דף הבית רפואה ובריאות בריאות עיניים אופטומטריה
אופטומטריה
שון 20/10/10 |  צפיות: 4339

 אופטומטריה הינו מקצוע העוסק בעיקרו במדידה של שבירת קרני אור בעיניים ובחוש הראייה אצל האדם. העיסוק באופטומטריה דורש רישוי ותעודת הסמכה. אופטומטריסט נחשב למי שעוסק בתיקון הראייה, כלומר התאמת משקפיים או עדשות מגע, הפנייה לרופא מתאים למחלות עיניים וכו', בשונה מהאופטיקאי אשר עיקר עיסוקו זה לייצר את העזרים הדרושים לתיקון הראייה.

העין נחשבת לחוש החשוב ביותר של האדם וידוע כי חלק גדול מקליפת המוח עוסק בעיבוד מידע הקשור לראייה. לקות ראייה גורמת לפגיעה בתפקודם של בני האדם ולכן בריאות העין ותיקון בעיות ראייה מאפשרים ליהנות מאיכות חיים ולכן המקצוע של האופטומטריסט הנחשב לאחד המקצועות הקדומים, הינו חשוב. מנתחי עיניים אשר מבצעים ניתוחי הסרת משקפיים מחליפים במידה כזו או אחרת את הצורך באופטומטריסט, אך מקצוע זה נחשב ליציב ולא יעלם מן העולם בקלות.

האופטומטריסטים אשר עוסקים באבחון ובטיפול  של מחלות עיניים וליקויי ראייה מתמחים בסוגים שונים של לקויות תשבורת כגון: קוצר ראייה (מיופיה), רוחק ראייה (הייפרופיה), אסטיגמציה (צילינדר), אמבליופיה (פזילה) ועוד. אופת'למולוגים הם רופאי עיניים אשר מוסמכים אף הם לאבחן לקות ראייה ולספק מרשם למשקפי ראייה, אך בפועל הם אינם מתעסקים בזה ועיקר עבודתם היא ניתוחי עיניים לתיקון הראייה ובעיקר ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר שהפכו לנפוצים לאחרונה.

בדיקת עיניים טיפוסית אצל אופטומטריסט כוללת ארבעה שלבים: בדיקה מערכתית של העין, הערכה של המערכת העצבית והשרירית של העין, בדיקת של חדות הראייה ושבירת אור תקינה, בדיקת בריאות כללית של העין.

במהלך הבדיקה  משתמש האופטומטריסט במכשור טכנולוגי המאפשרים אבחנה של העין ומדידת שדה הראיה, חדות הראייה, תקינות הקרנית, שבירת קרן האור ועוד. בנוסף ישנה בדיקה פשוטה ע"י שימוש בטבלה פשוטה הממוקמת במרחק כזה המאפשר לבעלי ראייה מושלמת לראות את המספרים והאותיות בטבלה. מי שאינו רואה בבירור את האותיות מקבל משקפיים מיוחדים עליהם מלבישים עדשות אופטיות לשיפור הראייה עד להשגת ראייה מושלמת המכונה ראיית 6/6.

ניתן היום לבצע בדיקת ראייה און ליין ברשת, איך אין כמובן להסתמך על בדיקה זו מלבד אינדיקציה ראשונית לכך שיש לפגוש אופטומטריסט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שון


 


מאמרים נוספים מאת שון
 
למי מתאים ניתוח הסרת משקפיים בלייזר?
אז מי בעצם יכול לעבור ניתוח הסרת משקפיים ומי לא יכול, ולמה? ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר הופכים ליותר ויותר פופולאריים, הבעיה היא שכרגע רק כשני שליש ממרכיבי המשקפיים יכולים לעבור את הניתוח. מאמר זה מסביר לאיזו קבוצה אתם שייכים - לקבוצה שמתאימה לעבור את הניתוח או לצערכם לא.

מידע עסקי ו SWOT
הזדמנויות עסקיות הן הזדמנויות פוטנציאליות, אלא אם הארגון משכיל להשתמש במשאביו ולנצל את ההזדמנויות וע"י כך להשיג יתרון מול מתחריו

שיטות להצרת היקפים
11/08/11 | השמנת יתר
השיטה העיקרית להצרת היקפים הינה פעולה בה מגרים את השרירים באמצעות תדר אלקטרוני.

הלבנת שיניים בלייזר
ניתן לקבוע כי היתרונות בהלבנת שיניים בלייזר אל מול השיטה המסורתית במרפאה הן לא רבות ואפילו לא משמעותיות.

למי לא מתאים ניתוח הסרת משקפיים?
במידה ואתם מעוניינים לבצע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר ואתם רוצים לדעת דווקא למי אינו מתאים הניתוח, או שייתכן שאתם חלק מאלו שבאמת חבל שתחשבו על הניתוח ועל האפשרות של לבצע ניתוח הסרת משקפיים

שתלים מסיליקון להגדלת חזה
הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון הינו הניתוח הפופולארי והנפוץ ביותר בקרב נשים בעשור האחרון, ולכך סיבות שונות ומגוונות, הסיבות העיקריות הינן שיפור הדימוי העצמי, פתרון לבעיות אסתטיות, פסיכולוגיות, פיזיולוגיות, מיניות ועוד.

הזרקת בוטוקס
הזרקת בוטוקס הינו טיפול המטפל בקמטים הנוצרים כתוצאה מתנועת שרירים בלבד. מילוי קמטים בעזרת בוטוקס אינו אפשרי בכל קמט הנוצר על הפנים, אלא רק בקמטים אשר מקורם בכיווץ של שריר.

השיטות לניתוחי אף
בניתוחי האף הפלסטיים קיימות שתי שיטות ניתוחיות המתבצעות בשתי טכניקות, הטכניקה הסגורה והטכניקה הפתוחה עליהם נסביר במאמר זה.

הסרת שיער באמצעות IPL
הסרת שיער באמצעות קרן אור מוכרת בישראל גם כהסרת שיער באינפרא אדום, אולם הדבר כלל אינו נכון ואין שום קשר לאינפרא אדום (IR)

אופטומטריה
אופטומטריה הינו מקצוע העוסק בעיקרו במדידה של שבירת קרני אור בעיניים ובחוש הראייה אצל האדם
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI