דף הבית עסקים תעשייה מכונות אריזה
מכונות אריזה
אורי 25/05/10 |  צפיות: 2743

מכונות אריזה

עם המהפכה התעשייתית, תהליכי עבודה רבים שנעשו עד כה בעבודת יד על-ידי עובדים בשר ודם, החלו להתבצע באמצעות מכונות. עם המצאת מכונות שיחליפו את האדם, השתכללו גם שיטות הייצור והמוצרים הפכו לעמידים, חזקים ואיכותיים יותר. יש הטוענים שהמהפכה התעשייתית עודנה נמשכת, כיוון שהמכונות רק הולכות ומשתכללות עם השנים, ועוד ועוד תהליכי עבודה נעשים על ידי מכונות במקום על-ידי בני אדם.

תהליך עבודה מרכזי, שרק הולך ומשתכלל עם השנים, הוא תהליך האריזה. במשך השנים מכונות אריזה הלכו והשתכללו: ממכונות אריזה שאורזות מוצרים באריזות קרטון פשוטות, או מוצרים באריזות ניילון בסיסיות, כיום ניתן למצוא מכונות אריזה ייעודיות לכל סוג של מוצר. מכונות אריזה הלכו והשתכללו עם השנים כך שיוכלו לארוז כל מוצר בצורה האופטימלית שתשמור על איכותו ותקינותו לאורך זמן.

כיום, בעידן הגלובלי, מכונות אריזה רק הולכות ומשתכללות מבחינה טכנולוגית. בעידן הגלובלי מיליוני טונות של סחורות ומוצרים נסחרים בין מדינות, ארצות, ויבשות. מוצרי מזון, מוצרים רפואיים, מוצרים טכנולוגיים ועוד עוברים קילומטרים באוויר, בים וביבשה במסגרת תהליכי יבוא ויצוא. לשם כך נדרשות טכניקות אריזה חדשניות שיאפשרו שמירה על איכותם, טריותם ואורך חיי המדף של המוצרים.

מסיבה זו קיימות כיום מכונות אריזה המיועדות לאריזת סוגים שונים של מוצרים: מכונות אריזה לאריזת מוצרי חלב, מכונות אריזה לאריזת בשר, מכונות אריזה לתוצרת חקלאי, מכונות אריזה למזון יבש, מכונות אריזה למוצרים רפואיים וכן הלאה. זאת משום שכל מזון דורש תנאי אריזה אחרים: ישנם מוצרים הזקוקים לאריזת ואקום, ישנם מוצרים שזקוקים לאריזה שניתנת לפתיחה ולסגירה חוזרת וכן הלאה.

מכונות אריזה משתכללות ומשתנות גם בהתאם למשקלם של המוצרים הנארזים. מוצרים קלים זקוקים לאריזות קלות, כמו אריזות נייר או ניילון. אולם מוצרים כבדים זקוקים לאריזות קשיחות מקרטון, מפלסטיק או מחומרים קשיחים אחרים.

אין ספק שמכונות אריזה רק שכללו את תהליך הייצור והאריזה של מוצרים רבים בהשוואה לתקופה שבה אריזה נעשתה על-ידי בני אדם. ובמה מותרות מכונות האריזה מן האדם? מכונות אריזה מאפשרות אריזה מהירה יותר של יותר מוצרים בפרק זמן נתון. זאת ועוד, מכונות אריזה מאפשרות אריזה איכותית יותר של המוצרים, בהשוואה לאריזה ידנית. כך מוצרים יכולים להישמר במצבם התקין, האיכותי והטרי גם לאחר שבועות וחודשים, וגם כשהם עוברים באוניות, משאיות ומטוסים.

לכן אין זה פלא שעם הקדמה הטכנולוגית והשכלול במכונות אריזה, מצטמצם כוח האדם המועסק בתפקידי אריזה. הכנסת מכונות אריזה למפעל כלשהו מאפשרת חיסכון בכוח אדם, וכפועל יוצא גם חיסכון בעלויות והוצאות שוטפות לבעלי המפעל. מסיבה זו הכנסת מכונות אריזה למפעלים היא השקעה משתלמת ביותר. רכישת מכונות אריזה למפעלים אמנם דורשת משאבים כלכליים רבים, אולם לטווח הרחוק הרי שהיא תוביל לצמצום כוח אדם ולחיסכון בעלויות העסקת אורזים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי


 


מאמרים נוספים מאת אורי
 
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי

רופאים, מטופלים ומה שביניהם
כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים

לקחת אחריות על בריאות המשפחה
בריאות המשפחה הייתה מאז ומתמיד בראש מעיני האדם, ודבר זה יישאר תמיד נכון. יחד עם זאת, ישנם מספר וחידושים המאפיינים את העידן המודרני, שמכריחים אותנו לקחת יותר אחריות על מעשינו.

ייחודו של טיפול משפחתי
מטבע הדברים, בכל משפחה קיימות תקופות טובות יותר ופחות, אותן אנו עוברים ביחד ובכוחות משותפים. ואולם, לעיתים הבעיות נעשות קשות ותכופות יותר, מעוררות דאגה גדולה, ופוגעות באופן מהותי בתפקוד ובאיכות החיים. במקרים אלו, כדאי לשקול פנייה אל טיפול משפחתי המבוצע על ידי פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שעברו הכשרות מיוחדות בתחום.

מצלמות לרכב
19/05/14 | רכב
במאמר זה נסביר הכל על מצלמות לרכב!

כיצד תמצאו חנויות פרחים בנתניה?
אם בעבר, כאשר חיפשתם חנות פרחים בנתניה הייתם מגיעים פיזית אל החנות, על מנת לבחור את הפרחים, לקחת אותם ולשלם עליהם, הרי שהיום המצב הוא שונה לחלוטין לכל הדעות...

בקרת כניסה, שעון נוכחות ועוד...
בקרת כניסה, היא עניין שיש להשקיע בו מחשבה מרובה, במיוחד כאשר מדובר על מקומות עבודה או בנייני מגורים. תוכלו לשים לב, שלא רק מקומות סגורים רבים.....

ISO 9001 וכל מה שצריך לדעת על ISO 13485
17/04/12 | תעשייה
מאמר המסביר על התקנים הדרושים

מידע אודות רישום פטנטים
המאמר הבא מביא הכל על עריכת פטנטים ורישום פטנטים

שכפול מפתחות ע"י מנעולן
26/02/12 | בית חכם
המאמר הבא מביא הכל על שכפול מפתחות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI