דף הבית רפואה ובריאות הריון ולידה טיפול שיאצו במהלך ההריון ולאחריו – לא רק לשם הפינוק
טיפול שיאצו במהלך ההריון ולאחריו – לא רק לשם הפינוק
אלה ווהל 01/07/08 |  צפיות: 2980

 

כפכפים אורטופדיים, בגדי הריון, ותזונה המותאמת בקפידה, כל אלה מוכרים כסממני הטיפוח העצמי במהלך תקופת ההריון. נשים מתרחקות מעיסויים במהלך תקופת ההריון מכיוון שהן חוששות מגרימת נזק לעובר ומלידה מוקדמת או הפלה.
עיסוי השיאצו, הנעשה על ידי מטפל שמוסמך לטפל בנשים בהריון, מומלץ מאוד שכן הוא מועיל לאשה ההרה בדרכים רבות. הטיפול הוא הרבה יותר מאשר ליטוף נעים לגב ובעל יכולות טיפוליות מוכחות. מטפל או מטפלת המוסמכים לטפל בנשים בהריון, ידעו לקחת בחשבון את השינויים הפיזיולוגיים וההורמונליים המורכבים בזמן ההריון, וידעו היכן מומלץ ומותר ללחוץ בכל שלב ושלב בהריון מבלי לסכן את ההריון או את העובר.

טיפולי שיאצו קבועים במהלך ההריון הן ללא ספק אחת הדרכים בהן יכולות נשים בהריון להקטין את חוסר הנוחות הפיזית והרגשית במהלך ההריון ובזמן הלידה, ולשפר את איכות חייהן בתקופה מיוחדת ומלאת שינויים זו.

אז מהו טיפול שיאצו ?

שיאצו היא טכניקת עיסוי יפנית, המשתפת חלק מיכולות האבחון שלה עם הרפואה הסינית. השיאצו משתמש בנקודות לחיצה (אקופרסורה) בשילוב עם מתיחות עדינות וטכניקות מסאג', הכוללות לחיצת אצבע או יד לאורך המסלולים האנרגטיים בגופנו (הנקראים "מרידיאנים"). לחיצות אלה מסייעות לגוף  לתקן חסרי איזון אנרגטיים, שהינם בעלי השפעה רבה עלינו מבחינה פיזיקלית, רגשית ומנטלית.

שיאצו בתקופת ההריון

טיפולי שיאצו לנשים בהריון הם מהנים, מרגיעים ומעוררים. הטיפולים תומכים בהריונית בכל עת לאורך תקופת ההריון ועוזרים לה להתאים את עצמה לשינויים הפיזיולוגיים והרגשיים שעוברים עליה במהלך תקופה מיוחדת זו. איזור הריפוי השקט הנוצר בזמן הטיפול בשיאצו לאשה ההריונית מאפשר לה להתחבר באופן עמוק יותר עם העובר הגדל ברחמה, וחיבור זה משפיע לחיוב גם על האם וגם על העובר לפני, בזמן, ואף לאחר הולדת התינוק.

בין הדרכים הרבות בהן תורם עיסוי השיאצו לאשה במהלך ההריון ניתן למנות:

  • הורדת מתח.
  • השריית רגיעה עמוקה.
  • העלאת הרמות האנרגטיות בגוף.
  • הקלה על מתח בשרירים שבאיזורים המושפעים הכי הרבה מגדילת העובר ובמרכז כובד האשה שמשתנה בהתאם למהלך ההריון. איזורים אלה הם בדרך כלל הגב, הצוואר והאגן.
  • הגברת זרימת הדם ושיפור תפקוד בלוטות הלימפה לשם הורדת נפיחויות בפלג הגוף התחתון.
  • הקלה על כיווצי שרירים.
  • הקלה על עייפות.
  • שיפור הגמישות ויכולת התנועתיות של האשה.

טרימסטר ראשון: 1-3 חודשים

במהלך הימים הראשונים מתרחשים בגוף שינויים רבים מבחינה פיזית ורגשית העלולים לגרום לתופעות כגון בחילות, נפיחויות, פחדים, עצירות, עייפות ועוד. שימוש בנקודות לחיצה ספציפיות, יעזרו לאשה ההריונית להתמודד עם שינויים אלו.

טרימסטר שני: 4-6 חודשים

בדרך כלל תקופה רגועה יותר. טיפול השיאצו יסייע להריונית במתיחות שריר וסיבובי פרקים כאשר היא שוכבת באופן פסיבי וכך יקל על כיווצי שרירים, עייפות, כאבי שריר שלד, וישפר את הגמישות ואת יכולת התנועתיות שלה.

טרימסטר שלישי: 7-9 חודשים

אנו מתקרבים לזמן הלידה וזוהי תקופה מאוד מיוחדת ומרגשת, ובו בעת זוהי תקופה שבה המשקל שנוסף לאשה במהלך הריונה יכול לגרום לאי נוחות פיזית, מתיחות, ולחץ על האיברים הפנימיים. בתקופה זו פחדים וחששות עלולים להוביל למתח רב, והטיפול בתקופה זו ירגיע ויביא להקלה נפלאה גם לגוף וגם לנפש ויעזור להריונית להשאר רגועה בזמן הציפיה ליום הלידה הקרב ובא.

לאחר הלידה: דרך הטיפול באשה, מטפלים בתינוק

התקופה שלאחר הלידה נראית לעיתים קרובות התקופה המוזנחת ביותר לאמא הטריה, אך זוהי התקופה שבה היא הכי זקוקה לתמיכה וחיזוק. שיאצו לאחר הלידה יתרום רבות להתאוששות טובה, וזאת באמצעות:

·  חיזוק הזרימה של חלב האם.

·  הקלה על כאבי גב ומתח רב שמצטבר בצוואר בכתפיים ועוד.

·  הקלה על דכאון שלאחר הלידה.

·  הקלה על כאבים ובעיות בריאותיות הנובעות לעיתים קרובות מהתערבויות רפואיות במהלך הלידה כגון חתך החיץ, ואקום , מלקחיים וניתוח קיסרי.

 

עיסוי שיאצו בתקופת ההריון ולאחריה תורם רבות לבריאות האשה. זוהי תקופה מלאה בשינויים המתרחשים בגוף ולכן חשוב לקבל טיפולים תומכים. נשים רבות פוחדות מעיסוי בזמן ההריון מחשש שהדבר יכול לפגוע בן ובתינוק, אך קבלת טיפול ממטפל שהוסמך לכך במיוחד הינה בטוחה לחלוטין, ואני מקווה שהצלחתי להסביר את חשיבות העניין במידה כזו שחששות מעין אלה יהפכו לציפיה נרגשת לפני או לקראת הטיפול הבא שלכן.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלה ווהל

אלה ווהל בעלת תארי nh.d , lic.ac בשיטות רפואה אלטרנטיביות ודולה מוסמכת.
לפרטים נוספים והזמנת טיפול
בטלפון 054-4633811
בקרו באתר הבית שלה www.ellawohl.com



 


מאמרים נוספים מאת אלה ווהל
 
רייקי לנשים בהריון
רייקי הינה טכניקת ריפוי באנרגיה גבוהה אשר מקלה על כאבים ומחלות
כרוניות, מפיגה מתחים ומשפרת את יכולתו הטבעית של הגוף לרפא את עצמו.
אנרגיית הרייקי היא אנרגית חיים ואהבה אשר מאזנת ומחברת מחדש להרמוניה
הטבעית שבתוכנו.


טיפול שיאצו במהלך ההריון ולאחריו – לא רק לשם הפינוק
כפכפים אורטופדיים, בגדי הריון, ותזונה המותאמת בקפידה, כל אלה מוכרים כסממני הטיפוח העצמי במהלך תקופת ההריון. נשים מתרחקות מעיסויים במהלך תקופת ההריון מכיוון שהן חוששות מגרימת נזק לעובר ומלידה מוקדמת או הפלה.
עיסוי השיאצו, הנעשה על ידי מטפל שמוסמך לטפל בנשים בהריון, מומלץ מאוד שכן הוא מועיל לאשה ההרה בדרכים רבות. הטיפול הוא הרבה יותר מאשר ליטוף נעים לגב ובעל יכולות טיפוליות מוכחות.


זירוז לידה – אפשר גם אחרת
אם את בשבוע 40+ כנראה שהציעו לך לעשות השראת לידה, או בכינויה הלא רשמי – זירוז.
זירוז לידה ברפואה המערבית משמעו זריקת פיטוצין והתהליך כואב, לא נעים ועלול להוביל ללידה אפידורלית ואחר כך להתערבויות רפואיות נוספות.
נקודות דיקור מסוימות יכולות לסייע לזירוז הלידה ועשויות לחסוך לך תהליך לידה לא סימפטי.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI