דף הבית רוחניות אסטרולוגיה כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם
כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 2771

כלל - כל מקום שמכנה את עמ״י בשם ’עם’ זה רומז על הערב רב [כך כותב הזוהר], ולפי זה תירוץ נוסף שהצער הגדול שהגיע לעמ״י מהם הוא משום שפרעה שלח אותם יחד עם בנ״י משום שהוא רצה שהם ישיבו את בנ״י למצרים אך הם בסוף היו לטובת

ישראל [וראה לקמן יד, ה].

תירוץ נוסף שפרעה עשה לויה לישראל ולכן נאמר לשון צער ונכתב שפרעה הוא השולח, ומשום שפרעה שלח ללוות את ישראל הרי שהוא יקבל על כך שכר כמו שקיבל נבוכדנצאר שכר על פסיעותיו לכן ה’ לא לקח את בנ״י בדרך הקרובה בכדי ששליחי פרעה לא ישלימו שליחותם ובכך לא יקבל על כך פרעה שכר [מכאן אולי אפשר ללמוד שליווי שלא עד היעד אין שמו ליווי].

כנסו למידע כאן תפילה לזרע בר קיימא

פס׳ כא - ”לנחותם הדרך” מלשון נוחות [ולא כדברי רש״י מלשון להנחות להראות הדרך] וא״כ היו לבנ״י שלושה עננים אחד היה תמיד הולך לפניהם [מורה להם להיכן ללכת ומיישר להם את הדרך וכוי] השני היה רק ביום והוא לעשות להם צל מהשמש, והשלישי היה עמוד אש להאיר להם בלילה.

קשה למה צריך את עמוד האש להאיר והרי חז״ל אמרו שאור ה׳ עליהם והלכו לאורו, אלא שאור ה׳ היה בתוך המחנה ועמוד האש היה בכדי להאיר מחוץ למחנה את הדרך שהולכים למרחוק [לדוגמא כמו נסיעה באוטובוס ויש אור בתוך האוטובוס אבל לא תראה כלום מחוץ לאוטובוס] ולפי הסבר זה לא היה הבדל לעמ״י במדבר בין היום לבין הלילה מבחינת התאורה אלא שידעו להבחין בין יום ללילה בהתחלפות העננים. [במאורי החיים כתבו שלכאורה לפי זה תורצה הקושיה שמעיקרה שעמוד האש נצרך בכדי לדעת את השתנות הזמנים בין לילה ליום אלא שכנראה זה לא תירוץ מספיק חזק בכדי שיהיה להם עמוד ענן בלילה ורק לאחר הטעם האמיתי הרי שטעם זה נוסף].

פרק יד פס׳ ב - קשה מדוע ה׳ צריך להערים ולצוות את בנ״י לחזור אחורה והרי אם הוא רוצה ייתן בלב פרעה שירדוף אחריהם וזהו, אלא שה׳ עשה זאת בכדי להודיע את ישראל שלא יטעו ויפחדו בחושבם שזה לא חלק מהתוכנית שפרעה רודף אחריהם אלא אדרבה זה רצון ה׳ וישמחו בכך שפרעה רודף אחריהם אך לבסוף לא הועיל ועדיין בנ״י לא הגיבו כראוי כשראו פרעה וחייליו רודפים אחריהם, וק״ו באיזה צורה גרועה היו מגיבים לולא עשה ה׳ ככה.

פס׳ ה - קשה וכי עמ״י ברחו והלא פרעה שיחררם, אלא העם זה ערב רב ואותם פרעה לא שלח אלא בכדי להשיב את בנ״י והם ברחו.

כנסו לקרוא על שירים בתימנית להורדה בחינם

תירוץ נוסף ע”פ מה שפירש האוה״ח לעיל (י, ז) שפרעה תמיד התחבט בדעתו האם ה׳ מערים עליו באומרו שילכו שלושת ימים ואם הוא צריך להערמה כנראה שאינו כל יכול,

וכעת לאחר שראה שה׳ הערים עליו ועמ״י ברחו לגמרי ולא חזרו לאחר ג׳ ימים כדברם הרי שחזר לדעתו הראשונה שה׳ לא כל יכול ולכן נהפך לבבו ורדף אחרי בנ״י וה׳ עשה זאת בכוונה תחילה בכדי שירדוף אחר בנ״י.

פס׳ י - מדוע פחדו בנ״י בראותם את מצרים רודף אחריהם והרי ה׳ הודיעם שפרעה ירדוף אחריהם, אלא שראו את השר של מצרים ש׳מצרים׳ שמו רודף אחריהם והוא תמיד הולך בסמוך למלך של אותה אומה ובזמנם המלך היה מאחורה במלחמה ולכן כשישראל ראו את השר של מצרים בראש הצבא פחדו כי חשבו שפרעה מאחורה והמלאך מקדימה ובכך היה שינוי משאר המלחמות וחשבו שמלאכי שמים באים להילחם בהם והי חזר בו ממחשבתו הטובה עליהם שאל״כ לא היה מסכים למלאכו לבוא להילחם בהם לכן פחדו.

ובאמת ה׳ לא מנע מהמלאך לבוא להילחם בישראל משני טעמים ששניהם לטובת ישראל:

א. להורגו בפניהם, ב. להפחידם שישובו בתשובה.

פס׳ יג - "התיצבו וראו את ישועת ה’" התיצבו בתפילה וכן בפס׳ יד מסביר האוה״ח את הפס׳ ”ה׳ ילחם לכם ואתם תחרישון” הכוונה אתם תתפללו לה׳ וע”י כך תחרישון - תשתיקו את מידת הדין.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI