דף הבית רפואה ובריאות הריון ולידה זירוז לידה – אפשר גם אחרת
זירוז לידה – אפשר גם אחרת
אלה ווהל 01/07/08 |  צפיות: 3093

 

אם את בשבוע 40+ כנראה שהציעו לך לעשות השראת לידה, או בכינויה הלא רשמי – זירוז.זירוז לידה ברפואה המערבית משמעו זריקת פיטוצין והתהליך כואב, לא נעים ועלול להוביל ללידה אפידורלית ואחר כך להתערבויות רפואיות נוספות.נקודות דיקור מסוימות יכולות לסייע לזירוז הלידה ועשויות לחסוך לך תהליך לידה לא סימפטי.

 נשים רבות אינן נהנות מזכותן המלאה לשאת את העובר ברחמן עד שבוע 42 מבלי שיסתכלו עליהן מוזר וישאלו אם הכל בסדר. הרופאים דואגים מפני בעיות שעלולות לצוץ בסוף ההריון כגון הזדקנות שיליה, מיעוט במי שפיר ועוד, והפתרון המקובל - זירוז תחילתה של הלידה באמצעות זריקת פיטוצין.

עם זאת, במקרים רבים הכל בסדר גמור מבחינה רפואית, והעובר פשוט מנצל את הזמן לעלייה במשקל בכדי שיצא תינוק בשל יותר. בטיפול ברפואה הסינית חשוב לאבחן מדוע הלידה נתקעה או לא מתרחשת.הסיבות יכולות להיות מגוונות ודרכי הטיפול בכל אחת מהסיבות תהיה שונה.

להלן מספר דוגמאות:

· במידה ואין פתיחה אך יש צירים, עבודה מנואלית על עצם העצה (סאקרום) עוזרת מאוד, ודיקור של נקודות ברגל התחתונה יכולות לעזור לפתיחה של צוואר הרחם ובכך לקדם את הלידה ולייעל את הצירים.

· במידה ואין צירים, תעזור הנעה של האנרגיה בגוף, אך יש להיזהר שלא ליצור צירים ללא פתיחה. אחת האפשרויות היא שימוש בשילוב נקודות הנקרא "ארבעת השערים" אשר יגרום להנעה גדולה של האנרגיה בגוף, יתרום לתחילתם של צירים, ויעודד פתיחה.

· במידה ויש פתיחה אבל התינוק לא יורד למטה, לחיצה על נקודה במרכז רכס השכמה תהיה מצוינת, וניתן גם לעבוד על נקודות בכף הרגל ובכך לגרום לאנרגיה לרדת מטה ובעקבותיה גם העובר.

 

טיפול לזירוז לידה לפי הרפואה הסינית הוא טיפול האורך כשעה וחצי. ניתן לשלב אותו עם שיאצו ובכך לאפשר תנועות מנואליות של סיבובי רגליים לשם פתיחת האגן ועזרה לתינוק לרדת מטה. כמו כן, ניתן לעבור ידנית על מרידיאני היין של הרגליים (קווי אנרגיה העוברים בחלק הפנימי של הירך) וכך לעודד זרימה טובה של אנרגיה ודם אל עבר הרחם.

 מהנחות הבסיס של הרפואה הסינית היא שיש לעבוד עם הגוף ולא כנגדו. הטיפול בא לסייע ולשכנע את העובר לצאת ולא להכריח אותו. העבודה העדינה על נקודות שמעודדות ירידה של אנרגיה כלפי מטה אל עבר הרגליים באה לעזור לתינוק לרדת בגובה לכיוון ה"יציאה".

 ולסיום, אני חוזרת ומזכירה שתינוקות הנולדים בשבוע 41 + הם תינוקות בשלים יותר, יש להם יותר שומן בגוף ולכן הם עמידים יותר בפני קור, הם יהיו בדרך כלל נינוחים יותר וישנו טוב יותר. ברכה של ממש לאם ולתינוק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלה ווהל

אלה ווהל בעלת תארי nh.d , lic.ac בשיטות רפואה אלטרנטיביות ודולה מוסמכת.
לפרטים נוספים והזמנת טיפול
בטלפון 054-4633811
בקרו באתר הבית שלה www.ellawohl.com



 


מאמרים נוספים מאת אלה ווהל
 
רייקי לנשים בהריון
רייקי הינה טכניקת ריפוי באנרגיה גבוהה אשר מקלה על כאבים ומחלות
כרוניות, מפיגה מתחים ומשפרת את יכולתו הטבעית של הגוף לרפא את עצמו.
אנרגיית הרייקי היא אנרגית חיים ואהבה אשר מאזנת ומחברת מחדש להרמוניה
הטבעית שבתוכנו.


טיפול שיאצו במהלך ההריון ולאחריו – לא רק לשם הפינוק
כפכפים אורטופדיים, בגדי הריון, ותזונה המותאמת בקפידה, כל אלה מוכרים כסממני הטיפוח העצמי במהלך תקופת ההריון. נשים מתרחקות מעיסויים במהלך תקופת ההריון מכיוון שהן חוששות מגרימת נזק לעובר ומלידה מוקדמת או הפלה.
עיסוי השיאצו, הנעשה על ידי מטפל שמוסמך לטפל בנשים בהריון, מומלץ מאוד שכן הוא מועיל לאשה ההרה בדרכים רבות. הטיפול הוא הרבה יותר מאשר ליטוף נעים לגב ובעל יכולות טיפוליות מוכחות.


זירוז לידה – אפשר גם אחרת
אם את בשבוע 40+ כנראה שהציעו לך לעשות השראת לידה, או בכינויה הלא רשמי – זירוז.
זירוז לידה ברפואה המערבית משמעו זריקת פיטוצין והתהליך כואב, לא נעים ועלול להוביל ללידה אפידורלית ואחר כך להתערבויות רפואיות נוספות.
נקודות דיקור מסוימות יכולות לסייע לזירוז הלידה ועשויות לחסוך לך תהליך לידה לא סימפטי.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI