דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש דיכאון והשלכותיו על החולה
דיכאון והשלכותיו על החולה
יחי כהן 02/09/14 |  צפיות: 12495

לא פעם אנו נוחלים אכזבה כזו או אחרת ואכזבות אלו יוצרות מורת רוח. חלקנו מתאכזב וממשיך הלאה, חלקנו אוגר את האכזבות אחת ועוד אחת ועוד ועוד, עד אשר מתפתח דיכאון. אמנם אין סיבה חד משמעית אחת שניתן להצביע עליה לדיכאון כשם שאין טיפול בדיכאון שמבטיח את ההחלמה. לעיתים האכזבות מתורגמות ומפורשות בצורת אובדן של אדם קרוב או חיית מחמד שיוצרות את הדיכאון ויתכנו סיבות רבות אחרות. אולם ניתן לומר באופן ברור כי דיכאון הוא תגובה של המח להתמודד עם מפח נפש עד כדי ביטוי ותגובה פיזית לרגשות ולמחשבות, דבר המצריך טיפול בדיכאון.

טיפול בדיכאון ודרכים לאבחן אותו

כאמור המח מתרגם את הדיכאון לתצורה פיזית של הגוף, הדבר בא לידי ביטוי בכמה אופנים כאשר הבולטים בהם הם חוסר האנרגיה, חוסר תאבון, עייפות, הסתגרות כל אלו משפיעים באופן ישי על הגוף עד כדי שהם יוצרים ממש נזקים פיזיים. על מנת שנוכל לדעת אם אנחנו צריכים טיפול בדיכאון עלינו לבדוק ולשאול את עצמינו את השאלות הבאות:

1 - האם אנו שמים לב לכך שאיבדנו עניין בפעולות שגרתיות? - טיפול בדיכאון מאפשר את הבנת יסודות הגורמים לדיכאון ועל ידי כך בחירת טיפול מתאים.

2 - האם דברים מסוימים נראים בעיני רוחנו כחסרי תקווה? - אחד הדברים בהם טיפול בדיכאון מטפל הוא יצירת נקודות של אפשרות בעתיד.

3 - האם אנו מרבים לישון או מתקשים להירדם? - חלק מתחושות הדיכאון יוצרות מצב של חוסר יכולת לישון או עודף שינה על מנת לדכא את הדיכאון עצמו, טיפול בדיכאון מנפה את הגורמים השונים.

4 - האם עלינו או ירדנו במשקל - טיפול בדיכאון מאפשר מניעה של תופעות לוואי כגון בולימיה או אנורקסיה.

5 - עייפות  - האם אתם מרגישים כי אין לכם אנרגיה, או שמשימות פשוטות מתישות אתכם?

6 - האם אתם מתקשים לזכור או להתמקד בנושאים מסוימים - טיפול בדיכאון מאבחן את התופעות של חוסר מיקוד וריכוז ומאפשר טיפול בהם ע ידי שיחות.

לאחר האבחון המקדים יש לנקוט בפעולה של טיפול בדיכאון

יש לפנות לרופא פסיכיאטר או פסיכולוג, לעיתים הטיפול בדיכאון משלב את שניהם. טיפול על ידי שיחות או תרופות או שילוב של שיחות ותרופות יאפשרו לנו להבין ולהפטר מהדיכאון.

לסיכום אם אנו מרגישים מצב רוח ירוד סביר להניח כי זה נורמאלי ואין צורך בטיפול בדיכאון אולם אם חלק מהסימנים שלעיל מאפיינים אתכם כנראה עליכם לקבל טיפול בדיכאון. חשוב לציין כי מאמר זה הוא אינפורמטיבי בלבד וכל אפיון מקצועי לטיפול בדיכאון צריך להתבצע על ידי פסיכולוג או פסיכיאטר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יחי כהן


 


מאמרים נוספים מאת יחי כהן
 
יותר יפה, יותר מושך, יותר מתקני תצוגה מפרספקס
20/11/16 | צרכנות
קידום מותגים בימינו הפכו למשימה די מורכבת, אנו נדרשים כל פעם מחדש להמציא את הגלגל, מבין כל הפעולות שמבצעים על מנת לקדם ולדחוף מוצר כזה או אחר יש את אולמות התצוגה בה אנו מציגים את המוצרים שלנו או שיש תערוכות ואירועי קידום מכירות

יום הולדת שמח ואפילו יותר מזה
מי לא אוהב לחגוג יום הולדת? אין ילד שלא רוצה את שכולם יכבדו אותו בברכת מזל טוב, יביאו לו מתנות ובכלל ישמחו יחד איתו ביום הולדתו.

פתרונות הצללה לאירוח מושלם בחורף בדיוק כמו בקיץ
20/11/16 | שיפוצים
אנשי שררה, רמי דרג, אריסטוקרטים ובעלי ממון ויכולת אלו הם שנהנו מפתרונות הצללה מימי קדם ועד לפני שנים לא רבות. כיום המצב השתנה לגמרי, פתרונות הצללה בהישג יד של כולם ללא יוצא מן הכלל.

פרגולות מאלומיניום, להוציא את היופי הפנימי
20/11/16 | שיפוצים
פרגולות אלומיניום לא אחת יוצרות לנו הקשר מוטעה של קרירות, מונוטוניות וחוסר עניין אולם בפועל הדברים הפוכים לגמרי. אם בעבר הלא רחוק העדיפו כולם פרגולות עץ או ברזל הרי שעם הזמן הם הבינו כי יש אלמנט משמעותי בבניית פרגולות מחומרים אלו והוא התחזוקה שנדרשת.

למה להתאמץ עם עץ?
עץ הינו חומר גלם מדהים, יפה ומרשים. אין חומר גלם בטבע שמשתווה לעץ מבחינת האסטטיות, המרקם והגוונים, יחד עם זאת על מנת שהעץ יראה במיטבו וישמר לאורך שנים צריך לטפל ולשמר אותו.

למה קופות רושמות לאט לאט נעלמות מן העולם
16/11/15 | ניהול
ראשית דרכם של הקופות הרושמות החלה למעשה על מנת למנוע מעובדי החנות לגנוב כספים, למעשה אותם קופות כלל לא היו רושמות אלא מצלצלות בלבד

שיפוצים ובדק בית
25/08/15 | נדל"ן
רגע לפני שאתם מתחילים בשיפוץ כדאי שתבצעו בדק בית מסיבות רבות אולם הבולטת שבהן היא החיסכון העתידי שלכם בהוצאות. בדק בית מלמד אותנו שלא אחת קורה שנכנסים לעבודות שיפוץ בבית ומגלים בעיות כמו בעיות צנרת, חשמל, ניקוז ורטיבויות

נברשות, האלמנט לעיצוב הבית
עיצוב הבית כידוע הפך בשנים האחרונות יותר ויותר נדרש, למעשה כיום לא בונים בית או משפצים אותו ללא עירוב של מעצב

מנורות בכלל ומנורות בפרט
מנורות הן למעשה גופי תאורה שאליהן מחברים נורות. כיום המנורות משמשות הרבה יותר כאלמנט לעיצוב החלל מאשר כמתקן לנורה עצמה

גופי תאורה מעוצבים, היום יותר מפעם
גופי תאורה מטרתם להכיל נורות מסוגים שונים. לרוב עד לא מזמן הנורות ששלטו בגופי תאורה היו נורות ליבון אולם מאז חל איסור לייבוא של נורות ליבון בהספקים של יותר מ 60W התחזק השימוש בנורות חסכוניות מסוגים שונים כאשר ה CFL הם הסוג הבולט ביותר כיום
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI