דף הבית אינטרנט והחיים ברשת שיווק רשתי האם אני עלול/ה לחלות בסרטן או במחלת לב?
האם אני עלול/ה לחלות בסרטן או במחלת לב?
איילה נקש 04/07/08 |  צפיות: 3230

הגורמים למחלות
אולי יהיה לכם קשה להאמין, אבל אנחנו כבני אדם לא באמת מזדקנים, לא נעשים חולים, ולא נדבקים במחלות – אבל התאים שלנו, כן. בריאות גופנו תלויה בבריאות התאים שלנו. לפיכך, על מנת להאט את ההזדקנות, להגביל את החולי ולמנוע הדבקות במחלות אנחנו חייבים להגן על התאים שלנו, ולהזין אותם כראוי. לדוגמה, אם תמלאו את מיכל הדלק של מכוניתכם בחָלָב – היא ‘‘תחלה‘‘ ותפסיק לנסוע.
ממה עשויים תאי גופנו?
תאים עשויים מאטומים רבים .כשאטומים אלה בריאים, התאים משכפלים את עצמם ושומרים על צעירותו של הגוף ועל חסינותו מפני מחלות. אטום נשאר בריא כל עוד הוא מכיל זוג אלקטרונים .
כיצד תאים יכולים להזדקן, לחלות או להידבק במחלה?
אטומים שבהם חסר אלקטרון הם לא סתם ‘‘מקולקלים‘‘, אלא למעשה הורסים אטומים אחרים שבסביבתם בכך שהם ‘‘גונבים‘‘ מהם את האלקטרונים שלהם. אטום שבו חסר אלקטרון נקרא רדיקל חופשי. רדיקלים חופשיים משנים או הורסים תאים. תאים שמתים, ותאים שמשכפלים את עצמם כשהם במצב פגום, מזרזים או גורמים להזדקנות מוקדמת או מחלות כמו סרטן, מחלות לב, אוסטיאופורוזיס ורבות אחרות.
מאין באים הרדיקלים החופשיים?

• עישון
• מתח
• חשיפה לשמש
• חומרי הדברה
• זיהום אוויר
• טיסות
• תרופות
• מזון
• תוספי מזון
• צילומי רנטגן
• פעילות גופנית
• כלור
• כספית במאכלי ים וסתימות בשיניים
• ועוד...

- רדיקלים חופשיים נכנסים לגופנו בעקבות זיהום סביבתי. בעיות הזיהום בסין הן גם בעיות הזיהום שלנו.
- רדיקלים חופשיים נכנסים לגופנו מחומרי הדברת מזיקים אשר נמצאים בצמחים, בדשא, בעשבים ובאוויר שלנו.
- רדיקלים חופשיים נכנסים לגופנו ממים אשר עורבבו עם כלור על מנת שיהיו ‘‘בטוחים‘‘ לשתייה.
- סיגריה אחת מכניסה לגופנו בערך מיליון מיליארדים (1,000,000,000,000,000) רדיקלים חופשים!
הפתרון
הפתרון הוא נוגדי חימצון
לנוגדי חימצון יש אלקטרונים ‘‘מיותרים‘‘ שהם יכולים לתת לרדיקלים החופשיים, ובכך לנטרל את השפעותיהם המזיקות.
נוגדי חימצון הם ההגנה של גופך מול רדיקלים חופשיים מזיקים. מכאן, שהם ההגנה שלך מפני הזדקנות, חולי או הדבקות במחלה.
מאין באים נוגדי החימצון?
נוגדי חימצון נמצאים בפירות וירקות. הם גם נמצאים בסוגים אחרים של מזון, כמו אגוזים, שמנים, שעועית ועוד. מחקרים מראים כי במזון אורגני יש ריכוז גדול יותר של נוגדי חימצון מאשר במזון מעובד אשר בגידולו היה שימוש בחומרי הדברה.
נוגדי חימצון נמצאים גם בתוספי ויטמינים מאיכות גבוהה, המומלצים על ידי איגוד הרופאים האמריקאי, מכיוון שרוב בני האדם הבוגרים לא אוכלים את המזון הנכון על מנת להזין היטב את תאי הגוף שלהם.

תסמינים מזהירים אותנו שמשהו לא בסדר בגוף שלנו, אבל הם לא המחלה, ולא הגורמים לה.

‘‘אף סתום‘‘ מצינון, הוא לא הגורם לצינון. הוא תסמין (סימפטום) למחלה.
התקף לב הוא לא הסיבה למחלת לב. הוא התסמין שלה.
מחלת הסרטן היא איננה הגורם לחולי. היא תסמין של החולי.
אז מהו הגורם?
היתכן שהגורם לכל המחלות הוא אותו אחד?
כן.


מחלות לב
מהי מחלת לב?
ישנן צורות שונות של מחלות לב, אבל באופן כללי מחלת לב נגרמת כתוצאה מהצטברות של שכבת שומן בצד הפנימי של העורקים. בסופו של דבר שכבה זו חוסמת את זרימת הדם, ועלולה לגרום להתקף לב או לשבץ.



כיצד גורמים רדיקלים חופשיים למחלת לב או תורמים להיווצרותה?
כיום, מדענים מאמינים שאין זו רק אכילה של מזונות עתירי שומן שגורמת את הצטברות השומן בדפנות העורקים, אלא אותם שומנים שניזוקו בעקבות מגע עם רדיקלים חופשיים. שומן זה נקרא ‘‘שומן מחומצן‘‘, והוא ‘‘דביק‘‘ יותר ולכן נדבק בקלות לדפנות הפנימיים של העורק. עובדה זו מסבירה מדוע עישון ומתח הם גורמי סיכון למחלות לב – כמו גם צריכת שומן גבוהה.

כיצד מפחיתים נוגדי חימצון את הסיכון לחלות במחלות לב?
על ידי ניטרול הרדיקל החופשי, נוגדי חימצון מגבילים את מספר הרדיקלים החופשיים המזיקים בגוף, ובכך מפחיתים את הסיכון שהם ‘‘יחמצנו‘‘ את השומן (יזיקו לו או יהפכו אותו לדביק).

‘‘אל תמעיטו ביכולתם של הרדיקלים החופשיים לפגוע בבריאות שלנו. כיום, מדענים מאמינים שרדיקלים חופשיים הם גורמים קבועים כמעט בכל מחלה הידועה לנו, החל ממחלות לב ודלקות פרקים וכלה בסרטן וקטרקט. למעשה, רדיקלים חופשיים הם נאשמים מרכזיים בתהליך ההזדקנות. באמצעות שליטה ברדיקלים החופשיים, נוגדי חימצון עומדים בין חיים ומוות, ומשפיעים על מהירות ואופן ההזדקנות שלנו.‘‘
לסטר פקר, ראש מעבדת פקר
המחלקה לביולוגיה של התא והמולקולה
אוניברסיטת קליפורניה בברקלי


סרטן
מהו סרטן?
ישנם סוגים שונים רבים של סרטן, אבל באופן כללי כל הסוגים כוללים צמיחה אנורמלית של תאים. בני אדם בנויים מכ- 75 טריליון תאים אשר משכפלים את עצמם באופן סדיר. לכל תא ישנה מערכת של תכונות גנטיות במרכזו הנקראת די.אן.איי (dna), אשר שולטת בצמיחת התא, התפתחותו ושיכפולו. כאשר הדי.אן.איי ניזוק, התא ישכפל לעצמו כפיל פגום, וכאשר כפיל פגום זה ישכפל את עצמו – ישנה סכנה להתפרצות מחלת הסרטן.

כיצד גורמים רדיקלים חופשיים לסרטן או תורמים להיווצרותו?
הוכח כי רדיקלים חופשיים פוגעים בדי.אן.איי.. רוב המדענים מאמינים כי מקורם של מרבית מקרי הסרטן הוא בנזק שנגרם לדי.אן.איי על ידי רדיקלים חופשיים.


כיצד מפחיתים נוגדי חימצון את הסיכון לחלות בסרטן?
אחד התפקידים החשובים ביותר של נוגדי החימצון בגופנו הוא להגן על הדי.אן.איי מנזק שעלול להיגרם על ידי רדיקלים חופשיים. בנוסף, נוגדי חימצון מסוימים מסוגלים גם לרפא די.אן.איי לפני שהתא משכפל את עצמו – אם הם נמצאים בסביבה. ישנה חשיבות עצומה לשמירה על רמות תקינות של נוגדי חימצון בגוף.

עד לא מזמן, בני אדם קיבלו את המחלות כעובדה מצערת אך בלתי נמנעת של החיים. היום אנו יודעים שאנחנו לא ‘‘נדבקים‘‘ במחלות, אלא גורמים למחלות, באמצעות מה שאנחנו אוכלים – או לא אוכלים.

מה יותר חשוב מהבריאות שלכם?
שום דבר.
לא העבודה שלכם, לא המעסיק שלכם, לא הילדים שלכם. כי כשאתם פוגעים בבריאותכם,
כולם סובלים.

ומה עכשיו?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איילה נקש

http://theglobalwellnessteam.com

 



 


מאמרים נוספים מאת איילה נקש
 
תוספי מזון טבעיים: הדלק המושלם לגוף שלך
גופנו הוא מכונה מורכבת למדי, הדורשת שילוב נכון של דלק כדי להביא אותה לתפקוד יעיל. הדלק של הגוף הוא המזון והנוזלים שאנו צורכים במהלך היום, שתפקידם לשמור עבור הגוף על רמות האנרגיה הגבוהות ביותר. הקשר בין תפריט לא מאוזן להיעדר אנרגיה הוכח פעמים רבות. סוכר גורם לעיקר הנזק: האמריקאי הממוצע צורך לא פחות מ-75 ק"ג של סוכר מחטיפים וממתקים בלבד מדי שנה, ומצבו של הישראלי הממוצע לא טוב בהרבה. למרות שמנה רבה של סוכר מספקת לגוף זריקה של אנרגיה, רמת האנרגיה דועכת במהרה.

10 עובדות קצרות ומועילות על תוספי מזון
1. תוספי מזון מספקים לגוף את כל המרכיבים הטבעיים החיוניים לו שאינם נכללים במזון שאנו אוכלים.
2. תוספי מזון טבעיים לא כוללים חומרים משמרים או חומרי צבע וטעם מלאכותיים כלשהם.
3. תוספי מזון מגיעים כגלולות או כאבקות בטעמים מצויינים שמערבבים במים ושותים, לבחירתכם.
4. תוספי מזון מגבירים את הצריכה של ויטמינים, חומצות אמינו, מינרלים וצמחי מרפא עד לרמה המושלמת שהגוף זקוק לה במשך שעות היום והערב.


משקאות אנרגיה: למניעת עייפות ולשיפור הריכוז בקרב צעירים ומבוגרים
צריכה של משקאות אנרגיה היא דרך מצויינת להיאבק בעייפות במשך היום, לשמור על ריכוז ולהעביר את יום הלימודים או העבודה בקלות, עם קצת כעסים וקצת יותר חיוכים. משקאות אנרגיה משפרים את הזיכרון לטווח הקצר, מעניקים לגוף ויטמינים חיוניים, קלים לנשיאה ואינם כוללים סוכר או קלוריות, ובכך מסייעים להוריד משקל בקלות. משקאות אנרגיה - שמגיעים בטעם לימון או תפוז - כוללים תמצית מצמחים סיניים כגון ג'ינסנג. צמח זה משמש מזה אלפי שנים כתרופה נגד עייפות וחולשה בסין, והוכח מדעית כי ביכולתו אף לשפר את יכולת החשיבה.

10 סיבות לא לעזוב את הבית בלי משקה אנרגיה
19/11/08 | תזונה
1. משקה אנרגיה הוא הדרך הטובה ביותר להעניק לגוף את מנת האנרגיה שלה הוא זקוק על מנת להתגבר על עייפות ולהעביר את היום בקלות. 2. מחקרים שנערכו מוכיחים כי הוספת משקה אנרגיה לתפריט היומי היא דרך לשפר לא רק את הביצועים הפיסיים אלא גם את הביצועים המנטליים שלכם במשך יום הלימודים או יום העבודה.

כיצד לרזות בלי לחוש רעב ?
16/11/08 | דיאטה
זה לא סוד שדיאטות הן לא תענוג גדול: רובן כוללות משטר תזונה קפדני ביותר, המקצץ באופן ניכר בכמות המזון והקלוריות שמותר לנו לצרוך מדי יום. מסיבה זו עלינו לוותר על נשנושים, להביט בקנאה על אלו שממשיכים לזלול ולעיתים קרובות לחוש רעב. רבים חושבים שתחושת הרעב היא חלק בלתי נפרד מהניסיונות להוריד במשקל, בגלל התפריט שגוזרות עלינו הדיאטות השונות.

ארוחה אידיאלית לשמירת משקל לטווח הארוך
16/11/08 | דיאטה
התסכול מוכר לרבים מאיתנו: לאחר דיאטה שבמהלכה הורדנו כמה קילוגרמים עודפים הגענו בשעה טובה למשקל הרצוי. אולם, לאחר שסיימנו את הדיאטה וחזרנו לתפריט הרגיל, גילינו בחרדה כי התחלנו להעלות בחזרה את הקילוגרמים שהושלו, והתסכול רב - בעיקר לאחר הסבל והמאמץ שגרמה הדיאטה.

חשיבותה של תזונת ספורט נכונה
09/11/08 | תזונה
בשנים האחרונות גוברת המודעות לחשיבות נושא תזונת הספורט עבור אלו שמחפשים לשפר את הכושר ולפתח שרירים. כל אחד בוחר את סוג האימון שמתאים לו, אולם על כולם לקחת בחשבון שעל מנת לשפר את התוצאות יש לשלב תזונת ספורט נכונה באימונים - בדרך לתוצאות הטובות ביותר.

מתי לצרוך אבקת חלבון - לפני או אחרי אימון כושר?
אבקת חלבון היא תוסף לתפריט היומי, המשפר את חוסנו של הגוף ואת הבריאות. בשעת פעילות גופנית הגוף מוציא אנרגיה רבה ועל השרירים מופעל מאמץ. חלבון הוא המרכיב הבונה את השריר, ועל כן צריכה של אבקת חלבון במקביל לאימון גופני שומרת על השריר, ובונה מחדש את הסיבים שניזוקו באימון באמצעות חומצות אמינו (אבני הבניין של חלבונים). אבקת חלבון היא גם דרך מוכחת לסייע לתאי הגוף להתגונן מפני נזקי חמצון ורעלים, והיא אחד התוספים הפופולריים בחדרי כושר.

מדוע לצרוך תוספי ויטמינים?
הערך התזונתי של חלק ניכר מהמזון שאנו צורכים הוא נמוך ביותר: חלק ניכר ממנו כולל עודף של קלוריות, שומנים וסוכר, ורובו מגיע לפינו לאחר שעבר תהליך גידול וייצור שנועד להאריך את חיי המדף שלו, אך מפחית באופן משמעותי את רמת הוויטמינים והמינרלים החיוניים שלו. בסוף התהליך, המזון כולל רק מעט מהערך התזונתי המקורי שלו, מפני שרובו עבר עיבוד, שימור, בישול וכן הלאה. חוסרים אלו של מרכיבים חיוניים ברוב המזון שאנו צורכים מחייב אותנו לחזק את הגוף ולשמור על בריאותו באמצאות תוספי ויטמינים.

דגני בוקר: לא בדיוק ארוחת הבוקר האידיאלית
רובנו מתרגלים לאכול דגני בוקר מגיל צעיר, ושמענו אינספור פעמים על הערך התזונתי שלהם לילדים ולמבוגרים כאחד. על גבי אריזות של דגני בוקר מופיע לרוב כיתוב היוצר רושם כי זו ארוחת בוקר בריאה הכוללת דגנים מלאים, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. אולם האם דגני בוקר הם אכן ארוחת בוקר אידיאלית? אם גם אתם רגילים לקורנפלקס מדי יום, כדאי שתדעו את האמת בנוגע לשפע הבריאותי שמבטיחות חברות דגני הבוקר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI