח במרינה היפהפיה של אשקלון? צרו קשר עם מצב הרוח בטלפון 050-9908852, או בקרו באתר הבית של מצב הרוח.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 צחי ישורון

צחי ישורון

מצב הרוח - מרינה אשקלון

רומנטיקה, אוכל טוב והרפתקאות בים

המומחים להפלגות ושייט יאכטות

www.mazavharuach.com

050-9908852



 


מאמרים נוספים מאת צחי ישורון
 
שייט יאכטות במרינת אשקלון
09/02/10 | שייט
בשנים האחרונות הפכה המרינה באשקלון יעד מבוקש למעוניינים לחוות שייט ביאכטה מפרשית, ולהוסיף לכך פעילויות ספורט שונות, ארוחות מיוחדות ועוד. מאמר זה יסביר מדוע כדאי להתחיל לתכנן את הנסיעה דרומה.

העיתוי הנכון להפלגה ביאכטה מפרשית
06/01/10 | שייט
טיפים לבחירת העיתוי המתאים לשייט ביאכטה מפרשית, באילו מעונות השנה תתאפשר הפלגה, מהי השעה המתאימה לבילוי רומנטי ועוד.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI