דף הבית פיננסים וכספים כלכלת משק בית איך לצאת מהמינוס
איך לצאת מהמינוס
דן דור 02/05/11 |  צפיות: 3467

כמו רוב עם ישראל מן הסתם אתם גם סובלים מהמינוס המעיק, כל חודש אתם מקבלים את הטלפון המציק הזה מהפקידה שלכם בבנק שמודיעה לכם שאתם חורגים ממסגרת האשראי שלכם. בימים אלו שבנק ישראל לא מתיר לכם לעשות את זה וכשהבנקים יושבים ולוחצים עליכם, כל הסיפור הזה של המינוס הלך ונהיה מסובך. מצד אחד זה מציק, קשה ומעיק, מאידך זה גם טוב במובן שמישהו מציב לכם גבולות ומכריח אתכם להתמודד איתו כמו שצריך אז מה עושים בעצם. איך יוצאים מהמינוס ואיך בכלל מגיעים למצב של ניהול תקציב משפחתי כמו שצריך. במאמר זה נציג לכם כמה צעדים שיסייעו לכם, בתנאי שתתיחסו אליהם ברצינות גמורה

לפני שאתם מתחילים אנחנו מציעים לכם למצוא פלטפורמה כלשהיא באמצעותה תוכלו לפקח על החשבונות שלכם. זו יכולה להיות תוכנת אקסל או תוכנה לניהול חשבון ההוצאות זו גם יכולה להיות סתם מחברת שבה תרשמו הכל. העיקר שיהיה רשומון כלשהו, ותתמידו בו!

תעשו לעצמכם רשימת הוצאות מסודרת ותגדירו רשימת עדיפויות. אנחנו מניחים שיש הוצאות חובה כגון מיסי עירייה, תשלומים לגנים, משכנתא וכ"ו. אחריהן ישנן הוצאות קבועות שניתן לשלוט עליהן כגון קניות בסופר, הוצאות טלפון, הוצאה לכבלים, דלק וכ"ו בשלב האחרון ישנן הוצאות שאולי ניתן לוותר עליהן או לפחות לקצץ אותן כגון טיולים, סרטים, בגדים, מסעדות.

בשלבהבא תתחילו לנתח הוצאה אחרי הוצאה ממש תמפו אותן. חישבו על חלופות לדוגמא בנייד ניתן היום לחסוך בחלק מהשיחות אם ברשותכם איפון ע"י שימוש בסקייפ ודומיו.

תנהלו חשבון בנק פעיל אחד בלבד במידה ואין לכם ברירה נהלו חשבון פעיל ואת החשבון השני נוונו כמה שניתן. זכרו חשבונות בנקים. רבים הם פתח למסגרות אשראי רבות מיותרות שעולות גם כסף שקשה לשלוט עליו. השתמשו בכרטיס אשראי אחד, יש לכם יותר מכרטיס, גזרו אותו! אל תסתובבו עם כרטיס האשראי שלכם בכיס, צאו איתו רק לצורך מטרה ספציפית וראויה.שלמובכרטיס האשראי שלכם חשבונות שוטפים בלבד כי לפעמים אין ברירה.

אתם צריכים לבצע פעולה פיננסית כדוגמת הלוואות, בצעו השוואות באינטרנט, זה קל ונכון, תבדקו את כל החלופות, תבינו לעומק את כל הריביות, שימו לב לאותיות הקטנות. אם משהו לא ברור מצאו באינטרט את הפורום המתאים ותשאלו את כל מה שצריך.

חנכו את הילדים שלכם לצרכנות נבונה מגיל צעיר. קחו בחשבון שזה לא אומר קמצנות אלא רק חיים יותר מתוכננים.,שתפו את הילדים שלכם בתכנון חשבון ההוצאות השוטפות. יחד עם זאת תהיו זהירים לא לערב אותם יותר מידי, תכננו במשותף עם כל בני המשפחה יעדים משותפים כגון נסיעה לטיול בחו"ל, חשבו לכמה כסף אתם זקוקים ואיך כל אחד תורם את חלקו.

קחו על עצמכם עבודה נוספת מהבית לצורך מימון תענוגות קטנים, באינטרנט ניתן למצוא עבודות פרילנסר כמעט בכל תחום, עוד אלפיים ₪ כל חודש בטח לא יזיקו לכם.

שמרו את כל עשרות האגורות. שימו לב איך הם פתאום יהפכו לעשרות ומאות שקלים

כנסו לאינטרנט וחפשו אתרי שיתוף בסגנון אגורה בהם תוכלו להחליף בחינם חפצים שונים ובכך תחסכו אלפי שקלים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דן דור


 


מאמרים נוספים מאת דן דור
 
איך לצאת מהמינוס
כמו רוב עם ישראל מן הסתם אתם גם סובלים מהמינוס המעיק, כל חודש אתם מקבלים את הטלפון המציק הזה מהפקידה שלכם בבנק שמודיעה לכם שאתם חורגים ממסגרת האשראי שלכם. בימים

מה יותר משתלם סוכן ביטוח או חברת ביטוח ישיר
01/05/11 | ביטוח רכב
אתם עומדים להחליף רכב, התפנקתם והזמנתם לעצמכם פולקסווגן שירוקו חדשה מהניילון, צבע ירוק תפוח מיטלי, צמיגים חתך נמוך וג'נטים מאלומניום, מנוע שני ליטר טורבו, בקיצור פינוק אמיתי. האמת מגיע לכם, עבדתם קשה כדי לאסוף כסף לאוטו הזה. עכשיו נשאר לסגור את עניין ביטוח
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI