דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
יהדות
סימן קח
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
היה העד חכם גדול והיה בבית
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>סימן קח</title> <meta name="description" content="היה העד חכם גדול והיה בבית"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>סימן קח</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="סימן קח" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>סימן קח</p> <p>היה העד חכם גדול והיה בבית דין פחות ממנו בחכמה הואיל ואין כבודו שילך לפניהם עשה של כבוד תורה עדיף ויש לו להמנע, במה דברים אמורים בעדות ממון אבל בעדות שמפריש בה מן האיסור וכן בעדות נפשות או מכות הולך ומעיד שנאמר אין חכמה ואין תבונה לנגד ה' כל מקום שיש <br /></p> <p>חילול השם אין חולקין כבוד לרב. [עדות א, ב].</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=14855.0">כאן נקרא על פירוש חלומות שיניים נופלות</a></p> <p>הרמב״ם פ״[א] מעדות ה״נב פסק] כד יהודה בשבועות ל', א; דאם רצו להוליך שניהם מוליכין, וע׳ בכס״מ מה שכתב מזה, ונלע״ד דרמב״ם פ״ד מת״ת ה״נב] פסק דאין שואלין מעומד, רק׳ מירושלמי שהביאו התום׳ בבכורות ל״ו, א; ד״ה עמד, דצריך לעמוד בהלכות ואגדות כששואל ועי׳ יו״ד סי' רמ״ו סקי״א בש״ך מ״ש מזה, ונלע״ד דהירושלמי יסבור דמיירי בבעלי דינין [וכ״מ לשון הירושלמי שם (נדרים פ״י ה״ח) וז״ל א״ל עומדין אלא נידונין [בעלי דינין] שואל הו״א מנין ת״ל עמדו ועמדו פי' שהיה יכול לכתוב עמדו וכתב ועמדו לרבות שואל הו״א דג״כ צ״ל ודריש מו' דועמדו וע' בס' יע״ד להגאון ר׳ יונתן מפראג זצ״ל בסופו שכתב דמו' בתרא דריש לה ובמחכ״ת שגה והעלים עין מירושלמי המבואר להדיא דלא כדבריו וא״כ שפיר מרבה מזה שואל הו״א דג״כ דמי לבע״ד משא״כ לגמ' דידן דמוקי לה בעדים א״כ ליכא לרבויי מזה שואל הו״א דאין זה עדות ולכן שפיר פ׳ הרמב״ם דא״ש מעומד- ועפ״ז א״ש מה שהקשה הקרבן נתנאל פ״ב דמגילה סוף אות ב', על הרמב״ם דהא מצינו בבכורות ל״ו, א', דקתני עמד השואל, [לא הזכיר ג״כ מברכות כ״ז, ב', ומוקדם ג״כ] דשאני התם דדמי כעדות וא״כ שפיר יש לרבות ג״כ [...] מו׳ דועמדו אף לש״ס דאיירי בעדות ודוק. וא״כ א״ש שפסק כר' יהודה דלשיטתו אזל דאיירי בעדים ולא בבע״ד וק״ל. וע׳ בס״ס יערות דבש [חלק ב דרוש י״ח] קרוב לדברי יעו״ש.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=376.0">מידע שניתן לקרוא גמרא שוטנשטיין להורדה</a></p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
סימן קח סימן קח היה העד חכם גדול והיה בבית דין פחות ממנו בחכמה הואיל ואין כבודו שילך לפניהם עשה של כבוד תורה עדיף ויש לו להמנע, במה דברים אמורים בעדות ממון אבל בעדות שמפריש בה מן האיסור וכן בעדות נפשות או מכות הולך ומעיד שנאמר אין חכמה ואין תבונה לנגד ה' כל מקום שיש חילול השם אין חולקין כבוד לרב. [עדות א, ב]. כאן נקרא על פירוש חלומות שיניים נופלות הרמב״ם פ״[א] מעדות ה״נב פסק] כד יהודה בשבועות ל', א; דאם רצו להוליך שניהם מוליכין, וע׳ בכס״מ מה שכתב מזה, ונלע״ד דרמב״ם פ״ד מת״ת ה״נב] פסק דאין שואלין מעומד, רק׳ מירושלמי שהביאו התום׳ בבכורות ל״ו, א; ד״ה עמד, דצריך לעמוד בהלכות ואגדות כששואל ועי׳ יו״ד סי' רמ״ו סקי״א בש״ך מ״ש מזה, ונלע״ד דהירושלמי יסבור דמיירי בבעלי דינין [וכ״מ לשון הירושלמי שם (נדרים פ״י ה״ח) וז״ל א״ל עומדין אלא נידונין [בעלי דינין] שואל הו״א מנין ת״ל עמדו ועמדו פי' שהיה יכול לכתוב עמדו וכתב ועמדו לרבות שואל הו״א דג״כ צ״ל ודריש מו' דועמדו וע' בס' יע״ד להגאון ר׳ יונתן מפראג זצ״ל בסופו שכתב דמו' בתרא דריש לה ובמחכ״ת שגה והעלים עין מירושלמי המבואר להדיא דלא כדבריו וא״כ שפיר מרבה מזה שואל הו״א דג״כ דמי לבע״ד משא״כ לגמ' דידן דמוקי לה בעדים א״כ ליכא לרבויי מזה שואל הו״א דאין זה עדות ולכן שפיר פ׳ הרמב״ם דא״ש מעומד- ועפ״ז א״ש מה שהקשה הקרבן נתנאל פ״ב דמגילה סוף אות ב', על הרמב״ם דהא מצינו בבכורות ל״ו, א', דקתני עמד השואל, [לא הזכיר ג״כ מברכות כ״ז, ב', ומוקדם ג״כ] דשאני התם דדמי כעדות וא״כ שפיר יש לרבות ג״כ [...] מו׳ דועמדו אף לש״ס דאיירי בעדות ודוק. וא״כ א״ש שפסק כר' יהודה דלשיטתו אזל דאיירי בעדים ולא בבע״ד וק״ל. וע׳ בס״ס יערות דבש [חלק ב דרוש י״ח] קרוב לדברי יעו״ש. מידע שניתן לקרוא גמרא שוטנשטיין להורדה נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI