דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון גורמים המשפירים על שוק ההון
גורמים המשפירים על שוק ההון
דנה הראלי 12/01/10 |  צפיות: 2537

תוצר לאומי:
שווה גם להכנסה הלאומית הנקייה. הכנסה הלאומית זה סה"כ ההכנסות שהיו במשק. כאשר התוצר הלאומי עולה, אז מדובר בצמיחה כלכלית. מבחינת החברות והבורסה, אם ההכנסה במשק עולה, אם יש צמיחה כלכלית, התוצר עולה. אז כל החברות ירגישו, שהמוצרים שלהם, שהם מייצרים, סוף –סוף נקנים ע"י הצרכנים. כאשר המכירות, כתוצאה מהעלייה בתל"ג לנפש (במיוחד). אם התוצר עולה, זה אומר, שרמת ההכנסה במשק  עלתה. אם ההכנסה עולה, אז הביקוש יעלה. לכן, אם התוצר הלאומי יעלה, אז המכירות של הפירמות האלו יעלו. אם התוצר הלאומי יעלה. זה אומר, שיש עלייה מקבילה בהכנסה, פחות עוני. כולם קונים ואם קונים, אז יש את הצד, שמוכר, שזה החברות עצמן. ואם חברות מוכרות, אז שורה האחרונה בדו"ח כספי חיובי יותר. כלומר, מרוויחים יותר. לכן, צמיחה כלכלית מנובה תמיד בעלייה בבורסה. בנק ישראל הכריז, שהמיתון נגמר בְ-2003. אם המיתון נגמר, אז מתחיל שלב הצמיחה. לכן, מתי כדאי להיכנס לבורסה ? כשבנק מרכזי או משרד אוצר מכריז, שיצאנו מהמיתון. בסוף 2003, הבורסה הייתה עד 500 נקודות. כלומר, מי שקנה 25 מניות (מנייה, מנייה, קנה אותם בְ-500 שקלים). כיום, כמעט 1,000, 950. בְ-4 שנים, הבורסה יגדילה את עצמה, בגלל הצמיחה. כלומר, כל החברות ירגישו, שהן מוכרות יותר. שהן מגדילות את הרווחים שלהם. או בהתאם, מחיר המנייה התחיל להיות שווה יותר. ריבית: כאשר הריבית גבוהה, זה אומר, שהחברה שממנת את הפעילות שלה מחוב, תשלם יותר ריבית לבנק. לכן, הנטו שלה קטן יותר. אז מצד ראשון, אנחנו רואים, שאם הריבית גבוהה, אני מגביל על העסקים מבחינת הוצאות מימון. יש להן הוצאות ריבית כבדות יותר. לכן, שורה תחתונה, שורה האחרונה בדו"ח כספי יהיה יותר נמוך. מצד שני, אם שער הריבית גבוהה, אנו כמשקיעים, לא נלך לבנק לקחת הלוואה. כי אנו נצטרך לשלם ריבית גבוהה.הורדת הריבית, יוצרת עוד מקומות עבודה. תוצר לאומי גבוה, טוב לבורסה, טוב למניות. ריבית גבוהה, לא טובה למניות, לא טובה לבורסה.    

אינפלציה:
עליית מחירים כללית במשק והיא לא טובה לבורסה. כי קונים פחות. כאשר רמת האינפלציה מאוד גבוהה, ההכנסה. הריאלית (כלומר, כוח ההכנסה) קטנה. הכסף, שאנו מקבלים, שווה פחות. ואז, אם הערך שלנו נשחק. ירידה בביקושים, זאת ירידה במכירות של החברות. החברה מוכרת פחות ולכן, היא מרוויחה פחות. לכן, שווי המנייה שלה תהיה גם פחות.

תנועות הון:
אחת הסוגיות המאקרו כלכליות החשובות כיום, זאת תנועות ההון. המשקיעים הזרים מזרימים לפה את ההון שלהם. כלומר, משקיעים זרים באים למשק ישראלי וקונים בשוק מניות. כאשר המשקיע זר מגיע לארץ, הוא מגיע אם הדולרים. אבל בבורסה, הוא הולך לקנות בשקלים. כאשר מישהו מחו"ל מביא דולרים, השער החליפין יורד.

מלחמה:
למה בורסה רגישה למלחמה ? דבר ראשון, מדובר כאן באפקט פסיכולוגית. אין צפי, מתי תסתיים המלחמה. זה דבר ראשון. דבר שני, הנכסים הפיזיים של החברות, עלולים להיפגע. אובדן שוק, במלחמה אין קונים. אם המשקיעים הזרים בורחים בגלל המלחמה, שער החליפין עולה והבורסה יורדת. תמיד יש קשר בין בורסה לבין דולר. דולר גבוה, בורסה יורדת.

אי-וודאות:
אי-וודאות הפוליטית. אי-וודאות גורם לירידה בבורסה.   


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה הראלי


 


מאמרים נוספים מאת דנה הראלי
 
ערן שלזינגר- הדפסת חולצות לאירועים מיוחדים
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

אורי עצמון- הדפסת חולצות בית ספר
עיצוב חולצה לילדים לבית הספר – זו חולצה שמלווה את הילד לכל אורך היום – בשיעורי החינוך הגופני ובהפסקות, מתחת לבגדים או כמלבוש העיקרי לבית הספר.

דנה תדמור מציגה: מצלמות סמויות - לתעד כל רגע במעקב
עוד חידוש כללי בעולם הבילוש, ובייחוד המצלמות למעקב וגם המצלמות הנסתרות הוא שדרוגן לאיכות צילום בHD. הדבר מבטיח תיעוד של המתרחש בצורה חלקה יותר שניתן מיידית להבין את המתרחש בה.

אקסיום אופנת בגדים לילדות
כשהולכים לאירועים לילדים או למבוגרים ויש צורך להיראות יפה ומגונדר, ישנן שמלות מיוחדות לאירועים כמו גם שמלות ערב. פריטי לבוש אלו עולים לרוב סכומי כסף גבוהים יותר, ומי שאינו מעוניין מטעמיו – שלו להזין את פרטיו באתר יכול ליצור קשר טלפוני עם החנות ולהמשיך את הטיפול בתשלום באופן שנוח לו.

פאונדרס הלבשה - חולצות לחתונה - קלאסיות או מפתיעות ?
09/04/13 | חתונות
אחד מן השלבים המשעשעים והכיפיים ביותר בחתונה, הוא שלב הריקודים עם החברים. בשלב זה של החתונה הזוג סוף משחרר לחץ, נהנה ומבלה. בשנים האחרונות, נכנסה מודה חדשה לעולם החתונות והיא חולצות החתונה.

פאונדרס- הפקות ארועים לכל כיס
הפקת ארועים בשנים האחרונות הפכו להיות אחת מההוצאות הגדולות ביותר עבור כל משפחה. בחירת הצלם, אולם ארועים, מעצב וכדומה הם רק חלק מההוצאות הנכנסות תחת קטגוריה זו של הפקת ארוע.

ערן שלזינגר- גן ארועים מה לבדוק?
הדבר החשוב ביותר בעת תכנון ארוע הוא בחירת המקום בו הוא ייתקיים. כיום אין ספק שארוע במקום פתוח מספק חוויה מדהימה לעומת ארוע במקום סגור. שלל הריחות, הצבעים והאוויר הטבעי

עו"ד דנה תדמור- מכרזים-חוקים והגבלות
מכרז היא שיטה להצעת עבודה תמורת מחיר מסוים על פי בקשה. בשיטת המכרז נלקח הספק אשר מציע את איכות העבודה הטובה ביותר תמורת המחיר הנמוך ביותר. מכרז הוא הליך משפטי

אריאל אורי עצמון- משחקים לתינוקות בני שנתיים
20/03/13 | הורות
אם אתם מצפים לתינוק חדש במשפחה, וודאי אתם מתארגנים כבר מבחינת כל הציוד הדרוש. אך מה לגבי משחקים? משחקים לתינוקות הפכו לדבר יקר במיוחד, ובמציאות בה יוקר המחיה גבוה

אקסיום- התפתחות וצעצועים לתינוקות
20/03/13 | הורות
ההתייחסות לילדים ובמיוחד לתינוקות עברה שינוי מהפכני בעשרות השנים האחרונות ואם בעבר ילדים יצרו שעשוע עבור עצמם, כיום תעשיית המשחקים מציעה שפע של אפשרויות לצעצועים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI