דף הבית רפואה ובריאות בריאות גיל הזהב תופעות גיל המעבר ? בעזרת תוספי תזונה טבעיים הכל עובר, חביבי !
תופעות גיל המעבר ? בעזרת תוספי תזונה טבעיים הכל עובר, חביבי !
offix 31/07/11 |  צפיות: 4202

הרפואה המערבית אחראית לעלייה המשמעותית בתוחלת החיים של נשים וגברים, אולם אחת מתופעות הלוואי שלה הן תופעות גיל המעבר המקשות מאוד על בני גיל הביניים, המחפשים תמידית אחר תרופות ופתרונות להקלה על מצבי הרוח, גלי החום, והשינויים הגופניים המטרידים.

מה מאפיין את תופעות גיל המעבר אצל נשים ?

בין התופעות הנמנות על גיל המעבר אפשר למצוא תופעות פיזיולוגיות דוגמת דימומים בלתי סדירים, ירידה משמעותית באיכות העור והופעת קמטים, ירידה בזכרון, בריכוז ובחשק המיני, כאבי ראש, איבוד מסת העצם וצניחת איברים (רחם או שלפוחית השתן). בנוסף על כל אלה, מוכרות גם תופעות רגשיות רבות, ביניהן ניתן למצוא דכאון, חרדה, עצבנות יתר, חוסר הערכה עצמית, ורבים אחרים.

אחת התופעות המאפיינות ביותר את גיל המעבר הם גלי החום, שהם תחושות חום השוטפות את הגוף כולו, בעיקר בחלקו העליון (הראש והצוואר), ומתבטא בסומק, הזעה, התרגשות רבה ודופק מואץ, ללא קשר למצב החום הסביבתי או הטמפרטורה החיצונית.

ומה לגבי גיל המעבר אצל גברים ?

גם גברים סובלים מתופעות שונות של גיל המעבר , המסתכמים בהפרעות בתשוקה, בעוררות מינית נמוכה ובאימפוטנציה. בנוסף, חוסר האיזון ההורמונלי אצל גברים עשוי לגרום לבעיות קרדיו וסקולריות הפוגעות במערכות הדם והלב.

על הורמונים שאינם עוד – על ההתמודדות ההיסטורית עם תופעות גיל המעבר

בעבר המליצו מרבית הרופאים על נטילת תרופות הורמונליות, אולם מחקרים מראים כי תרופות אלה מעלות משמעותית את הסיכון למחלות לב ולסרטן, בשיעור גבוה משמעותית מהשיעור הממוצע באוכלוסיה. כתוצאה ממחקרים אלה פרצה היסטריה עולמית, רמת השימוש בתרופות ההורמונליות ירדה משמעותית, ומרבית המטופלים חיפשו תרופות טבעיות יותר ונטולות הורמונים להקלה בתופעות גיל המעבר השונות.

כיצד מסייעת נטורופתיה להתגבר על תופעות גיל המעבר , ומה מקומם של תוספי תזונה טבעיים ?

נטורופתיה היא הגישה הטבעית המרכזית להתמודדות עם גיל המעבר ותופעותיו. הנטורופתיה קוראת לשילוב של שינוי תזונתי, פעילות גופנית, תוספי תזונה טבעיים וצמחי מרפא :

1. שינוי תזונתי – התזונה המומלצת ביותר לסובלים מהתופעות שהוזכרו לעיל היא דיאטה צמחונית וצריכה מוגברת של סויה (מזון עשיר בפיסטואסטרוגנים). הסויה מסייעת מאוד בעיקר למקרים של יובש בנרתיק וסרטן השד.

2. תוספי תזונה טבעיים – לויטמין E  למשל יש יכולת משמעותית בהקלה על גלי חום ויובש בנרתיק, לויטמין D יכולת לסייע בהתגברות על אוסטאופורוזיס, ולויטמין B יכולת להקל על מצבי דכאון ומתח הנמנים על תופעות גיל המעבר .

3. צמחי מרפא – קיימים צמחי מרפא רבים המסייעים מאוד להקלה על תופעות גיל המעבר, ביניהם ניתן למנות את הקוהוש השחור המסייע בהפגת גלי חום ודכאון. חשוב לדעת, כי אין להשתמש בצמחי מרפא ללא תמיכה של מומחה בתחום נטורופתיה.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 offix


 


מאמרים נוספים מאת offix
 
תופעות גיל המעבר ? בעזרת תוספי תזונה טבעיים הכל עובר, חביבי !
הרפואה המערבית אחראית לעלייה המשמעותית בתוחלת החיים של נשים וגברים, אולם אחת מתופעות הלוואי שלה הן תופעות גיל המעבר המקשות מאוד על בני גיל הביניים, המחפשים תמידית אחר תרופות ופתרונות להקלה על מצבי הרוח, גלי החום, והשינויים הגופניים המטרידים.

דיאטת מגנזיום - כיצד להגביר את רמת המגנזיום בגוף ?
מגנזיום הוא מינרל מרכזי בגוף האדם, החיוני לתפקודו היומיומי, וכן לפעילות תקינה של הלב ולייצור אנרגיה. חסרונו בגוף משפיע כמעט על כל מערכותיו – החל מהפרעות קצב והפרעות בלחץ הדם, ירידה בצפיפות העצם ופגיעה במפרקים, וכן אובדן תיאבון ודיכאון - תופעות המחמירות אצל גברים ונשים מעל גיל 60 או – בני הגיל השלישי.

שיטת העבודה של מדפסות לייזר
10/07/11 | חומרה
ככל שעובר הזמן, יותר ויותר בתי עסק רוכשים מדפסות לייזר. ולמה בעצם שלא לרכוש מדפסות לייזר? מדובר במדפסות שיכולות להעניק לנו הדפסה באיכות גבוהה, ויכולת להדפיס עשרות דפים בדקה אחת. אין היום כמעט עסק שלא נמצא בו מדפסות לייזר איכותיות. היום אפילו אפשר למצוא עסקים רבים שהחליטו לקנות מדפסות לייזר צבעוניות, שכן המחיר שלהם יורד בהדרגה והופך להיות משתלם למי שרוצה הדפסה מהירה ואיכותית. האם חשבתם פעם איך זה שהעבודה של מדפסות לייזר היא מהירה כל כך?

איך עובדים טונרים?
10/07/11 | חומרה
פעמים רבות נראה כי כל העסק שלנו סובב דווקא סביב טונרים. מהם טונרים, ואיך הם קשורים לעסק שלנו? היום כל מדפסת שיש לנו, בין אם מדפסת הזרקת דיו או מדפסת לייזר היא מדפסת אשר דורשת טונרים. טונרים הם למעשה קופסאות הדיו שאנחנו תמיד מכניסים למדפסת. בחירה נכונה של טונרים יכולה מצד אחד לחסוך כסף לבית העסק שלנו, ועדיין להביא לנו הדפסות איכותיות במיוחד. על מנת שנדע לבחור טונרים בצורה נכונה, נבין איך הם עובדים, ואז נבין את ההשפעה שלהם על העסק שלנו.

להבדיל בין סוגי מכונות צילום
10/07/11 | חומרה
בעבר, אם רצינו לקנות מכונות צילום עבור המשרד שלנו, לא הייתה שום התלבטות. היה סוג אחד בלבד של מכונות צילום - פשוט להכניס את הדף לקבוע את מספר העותקים, והצילום יוצא לדרך. עם הזמן, הטכנולוגיה השתפרה, והיום אפשר למצוא סוגים רבים מאד של מכונות צילום, שיכולות להתאים לצרכים שונים. כל סוג של מכונות צילום יכול לתת מענה מושלם לבית עסק אחר. אם גם אתם רוצים להכיר את התחום, המאמר הזה בא לעשות סדר בנושא כולו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI