דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
רפלקסולוגיה
פס׳ כח
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
פס׳ כח - משה רבינו 40 יום לא אכל ולא שתה לחם ומים אבל הייתה לו אכילה אחרת רוחנית שהיא לימוד התורה [ונראה שזה גם כוונת הבריאה ביצירת האדם הראשון שצווה רק מה לאכול ומה לא לאכול וגם שם כנראה מדובר באכילה רוחנית]
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>פס׳ כח</title> <meta name="description" content="פס׳ כח - משה רבינו 40 יום לא אכל ולא שתה לחם ומים אבל הייתה לו אכילה אחרת רוחנית שהיא לימוד התורה [ונראה שזה גם כוונת הבריאה ביצירת האדם הראשון שצווה רק מה לאכול ומה לא לאכול וגם שם כנראה מדובר באכילה רוחנית]"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>פס׳ כח</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="פס׳ כח" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>פס׳ כח - משה רבינו 40 יום לא אכל ולא שתה לחם ומים אבל הייתה לו אכילה אחרת רוחנית שהיא לימוד התורה [ונראה שזה גם כוונת הבריאה ביצירת האדם הראשון שצווה רק מה לאכול ומה לא לאכול וגם שם כנראה מדובר באכילה רוחנית].</p> <p>פס׳ כט - נאמר ויהי לשון צער כאשר משה ירד וקרן עור פניו וזה משום שכל שאר הצדיקים שהיו במחנה נכוו ממעלת משה וכמו שחז״ל אומרים שכל צדיק נכוה מחופתו של חבירו.</p> <p>הסבר יפיפה מדוע משה לא ידע שקרן עור פניו. <br /></p> <p>קירון עור פני משה הוא מענוונותו של משה ומכך שכתב ’ענו’ ולא ’עניו׳ אז מהיתרון של האות י׳ שהוא לא כתב ה׳ העביר את הקולמוס על פניו וכך קרנו פניו, כך האוה״ח מסביר את המדרש. [ראה במאורי החיים שמביאים את דברי החיד״א שמכריח פירוש זה, ועוד הם הביאו בשם קדושת הלוי שמסביר את ההבדל בין עניו לענו ובגדול שענו הוא בחינה יותר גרועה מאשר עניו. וראיתי שיש שהסבירו שהדיו שנשאר מהקולמוס זה מהאות א׳ זעירא במילה ויקרא שבתחילת ספר ויקרא].</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=19083.0">מאמר בנושא ברכת אשר יצר סגולה</a></p> <p>פס׳ לה - ”ואולי כי חזרה עטרה ליושנה בבחינת פניו על דרך אומרם ז״ל בספרו של רבי מאיר כתוב כתנות אור, כמו כן משה נעשה עור פניו אור", ובמאורי אור כתבו להסביר שכנראה האוה״ח בא לתרץ כיצד ייתכן שיהיה שינוי טבע הבריאה כזה בצורה תמידית.</p> <p>פרשת ויקהל</p> <p>מיקוד:</p> <p>פרק לה פס׳ א. פס׳ כא.</p> <p>פס׳ ב. פס׳ כב.</p> <p>פס׳ ה. פרק לו פס׳ ז.</p> <p>פס׳ כ. פס׳ ח.</p> <p>מיקוד מורחב:</p> <p>פרק לה פס׳ א - מדוע נאמר כאן שמשה הקהיל את בני ישראל והרי בכל ציווי של ה׳ משה הקהיל את העם וא״כ מה שונה הקהלה זו משאר הקהלות? אלא משום שבסוף פרשה קודמת התורה סיפרה שקרן עור פני משה ופחדו מלגשת אליו כאן היה צריך להקהיל את כל העם שלא יפחדו.</p> <p>ע״י השבת תיקנו את פגם חטא העגל, ששבת שקולה כנגד כל התורה כולה וחטא העגל הרי שהוא עבודה זרה וחומרתו שכופר בכל התורה כולה, ובזה גם כן מתורץ מדוע התורה חוזרת לצוות שוב על השבת בכדי לתקן את חטא העגל.</p> <p>פס׳ ב - "ששת ימים תעשה. טעם זכרון עשיית מלאכה בימי החול, אולי שיכוין לומר שאם יהיה יום ז׳ קודש תעשה המלאכה הצריכה לך בששת ימים”.</p> <p>"וטעם אומרו ששת ולא בששת כדי שלא תטעה כי יש מצוה בעשיית מלאכה בהם".</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=7953.0">מידע שיש על הרואה נמר בחלום</a></p> <p>פס׳ ה - בנתינת תרומת ה׳ יש את הפעולה החיצונית של נתינת התרומה פיזית ויש פעולה פנימית שהיא הכוונה בעת הנתינה וכוונה זו חשובה ביותר כי ”העושה דבר מנשיאות הלב אשר ידבנו לצד התנועעות הרוחנית השוכן בלב בחשק הדבר יפעיל במושכל נעלם [ברצון העליון] אבל אם יביא התרומה בלא נדיבות לב אין זה פועל במושכל [בעולמות העליונים]”.</p> <p>הרב כדרכו בקודש מדקדק בכל אות ומסביר מדוע בכל פרט ופרט תוספת האות ו׳ או חסרונה, ובגדול הרב מסביר שזה לפי חלוקת הדרגות של תרומות והכלים.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
פס׳ כח פס׳ כח - משה רבינו 40 יום לא אכל ולא שתה לחם ומים אבל הייתה לו אכילה אחרת רוחנית שהיא לימוד התורה [ונראה שזה גם כוונת הבריאה ביצירת האדם הראשון שצווה רק מה לאכול ומה לא לאכול וגם שם כנראה מדובר באכילה רוחנית]. פס׳ כט - נאמר ויהי לשון צער כאשר משה ירד וקרן עור פניו וזה משום שכל שאר הצדיקים שהיו במחנה נכוו ממעלת משה וכמו שחז״ל אומרים שכל צדיק נכוה מחופתו של חבירו. הסבר יפיפה מדוע משה לא ידע שקרן עור פניו. קירון עור פני משה הוא מענוונותו של משה ומכך שכתב ’ענו’ ולא ’עניו׳ אז מהיתרון של האות י׳ שהוא לא כתב ה׳ העביר את הקולמוס על פניו וכך קרנו פניו, כך האוה״ח מסביר את המדרש. [ראה במאורי החיים שמביאים את דברי החיד״א שמכריח פירוש זה, ועוד הם הביאו בשם קדושת הלוי שמסביר את ההבדל בין עניו לענו ובגדול שענו הוא בחינה יותר גרועה מאשר עניו. וראיתי שיש שהסבירו שהדיו שנשאר מהקולמוס זה מהאות א׳ זעירא במילה ויקרא שבתחילת ספר ויקרא]. מאמר בנושא ברכת אשר יצר סגולה פס׳ לה - ”ואולי כי חזרה עטרה ליושנה בבחינת פניו על דרך אומרם ז״ל בספרו של רבי מאיר כתוב כתנות אור, כמו כן משה נעשה עור פניו אור", ובמאורי אור כתבו להסביר שכנראה האוה״ח בא לתרץ כיצד ייתכן שיהיה שינוי טבע הבריאה כזה בצורה תמידית. פרשת ויקהל מיקוד: פרק לה פס׳ א. פס׳ כא. פס׳ ב. פס׳ כב. פס׳ ה. פרק לו פס׳ ז. פס׳ כ. פס׳ ח. מיקוד מורחב: פרק לה פס׳ א - מדוע נאמר כאן שמשה הקהיל את בני ישראל והרי בכל ציווי של ה׳ משה הקהיל את העם וא״כ מה שונה הקהלה זו משאר הקהלות? אלא משום שבסוף פרשה קודמת התורה סיפרה שקרן עור פני משה ופחדו מלגשת אליו כאן היה צריך להקהיל את כל העם שלא יפחדו. ע״י השבת תיקנו את פגם חטא העגל, ששבת שקולה כנגד כל התורה כולה וחטא העגל הרי שהוא עבודה זרה וחומרתו שכופר בכל התורה כולה, ובזה גם כן מתורץ מדוע התורה חוזרת לצוות שוב על השבת בכדי לתקן את חטא העגל. פס׳ ב - "ששת ימים תעשה. טעם זכרון עשיית מלאכה בימי החול, אולי שיכוין לומר שאם יהיה יום ז׳ קודש תעשה המלאכה הצריכה לך בששת ימים”. "וטעם אומרו ששת ולא בששת כדי שלא תטעה כי יש מצוה בעשיית מלאכה בהם". מידע שיש על הרואה נמר בחלום פס׳ ה - בנתינת תרומת ה׳ יש את הפעולה החיצונית של נתינת התרומה פיזית ויש פעולה פנימית שהיא הכוונה בעת הנתינה וכוונה זו חשובה ביותר כי ”העושה דבר מנשיאות הלב אשר ידבנו לצד התנועעות הרוחנית השוכן בלב בחשק הדבר יפעיל במושכל נעלם [ברצון העליון] אבל אם יביא התרומה בלא נדיבות לב אין זה פועל במושכל [בעולמות העליונים]”. הרב כדרכו בקודש מדקדק בכל אות ומסביר מדוע בכל פרט ופרט תוספת האות ו׳ או חסרונה, ובגדול הרב מסביר שזה לפי חלוקת הדרגות של תרומות והכלים. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI