דף הבית תחבורה ורכב תעופה מדוע לטוס בטיסה פרטית?
מדוע לטוס בטיסה פרטית?
LYNXJET 03/06/12 |  צפיות: 13895

החלטתי לפתוח את הבלוג עם השאלה הנפוצה ביותר בתחום, שאלה שאני נשאל עשרות פעמים בפניות שמתקבלות לחברה אותה אני מנהל.  לאחר הגשת הצעת המחיר, שואל אותנו הלקוח: "זה הרבה יותר יקר מטיסה סדירה, אז למה לטוס במטוס פרטי?"

לא תמיד קל לענות עליה והתשובה אינה מתאימה תמיד לכולם. לעיתים הטיסה הפרטית נתפסת, שלא בצדק,  כצורה של Show Off ונהנתנות. הדבר נובע מהצורה בו שווקו בעבר טיסות כאלה. בשנים האחרונות, ובעיקר מאז משבר 2008 , הגופים המעורבים בתעשיית התעופה העסקית , יודעים להדגיש את היתרונות האמיתיים של הטיסות הפרטיות, וכך אעשה גם אנוכי כאן, ברשותכם.

גמישות וחסכון בזמן

היתרון הראשון במעלה של הטיסה הפרטית הוא הגמישות בזמן והחסכון בו.

מטוס שממריא בשעה שהלקוח רוצה, מביא אותו למקום הקרוב ביותר למחוז חפצו (גם אם מדובר בשדה תעופה קטן במיוחד שאף חברת תעופה לא היתה מעיזה לנחות בו), וממריא חזרה בסיום הפגישה או הפעילות העסקית - יכול לחסוך שעות רבות ואף יום שלם, בהשוואה לטיסה אלטרנטיבית בחברת תעופה.

ערכו של הזמן בקרב מנהלים בכירים בחברות גדולות וכן בקרב אנשי עסקים המעורבים בעסקאות בהיקפים גדולים, שווה לא מעט כסף. חסכון בזמן זה, שווה לחברה ולאותם מנהלים את ההוצאה הכרוכה בחכירת מטוס פרטי להטסת אותם אנשים. ארגוני התעופה העסקית למיניהם בארה״ב ובראשם ה NBAA, מוכיחים פעם אחר פעם ע״י חישוב מתמטי הכולל הערכה של שווי הזמן של מנהלים בכירים על פי משכורתם, שערכו  של הזמן הנחסך בטיסה פרטית עולה ברוב המקרים, על עלות טיסה פרטית בה הם משתמשים.

יתרון זה מתבטא גם במחקר מעניין שביצעה חברת הייעוץ האמריקאית NEXA, המראה התאמה בין ביצועי חברות עסקיות לבין שימוש שלהן בתעופה פרטית.

בטיחות

רובם של המטוסים הפרטיים הסילוניים טסים בגבהים גבוהים יותר ממטוסי חברות תעופה סדירות. אם תסתכלו על צג הנתונים בטיסתכם הסדירה הבאה, תראו בוודאי גובה טיסה הנע בין 34 ל 39 אלף רגל. רוב מטוסי המנהלים טסים בגבהים של 40 עד 45 אלף רגל ויש שמגיעים גם ל 51 אלף רגל. בגבהים אלה, קל הרבה יותר לעבור מעל מערכות מזג אויר סוערות, הצפיפות האווירית והסכנה לקונפליקט קטנות מאד והאויר יציב יותר. בנוסף, במטוסי מנהלים רבים מותקנות מערכות אויוניקה תומכות בטיחות, הרבה לפני שאלה מותקנות במטוסי חברות התעופה הסדירות. כדוגמא, אביא מערכת המאפשרת תצוגת תמונת אינפרה- אדום המאפשרת לטייס לראות את פני השטח בנחיתה, גם בחושך מוחלט כשהוא בתוך עננים. תצוגה כזו מותקנת במטוסים פרטיים רבים, אך היא רחוקה מלהיכנס לשימוש נפוץ במטוסי חברות התעופה.

בחברת LynxJet אנו הולכים גם צעד אחד קדימה בנושא הבטיחות ומבצעים ניטור אקטיבי של חברות התעופה מהן אנו חוכרים מטוסים, על מנת לוודא שיש להן את כל האישורים והביטוחים הדרושים וכי אנשי צוות האוויר שמטיסים את לקוחותינו מרושינים כנדרש.

נוחות
נתחיל בעובדה שאין צורך להידחק בתורים ארוכים לבדיקות ביטחון וביקורת דרכונים, אלא הבדיקות הללו מבוצעות באופן פרטי, במהירות וללא המתנה. המטוס אותו הלקוח חוכר ממריא מיד כשהלקוח ואורחיו מתיישבים בכסאותיהם. השירות בטיסה מתבצע על ידי דיילת מנוסה, מושבי הנוסעים רחבים במיוחד בדרך כלל,  וניתן בחלק מהמטוסים הפרטיים להפוך אותם למיטות, כמו גם ספות ייעודיות הנמצאות בקבינה של מטוסים רבים. במטוסי המנהלים המודרנים, ניתן לנהל שיחה בקבינה בשקט , ללא הפרעה מרעשי הטיסה. עקב גובה הטיסה הרב, כמו שהזכרתי קודם לכן, הטיסה אף יציבה יותר.

פרטיות
במטוס פרטי הלקוח נמצא רק עם מי שהוא רוצה להיות. יהיו אלה שותפיו לחברה, קולגות, לקוחות או אורחים אחרים. זמן הטיסה לא מבוזבז ויכול לשמש לישיבה עסקית, שיחות מקצועיות, הכנה לפגישות או לכל מטרה אחרת. הפרט החשוב כאן הוא שאין מישהו זר שיכול להפריע, או לשמוע את הנאמר בשיחות אלה. בטיסה בחברת תעופה, גם אם הדבר נעשה במחלקת עסקים, תמיד יהיו כאלה שיקשיבו ותמיד יש סיכוי שהם יהיו קשורים למתחרה כזה או אחר , דבר לא רצוי כשמדובר בתכנים עסקיים רגישים.

בטחון

כמו שהזכרתי קודם, הלקוח הוא זה שקובע מי יעלה איתו למטוס. אין סכנה של טיסה עם נוסעים שאין איש מכיר אותם וכוונותיהם אינן ידועות.

טיסה פרטית אינה פתרון מתאים לכל טיסה שמנהלים ובעלי עסקים צריכים לבצע, אך בטיסות מסוימות, ערך היתרונות שפרטתי שווה בהחלט את הכסף שמוציאה החברה או העסק לטיסה פרטית. המציאות היא שהשימוש בטיסות פרטיות הולך ועולה עם השנים, יחד עם גידול בצי המטוסים הפרטים בארץ ובעולם, עם ההבנה וההכרה ביתרונותיהם הברורים של טיסות אלה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 LYNXJET

ייחודה של חברת LynxJet הוא בשאיפה המתמדת ובמחויבות לשירות מצויין,למקצועיות ולבטיחות. אנו מציעים ללקוחותינו ערך מוסף על ידי חשיבה מחוץלקופסה ומציאת הפתרונות המשתלמים ביותר לכל לקוח, ביניהם גם מגוון פתרונות ייחודיים אשר בדרך כלל אינם מוצעים למשתמשי התעופה הפרטית והעסקית.



 


מאמרים נוספים מאת LYNXJET
 
מדוע לטוס בטיסה פרטית?
03/06/12 | תעופה
החלטתי לפתוח את הבלוג עם השאלה הנפוצה ביותר בתחום, שאלה שאני נשאל עשרות פעמים בפניות שמתקבלות לחברה אותה אני מנהל

שף בשמים-שירות חדש
27/03/12 | תעופה
חברת קייטרינג לונדונית, המתמחה בשירות למטוסים פרטיים, הכריזה לאחרונה על פרוייקט חדש בשם "שף בשמיים" ('Chef in the sky'). השירות החדש כולל שף אישי שיתלווה לטיסה הפרטית שיכין ויבשל ארוחות לנוסעים- תוך כדי הטיסה.

טרמניל ייעודי לטיסות מנהלים הוקם בשדה התעופה שרמטייבו במוסקבה
11/03/12 | תעופה
טרמינל ייעודי לטיסות מנהלים- טרמינל A, נפתח בחודש שעבר בשדה"ת שרמנטייבו במוסקבה (SVO)

היתרונות הגדולים בבחירה בטיסה פרטית
חסכו זמן יקר – האפשרות לחסוך בזמן הופכת במידה רבה ליתרון המשמעותי ביותר של הטיסה הפרטית. בבואכם לעלות על טיסה רגילה יהיה עליכם להיות כפופים ללוח הזמנים של חברת התעופה ולהסתכן בדחייה של טיסתכם, לעמוד בתורים אינסופיים ואף לעבור בדיקות בטחוניות שעלולות להפוך לטורדניות למדי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI