דף הבית חינוך ולימודים מדע וטבע קייטנת מדעים
קייטנת מדעים
עמוס 23/05/11 |  צפיות: 14854

קייטנת מדע אינה המצאה חדשה. לעומת זאת קייטנות רבות ובייחוד קייטנת קיץ הם סיפור שונה בתכלית. מגוון הנושאים והתחומים המדעיים אשר הם נוגעות בהם הוא רחב מאד. נדמה שכמעט אין תחום מדעי שלא מכוסה לפחות באחת מהם. בין אם זה רובוטיקה, בישול מולקולרי, ניסויים כימיים, תרמודינמיקה ועוד. כל קייטנה משלבת אתגרים, גירויים עשירים ויצירה משותפת. כל אחד מהילדים בא לידי ביטוי וזוכה לפתח קשת רחבה של יכולות וכישורים.

קייטנות מדעים: עולם של ניסויים והפתעות

בעולם המבוגרים שבו הסדר הקיומי הופך להיות שגרה יומיומית שמעט מאד נשברת, שוכחים לפעמים כמה קל לשנות את החוקים, לשחק עם הדברים המוכרים ולראות אותם בדרכים שונות ומפתיעות. למשל קייטנת קיץ המשלבת בר מדעי עם "בישול מולקולרי", שבו משנים את המבנה המולקולרי של סוגי מזון שונים ויוצרים מגוון מנות מפתיעות שאינן באות בצורתן הטבעית. ישנן קייטנות המשלבות מוסיקה והכרת המדע שמאחורי כלי הנגינה, שילוב בין מדע ואומנות, לחובבי הטכנולוגיה יש קייטנות המשלבות בניית מודלים של רובוטים ומודלים אלקטרונים בצורה כיפית ומשעשעת, תכנות משחקי מחשב ועוד. לחובבי הפיצוצים והעשן ישנה קייטנת מדעים בה יוצרים בחשמל ומבצעים ניסויים כימיים מהנים. בנוסף יש קייטנות קיץ עם פעילויות בלילה (ימים הפוכים), בניית טיסנים, סיורים במוזיאונים, הכרות עם המצאות ישראליות ועוד חוויות מסעירות.

קייטנת מדע: כיצד לבחור?

לא ניתן לתת לילדים את כל האפשרויות בקיץ אחד ויתכן שיהיה להם קשה לבחור מבין קייטנת מדע כזאת או אחרת. למזלנו רוב הקייטנות אינם חד פעמיות כך שאם הבחירה של קייטנת קיץ הייתה קייטנת רובוטיקה אז בחופש הבא ניתן יהיה לבחור בקייטנת בישול מולקולרי, או בניית טיסנים. כמו כן ישנן קייטנות המשלבות רבים מן התחומים המוזכרים בקייטנה אחת בלבד, כך שאם ילדכם לא ממש סגור על עצמו, אולי כדאי לבחור לו קייטנה קיץ הכוללת כמה אפשרויות ותיתן לו טעימה קטנה מכל תחום.

קייטנה קיץ ועוד

לא לחינם נוצרו קייטנות קיץ רבות העוסקות בתחומים מדעיים רבים. האינטרנט ותכניות מדע שונות בערוצי הילדים פתחו רעב חדש לידע מדעי אצל הילדים. הילד משתולל ומכייף בקייטנה ותוך כדי גם לומד המון, שילוב מושלם! פתאום הוא רוצה לדעת כיצד נוצרים דברים ולא מקבל עובדות כמובן מאליו. קייטנות אלו יותר מאחרות מעוררות אותו לשאול שאלות ולהטיל ספק בדברים ובכך לפתח מערכת חשיבה עצמאית, יצירתית ומקורית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עמוס


 


מאמרים נוספים מאת עמוס
 
הפעלות יום הולדת
ילדים מאוד אוהבים יום-הולדת. סוף סוף יש יום בשנה שהם לא צריכים להתאמץ על מנת לקבל מתנה. לא צריך לקבל ציון טוב בחשבון, או לסיים את שיעורי הבית על מנת לזכות בהפתעות. זהו מן יום נפרד בשנה שבו כולם אומרים "יום הולדת שמח" ומעניקים לך מתנות אין סוף. מבחינת ילדים רבים זוהי הזדמנות ליצור חגיגה גדולה יותר בשיתוף המשפחה והחברים. אבל איך מפעילים שלושים ילדים? בבית הספר יש מורה שעושה את זה, אבל בבית אתם ההורים נדרשים להיות הליצן המרכזי.

יום הולדת מדעי
היום הכל התהפך. מי חשב פעם שמים יעלו כסף, שיהיה אפשר להכיר את אהובתך דרך מסך מחשב או שסושי יהפוך להיות נפוץ כמו פיצה. אולי גם אתם תרימו גבה שהילד יבקש יום הולדת מדעי. "מה זה בדיוק?” תשאלו, האם זאת מילת סלנג חדשה לריקוד של לידי גאגא? הרי לא יתכן שהילד ירצה שהמורה לטבע תהיה הליצנית במסיבה שלו. אז למה הילד מתכוון?

קייטנת מדעים
23/05/11 | מדע וטבע
קייטנת מדע אינה המצאה חדשה. לעומת זאת קייטנות רבות ובייחוד קייטנת קיץ הם סיפור שונה בתכלית. מגוון הנושאים והתחומים המדעיים אשר הם נוגעות בהם הוא רחב מאד. נדמה שכמעט אין תחום מדעי שלא מכוסה לפחות באחת מהם. בין אם זה רובוטיקה, בישול מולקולרי, ניסויים כימיים, תרמודינמיקה ועוד. כל קייטנה משלבת אתגרים, גירויים עשירים ויצירה משותפת. כל אחד מהילדים בא לידי ביטוי וזוכה לפתח קשת רחבה של יכולות וכישורים. קייטנות מדעים: עולם של ניסויים והפתעות

איך לבחור חוגים לילדים
חוגים הם הדרך הנפוצה והנפלאה לילדים להתנסות בפעילויות שונות, להרחיב אופקים, לפגוש חברים חדשים. עם השנים חוגים לילדים תפסו יותר ויותר מקום בחיינו ובחיי הילדים, כשהם מציעים מבחר עצום של סדנאות לילדים וסוגים שונים של חוגים לילדים המעשירים את עולמם ומקנים כישורים מעשיים

קייטנה בקיץ - הכי טוב בשביל הילד שלך
הקיץ בפתח ואיתו גם עונת הקייטנות שמכניסה את ההורים לכוננות ספיגה: איך להעסיק את האוצרות שלנו ואיך לתמרן את עצמנו בין ישיבות ההנהלה ושיטוטים בין הזברות בספארי. הפתרון המתבקש הוא קייטנה, אולם היום, כדי לבחור קייטנת קיץ המתאימה ביותר לילד ולתקציב, צריך לעשות דוקטורט.

למה לחגוג יום הולדת בחוץ ולא בבית
יום הולדת זה תמיד כיף – מתנות, עוגות, חברים ומסיבות... אופס, מסיבות? כי דווקא מסיבות יום הולדת, שגורמות לילדינו אינסוף שמחה והתרגשות, יכולות לעיתים להיות החלק הכי פחות משמח עבור הוריהם. מסיבת יום הולדת צריך לתכנן, לארגן, לסדר, לסדר ושוב לסדר וזו בהחלט יכולה להיות משימה לא פשוטה.

יום הולדת - היום הכי מיוחד בשנה
יום הולדת זהו יום מיוחד - ילדים מחכים לו כל השנה, מפנטזים על אינסוף פעילויות לילדים, חולמים על שוקולד ומתנות. המבוגרים, גם הם, מתכוננים ליום הזה לפחות שלוש מאות שישים וארבע יום בשנה וחושבים על היום הגדול שלהם.

חוגים פופולאריים לילדים
אחד הנושאים החשובים בכל בית, לצד נושאים כמו חינוך טוב, מזון בריא ובטיחות באינטנרט,
ניצב גם נושא חוגים לילדים. חוגים הם הדרך הטובה ביותר להעשיר את עולמו של הילד ולהרחיב את אופקיו, לצד החשיפה לחוויות לימודיות לא שגרתיות ומדריכים מקצועיים ותומכים.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI