דף הבית אינטרנט והחיים ברשת שיווק רשתי מגפת השמנת היתר
מגפת השמנת היתר
איילה נקש 04/07/08 |  צפיות: 3311

אנחנו מנהלים מלחמה בהשמנה, ומפסידים.
מה גורם לנו להשמין , והאם יש איזו דרך להפסיק את ההשמנה לפני שהיא תובעת עוד חיים?

     

למרות הסיקור התקשורתי הנרחב, אזהרות הנשמעות מפי אנשי בריאות בכל העולם והצמיחה של תעשיית הדיאטות והכושר, המלחמה שלנו בהשמנת יתר (obesity) רחוקה מלהסתיים, ועולה יותר כסף וגובה יותר חיים בכל שנה. מחלקת שירותי הבריאות של ארצות הברית מדווחת שמספר מקרי המוות בעקבות השמנת יתר עלו ב- 33 אחוזים בעשור האחרון, וכיום הם הגורם ליותר מ- 300,000 מקרי מוות בשנה, כך שבקרוב תעקוף השמנת היתר את הטבק כגורם המוות – הניתן למניעה – הראשון בארצות הברית. קרוב ל- 130 מיליון איש בארצות הברית, שהם 64.5%, סובלים מהשמנה, ו- 60 מיליון, שהם 30.5%, סובלים מהשמנת יתר. ב- 1980 המספרים עמדו על 46.0 ו- 14.4, בהתאמה.

רבים מהאנשים האלה נמצאים בסיכון לחלות בסכרת מסוג 2 ומצבים בריאותיים קשים נוספים בגלל היותם שמנים. ובינתיים, הרגלי אכילה ופעילות גופנית שגויים מועברים לילדים, ומבטיחים שהדור הבא יהיה החולני ביותר שידעה המדינה אי פעם. בערך 30.3% מהילדים בגילאים 11-6 הם שמנים, וכ- 15.3% סובלים מהשמנת יתר. בקרב מתבגרים בגילאים 12 עד 19, 30.4% הם שמנים, ו- 15.5%סובלים מהשמנת יתר.
אם לא ינקטו אמצעים חריפים לצמצם את המגפה הזו, אוכלוסיית הילדים השמנים של היום תהיה אוכלוסיית המבוגרים השמנים של מחר, ותיצור אסון בריאותי, חברתי וכלכלי מתמשך, כך שבעיית השמנת היתר מאיימת להחריף לפני שתשתפר.

מהי השמנת יתר?
אז מה גורם לצבירת המשקל בחברה שלנו? או, יתרה מכך, כיצד אנחנו יכולים לעצור את הגורם לפני שהוא גובה עוד קורבנות? אולי כדאי שנתחיל בהתחלה, באמצעות הגדרה ברורה וראויה להשמנת יתר.
זיהוי השמנת יתר הוא לא פשוט כמו שחלק מאיתנו חושבים. למעשה, תפישות שגויות הן בין התורמים העיקריים לכישלוננו בעקירת התופעה מקרבנו. אם איננו יודעים מהי, כיצד נוכל להתחיל למצוא לה פתרון? רופאים מגדירים השמנת יתר במונחים של מדד מסת הגוף (bmi), נוסחה מסובכת שהיא למעשה המשקל חלקי רבוע הגובה. אם ה - bmi שלך הוא 25 או יותר, הסכנה שלך לפתח מחלות רבות בגלל משקלך היא גבוהה יותר. גובה ה - bmi של אנשים הסובלים מהשמנת יתר הוא 30 או יותר.

לפי ד‘‘ר דיוויד הבר, פרופסור לרפואה וראש המרכז לחקר התזונה האנושית באוניברסיטת קליפורניה (ucla center for human nutrition at the university of california), ‘‘אדם לא חייב להיות מאוד מאוד שמן בשביל לסבול מהשמנת יתר. הציבור חושב שהשמנת יתר היא פשוט צורה יותר חמורה של השמנה רגילה, אבל למעשה מצבורי שומן קטנים במרכז הגוף ובאיזור המתניים יכולים להגביר את הסיכון למחלות בצורה מאוד משמעותית‘‘.
השמנת יתר היא לא מושג הבא להחליף ‘‘אכילת יתר‘‘ או ‘‘חוסר בפעילות גופנית‘‘. למעשה, הארגון האמריקאי למניעת השמנת יתר (the american obesity association), ארגון הבריאות העולמי (world health organization) והאגודה האמריקאית למען הלב (the american heart association) ועוד ארגונים רבים ומכובדים אחרים הכירו בהשמנת יתר כמחלה. רבים אחרים, לעומת זאת, בוחרים להאשים את הקורבן. ‘אנשים הסובלים מהשמנת יתר אוכלים יותר מדי, ולא מצייתים לדיאטות הגיוניות. הם לא פעילים גופנית, עצלנים, לא מתעמלים מספיק. אין להם שליטה עצמית או כוח רצון, והאכילה גורמת להם להרגיש טוב יותר או להתמודד עם כאבים נפשיים עמוקים‘. תפישות אלה אינן לחלוטין רחוקות מהמציאות, מאחר שאכילה נכונה ופעילות גופנית עומדים במרכז כל תכנית בריאות אפקטיבית. רבים מהסובלים מהשמנת יתר אכן סובלים מטראומות נפשיות, סבל אשר מזין את ההתנהגות שלהם. אך ישנם כמה גורמים נוספים אשר תורמים להשמנת יתר.

הגורמים
ישנן ראיות המראות כי השמנת יתר יכולה למעשה להיות מועברת בתורשה. יחד עם זאת, בעוד שלאדם יכולה להיות נטייה תורשתית למבנה גופני מסויים, גנטיקה בלבד אינה יכולה להסביר מדוע צאצאים נוטים להיות יותר ויותר שמנים. בנוסף, השמנת יתר נמצאה גם בקרב אנשים שאין להם רבים מהגנים שמדענים מצאו במחקריהם המתמשכים.

הסבר קצר ופשוט יותר להתפרצות מגפת השמנת היתר הוא בשינוי באורח החיים שלנו, בטכנולוגיה שלנו ובסביבה שלנו, אשר עשו שמות בהרגלי האכילה והפעילות הגופנית שלנו. בגלל שהדרכים למקומות העבודה התארכו, לוחות הזמנים המלאים שלנו ומעט הזמן שנשאר לנו ביום, הפכנו לחברה שמפתחת תרבות של נוחות, והתוצאה היא נטייה לאכול-ולרוץ. אנחנו לא רוצים לנסוע רחוק מדי, לחכות הרבה או לשלם הרבה בשביל אוכל ושתייה, ואנחנו מוכנים להקריב בריאות ותזונה בתמורה לנוחות וחיסכון. ועכשיו כשאנחנו חלק מהתרבות ש‘‘אוכלת בגדול‘‘, אנחנו משלמים מחירים נמוכים שקל לעמוד בהם עבור מזונות שהם עוד יותר עתירים בשומן, סוכר ועוד רכיבים שהם גורמים ישירים להעלאה במשקל. ‘‘עולה לנו פחות מדולר להכניס לגוף עוד 800 קלוריות,‘‘ אומר הבר. ולמדנו לצפות להפרזות כאלה. גודל המנות נמצא בעלייה כבר כמה שנים. ‘‘הגודל של צלחת ממוצעת באמריקה גדל מ-23 ל-33 סנטימטרים,‘‘ אומר הבר. ‘‘אנשים משלמים 5.99 דולר בשביל צלחת של ספגטי והם רוצים לקחת הביתה את השאריות. חלק מהמשיכה של האכילה בחוץ, שהיום מהווה כ- 60% מכלל הארוחות שלנו, קשורה לכך שאנו מקבלים כמויות מזון גדולות יותר.‘‘
לפי תזונאים, מנת סטייק צריכה להיות בערך בגודל של ערימת קלפים, אבל מרבית הסטייקים המוגשים במסעדות ממלאים את מחצית הצלחת. משולשי פיצה גדלו, קינוחים נעשו גדולים יותר ומשקאות קלים מגיעים בכוסות כה גדולות עד שאנו צריכים להשתמש בשתי הידיים כדי להחזיקן.
הטכנולוגיה מאפשרת לנו לספק את הצורך שלנו בנוחות. חישבו על זה – אפילו משימות יומיומיות פשוטות כמו הליכה לתיבת הדואר שלנו הפכו לנחלת העבר. העולם נמצא במרחק הושטת יד, תרתי משמע, ואנחנו לא חייבים לעזוב את המשרד או את הבית כדי לחוות אותו. הפכנו לאנשים יושבים, רגילים להשיג את מה שאנחנו צריכים בלחיצת כפתור או הרמת מכשיר הטלפון.
תעשיית חטיפי המזון שמה לב לכך. בארצות הברית לבדה, תעשיית המזון מוציאה יותר מ- 33 מיליארד דולרים כל שנה על מנת להזכיר לצרכן שהמוצרים שלהם זולים ונוחים. אבל אתם לא קהל היעד האמיתי שלהם – אלא הילדים שלכם. ליצנים, כלבים מדברים ומפלצות מצוירות הם הדוברים עבור רבים מהמוצרים האלה, יוצרים דרישה, וכך גם הרגל בקרב ילדים צעירים. בחברה אשר מרדה נגד שיווקים של חברות סיגריות שהופנו לילדים, עדיין לא עשינו כלום כדי למנוע מספקי ג‘אנק פוד מלגייס את ילדינו כלקוחות לכל החיים. ‘‘כשמשלבים מתוק עם שמן, יש לך מנצח מידי,‘‘ אומר הבר.
בינתיים, מבוגרים מוצפים בכל יום בתמונות ורעיונות של מה יפה, מה זוהר ומה נחשק. אנו צופים בדוגמניות פוסעות במעלה המסלול וכוכבניות הוליוודיות רזות מהלכות על השטיח האדום. העלייה בעיסוק שלנו בתרבות המפורסמים הולידה את הרעיון שרזון הוא המפתח לאורח חיים זוהר. במציאות, מדובר באשליה. האמת היא שפחות מ- 10 אחוזים מהאוכלוסיה יכולים מבחינה גנטית להגיע לגובה ולמשקל של הדוגמנית או השחקן הממוצעים.

המחסומים בדרך
למרות שהשמנת יתר ממשיכה לתבוע את תשומת ליבה של החברה, היא נותרה מחלה שקשה למנוע, לטפל בה או לדבר עליה באופן גלוי. בעוד שקל יותר לתבוע מצרכנים להפסיק לעשן כדי להלחם בהשפעות המזיקות של הטבק, עובדי תחום הבריאות לא באמת יכולים להגיד לאנשים להפסיק לאכול. אפילו ההמלצה לאכול ‘‘יותר בריא‘‘ היא מעורפלת מדי ויכולה להסתבך. ישנם אנשים שצריכים רק שינויים קלים בתפריט שלהם; אחרים צריכים ‘‘אוברול כללי‘‘ בתפריט. כיצד יכול מסע פרסום אחד לשכנע באופן יעיל קהל יעד גדול כל כך של צרכים?
בעייה קשה יותר לפתרון היא הסטיגמה החברתית המשויכת להשמנת יתר. אף אחד לא רוצה להודות שהוא סובל ממשקל יתר; עוד יותר מכך אף אחד לא רוצה שמישהו אחר יאמר לו את זה. כל עוד אנו ממשיכים להתייחס להשמנת יתר כאל תופעה הקשורה במראה ואסתטיקה ולא כנושא בריאותי, ולמעשה מחרימים אנשים בעלי משקל יתר בחברה שלנו, יהיה יותר קשה לבעלי המקצוע לעזור ולייעץ לאותם אנשים הזקוקים להם.

ד‘‘ר הבר מטפל כיום בכ- 150 חולים הסובלים מהשמנת יתר. ‘‘אנו מוצאים הוכחות לבעיות של הערכה עצמית, אשר לעיתים תכופות מקבלות משנה תוקף מצד החברה,‘‘ אומר הבר. ‘‘למשל, אנשים הסובלים מהשמנת יתר מרוויחים פחות כסף מאנשים רזים יותר בעלי אותה מנת משכל. אין ספק שקיימת אפליה חברתית‘‘.
פיתוח הרגישות לסיבות ולגורמים השונים להשמנת יתר, חלקם לחלוטין מעבר לשליטתו של האדם, זהו צעד ראשון וחשוב בטיפול, ובסופו של דבר במניעת המחלה.

תהליך ואמצעי הריפוי
תעשיית איכות החיים מתפתחת היום בעולם בקצב מהיר מאוד. חיפוש במנוע ‘‘גוגל‘‘ למילה ‘דיאטה‘ מניב יותר מ- 34 מיליון קישורים (חיפוש לצירוף ‘נשיא ארצות הברית‘, לעומת זאת, מניב 1.5 מיליון קישורים). באתר של ‘‘אמאזון‘‘ מופיעים 167,933 ספרים בנושא דיאטה. אנו מוציאים 350 מיליארד דולרים בשנה על ויטמינים ותוספי מזון, חברויות במועדוני כושר, מאמנים אישיים וספרי דיאטה. כניסה לכושר הפכה לאובססיה. אז למה עדיין קיימת מגיפת השמנת היתר? בגלל שאנו מוצפים בכל כך הרבה מוצרים שמבטיחים הבטחות מופלאות, וקשה לנו לדשדש בין כל המידע הזה ולמצוא את התכנית שמתאימה בדיוק לצרכים שלנו.
זה אולי נשמע נדוש, אבל תפריט נכון ופעילות גופנית קבועה הם עדיין הדרכים המהירות ביותר לבריאות גופנית ונפשית טובה יותר. יש דרכים פשוטות, גם לעסוקים שביננו, לעמוד בתביעותיה של תכנית בריאותית כלשהי. קחו לדוגמה התעמלות – לא חייבים לעשות מנוי לחדר כושר. אנשים יכולים לעשות שינויים קטנים בחיי היומיום ולהפיק מהם המון. למשל, להחנות את המכונית רחוק יותר מהמשרד, מהקניון או מהסופרמרקט; לעלות במדרגות במקום במעלית; ואפילו שהרבה יותר קל לשלוח אימייל, אפשר במקום זאת פשוט ללכת לבקר את החברים שלכם.

קצין הרפואה הראשי של ארה‘‘ב ממליץ על 30 דקות של פעילות גופנית ביום למבוגרים ו- 60 דקות לילדים. אלה ההנחיות הכלליות על מנת לשמור על המשקל; על מנת להוריד במשקל מומלץ למבוגרים להתאמן לפחות 60 דקות ביום.
בנוסף, תוספי מזון וויטמינים יכולים לעזור בחידוש מלאי החומרים התזונתיים שחסרים במזון שאנו אוכלים. תעשיית המזון מוציאה מיליארדים כדי לייצר טעמים חדשים ומפתים, ומומחי בריאות ומדענים מוציאים את אותם סכומים על מחקר ומפתחים מוצרים חדשניים לשמירה על המשקל, שכאשר משתמשים בהם בשילוב עם תפריט בריא ופעילות גופנית קבועה, יכולים לשפר את התוצאות. ‘‘ויטמינים נחוצים לנו בגלל שאנשים שעושים דיאטה ואוכלים פחות מ- 1200 קלוריות ביום לא מקבלים את כל החומרים התזונתיים שהם צריכים מהמזון,‘‘ מסביר ד‘‘ר הבר.
הנשק הגדול ביותר בקרב נגד ההשמנה הוא חינוך. יש ללמד מגיל צעיר מה גורם להשמנת יתר, מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בה ומהן ההשלכות החברתיות והבריאותיות שלה; כך יהיה אפשר לרסן את המגפה, שממשיכה לעורר אימה בקרב מומחי בריאות בכל רחבי העולם.
חינוך כזה יעזור לאנשים בעודף משקל להתגבר על ההשפלה הכרוכה בלהיות כבד משקל בחברה אשר מזלזלת באנשים כמוהם, ויסייע להם להתרכז בפתרונות בריאותיים אפקטיביים.

הרבלייף מאמינה שמוצרי התזונה החדשניים שלה יכולים לסייע לאנשים בעודף משקל להשיל את אותם קילוגרמים לא רצויים ולנהל אורח חיים בריא ומאושר יותר.
זה למעלה מ- 25 שנים שהרבלייף מסייעת למיליוני אנשים מסביב לעולם וממשיכה לעמוד בראש תעשיית השמירה על המשקל, עם מוצרים שמשלבים את הטוב ביותר שיש לקהילת המדע להציע בתחום התזונה. המוצר החדש ביותר שלה הוא שייפ-וורקס (shapeworks).
שייפ-וורקס היא תכנית בריאה ומאוזנת המותאמת אישית למבנה וצורת גופך. התכנית היא די פשוטה, ויכולה להיות מותאמת לצרכיך האישיים. כל תכנית של שייפ-וורקס מבוססת על עקרונות תזונה תאית וכוללת שייקים כחלופה לארוחות. את השייקים האלה, העשירים בחלבונים ודלים בשומן, יש לשתות פעמיים ביום בזמן ההרזייה, ופעם ביום לאחר סיום ההרזייה, והם מסייעים לשלוט ברעב ולשמור על תחושה נפלאה על ידי שליטה בתיאבון וויסות מסת הגוף, בכך שהם מתאימים אישית את כמות החלבונים שהגוף שלך צריך.
על פי מחקרים רבים, תחליפי ארוחות מציעים חלופה בריאה לתזונה הלקוייה שמספקות ארוחות מזון מהיר שונות בכך שהם מספקים את כל הויטמינים, המינרלים, הסיבים והחלבונים שהגוף זקוק להם. השימוש בשייפ-וורקס בשילוב עם משקאות אנרגיה, שעשויים מספקי אנרגיה טבעיים כמו גוארנה, תה ירוק וקפאין, ותכנית עיצוב המתאימה לצרכיך כך שתאפשר פעילות גופנית למשך לפחות 30 דקות בכל יום, יכולה לספק לך את האנרגיה להוריד במשקל ולשמור על התוצאות.


תכנית שייפ-וורקס מאפשרת לך להנות משני שייקים ומארוחה אחת בריאה ומאוזנת ביום, שכוללת מלאי פירות טריים וירקות. בגלל שהארוחה מותאמת לספק את הכמות המדויקת של חלבונים למבנה גופך – וחלבונים עוזרים לדכא את תחושת הרעב – למעשה זה יגרום לך להרגיש סיפוק, ולא רעב, בזמן ההורדה במשקל. שייפ-וורקס עוזרת לך לא רק להוריד במשקל, אלא גם לשמור על המשקל החדש לאחר שהשגת את המטרה.
שמירה על המשקל היא בידיך, ושייפ-וורקס של הרבלייף מציעה פתרון מציאותי ומוכח מדעית לאלה מבינינו שרוצים לנהל חיים בריאים יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איילה נקש

http://theglobalwellnessteam.com

 



 


מאמרים נוספים מאת איילה נקש
 
תוספי מזון טבעיים: הדלק המושלם לגוף שלך
גופנו הוא מכונה מורכבת למדי, הדורשת שילוב נכון של דלק כדי להביא אותה לתפקוד יעיל. הדלק של הגוף הוא המזון והנוזלים שאנו צורכים במהלך היום, שתפקידם לשמור עבור הגוף על רמות האנרגיה הגבוהות ביותר. הקשר בין תפריט לא מאוזן להיעדר אנרגיה הוכח פעמים רבות. סוכר גורם לעיקר הנזק: האמריקאי הממוצע צורך לא פחות מ-75 ק"ג של סוכר מחטיפים וממתקים בלבד מדי שנה, ומצבו של הישראלי הממוצע לא טוב בהרבה. למרות שמנה רבה של סוכר מספקת לגוף זריקה של אנרגיה, רמת האנרגיה דועכת במהרה.

10 עובדות קצרות ומועילות על תוספי מזון
1. תוספי מזון מספקים לגוף את כל המרכיבים הטבעיים החיוניים לו שאינם נכללים במזון שאנו אוכלים.
2. תוספי מזון טבעיים לא כוללים חומרים משמרים או חומרי צבע וטעם מלאכותיים כלשהם.
3. תוספי מזון מגיעים כגלולות או כאבקות בטעמים מצויינים שמערבבים במים ושותים, לבחירתכם.
4. תוספי מזון מגבירים את הצריכה של ויטמינים, חומצות אמינו, מינרלים וצמחי מרפא עד לרמה המושלמת שהגוף זקוק לה במשך שעות היום והערב.


משקאות אנרגיה: למניעת עייפות ולשיפור הריכוז בקרב צעירים ומבוגרים
צריכה של משקאות אנרגיה היא דרך מצויינת להיאבק בעייפות במשך היום, לשמור על ריכוז ולהעביר את יום הלימודים או העבודה בקלות, עם קצת כעסים וקצת יותר חיוכים. משקאות אנרגיה משפרים את הזיכרון לטווח הקצר, מעניקים לגוף ויטמינים חיוניים, קלים לנשיאה ואינם כוללים סוכר או קלוריות, ובכך מסייעים להוריד משקל בקלות. משקאות אנרגיה - שמגיעים בטעם לימון או תפוז - כוללים תמצית מצמחים סיניים כגון ג'ינסנג. צמח זה משמש מזה אלפי שנים כתרופה נגד עייפות וחולשה בסין, והוכח מדעית כי ביכולתו אף לשפר את יכולת החשיבה.

10 סיבות לא לעזוב את הבית בלי משקה אנרגיה
19/11/08 | תזונה
1. משקה אנרגיה הוא הדרך הטובה ביותר להעניק לגוף את מנת האנרגיה שלה הוא זקוק על מנת להתגבר על עייפות ולהעביר את היום בקלות. 2. מחקרים שנערכו מוכיחים כי הוספת משקה אנרגיה לתפריט היומי היא דרך לשפר לא רק את הביצועים הפיסיים אלא גם את הביצועים המנטליים שלכם במשך יום הלימודים או יום העבודה.

כיצד לרזות בלי לחוש רעב ?
16/11/08 | דיאטה
זה לא סוד שדיאטות הן לא תענוג גדול: רובן כוללות משטר תזונה קפדני ביותר, המקצץ באופן ניכר בכמות המזון והקלוריות שמותר לנו לצרוך מדי יום. מסיבה זו עלינו לוותר על נשנושים, להביט בקנאה על אלו שממשיכים לזלול ולעיתים קרובות לחוש רעב. רבים חושבים שתחושת הרעב היא חלק בלתי נפרד מהניסיונות להוריד במשקל, בגלל התפריט שגוזרות עלינו הדיאטות השונות.

ארוחה אידיאלית לשמירת משקל לטווח הארוך
16/11/08 | דיאטה
התסכול מוכר לרבים מאיתנו: לאחר דיאטה שבמהלכה הורדנו כמה קילוגרמים עודפים הגענו בשעה טובה למשקל הרצוי. אולם, לאחר שסיימנו את הדיאטה וחזרנו לתפריט הרגיל, גילינו בחרדה כי התחלנו להעלות בחזרה את הקילוגרמים שהושלו, והתסכול רב - בעיקר לאחר הסבל והמאמץ שגרמה הדיאטה.

חשיבותה של תזונת ספורט נכונה
09/11/08 | תזונה
בשנים האחרונות גוברת המודעות לחשיבות נושא תזונת הספורט עבור אלו שמחפשים לשפר את הכושר ולפתח שרירים. כל אחד בוחר את סוג האימון שמתאים לו, אולם על כולם לקחת בחשבון שעל מנת לשפר את התוצאות יש לשלב תזונת ספורט נכונה באימונים - בדרך לתוצאות הטובות ביותר.

מתי לצרוך אבקת חלבון - לפני או אחרי אימון כושר?
אבקת חלבון היא תוסף לתפריט היומי, המשפר את חוסנו של הגוף ואת הבריאות. בשעת פעילות גופנית הגוף מוציא אנרגיה רבה ועל השרירים מופעל מאמץ. חלבון הוא המרכיב הבונה את השריר, ועל כן צריכה של אבקת חלבון במקביל לאימון גופני שומרת על השריר, ובונה מחדש את הסיבים שניזוקו באימון באמצעות חומצות אמינו (אבני הבניין של חלבונים). אבקת חלבון היא גם דרך מוכחת לסייע לתאי הגוף להתגונן מפני נזקי חמצון ורעלים, והיא אחד התוספים הפופולריים בחדרי כושר.

מדוע לצרוך תוספי ויטמינים?
הערך התזונתי של חלק ניכר מהמזון שאנו צורכים הוא נמוך ביותר: חלק ניכר ממנו כולל עודף של קלוריות, שומנים וסוכר, ורובו מגיע לפינו לאחר שעבר תהליך גידול וייצור שנועד להאריך את חיי המדף שלו, אך מפחית באופן משמעותי את רמת הוויטמינים והמינרלים החיוניים שלו. בסוף התהליך, המזון כולל רק מעט מהערך התזונתי המקורי שלו, מפני שרובו עבר עיבוד, שימור, בישול וכן הלאה. חוסרים אלו של מרכיבים חיוניים ברוב המזון שאנו צורכים מחייב אותנו לחזק את הגוף ולשמור על בריאותו באמצאות תוספי ויטמינים.

דגני בוקר: לא בדיוק ארוחת הבוקר האידיאלית
רובנו מתרגלים לאכול דגני בוקר מגיל צעיר, ושמענו אינספור פעמים על הערך התזונתי שלהם לילדים ולמבוגרים כאחד. על גבי אריזות של דגני בוקר מופיע לרוב כיתוב היוצר רושם כי זו ארוחת בוקר בריאה הכוללת דגנים מלאים, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. אולם האם דגני בוקר הם אכן ארוחת בוקר אידיאלית? אם גם אתם רגילים לקורנפלקס מדי יום, כדאי שתדעו את האמת בנוגע לשפע הבריאותי שמבטיחות חברות דגני הבוקר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI