דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
אסטרולוגיה
כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם ’עם’ זה רומז על הערב רב [כך כותב הזוהר], ולפי זה תירוץ נוסף שהצער הגדול שהגיע לעמ
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם</title> <meta name="description" content="כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם ’עם’ זה רומז על הערב רב [כך כותב הזוהר], ולפי זה תירוץ נוסף שהצער הגדול שהגיע לעמ"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם ’עם’ זה רומז על הערב רב [כך כותב הזוהר], ולפי זה תירוץ נוסף שהצער הגדול שהגיע לעמ״י מהם הוא משום שפרעה שלח אותם יחד עם בנ״י משום שהוא רצה שהם ישיבו את בנ״י למצרים אך הם בסוף היו לטובת<br /></p> <p>ישראל [וראה לקמן יד, ה].</p> <p>תירוץ נוסף שפרעה עשה לויה לישראל ולכן נאמר לשון צער ונכתב שפרעה הוא השולח, ומשום שפרעה שלח ללוות את ישראל הרי שהוא יקבל על כך שכר כמו שקיבל נבוכדנצאר שכר על פסיעותיו לכן ה’ לא לקח את בנ״י בדרך הקרובה בכדי ששליחי פרעה לא ישלימו שליחותם ובכך לא יקבל על כך פרעה שכר [מכאן אולי אפשר ללמוד שליווי שלא עד היעד אין שמו ליווי].</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=23351.0">כנסו למידע כאן תפילה לזרע בר קיימא</a></p> <p>פס׳ כא - ”לנחותם הדרך” מלשון נוחות [ולא כדברי רש״י מלשון להנחות להראות הדרך] וא״כ היו לבנ״י שלושה עננים אחד היה תמיד הולך לפניהם [מורה להם להיכן ללכת ומיישר להם את הדרך וכוי] השני היה רק ביום והוא לעשות להם צל מהשמש, והשלישי היה עמוד אש להאיר להם בלילה.</p> <p>קשה למה צריך את עמוד האש להאיר והרי חז״ל אמרו שאור ה׳ עליהם והלכו לאורו, אלא שאור ה׳ היה בתוך המחנה ועמוד האש היה בכדי להאיר מחוץ למחנה את הדרך שהולכים למרחוק [לדוגמא כמו נסיעה באוטובוס ויש אור בתוך האוטובוס אבל לא תראה כלום מחוץ לאוטובוס] ולפי הסבר זה לא היה הבדל לעמ״י במדבר בין היום לבין הלילה מבחינת התאורה אלא שידעו להבחין בין יום ללילה בהתחלפות העננים. [במאורי החיים כתבו שלכאורה לפי זה תורצה הקושיה שמעיקרה שעמוד האש נצרך בכדי לדעת את השתנות הזמנים בין לילה ליום אלא שכנראה זה לא תירוץ מספיק חזק בכדי שיהיה להם עמוד ענן בלילה ורק לאחר הטעם האמיתי הרי שטעם זה נוסף].</p> <p>פרק יד פס׳ ב - קשה מדוע ה׳ צריך להערים ולצוות את בנ״י לחזור אחורה והרי אם הוא רוצה ייתן בלב פרעה שירדוף אחריהם וזהו, אלא שה׳ עשה זאת בכדי להודיע את ישראל שלא יטעו ויפחדו בחושבם שזה לא חלק מהתוכנית שפרעה רודף אחריהם אלא אדרבה זה רצון ה׳ וישמחו בכך שפרעה רודף אחריהם אך לבסוף לא הועיל ועדיין בנ״י לא הגיבו כראוי כשראו פרעה וחייליו רודפים אחריהם, וק״ו באיזה צורה גרועה היו מגיבים לולא עשה ה׳ ככה.</p> <p>פס׳ ה - קשה וכי עמ״י ברחו והלא פרעה שיחררם, אלא העם זה ערב רב ואותם פרעה לא שלח אלא בכדי להשיב את בנ״י והם ברחו.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=22228.0">כנסו לקרוא על שירים בתימנית להורדה בחינם</a></p> <p>תירוץ נוסף ע”פ מה שפירש האוה״ח לעיל (י, ז) שפרעה תמיד התחבט בדעתו האם ה׳ מערים עליו באומרו שילכו שלושת ימים ואם הוא צריך להערמה כנראה שאינו כל יכול,<br /></p> <p>וכעת לאחר שראה שה׳ הערים עליו ועמ״י ברחו לגמרי ולא חזרו לאחר ג׳ ימים כדברם הרי שחזר לדעתו הראשונה שה׳ לא כל יכול ולכן נהפך לבבו ורדף אחרי בנ״י וה׳ עשה זאת בכוונה תחילה בכדי שירדוף אחר בנ״י.</p> <p>פס׳ י - מדוע פחדו בנ״י בראותם את מצרים רודף אחריהם והרי ה׳ הודיעם שפרעה ירדוף אחריהם, אלא שראו את השר של מצרים ש׳מצרים׳ שמו רודף אחריהם והוא תמיד הולך בסמוך למלך של אותה אומה ובזמנם המלך היה מאחורה במלחמה ולכן כשישראל ראו את השר של מצרים בראש הצבא פחדו כי חשבו שפרעה מאחורה והמלאך מקדימה ובכך היה שינוי משאר המלחמות וחשבו שמלאכי שמים באים להילחם בהם והי חזר בו ממחשבתו הטובה עליהם שאל״כ לא היה מסכים למלאכו לבוא להילחם בהם לכן פחדו.</p> <p>ובאמת ה׳ לא מנע מהמלאך לבוא להילחם בישראל משני טעמים ששניהם לטובת ישראל:</p> <p>א. להורגו בפניהם, ב. להפחידם שישובו בתשובה.</p> <p>פס׳ יג - "התיצבו וראו את ישועת ה’" התיצבו בתפילה וכן בפס׳ יד מסביר האוה״ח את הפס׳ ”ה׳ ילחם לכם ואתם תחרישון” הכוונה אתם תתפללו לה׳ וע”י כך תחרישון - תשתיקו את מידת הדין.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם ’עם’ זה רומז על הערב רב [כך כותב הזוהר], ולפי זה תירוץ נוסף שהצער הגדול שהגיע לעמ״י מהם הוא משום שפרעה שלח אותם יחד עם בנ״י משום שהוא רצה שהם ישיבו את בנ״י למצרים אך הם בסוף היו לטובת ישראל [וראה לקמן יד, ה]. תירוץ נוסף שפרעה עשה לויה לישראל ולכן נאמר לשון צער ונכתב שפרעה הוא השולח, ומשום שפרעה שלח ללוות את ישראל הרי שהוא יקבל על כך שכר כמו שקיבל נבוכדנצאר שכר על פסיעותיו לכן ה’ לא לקח את בנ״י בדרך הקרובה בכדי ששליחי פרעה לא ישלימו שליחותם ובכך לא יקבל על כך פרעה שכר [מכאן אולי אפשר ללמוד שליווי שלא עד היעד אין שמו ליווי]. כנסו למידע כאן תפילה לזרע בר קיימא פס׳ כא - ”לנחותם הדרך” מלשון נוחות [ולא כדברי רש״י מלשון להנחות להראות הדרך] וא״כ היו לבנ״י שלושה עננים אחד היה תמיד הולך לפניהם [מורה להם להיכן ללכת ומיישר להם את הדרך וכוי] השני היה רק ביום והוא לעשות להם צל מהשמש, והשלישי היה עמוד אש להאיר להם בלילה. קשה למה צריך את עמוד האש להאיר והרי חז״ל אמרו שאור ה׳ עליהם והלכו לאורו, אלא שאור ה׳ היה בתוך המחנה ועמוד האש היה בכדי להאיר מחוץ למחנה את הדרך שהולכים למרחוק [לדוגמא כמו נסיעה באוטובוס ויש אור בתוך האוטובוס אבל לא תראה כלום מחוץ לאוטובוס] ולפי הסבר זה לא היה הבדל לעמ״י במדבר בין היום לבין הלילה מבחינת התאורה אלא שידעו להבחין בין יום ללילה בהתחלפות העננים. [במאורי החיים כתבו שלכאורה לפי זה תורצה הקושיה שמעיקרה שעמוד האש נצרך בכדי לדעת את השתנות הזמנים בין לילה ליום אלא שכנראה זה לא תירוץ מספיק חזק בכדי שיהיה להם עמוד ענן בלילה ורק לאחר הטעם האמיתי הרי שטעם זה נוסף]. פרק יד פס׳ ב - קשה מדוע ה׳ צריך להערים ולצוות את בנ״י לחזור אחורה והרי אם הוא רוצה ייתן בלב פרעה שירדוף אחריהם וזהו, אלא שה׳ עשה זאת בכדי להודיע את ישראל שלא יטעו ויפחדו בחושבם שזה לא חלק מהתוכנית שפרעה רודף אחריהם אלא אדרבה זה רצון ה׳ וישמחו בכך שפרעה רודף אחריהם אך לבסוף לא הועיל ועדיין בנ״י לא הגיבו כראוי כשראו פרעה וחייליו רודפים אחריהם, וק״ו באיזה צורה גרועה היו מגיבים לולא עשה ה׳ ככה. פס׳ ה - קשה וכי עמ״י ברחו והלא פרעה שיחררם, אלא העם זה ערב רב ואותם פרעה לא שלח אלא בכדי להשיב את בנ״י והם ברחו. כנסו לקרוא על שירים בתימנית להורדה בחינם תירוץ נוסף ע”פ מה שפירש האוה״ח לעיל (י, ז) שפרעה תמיד התחבט בדעתו האם ה׳ מערים עליו באומרו שילכו שלושת ימים ואם הוא צריך להערמה כנראה שאינו כל יכול, וכעת לאחר שראה שה׳ הערים עליו ועמ״י ברחו לגמרי ולא חזרו לאחר ג׳ ימים כדברם הרי שחזר לדעתו הראשונה שה׳ לא כל יכול ולכן נהפך לבבו ורדף אחרי בנ״י וה׳ עשה זאת בכוונה תחילה בכדי שירדוף אחר בנ״י. פס׳ י - מדוע פחדו בנ״י בראותם את מצרים רודף אחריהם והרי ה׳ הודיעם שפרעה ירדוף אחריהם, אלא שראו את השר של מצרים ש׳מצרים׳ שמו רודף אחריהם והוא תמיד הולך בסמוך למלך של אותה אומה ובזמנם המלך היה מאחורה במלחמה ולכן כשישראל ראו את השר של מצרים בראש הצבא פחדו כי חשבו שפרעה מאחורה והמלאך מקדימה ובכך היה שינוי משאר המלחמות וחשבו שמלאכי שמים באים להילחם בהם והי חזר בו ממחשבתו הטובה עליהם שאל״כ לא היה מסכים למלאכו לבוא להילחם בהם לכן פחדו. ובאמת ה׳ לא מנע מהמלאך לבוא להילחם בישראל משני טעמים ששניהם לטובת ישראל: א. להורגו בפניהם, ב. להפחידם שישובו בתשובה. פס׳ יג - "התיצבו וראו את ישועת ה’" התיצבו בתפילה וכן בפס׳ יד מסביר האוה״ח את הפס׳ ”ה׳ ילחם לכם ואתם תחרישון” הכוונה אתם תתפללו לה׳ וע”י כך תחרישון - תשתיקו את מידת הדין. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI