דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
קבלה
פס׳ כא - "ואברהם היה גר צדק ראשון ועל שמו נקראים כל הגרים אברהם
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
פס׳ כא - "ואברהם היה גר צדק ראשון ועל שמו נקראים כל הגרים אברהם, ואמרו ז״ל שיתרו נתגייר, לזה אמר איתן מושבך פירוש מושבך הוא כנגד אברהם שנקרא איתן"
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>פס׳ כא - "ואברהם היה גר צדק ראשון ועל שמו נקראים כל הגרים אברהם</title> <meta name="description" content="פס׳ כא - "ואברהם היה גר צדק ראשון ועל שמו נקראים כל הגרים אברהם, ואמרו ז״ל שיתרו נתגייר, לזה אמר איתן מושבך פירוש מושבך הוא כנגד אברהם שנקרא איתן""> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>פס׳ כא - "ואברהם היה גר צדק ראשון ועל שמו נקראים כל הגרים אברהם</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="פס׳ כא - "ואברהם היה גר צדק ראשון ועל שמו נקראים כל הגרים אברהם" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>פס׳ כא - "ואברהם היה גר צדק ראשון ועל שמו נקראים כל הגרים אברהם, ואמרו ז״ל שיתרו נתגייר, לזה אמר איתן מושבך פירוש מושבך הוא כנגד אברהם שנקרא איתן".</p> <p>פס׳ כג - סיבת גלויות ישראל היא לברר ניצוצי הקדושה, "והוא מה שרמזו בפסוק "עת אשר ישלוט האדם באדם לרע לו" פירוש לרע לו לשולט כי יתברר ממנו חלק הטוב ויגמר בו חלק הרע שיש בשכנגדו בנשלט, וכבר הקדמנו פעמים רבות כי בהעדר חלק הטוב מהאדם זה הוא כליונו כי הוא דבר המעמיד והמחיה כי בחינת הרע מת תקרא, ומעתה יכוין הכתוב על זה הדרך לפי שקדם והזכיר שבית אשור הודיעה רוח הקודש מעשה שבית עם קדושו שהם גולים בארצות, ואמר אוי לאומות משומו אל פירוש האויב יסובב להם שימת אלה בתוכם כי כל מקום ישים ה׳ ישראל שמה הם מוציאים מהם כל ניצוצי הקדושה המעמידם והמחיה אותם, והוא מאמר עצמו עת אשר ישלוט וגו׳ לרע לו של השולט".</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=18660.0">מאמר בנושא חלום על נחש בגמרא</a></p> <p>פרק כה פס׳ א - חז״ל אמרו שהמקום גרם להם לזנות [מכאן נלמד יסוד שיש מקום שמשפיע לרעה ולהיפך יש לטובה], ואפשר לפרש שהעם חטא משום שיצאו לשוטט ולטייל מחוץ למחנה [שלשון שיטים זה טיול] ושם פגשו בבנות מואב המחטיאות.</p> <p>פס׳ ח - "קשה בשלמא דקירת איש ישראל כמשפט ההלכה שקנאים פוגעים בו אבל האשה אינה חייבת מיתה ואינה מצווה, ואם על חששת היותה אשת איש לא היתה נהרגת על הספק, ואפשר שדן בה משפט הבהמה דכתיב ואת הבהמה תהרוגו, וכתיב אשר בשר חמורים בשרם".</p><table border="0"> <colgroup><col width="149"></col><col width="210"></col></colgroup> <tbody> <tr> <td ><br /></td> <td > <p>פרשת פינחס</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פיקוד:</p> </td> <td ><br /></td> </tr> <tr> <td > <p>פרק כה פס׳ יא.</p> </td> <td > <p>פס׳ נד.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ יב.</p> </td> <td > <p>פרק גז פס׳ ב.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ יד.</p> </td> <td > <p>פס׳ ה.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ יז.</p> </td> <td > <p>פס, יג</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פרק כו פס׳ א.</p> </td> <td > <p>פס׳ יח.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ ה.</p> </td> <td > <p>פס׳ כב.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ ט.</p> </td> <td > <p>פרק כח פס, ב.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ יא.</p> </td> <td > <p>פס׳ ט.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ טז.</p> </td> <td > <p>פס׳ כו.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ יט.</p> </td> <td > <p>פרק גט פס, יג.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ כג.</p> </td> <td ><br /></td> </tr> <tr> <td > <p>פיקוד פורחב:</p> </td> <td ><br /></td> </tr> </tbody> </table><p><strong id="docs-internal-guid-b0094f23-7fff-09aa-ad90-c1cd5cb46298"><br /></strong></p> <p>פרק כה פס’ יא - הכתוב ייחס את פינחס עד לאהרן בכדי לרמוז שפינחס פדה והציל את ישראל ממוות ובכך עשה מעין תיקון למוות שנגרם לרבים בעוון חטא העגל שנסבב כביכול ע״י אהרן.</p> <p>"הכעס הוא ענף היגון והדאבון".</p> <p>פס׳ יב - נתינת מעלת הכהונה לפינחס יכולה להינתן ע״י מתנה או ע״י מחילה, וה׳ רצה לרומם את פינחס ולתת לו את מעלת הכהונה ע״י מתנה בלי שיפול בה שום פקפוק משלושת הדברים שיכולים לפקפק עליהם.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=20412.0">מידע שיש על שידוכים חינם</a></p> <p>"וכבר העירותיך בב’ ובג’ מקומות שהכהונה היא נפש הנקראת כן במקום הנשמות, והבטיח ה׳ את פנחס כי ישתלשל בזרעו ענף זה הקדוש הנקרא כהונה, והוא סוד אומרו <br /></p> <p>כה1נת עולם".</p> <br /> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
פס׳ כא - "ואברהם היה גר צדק ראשון ועל שמו נקראים כל הגרים אברהם פס׳ כא - "ואברהם היה גר צדק ראשון ועל שמו נקראים כל הגרים אברהם, ואמרו ז״ל שיתרו נתגייר, לזה אמר איתן מושבך פירוש מושבך הוא כנגד אברהם שנקרא איתן". פס׳ כג - סיבת גלויות ישראל היא לברר ניצוצי הקדושה, "והוא מה שרמזו בפסוק "עת אשר ישלוט האדם באדם לרע לו" פירוש לרע לו לשולט כי יתברר ממנו חלק הטוב ויגמר בו חלק הרע שיש בשכנגדו בנשלט, וכבר הקדמנו פעמים רבות כי בהעדר חלק הטוב מהאדם זה הוא כליונו כי הוא דבר המעמיד והמחיה כי בחינת הרע מת תקרא, ומעתה יכוין הכתוב על זה הדרך לפי שקדם והזכיר שבית אשור הודיעה רוח הקודש מעשה שבית עם קדושו שהם גולים בארצות, ואמר אוי לאומות משומו אל פירוש האויב יסובב להם שימת אלה בתוכם כי כל מקום ישים ה׳ ישראל שמה הם מוציאים מהם כל ניצוצי הקדושה המעמידם והמחיה אותם, והוא מאמר עצמו עת אשר ישלוט וגו׳ לרע לו של השולט". מאמר בנושא חלום על נחש בגמרא פרק כה פס׳ א - חז״ל אמרו שהמקום גרם להם לזנות [מכאן נלמד יסוד שיש מקום שמשפיע לרעה ולהיפך יש לטובה], ואפשר לפרש שהעם חטא משום שיצאו לשוטט ולטייל מחוץ למחנה [שלשון שיטים זה טיול] ושם פגשו בבנות מואב המחטיאות. פס׳ ח - "קשה בשלמא דקירת איש ישראל כמשפט ההלכה שקנאים פוגעים בו אבל האשה אינה חייבת מיתה ואינה מצווה, ואם על חששת היותה אשת איש לא היתה נהרגת על הספק, ואפשר שדן בה משפט הבהמה דכתיב ואת הבהמה תהרוגו, וכתיב אשר בשר חמורים בשרם". פרשת פינחס פיקוד: פרק כה פס׳ יא. פס׳ נד. פס׳ יב. פרק גז פס׳ ב. פס׳ יד. פס׳ ה. פס׳ יז. פס, יג פרק כו פס׳ א. פס׳ יח. פס׳ ה. פס׳ כב. פס׳ ט. פרק כח פס, ב. פס׳ יא. פס׳ ט. פס׳ טז. פס׳ כו. פס׳ יט. פרק גט פס, יג. פס׳ כג. פיקוד פורחב: פרק כה פס’ יא - הכתוב ייחס את פינחס עד לאהרן בכדי לרמוז שפינחס פדה והציל את ישראל ממוות ובכך עשה מעין תיקון למוות שנגרם לרבים בעוון חטא העגל שנסבב כביכול ע״י אהרן. "הכעס הוא ענף היגון והדאבון". פס׳ יב - נתינת מעלת הכהונה לפינחס יכולה להינתן ע״י מתנה או ע״י מחילה, וה׳ רצה לרומם את פינחס ולתת לו את מעלת הכהונה ע״י מתנה בלי שיפול בה שום פקפוק משלושת הדברים שיכולים לפקפק עליהם. מידע שיש על שידוכים חינם "וכבר העירותיך בב’ ובג’ מקומות שהכהונה היא נפש הנקראת כן במקום הנשמות, והבטיח ה׳ את פנחס כי ישתלשל בזרעו ענף זה הקדוש הנקרא כהונה, והוא סוד אומרו כה1נת עולם". נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI