דף הבית עסקים יזמות עסקית שותפים בהקמת סטארטאפ
שותפים בהקמת סטארטאפ
ג'י.בי.או 02/05/10 |  צפיות: 4028

בשלב הראשוני להקמת העסק, מגבשים את צוות המייסדים. ברוב המקרים השלב שבומקימים את החברה הוא השלב התפעולי /משפטי הראשון. בשלב הקמת החברה נקבעתחלוקת המניות ליזמים ולשותפים, פותחים את חשבון הבנק, מזרימים כסף להוןהחברה ומתחילים לעבוד.

נקודה מהותית בכל חברה חדשה נוגעת ליחסים בין מיסדי החברה, ליזמים שהקימואת החברה וחשבו על הרעיון לאחר תכנון רב והשקעה כספית.
אחד הנקודותהבסיסיות ביותר הוא הגדרת היחסים בין השותפים. כמה אחוזים כל אחד מקבל?תחומי אחריות, פתרונות לכל מיני מצבים שיכולים לקרות ועוד. הדרך המומלצתהיא לעשות הסכם מייסדים.
הסכם מייסדים - הסכם בין מייסדי העסק או החברה לכשתוקם) מגדיר את יחסיהאחזקה בין השותפים וכן נושאים רבים הקשורים לניהול החברה, היישות המשפטיתשל החברה וענייני החברה מבחינה מקצועית. לפעמים משווים הסכם מייסדים להסכםממון לפני חתונה ואכן יש מן הדמיון (על שניהם לא אוהבים לדבר ושניהם פותריםבזמן משבר בעיות רבות...)


שותפים
כאמור,רוב הסטאראפים נולדים בין חברים לכן נושאהשותפים וחלוקת המניות בדרך כלל נדון בשלבים מאוחרים יותר. אם העסק דורשמימון חיצוני ממשקיע או מקרן אז נושא היחסים בין השותים מקבל משמעות חשובהביותר.

רוב השותפים לא עורכים הסכם מייסדים מלא אלא מסכמים דברים בעל פה "ביןחברים". הכל טוב ויפה עד לשלב שמשו בלתי צפוי קורה (מניסיון - תמיד קורהמשו כזה..) ואז יש פת לבעיות כגון :מה קורה עם השותפים רבים ולא מסתדרים?איך מפרקים את החברה או מה קורה אחד אחד השותפים רוצה לעזוב או למכור אתחלקו למשקיע חיצוני? ישנם מקרים שליליים רבים נוספים אך גם מה קורה עםהחלום מתמשש והעסק מתחיל להרוויח המון כסף? איך מחליטים על חלוקת דיבידנדאו בונוס?

איך מחליטים על חלוקת המניות בחברה?
יש כמה פרמטרים מקובלים על פיהםנקבע היחס בין בעלי המניות. כמובן שכל חברה ולכל תחום יש השפעה שונה על כלאחד מהפרמטרים ועל התוצאה סופית.

  • הון מושקע - כמה כסף כל אחדמשקיע החברה. יתכן שלא כולם ישקיעו את אותו סכום ויתכן בחלק מהשותפים בכלללא ישקעו כסף אלא זמן/ידע/קשרים.
  • תרומה - מה תיהיה התרומה העתידית של כל אחד מהשותפים? כמה זמןיהיה לכל שותף לתרום. האם מדובר בשותפים שרק משקיעים כסף או גם בשותפיםפעילים?
  • ידע - האם אחד מהשותפים תורם ידע ייחודי שבלעדיו החברהלא תצליח?
  • עבודה - האם מישהו מהשותים הולך לעבוד בחברה ואם כן - מה יהיהשכרו ומה יהיו הבונוסים?

בשקלול של כל הפרמטרים ניתן להגיעלחלוקה צודקת של המניות. בדרך כלל לנושא הכספי ולנושא הידע יש משקל כבדביותר. מומלץ כבר בשלב הראשוני לדבר על נושאים אילו ולא לדחותם לסוף.בתחילת הפרוייקט ליזימים יש אנרגיות טובות והתלהבות רבה לכן זה הזמן המתאיםביותר לדבר על נושאים לא הכי נעימים, כמו הנושא הזה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ג'י.בי.או

ג'י.בי.או (GBO) שירותים פיננסים בינלאומיים בע"מ הינו משרד מוביל בישראלהמעניק פתרונות מתקדמים להקמת חברה בחו"ל, פתיחת חשבון בנק בחו"ל,ייעוץ עסקי בחו"ל, בנקאות פרטית בחו"ל, יעוץ השקעות פרטי בחו"ל, רילוקיישן, ייצוג משפטי וחברות בפירמה בינלאומית במעל 22 מדינות ברחבי העולם ועוד.



 


מאמרים נוספים מאת ג'י.בי.או
 
קפריסין - מרכז עסקים אזורי
קפריסין מציעה לאיש העסקים הישראלי תשתיות בנקאיות ומיסוייות מצוינות. נתין להקים פעילויות עסקיות לכל מיני סוגי עסקים:

דגשים להקמת עסקים בחו"ל
אנשי עסקים ויזמים אשר פעילים בחו"ל בדרך כלל מקימים חברה מוגבלת בחו"ל ויוצקים את הפעילות העסקית לחברה. הקמת פעילות עסקית בחו"ל זה עניין מורכב הכולל בתוכו השלכות מס בינלאומיות, רגולציה, הלבנות הון ובנקאות בינלאומית

כיצד מתבצע תהליך פתיחת חשבון בנק בחו"ל
פתיחת חשבון בנק בחו"ל נובעת מכל מיני צרכים - עסקיים, מיסויים ופרטיים. אנשי עסקים, אנשים פרטים וחברות שיש להם נגיעה לפעילות עסקית או פרטית בחל יכולים לפתוח חשבון בנק בחול מהארץ מכל מיני מדינות ובנקים.

מהם היתרונות של שימוש בחברת offshore
הקמת חברות בחו"ל מציעה שלל יתרונות מיסויים. תפעוליים ומסחרים. הקמת החברה יכולה להיות בתחומי שיפוט רבים כגון BVI, חברה בהונג קונג , חברה בקפריסין כדומה. לכל תחום שיפוט יש את המאפיינים והיתרונות / חסרונות שלו

הסיבות להקמת חברת אופשור בחו"ל
רבים חושבים על הקמה של חברת אופשור בחו"ל אך לפני הקמת החברה כדי לחשוב האם הקמת החברה בחו"ל תענה על הצרכים שלך, בין אם הצרכים הם עסקיים או פרטיים. זיהינו 3 שלוש מטרות העיקריות להקמת חברה בחו"ל.

הקשיים הבנקאיים והתפעוליים בהקמת עסקים בחול
תחום הקמת חברות זרות ופתיחת חשבונות בנק בחו"ל מוכר לרבים מעורכי הדין, רואי החשבון ויועצי המס בארץ. לכאורה מדובר בעבודה משפטית ובנקאית ידועה ופשוטה אך לא כך הדבר כלל ועיקר!

טיפים ליבוא מוצרים מסין
יבוא מוצרים מסין והפצת בארץ או בחול מצריך עבודה רבה וירידה לפרטים רבים. ישנו כמה נקודות חשובות בדרך שעליך להכיר.

שותפים בהקמת סטארטאפ
רוב הרעיונות לעסקים וסטארטאפים נולדים משיחות עם חברים ועמיתים לעבודה שזרקו רעיון לאוויר ופתאום הרעיון תפס והם מבינים שיש כאן הזדמנות עסקית אמיתית. "אחי, יש לי רעיון,אתה חייב לשמוע" נאמר אין ספור פעמים ובדרך כלל, הרעיון מתפתח לאט באינספור מפגשים לתוך הלילה עם בירות, פיצוחים ומצב רוח טוב. הקמה של עסק, בין אן מדובר על מסעדה או חברת אינטרנט בחו"ל מצריך טיפול בנושאים רבים והכנה מדוקדקת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI