דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות מחמד פרוו בכלבים
פרוו בכלבים
דר' תומר ויינגרם 20/03/12 |  צפיות: 3999

פרוו הינה מחלה קשה התוקפת בעיקר גורי כלבים. המחלה נגרמת על ידי וירוס וגורמת להקאות ושלשולים דמיים. הוירוס מועבר בין כלבים דרך אכילת חומר המזוהם בצואה (בה מופרש הוירוס)

סימני פרוו בכלבים

הקאות

שלשול מימי (דמי במקרים רבים)

חוסר תיאבון

התייבשות

כאב בטן

חולשה / דיכאון

חום

חשוב להבין כי פרוו הינה מחלה חמורה מאוד ולכן מומלץ בכל מקרה של חשד להדבקות במחלה להתייעץ עם וטרינר תורן!

אבחון פרוו בכלבים

אבחון המחלה מתבסס על הסימנים שתוארו בעיקר בגור צעיר שאינו מחוסן באופן מלא. קיימת גם בדיקת צואה המזהה את נוכחות הוירוס והיא יכולה לאשר את אבחנת המחלה (בדיקה זו אינה מדויקת בכלב שחוסן לאחרונה).

בדיקות דם יכולות לעזור גם כן באבחון פרוו בכלב. בספירת דם ניתן למצוא רמה נמוכה של תאי דם לבנים (החשובים בהגנת על גוף הכלב נגד פתוגנים). בבדיקת ביוכימיה של הדם ניתן למצוא רמות נמוכות של חלבון, נוגדנים וחלק מהמלחים בדם.

טיפול

חשוב להבין כי הטיפול במחלה הינו ממושך ואינטנסיבי. במקרים רבים, הטיפול דורש אשפוז בבית חולים וטרינרי עד החלמת הכלב. הטיפול הוטרינרי בפרוו כולל:

נוזלים לווריד (בתוספת מלחים / סוכר / ויטמינים, לפי הצורך)

הזנה –במזון קל עיכול, במקרים חמורים יש צורך בהזנה ורידית או ישירות לקיבה

אנטיביוטיקה לווריד – בד"כ נעשה שימוש במספר סוגי אנטיביוטיקה (חשוב בשל הירידה במספר תאי הדם הלבנים החושפת את הכלב למחלות)

תרופות נגד בחילות הקאות

תרופות להורדת החומציות במערכת העיכול

שיכוך כאבים

חימום

במקרים חמורים בהם נמצא בבדיקות הדם שרמת החלבון נמוכה אפשר לתת חלבון לווריד או מנת פלאסמה.

תחזית החלמה

כפי שהוסבר במאמר זה, פרוו הינה מחלה חמורה וחשוב לטפל בכלב באופן אינטנסיבי בכדי להגדיל את סיכויי ההחלמה של הכלב. אישפוז הכלב בבית חולים חשוב מאוד בכדי לאפשר טיפול מלא.

במקרים קלים, אשפוז של  שניים - שלושה ימים בבית חולים וטרינרי יכול להספיק להחלמת הכלב, במקרים קשים, לעיתים דרוש אשפוז של כשבוע.

חשוב לדעת כי אבחון מוקדם של המחלה וטיפול אינטנסיבי באשפוז מעלים את סיכויי ההישרדות של הכלב לכ~80%. ללא טיפול,  התמותה היא כ-90%! דבר נוסף שחשוב להבין הוא שגם עם הטיפול הוטרינרי הטוב ביותר, לא תמיד ניתן להציל את הכלב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דר' תומר ויינגרם

דר' תומר ויינגרם
בית החולים הוטרינרי הרצליה
וטרינר חירום 24 שעות ביממה.



 


מאמרים נוספים מאת דר' תומר ויינגרם
 
המתת חסד של חיות מחמד
26/09/12 | חיות מחמד
המתת חסד הינה זכות השמורה לבעלי חיים למניעת סבל וכאב. עם זאת זו אחת ההחלטות הקשות עבור בעלים של כלבים וחתולים. במאמר זה ננסה להסביר על התהליך ומתי הוא הזמן לשקול המתת חסד.

שבב זיהוי בכלב
11/09/12 | חיות מחמד
שבב הזיהוי בכלבים הינו שבב אלקטרוני בגודל של גרגר אורז המוזרק מתחת לעורו של הכלב ומשמש לזיהויו. למידע נוסף לגבי שבב הזיהוי בכלבים היכנסו למאמר המלא.

דלקת שתן בכלבים
03/09/12 | חיות מחמד
דלקת בדרכי השתן בכלבים הינה מחלה אשר נגרמת במרבית המקרים ע"י חיידקים המגיעים משטח פני העור. הטיפול בה הינו באנטיביוטיקה לתקופה ממושכת יחסית. על סימנים של דלקת בדרכי השתן בכלבים והטיפול במחלה במאמר המלא.

וטרינר 24 שעות
27/03/12 | חיות מחמד
וטרינר 24 שעות הינו שירות חשוב לבעלי חיות המחמד. שירות זה מספר פיתרון למקרי חירום וטרינרים או כל שאלה גם בלילות ובחגים. שירות וטרינר 24 שעות מסופק ע"י בית חולים וטרינרי.
רוצים לדעת עוד? כנסו למאמר המלא.


פרוו בכלבים
20/03/12 | חיות מחמד
פרוו הינה מחלה קשה הגורמת להקאות ושלשולים דמיים בגורי כלבים צעירים שאינם מחוסנים באופן מלא. המחלה דורש אישפוז בבית חולים וטרינרי וטיפול אינטנסיבי בכדי להוביל להחלמה.
רוצים לדעת מה סימני המחלה? רוצים לדעת איך מטפלים בה?
כנסו למאמר המלא!


מיהו וטרינר מומחה
20/03/12 | חיות מחמד
לא כל וטרינר המציג עצמו כמומחה הוא אכן כזה. בכדי לקבל מומחיות ברפואה וטרינרית יש ללמוד לפחות שלוש או ארבע שנים לאחר סיום לימודי הוטרינריה ולעבוד מבחן התמחות.
רוצים לדעת מהם מסלולי ההתמחות בוטרינריה? רוצים לדעת מה היתרון בטיפול ע"י וטרינר מומחה? כנסו עכשיו למאמר המלא!

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI