דף הבית ספורט וכושר גופני ספורט ימי קייט סרפינג- איך עושים בק רול?
קייט סרפינג- איך עושים בק רול?
אוהד למפרט 21/07/13 |  צפיות: 13048

בק רול זהו אחד התרגילים הבסיסים הקיימים בקייט, הוא קל, פשוט וחיוני ללמידת תרגילים מורכבים בהמשך הדרך בספורט הקייט סרפינג המופלא.

טיפים לביצוע בק רול לפי הספר:

את הבק רול מבצעים במספר דרכים שונות כגון: קפיצה עם שימוש בקייט, מגל / צ'ופ (גלי רוח), ומפופ (הקפצת הגלשן). הדרך הפשוטה ביותר לביצוע התרגיל היא מפופ. גולשים במהירות גבוה עם שליטה, שמים את הקייט סביב השעה 11 או 1 (תלוי בצד הגלישה) יורדים מעט דאון וינד (מורד הרוח), ובבת אחת עולים מול הרוח כדי ליצר את הפופ.

עולים לאוויר ומתחילים להסתובב, פה אתם צריכים לסובב את הראש מעבר למותניים ואז את הכתפיים ואגן גם לאותו כיוון בהדרגה (כיוון הסיבוב הוא לתוך הרוח). הרמת וכיווץ הרגליים עוזרת במהירות סיבוב גבוהה, ואז אחרי שסיימתם את הסיבוב תתאפסו על כיוון הגלישה מחדש כוונו חרטום הגלשן דאון וינד (מורד הרוח) וניחתו ברכות.

הטיפ הראשון שלי לבק רול הוא מיקום הקייט:
הרבה גולשים מרוכזים בסיבוב ובלי כוונה מושכים את הבר ויוצא להם קייטלופ מסוכן והם מתרסקים קשה. חשוב לשמור את הקייט באותה שעה שהתחלנו איתה.

הטיפ הבא שלי הוא ידיים:
מתקשר לטיפ הראשון, רוב הגולשים נוטים להישען על היד האחורית בבר וכך מושכים יותר מידי את הקייט לצד השני מה שגורם ליציאה מאיזון והתרסקות.

ישנן שתי דרכים למנוע את זה:
1. מורידים את היד אחורית מהבר וכך לא נשענים עליו, הקייט נשאר במקום ונשארים מאוזנים.
2. עיקרון דומה לשיטה השנייה, פותחים את היד הקדמית (מזיזים אותה לכיוון קצה הבר) וכך אוטומטית מתקנים את המשיכה עם היד האחורית.

הטיפ השלישי שלי הוא סיבוב מדויק: הרבה גולשים לא מצליחים לעצור את הסיבוב ועושים בטעות סיבוב וחצי + ומתרסקים. הסיבה לכך במקרים רבים היא סיבוב של הראש והגוף מהר מידי. הדרך לעצור את הסיבוב היא להחזיר את הראש כיוון הגלישה ולפתוח את הגוף (לישר רגליים וכו..).

לסיכום: הבק רול הוא תרגיל בסיסי, פשוט וכיפי, ממנו בנויים הרבה תרגילים מסובכים ולכן ביצוע נכון של התרגיל מההתחלה ועד הסוף עוזר להמשך הדרך בתרגילים מתקדמים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אוהד למפרט


 


מאמרים נוספים מאת אוהד למפרט
 
קייט סרפינג- איך עושים בק רול?
21/07/13 | ספורט ימי
בק רול זהו אחד התרגילים הבסיסיים בקייט סרפינג. הוא קל, פשוט וחיוני ללמידת תרגילים מורכבים בהמשך הדרך בספורט המופלא. את הבק רול מבצעים במספר דרכים שונות כגון: קפיצה עם שימוש בקייט, מגל / צ'ופ (גלי רוח), ומפופ (הקפצת הגלשן). הדרך הפשוטה ביותר לביצוע התרגיל היא מפופ. במאמר זה אתן לכם טיפים לביצוע בק רול לפי הספר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI