דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב גרפי לוגו – טיפים לבחירת לוגו מוצלח
לוגו – טיפים לבחירת לוגו מוצלח
שירה דרורי 03/06/12 |  צפיות: 14098

בחירת לוגו מוצלח לעסק שלכם יכולה לפעמים להיות משימה לא פשוטה, שמותירה רבים מבולבלים ואף אובדי עצות. לא משנה אם נבחר במעצב שיעצב לנו לוגו אישי מההתחלה, או שנבחר לוגו מקטלוג ונתאים אותו אל העסק. רבים מגלים כי קשה להגיע ללוגו שמבטא את החזון העסקי של החברה או הארגון שלכם בצורה מתאימה. לפני בחירה של לוגו כדאי לדעת מספק דגשים שיש להקפיד עליהם בכדי שהלוגו שלכם יעשה את העבודה שלו בצורה נאמנה.

* כשאתם באים לבחור לוגו, נסו לחשוב בראייה של לקוח פוטנציאלי. נסו בצורה אובייקטיבית לראות אם אתם מבינים במה הארגון שלכם עוסק, בין אם זה בתחום ספציפי או במגוון תחומים כללים יותר. לוגו מוצלח יספר לנו במה החברה עוסקת או מה העסק מוכר לנו. תהיה רמיזה על המוצר, בין אם זה דרך משחק מילים בלוגו טיפוגרפי או באיור גרפי.

* לוגו מוצלח שמתאים היטב לעסק לא רק יספר לנו במה האירגון עוסק או איזה מותג הוא מוכר, אלה גם יהיה ברור ומובן בתוך מספר שניות. לוגו שידרוש התמהמהות לאורך זמן רב מידי, פשוט ישעמם ולא ישיג את האפקט שלו.

* אומנם המטרה שלנו היא שהלוגו יהיה ניתן להבנה בתור שניות ספורות, ולכן פשוט. אך להמעיט מידי בפרטים ולהפוך את הלוגו לפשוט מידי יצור תוצאה הפוכה בה אף אחד לא יזכור את הלוגו שלכם. גם להעמיס ביותר מידי פרטים כמו ראשי תיבות עם משפט של משחק מילים ועל כל זה עוד איזה איור, יצור מצב של הרתעה. לכן חשוב להתאים את הלוגו במדויק ולא להמעיט או להגזים בפרטים ובעיצוב.

* נסו לברר אם הלוגו שבחרתם מזכיר יותר מידי סמלים מסחריים של חברות אחרות או של מתחרים. האפקט שתצרו יגרום לאנשים או לחשוב כי העתקתם או להיזכר בלוגו שלהם, ובכך אתם עלולים להסיט את קהל המטרה ממכם.

* כדאי שהלוגו יהיה חדשני ומקורי כמה שניתן. רעיון מגניב שעוד לא ניסו או ראו, יהפוך את הלוגו שלכם למותג בפני עצמו והוויראליות שתיווצר תהיה כלי פרסומי נהדר בידיכם.

* חשוב לזכור שהלוגו משפיע עלינו לא רק בצורה מודעת. אומנם אנחנו לא מסתכלים על לוגו וחושבים כיצד הצבע שלו או הצורה משפיעה עלינו, אך ישנם תהליכים בתת מודע שמתרחשים וכל אספקט הכי קטן בלוגו הוא חשוב ומשמעותי על התפיסה הכללית שלו.

יכול להיות שאתם מעוניינים לשדר משהו מסויים שהחברה שלכם מתאפיינת בו, והשגתם לכם איור שמתאר זאת בצורה הטובה ביותר, ולא יכולתם לבקש סמל גרפי טוב יותר מזה. אך לא שמתם לב כי הצבע שלו משדר בדיוק את התחושה ההפוכה שרציתם להוציא מהקהל שלכם. גם הצורה הגיאומטרית של הלוגו חשובה. כאשר יש משמעות אם הלוגו מעוגל, או בעל פינות חדות ומרובות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירה דרורי

סטודיו קורן דור תוכן שיווקי



 


מאמרים נוספים מאת שירה דרורי
 
מדוע כדאי לעבוד בציוותי בידור בבתי מלון
שוקלים להשתלב בעבודה בציוותי בידור בבתי מלון? לפניכם מספר יתרונות לעבודה בציוותי בידור

מה מחכה לכם בסאמר סקול 2014?
25/10/13 | אטרקציות
אחרי ההצלחות של סאמר סקול בארה"ב, אנגליה וקנדה, לפניכם טעימה קטנה מהחוויות שמחכות לכם אם תירשמו לסאמר סקול גם בשנה הקרובה, 2014

בילויים בתל אביב – יותר מעיר ללא הפסקה
20/10/13 | בתי מלון
חובבי ההיסטוריה והמורשת, העיר תל אביב דאגה לשמר את ההיסטוריה שלה על ידי מספר אתרים הפזורים ברחבי העיר, כגון 'בית העיר תל אביב.

עיר הבירה – עיר הפסטיבלים
20/10/13 | אטרקציות
איזה פסטיבלים תוכלו למצוא בירושלים עיר הבירה? העיר מארחת מספר פסטיבלים במהלך השנה

עיר הקיץ הנצחית - חופשה באילת
20/10/13 | בתי מלון
אז מה עושים באילת בחורף? לפניכם מספר טיפים להצלחתה של חופשה באילת בחורף באדיבות מלון לאונרדו פריוילג' אילת

ללמוד אנגלית במקום בו הכל התחיל
לימודי אנגלית בלונדון לא רק ישפשפו את האנגלית שלכם לרמה טובה יותר, הם גם יקנו לכם דיקציה והגייה נכונים יותר, כזאת שאף אמריקאי, בריטי או דובר אנגלית אחר יבקש ממכם לחזור שוב על מה שאמרתם "כי הוא לא ממש שמע את המילה האחרונה".

לימודים באוסטרליה – למה כדאי?
אם אתם חושבים ללמוד בחו"ל, ושוקלים ללכת על מקום חדש וצעיר – הנה כמה סיבות למה כדאי לכם לבחור דווקא באוסטרליה

צימרים בכינרת – המסע לצפון מתחיל ונגמר בכינרת
18/05/13 | צימרים
התענוג המושלם בחופשה שלכם הוא המיזוג המושלם בין נוף טוב, אירוח מפנק, מיקום אטרקטיבי, אטרקציות בקרבת מקום והאגם הטוב במדינה – הכינרת.

חברת ההפקות של רוני אטיאס
ברת ההפקות של רוני אטיאס היא בעלת שם לאומי בתחום, ומציגה פורטפוליו עשיר ומקצועי של מיטב האירועים והמופעים שהתרחשו בארץ בשנים האחרונות.

סאמר סקול בלונדון – נקודות נוף מעניינות בעיר לבני נוער וילדים
כשנוסעים לסאמר סקול בלונדון, נהנים מביקור בעיר עצמה. אבל בעיה אחת גדולה היא שהזמן כל כך קצוב, ובעיר יש כל כך הרבה אטרקציות ומוקדי עניין, שקשה לדעת לאן ללכת. אז הינה לכם רשימה של נבחרת מרשימה בהחלט, של מקומות שאסור לפספס ונקודות נוף בהם חייבים לבקר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI