דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
אסטרולוגיה
נשאלת השאלה מהו ההגדרה לבית כנסת קבוע שבה ניתן לומר ברכת מעין שבע
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
נשאלת השאלה מהו ההגדרה לבית כנסת קבוע שבה ניתן לומר ברכת מעין שבע, אף לשיטת השולחן ערוך
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>נשאלת השאלה מהו ההגדרה לבית כנסת קבוע שבה ניתן לומר ברכת מעין שבע</title> <meta name="description" content="נשאלת השאלה מהו ההגדרה לבית כנסת קבוע שבה ניתן לומר ברכת מעין שבע, אף לשיטת השולחן ערוך"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>נשאלת השאלה מהו ההגדרה לבית כנסת קבוע שבה ניתן לומר ברכת מעין שבע</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="נשאלת השאלה מהו ההגדרה לבית כנסת קבוע שבה ניתן לומר ברכת מעין שבע" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>נשאלת השאלה מהו ההגדרה לבית כנסת קבוע שבה ניתן לומר ברכת מעין שבע, אף לשיטת השולחן ערוך. המשנה ברורה (ס״ק כד) כותב שמניין שמתקיים בצורה קבועה למשך כמה ימים, ויש במקום ספר תורה, נחשב בית כנסת קבוע וניתן לומר בו ברכת מעין שבע. וה׳אגרות משה׳ (או״ח ח״ד סי׳ סט אות ג) כותב שאין צריך שיהיה שם ספר תורה, והעיקר שיהיה מקום הקבוע לתפילה.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=2180.0">קרא כאן סנט מוריץ מסיר שומנים</a></p> <p>בנוסף לכך, יש שרצו לחדש שבמציאות שבה ציבור שלם או לפחות רובו אינם יכולים להתפלל בתוך בית הכנסת ולכן מתפללים במקומות אחרים, יש לומר את ברכת מעין שבע אף במניין ארעי משום שאז שייך הטעם של המאחרים לבוא אף במניינים אלו. וכבר העיד בעל ה׳מנחת יצחק׳ (ח״י סי׳ כא) שכמה פעמים סגרו את בתי הכנסת מחמת מחאה והתפללו את תפילת ליל שבת ברחובה של עיר ואמרו ברכת מעין שבע בליל שבת.</p> <p>לאור זאת, במצב הנוכחי של מגיפת הקורונה שבו רובם ככולם של בתי הכנסת נסגרו מחמת מגיפת הקורונה ומניעים מתקיימים ברחובות העיר אפשר לומר ברכת מעין שבע בתפילת ליל שבת, וזאת משתי סיבות: א. בדרך כלל מדובר במניינים קבועים לכמה ימים. ב. כיוון שרוב הציבור מתפלל מחוץ לבית הכנסת יש להתיר זאת אף במניין ארעי. וראוי שיהיה שם גם ספר תורה.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=578">מידע על ניקי בי עוגות</a></p> <p>אולם, לגבי מנייני מרפסות הדעת נוטה שאין לומר בהם ברכת מעין שבע, וזאת משתי סיבות: א. במניינים אלו קיימות ספיקות נוספות, כפי שביארנו לעיל. ב. המשתתפים במניינים אלו עומדים בתוך בתיהם, ולא שייך בהם הטעם של חשש סכנה.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
נשאלת השאלה מהו ההגדרה לבית כנסת קבוע שבה ניתן לומר ברכת מעין שבע נשאלת השאלה מהו ההגדרה לבית כנסת קבוע שבה ניתן לומר ברכת מעין שבע, אף לשיטת השולחן ערוך. המשנה ברורה (ס״ק כד) כותב שמניין שמתקיים בצורה קבועה למשך כמה ימים, ויש במקום ספר תורה, נחשב בית כנסת קבוע וניתן לומר בו ברכת מעין שבע. וה׳אגרות משה׳ (או״ח ח״ד סי׳ סט אות ג) כותב שאין צריך שיהיה שם ספר תורה, והעיקר שיהיה מקום הקבוע לתפילה. קרא כאן סנט מוריץ מסיר שומנים בנוסף לכך, יש שרצו לחדש שבמציאות שבה ציבור שלם או לפחות רובו אינם יכולים להתפלל בתוך בית הכנסת ולכן מתפללים במקומות אחרים, יש לומר את ברכת מעין שבע אף במניין ארעי משום שאז שייך הטעם של המאחרים לבוא אף במניינים אלו. וכבר העיד בעל ה׳מנחת יצחק׳ (ח״י סי׳ כא) שכמה פעמים סגרו את בתי הכנסת מחמת מחאה והתפללו את תפילת ליל שבת ברחובה של עיר ואמרו ברכת מעין שבע בליל שבת. לאור זאת, במצב הנוכחי של מגיפת הקורונה שבו רובם ככולם של בתי הכנסת נסגרו מחמת מגיפת הקורונה ומניעים מתקיימים ברחובות העיר אפשר לומר ברכת מעין שבע בתפילת ליל שבת, וזאת משתי סיבות: א. בדרך כלל מדובר במניינים קבועים לכמה ימים. ב. כיוון שרוב הציבור מתפלל מחוץ לבית הכנסת יש להתיר זאת אף במניין ארעי. וראוי שיהיה שם גם ספר תורה. מידע על ניקי בי עוגות אולם, לגבי מנייני מרפסות הדעת נוטה שאין לומר בהם ברכת מעין שבע, וזאת משתי סיבות: א. במניינים אלו קיימות ספיקות נוספות, כפי שביארנו לעיל. ב. המשתתפים במניינים אלו עומדים בתוך בתיהם, ולא שייך בהם הטעם של חשש סכנה. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI