דף הבית מדעי החברה פסיכולוגיה מהו טיפול EMDR לחרדות, טראומות, פוביות ולחצים?
מהו טיפול EMDR לחרדות, טראומות, פוביות ולחצים?
זיו סופר 04/07/08 |  צפיות: 4300

eye movement desensitization and reprocessing ובעברית: הקהיה ועיבוד מחדש באמצעות תנועות עיניים.

emdr באה לסייע לאדם לעבד זיכרונות מטרידים, אירועי חיים קשים וטראומות, חרדות, ולחצים רגשיים.

נקודת ההנחה של טיפול emdr היא שכאשר חרדות, זיכרונות ואירועים חיים קשים אינם מעובדים כלל או מעובדים בצורה בלתי מספקת, עלולים להופיע סימפטומים, תפיסה עצמית שלילית, תגובות רגשיות חזקות והתנהגויות המקשות על האדם לתפקד בחיי היום-יום.

בעזרת שימוש בשיטת emdr ניתן להפחית את החרדות, הלחצים והזיכרונות המטרידים בצורה משמעותית.

ניתן לדמות זאת את התהליך לעבודתה של מגרסת מזון. מוחנו קולט מידע רב במהלך היום ומעבד אותו כל העת. אותם זיכרונות מטרידים, אירועי חיים קשים וטראומות, חרדות, ולחצים רגשיים הם כאבני בזלת המונחות על המגרסה ואינן ניתנות לעיבוד. עם הזמן, המגרסה נשחקת ומידע יום-יומי, שבעבר עובד ללא קושי, נשאר "תקוע". כך ניתן להסביר את הירידה בתפקוד בתחומי חיים שונים ומגוונים. טיפול ב emdr בא לסייע למגרסת המידע בהקהיה ועיבוד מחדש של אותן "אבני בזלת". במהלך הטיפול, התנסויות חיוביות וחוויות חדשות של האדם מעובדות וממוזגות לתוך הזיכרון.

emdr פותחה בארצות הברית באמצע שנות ה- 80 על ידי הפסיכולוגית פרנסין שפירו. זו גישה אינטגרטיבית המשלבת אלמנטים מגישות פסיכולוגיות שונות כמו הדינמית, הקוגניטיבית-התנהגותית והבין-אישית. חלק נכבד מהטיפול מבוסס על כוחותיו הרגשיים של המטופל ועל יכולתו הטבעית לעבד מידע.

emdr אינה תהליך היפנוזה ! הטיפול נעשה בערנות, מודעות ושליטה מלאות של המטופל.

טיפול ב- emdr יכול לבוא בפני עצמו, בתוך מהלך טיפול פסיכותראפיה רחב יותר או כטיפול משלים עם מטפל אחר. כמו כן, ניתן להשתמש בגירויים דו צידיים שונים כגון תנועות עיניים, תיפוף על הברכיים, גירוי שמיעתי ועוד.

שיטת emdr נחקרה ברחבי העולם (הן בישראל) באופן מדעי ועדויות על כך פורסמו בכתבי עת מדעיים. כיום מוכרת השיטה באופן נרחב כטיפול מהשורה הראשונה בטראומה.

זיו סופר

מטפל אישי וקבוצתי

מטפל emdr

www.zivsoffer.co.il

 

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 זיו סופר

זיו סופר - פסיכותרפיה ממוקדת תוצאות | טיפול EMDR | טיפול בחרדה | טיפול בטראומה

www.zivsoffer.co.il | [email protected] | 054-2194106

אשקלון | באר-שבע



 


מאמרים נוספים מאת זיו סופר
 
המעבר ממסגרת הגן למסגרת בית הספר – גשר או משבר
העלייה לכיתה א' הינה מעבר נורמטיבי במעגל החיים. זהו מעבר חיובי המסמל התפתחות וצמיחה בהמשך לפרידה מהגן. עם זאת, חשוב מאד להתכונן אליו וככל שהילד יהיה מוכן יותר למעבר והמעבר יהפוך למוצלח, זורם וקל כך יגדל הסיכוי שיוכל לחוות צפייה והצלחה למעברים הבאים לחייו.

איך להפוך את חופשת הקיץ מה"עונש הגדול" ל"חופש הגדול"?
12/07/08 | הורות
המאמר נותן מספר טיפים כיצד ניתן להפוך את חופשת הקיץ לחוויה משפחתית מהנה.

מהו טיפול EMDR לחרדות, טראומות, פוביות ולחצים?
Eye Movement Desensitization and Reprocessing ובעברית: הקהיה ועיבוד מחדש באמצעות תנועות עיניים. EMDR זו גישה אינטגרטיבית המשלבת אלמנטים מגישות פסיכולוגיות שונות כמו הדינמית, הקוגניטיבית-התנהגותית והבין-אישית. חלק נכבד מהטיפול מבוסס על כוחותיו הרגשיים של המטופל ועל יכולתו הטבעית לעבד מידע.

הצבת גבולות לילדינו - מדוע וכיצד
25/06/08 | הורות
בולות הם יסוד חשוב והכרחי להתפתחות בריאה של ילדינו. הצבת הגבולות שומרת עליהם מפגיעה פיזית ומאפשרת להם התפתחות רגשית תקינה. המאמר מציג את חשיבותם של הגבולות וסוקר את המרכיבים המרכזיים בהצבתם תוך הבאת דוגמאות מחיי היום-יום.

גברים המשתמשים באלימות כנגד בנות זוגם: תיאוריות, סיווג וטיפול
דבריה של מלאני קליין, המצוטטים אצל Dutton (1998), מטיבים לתאר את התנהגותו האלימה של הגבר כלפי בת זוגתו:
"למעשה, התינוק אינו מכיר בקיומו של איש מלבדו ומצפה שכל רצונותיו יתמלאו. אך מה קורה כאשר ציפיות ורצונות אלו אינם מתמלאים? במידה מסוימת התינוק נעשה מודע לתלותיות שלו; הוא מגלה שהוא אינו יכול לספק לעצמו את כל צרכיו - הוא בוכה וצורח. הוא נעשה אגרסיבי. הוא באופן אוטומטי מתפוצץ בשנאה ובתשוקה אגרסיבית. אם הוא מרגיש ריקנות ובדידות...התגובה הופכת במהרה לבלתי נשלטת ומציפה...זעם אגרסיבי המביא לכאב ופ

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI