דף הבית בידור ופנאי קולנוע האם הרחפן השובב יתפוס את מקומו של המסוק האמיתי?
האם הרחפן השובב יתפוס את מקומו של המסוק האמיתי?
מיקוקה הפקות 31/07/14 |  צפיות: 12497


כשאנחנו מצלמים סרט, מכל סוג שהוא, אנחנו תמיד מחפשים דרכים חדשות ומעניינות לספר את הסיפור שלנו ולהגיע לקהל היעד בצורה מדויקת. צילום הוא אחד הכלים העומדים לרשותנו ושליטה בטכנולוגיות השונות חיונית לפיצוח הסיפור.

עד היום חברות רבות הציעו שירותים של צילום מהאוויר באמצעות צוות צילום, טייס ומסוק שעושה רעש מחריש אוזניים ועולה הון עתק. כולנו צפינו בסרט תדמית או הסברה שבסופו חושף לנו נופים קסומים מהאוויר ומחיאות הכפיים הסוערות נשמעו ברקע.

עכשיו זה אפשרי בחצי מחיר!


תכירו את הרחפן השובב שעובד עם מצלמת גופרו.

דוגמא מצילומים שביצענו בעת האחרונה עם רחפן של חברת DJI מדגם PHANTOM 2

צילום: איתי מטוס



אז מה זה בעצם הרחפן הזה?

איתי מטוס, מסביר את זה בפשטות:

"חתיכת פלסטיק עם ארבעה פרופלורים ומערכת עיבוד מהירה וחזקה שמרגישה את הסביבה ומגיבה אליה.

לחתיכת הפלסטיק הזו מתחבר מייצב חזק ומצלמת גופרו כך שלא משנה מה קורה מסביב המצלמה נשארת יציבה. על הרחפן ישנו משדר שמשדר את הוידאו למקלט שנמצא אצלנו בקרקע (מוניטור, מחשב, IPAD) ועוזר לנו לראות את כל מה שהמצלמה רואה מהאוויר, מהקרקע.

המשדר מעביר לנו גם נתונים כמו גובה, מרחק, מצפן, מסלול טיסה ומצב סוללה ומשאיר אותנו מעודכנים בכל רגע. הרחפן יכול להיכנס בקלות לפתחים צרים וחלונות בגלל גודלו הקטן יחסית ומערכת GPS מתקדמת שמאפשרת לתכנן מסלול מדוייק."


הרחפן השובב שלנו דיי עצמאי. אנחנו מתכננים לו מסלול, קובעים לו את גובה הצילום- החל מהקרקע ועד לגובה רב ומטיסים אותו עם שלט!


אז למה אתם צריכים אותנו?


אין חכם כבעל ניסיון
היצרנים הוציאו לשוק את הדגמים של הרחפן עם הרבה אביזרים כדי שיהיו נגישים לכולם במושגים של תפעול ותקציב. למרות זאת מפעיל הרחפן חייב להיות מספיק מיומן ומנוסה כדי לדעת להתמודד גם עם החסרונות של הרחפן השובב וגם עם נפלאות מזג האוויר.

מבחינה תפעולית, יש הרבה מאוד אלמנטים שצריך לקחת בחשבון כמו אורך חיי סוללה, שינויים של רוחות וגשמים וכמובן נהלי בטיחות. רחפן קטן יכול לגרום לנזק גדול אם הוא מתרסק מגובה רב בגלל מפעיל לא מיומן.

בנוסף, כדי לצלם עם רחפן צריך קודם כל לדעת לצלם: לתכנן היטב את הקומפוזיציה, להכיר בעל פה את מסלול השמש, לחשוב במושגים של עומק (עצמים קרובים ורחוקים), ולשלוט בפרמטרים השונים של התמונה.





לסיכום,

היום, גם אנחנו מנוסים וערוכים לצלם מהגובה במהירות ובעלויות נמוכות. ויותר מזה- אנחנו לא מוגבלים רק לצילום נופים או שטחים נרחבים. הרחפן השובב יכול לצאת היישר מחלון משרדך ולחשוף את כל אזור העבודה, המפעלים והנוף הסביבתי- בצילום אחד.


עכשיו אתה גם יכול לספר את הסיפור שלך מהאוויר!



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיקוקה הפקות


מיקוקה הפקות- חברה להפקת תוכן וידאו יצירתי

www.mikooka.com

www.facebook.com/MikookaProduction

www.youtube.com/user/mikooka



 


מאמרים נוספים מאת מיקוקה הפקות
 
סרט שיווקי. אננס כתום. נקודה.
לפני כמה זמן עלית על תגלית מרעישה שיכולה לשנות את העולם. אננס כתום. פנית לחברים, פירסמת בפייסבוק, בנית אתר ואפילו תלית שלט חוצות. עכשיו כל מה שחסר לך זה סרט וידאו עם כנפיים... כזה שישווק וימכור גם הרבה אחרי שהסרט עלה לאוויר.

העולם עולה קומה- שילוב תוכן וירטואלי במעליות
11/11/14 | קולנוע
העולם היום מתפתח במהירות ובכל יום מצטרפות לחיינו המצאות חדשות. הרבה מההמצאות הטכנולוגיות החדשות שאנו רואים עובדות בעיקרון של פיוז'ן- מיזוג בין דברים קיימים באופן שיוצר מוצר חדש.

על פי העיקרון הזה פיתחו לפני מספר שנים בחברת הסטראט-אפ DigiGage מוצר המשלב תוכן וירטואלי עם מעלית- מיזוג של שני עולמות שונים שביחד יוצרים חווית משתמש חדשה לגמרי!


האם הרחפן השובב יתפוס את מקומו של המסוק האמיתי?
31/07/14 | קולנוע
זה תפס את רובנו כילדים, היינו רצים אחרי מסוק צעצוע עם שלט המונע ע"י סוללות ומתפלאים כשהצלחנו להשאיר אותו באוויר. היום, באמצעות רחפנים משוכללים המחוברים למצלמות מקצועיות הצעצוע מהילדות הפך לעבודה של מקצוענים.

תחקירן אחרי בן אדם- עבודת התחקיר כהכנה לסרט מסע דוקומנטרי
21/07/14 | קולנוע
כל איש הוא סיפור, אבל לא כל סיפור שווה שיספרו אותו. כשאנחנו כותבים תסריט לסרט דוקומנטרי מסע ועדיין אין לנו דמות ראשית אנחנו מנסחים את הרעיון הכללי של הסרט ומתחילים את עבודת התחקיר, בחיפוש אחר הדמות האידיאלית.

להבין את הסיפור בדרך לתיעוד דוקומנטרי מוצלח
30/04/14 | צילום
כדי לעזור לכם ליצור תיעוד דוקומנטרי מוצלח ערכנו רשימה של עשרה כללים (יש לציין שלא מדובר בנוסחאות או בכללי ברזל, אלא דעה אישית, המלצה, הנובעת מניסיון רב והתבוננות – לינק ל"חגיגות עשור לתיעוד וידאו ביתי") שיש להתחשב בהם לפני ובעת צילום תיעודי. כי איך תדעו מה גודל הפריים שלכם כשאתם לא יודעים על מה הסיפור?

תיעוד בוידאו של מופעים ואירועים בימתיים
30/04/14 | צילום
כיצד כדאי לתעד בוידאו מופעים ואירועים בימתיים? כל עסק זקוק לתיעוד אירועים חיים – ימי עיון, כנסים, הרצאות, מופעים מוזיקליים או אירועי תרבות למיניהם. המטרה הראשונה בתיעוד וידאו איכותי היא לא רק תזכורת לכך שהאירוע התקיים אלא הנצחתו לכדי יצירה העומדת בפני עצמה.

דוקו-מסע: עוד דרך לספר סיפור דוקומנטרי
30/04/14 | צילום
במאים רבים יוצאים מנקודת ההנחה שברגע שימצאו את הדמות המושלמת הם יוכלו לשים מולה מצלמה ויצא להם סיפור קולנועי. לעתים זה נכון, אך בהרבה מקרים הם יגלו, לאחר שצברו שעות של חומר גלם, שאמנם יש להם דמות – אך אין להם סיפור.

לצלמים: מכירת וידאו און ליין
30/04/14 | צילום
מכירת חומרים ברשת לצלמי וידאו – האם זה משתלם? טיפים מקצועיים על עולם ה- FOOTAGE BANK

אפליקציות פשוטות שיהפכו את האייפון שלכם למצלמה מקצועית
30/04/14 | צילום
לא רק אינסטגרם: אפליקציות לעיבוד תמונה בסמארטפון אם גם אתם נמנים על אלו שלפני שנים עוד רכשו מצלמה דיגיטאלית אבל מאז מצלמים את הילדים רק באייפון – המידע שלהלן חשוב מאד עבורכם. בעזרת מספר אפליקציות ידידותיות למשתמש נסביר לכם כיצד להפוך את המכשיר הסלולארי למעבדת קולנוע קטנה.

להקשיב לסיפור: על החשיבות של סאונד בתיעוד הדוקומנטרי
30/04/14 | צילום
הסאונד הוא חלק מהותי מהקומפוזיציה – לא קומפוזיציה של הפריים, אלא קומפוזיציה של הסיפור – והוא משפיע באופן ישיר על הבחירות שלו. צלם שלא מבין את הצורך הדרמטי של הדמויות שלו, יתקשה לעקוב אחריהן עם מצלמתו. צלם שלא מקשיב מפספס את הרגעים היפים האלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI