דף הבית אימון אישי אימון אישי כסף, איך לשכנע את עצמך? לרצות להרוויח כסף, איך ליצור מוטיבציה לעשות כסף? מוטיבציה להרוויח כסף, להיות עשיר, לעשות הרבה כסף, להיות מיליונר, לרצות כסף, ח
כסף, איך לשכנע את עצמך? לרצות להרוויח כסף, איך ליצור מוטיבציה לעשות כסף? מוטיבציה להרוויח כסף, להיות עשיר, לעשות הרבה כסף, להיות מיליונר, לרצות כסף, ח
אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il 25/11/14 |  צפיות: 3466
כסף, איך לשכנעאת עצמך? לרצות להרוויח כסף, איך ליצור מוטיבציה לעשות כסף? מוטיבציה להרוויח כסף,להיות עשיר, לעשות הרבה כסף, להיות מיליונר, לרצות כסף, חוק המשיכה, לעשות יותרכסף

ש: אני רוצהלשאול בנוגע לעבודה, לעשות כסף, חלק מהדברים שדיברת קודם קצת נתנו לי תשובה, אבלאיך אני מביאה, בכל זאת, את עצמי למצב כזה שאני ממש ארצה לעשות כסף?

אליעד: איך אתמביאה את עצמך למצב שתרצי לעשות כסף..

ש: אנימתחילה, כאילו..

אליעד: את לארוצה לעשות כסף?

ש: אם הייתירוצה מאוד בטח הייתי בטח עושה לא?

אליעד: נו, אזאת רוצה? אני לא יודע. את רוצה? אולי את מאוד רוצה לעשות כסף אבל יותר מזה את רוצהמשהו אחר, גם זה יכול להיות. היה אחד שמאוד רצה להיות רזה אבל הוא גם רצה לאכול.הוא גם לא רצה לרוץ על הליכון. אז מי בסוף הכריע? מה שהוא רצה יותר, רצה לנוח, שזהלא לעשות ספורט + רצה לאכול + רצה לרזות. מה הוא רצה יותר? לאכול.

ש: יופי. אנירוצה לעשות כסף.

אליעד:תעשי.

ש: איך אניעושה?

אליעד:תדפיסי. טוב, בואי אני אתן לך תשובה שתעזור לך: אז יש את התשובות הבנאליות של תבדקימה הטוב שיכול לצאת מכסף ואז זה יגרום לך לרצות אותו יותר, אבל בואי נלך רגע אחד עלכיוון אחר, אוקיי? מה יכול לגרום לבן אדם לעשות כסף? או מה יכול לגרום לבן אדם לאלעשות כסף? לכאורה זה אותו שאלה, נכון? אז מי פה יודע מה גורם לבן אדם ללכת לעשותכסף ומה גורם לו לא לעשות כסף?

ש: יתרוןוחסרון.

אליעד: מההיתרון וחסרון?

ש: היתרון הואשזה יכול לעזור בסיפוק הרצונות..

אליעד: למה בןאדם עושה כסף?

ש: כדי לספקחלק מהרצונות שלו

אליעד: בואיאני ייתן את התשובה, בכל מקרה זה הולך ככה: בן אדם עושה כסף כי הוא חושב שלעשות כסףיעשה לו יותר טוב מרע ובן אדם לא עושה כסף כי הוא חושב שלעשות כסף יעשה לו יותר רעמטוב. מה זאת אומרת? אם היו מביאים לך כסף, אני מניח שהיית לוקחת אותו בלי להתאמץאוקיי? אלא מה, שלעשות כסף זה כרוך במאמץ, עכשיו, מה שהמוח שלך כנראה אומר לך זהשהמאמץ שלך להשיג כסף הוא גדול יותר מהתועלת שהכסף יביא לך, הבנת? המוח שלך אומר לך"תקשיבי, המאמץ שאת צריכה להתאמץ בשביל להשיג כסף הוא יותר גדול מהתועלת שאת חושבתשהכסף יביא לך".

ש: אוקיי.

אליעד: אזתקשיבו טוב טוב, הבן אדם עושה כסף לא בגלל שאין חסרונות בדרך לעשות כסף, בן אדםעושה כסף בגלל שהוא חושב שיש יותר יתרונות בלעשות כסף מאשר חסרונות בלעשות כסף.במקום "לעשות כסף" אפשר להחליף בכל מיני: להשיג את הבחורה, להיות מאושר, לא משנה -אפשר להלביש מה שרוצים. זאת אומרת, שמה מונע מבן אדם לעשות כסף? שתי סיבות אפשריות:סיבה אחת שהוא חושב שזה לא יביא לו מספיק יתרונות הלעשות כסף וסיבה שניה היא שהואחושב שזה יביא לו הרבה חסרונות - לעשות כסף. ולכן, מה הבנת עד כאן?

ש2: תרשה לילחלוק עליך..

אליעד: אנימרשה לך. תרשה לי לא להתייחס לזה שאתה חולק עלי.

ש2: אני מרשהלך.

אליעד: אוקיי,תמתין. מה הבנת?

ש: שבעצם אנילא עושה כסף כי..

אליעד: משתיסיבות אפשריות.

ש: משתי סיבותאפשריות: אחת היא שבעצם אני רואה את החסרונות בלעשות כסף והשנייה היא שאני לא רואהמספיק את היתרונות בלעשות כסף.

אליעד: אמת.מה אתה רוצה לחלוק עלי?

ש2: אני רוצהלהגיד שיש מצב שבן אדם אומר "אני מאוד רוצה כסף אבל אני לא יודע איך לעשות".

אליעד: שזהנקרא שהוא צריך להתאמץ למצוא איך לעשות והמאמץ מאוד קשה לו, לכן הוא לא עושה.

ש2: הוא רוצהלהתאמץ אבל אין לו..

אליעד: הוארוצה להתאמץ? שיתאמץ.

ש2: הוא לאיודע מה לעשות לאיזה כיוון..

אליעד: שילךלשאול מישהו מה לעשות. שישב מהבוקר עד הערב לחשוב מה לעשות, למה הוא לא עושה את זה?כי זה קשה, אז הוא לא רוצה להתאמץ.

ש2: אולי הואלא יודע שהוא צריך להתאמץ.

אליעד: טוב,אתה מדבר על מקרה קצה שלא נופל בקטגוריות הסטנדרטיות.

ש3: אם הואהיה חולה והיה כואב לו, הוא היה מוצא.

אליעד: הלאה,תקשיב, אם בן אדם היה יודע ב 100% שאין לו שום דרך בעולם להשיג עוד שקל, הוא היהמפסיק לרצות עוד שקל. כמו שדיברנו על הרבה נושאים אחרים, אם הוא היה בטוח ב 100%שלא משנה מה הוא יעשה - אין שום אפשרות בעולם שיהיה לו יותר כסף, הוא היה באותו רגעמפסיק לרצות להשיג עוד כסף, הוא היה אומר "מה שיש - זה מה שיש" ובזה נגמר הסיפור.אם אתה רוצה סימן שאתה חושב שזה אפשרי, אתה חושב שזה אפשרי סימן שאתה חושב שיש דרך,יש דרך - אתה מתאמץ. אוקי? עכשיו בואו נתקדם: ז"א שכדי לעשות כסף את צריכה שתידברים לעשות: 1) להגדיל את היתרונות 2) להקטין את החסרונות. במה נתחיל? מה באלך?

ש: בלהגדיל אתהיתרונות.

אליעד: אזקודם כל, אנחנו צריכים להגדיל במוח שלך את היתרונות, בעינייך, בלעשות כסף. גם אםכמות החסרונות תישאר זהה, אפילו אם היא תגדל אבל יהיה יותר יתרונות בלעשות כסף.עכשיו, איך מגדילים יתרונות לגבי משהו? אז קודם כל, בגדול, מדובר על יתרונותסובייקטיביים, נכון? כי בסופו של דבר, מצד האמת המוחלטת אין שום יתרונותאובייקטיביים ולכן זה יתרונות אובייקטיביים. שמה שזה בעצם אומר, בהנחה שהחלטת שאתרוצה לעשות כסף וזה לא משנה בכלל למה החלטת שאת רוצה לעשות כסף, אבל בהנחה שהחלטתשאת רוצה לעשות כסף, אז לגבי כל מה שקשור לכסף, אסור לך לשאול את עצמך "למה את רוצהלעשות כסף?", ז"א, אם את תתחילי לשאול את עצמך למה את רוצה לעשות כסף, זה בסדר דרךאגב, אבל אם תשאלי את זה יותר מדי - את לא תרצי לעשות כסף. אוקיי? זה תהליךהפוך.

עכשיו, יכוללהיות שאת רוצה לעשות כסף כי את רוצה לשחק את המשחק וכו', אבל קודם כל בגדול,מההיבט שאת רוצה לעשות כסף - אל תנסי להיצמד לאמת המוחלטת, ז"א אם את, נגיד, תשאליאת עצמך "למה אני רוצה לעשות כסף?" - "כדי לקנות דירה חדשה", אבל מה יצא לי מדירהחדשה? אם תלכי לכיוון הזה - הלך לך המוטיבציה לעשות כסף. אם לא תצליחי לעשות כסףותהי בחרדה שיהיה לך מספיק כסף, תשאלי את עצמך "רגע, בשביל מה אני בכלל צריכה כסף?""אני צריכה כסף בשביל זה, ומי אמר שזה יעזור לי?" ואז תרדי מהחרדה.

אבל בהנחה שאתרוצה להשיג את הכסף, אז שם אסור לך להטיל ספק ברצון שלך לעשות כסף, אוקיי? עכשיו,היתרונות בלהשיג כסף הם סובייקטיביים, הם בסך הכל אמונות, הם אפשריים - שהופכיםלמחויבים. ז"א שאת צריכה לעשות לעצמך סוג של שטיפת מוח - לגרום לעצמך לרצות כסףושאת אפילו לא תדעי שזה שטיפת מוח, כי אם את תדעי שזה שטיפת מוח - את לא תאמינילזה. את צריכה כל כך להאמין לזה שאת רוצה לעשות כסף, עד כדי כך שאת אפילו לא תדעישאת מאמינה לזה, שזה פשוט יראה לך.. כמו שאת קמה לאכול - ברור לך שאת רוצה כסף,אותו מילה. עכשיו, איך עושים שטיפת מוח לעצמך? כמו כל דבר שעושה לך שטיפת מוח, כמוכל התהליכים בחיים.

לדוגמא: למהאת חושב שזה חשוב להיות בריאה? גם הרבה בגלל שלימדו אותך, לצורך העניין, אותו הדברגם פה. אם את רוצה לגרום לעצמך לרצות לעשות כסף - את צריכה להגדיל את היתרונות שזהאומר להתחיל לשטוף לעצמך את המוח, שזה אומר: להתחיל לחשוף את עצמך, באופן מודע,למסרים שיעודדו אותך לעשות כסף ושינסו לשכנע אותך שכסף זה חשוב. למרות, שאת מבינה,בתוך תוכך, שבסוף את מתה וזה לא משנה ותמיד יהיה יתרון וחסרון וכו', אעפ"כ, באופןיחסי, תקומי בבוקר, כמו שיש עבודת אלילים לצורך העניין, במטאפורה, שאנשים השתחוולפסל, אמרו לו "אתה מוריד לנו גשם" - אותו הדבר, קחי כסף, שימי שטר - תשתחווי,תנשקי, תחבקי אותו. שטפי לעצמך את המוח, גם אם זה נראה לך משוגע, אז מה? ובסופו שלדבר, גם ללכת לאכול, אם תחשבי על זה מספיק - זה גם סוג של שיגעון, מי החליט שאתצריכה לחיות? זה גם סוג של שיגעון, אוקיי? אותו הדבר גם פה, תחשבי שאת עובדת אליליםותתחילי לנשק ולחבק את הכסף, מה שזה לא יהיה, אוקיי? זה דימוי אחד. ואפשר לעשותאותו בפועל ותראי שזה יעבוד לך.

עכשיו, מהשיקרה שכשאת תעשי את זה - את תטילי ספק, אם תטילי ספק - נפסלת. כי אם תתחילי להגיד"מי אמר? מה זה משנה? למה אני עושה את זה? אולי זה לא חכם?", את מוציאה את עצמךמהמשחק, ולכן - לא להטיל ספק. אוקיי? עכשיו, מתי כן להטיל ספק? אם זה יעשה לך רעעושים בדיוק הפוך: תראי 100 שקל על הרצפה - תדרכי עליו. אוקיי? אבל בתהליך ההפוך:את רואה אגורה - תרימי את האגורה. דבר נוסף, תתחילי לשטוף את לעצמך את המוח בכל מהשקשור לעשיית כסף, זה אומר לקרוא תכנים בנושא של כסף, להתעניין בנושא של כסף ובעיקרלהגדיל את כמות הרצונות שלך בצורה כזו שרק כסף יוכל למלא אותם, מה ז"א? ז"א, שאםאני ישאל אותך "תגדירי מה זה חיים טובים", אז עוד פעם, יש פה את שני המשחקים, יש אתהמשחק שמה שדיברנו קודם - מוחלט, אין הבדל וכו' ויש את המשחק היחסי. אז אם אני שואלאותך "אז באופן יחסי, מה זה חיים טובים?", אז את תגידי לי, באופן יחסי לחיים שלך -המצב גרוע, מההיבט שאת רוצה להשיג כסף, אז אם אני יגיד לך "ספרי לי מה זה חייםטובים" ואת תגידי לי שהחיים שלך הם חיים טובים אז זה בעיה חמורה. את צריכה לדמייןשחיים טובים זה כל מה שאין לך, חיים טובים זה בית ורכב פרטי ומסוק פרטי, מה שאתרוצה, רק תדמייני הרבה.

ככל שתעשי אתזה יותר, כך תהיי יותר אומללה, כי כך יהיה לך יותר רע. אבל מצד שני יש יותר סיכוישאולי את תתחילי לעשות כסף. אני עכשיו מקצין לך את זה, מקצין לקצה ברמה שאת לאתוכלי לחיות בלי כסף, שאת תרצי להתאבד שאין לך מספיק כסף, בסדר? אני לא אומר שאתצריכה להגיע עד לשם, אני רק מסביר את הכיוון. מבינה מה אני אומר?

ש: כן. אבלאני לא כל כך בטוחה שאני רוצה את זה.

אליעד: אה כיזה עשה אותך אומללה?

ש: לא בגללשזה עשה אותי אומללה. בגלל שאני מכירה את זה. אין משהו אחר? אי אפשר לרצות כסף - רקלשם לרצות כסף? בלי לחשוב על האלטרנטיבה ש..

אליעד: אתיכולה אבל אז המוח שלך בשניה ישאל אותך "בשביל מה?" ואין לך מה לענות לו.

ש: "ככה" איאפשר להגיד לו "ככה"?

אליעד: אפשר.בעולם אופטימלי: "למה אני רוצה כסף? כי ככה אני רוצה" זה יותר חזק מכל הדבריםבעולם, זה יעשה אותך אומללה לכסף, יותר גרוע מ"אני רוצה את הכסף בשביל המטוס" כיבשביל המטוס.. אולי אפשר להסתדר בלי המטוס, אם אני רוצה את הכסף כי אני רוצה כסף -אז בכלל הלך עלייך בלי כסף.

ש: למה?

אליעד: כי זההופך את הדבר ליותר מחויב. זה נקרא "מחויב מצד עצמו" ו - "מחויב מצד דבר אחר".עכשיו אני יסביר לך למה אולי קשה לך להבין אותי, קודם כל אני יסביר: יש דבר שנקראמחויב מצד דבר אחר - שאני חייב להשיג את זה בשביל משהו אחר, שזה לא כל כך חייבלהשיג את זה, "אני חייב להשיג את הכסף בשביל המטוס", אוקיי? לעומת זאת, יש מחויבמצד עצמו - למה אני חייב להשיג את זה? כי אני חייב להשיג את זה. מה יותר חזק? אניחייב להשיג את זה כי אני חייב להשיג את זה, נכון? אז למה לך, כרגע, נראה או מי פהיודע למה נראה לה שהחוויה של "אני רוצה להשיג כסף כי אני רוצה להשיג כסף", היא פחותגרועה למצב רוח שלה מאשר "אני רוצה להשיג כסף בשביל המטוס"? מישהו יודע את התשובה?למה היא חושבת שלהשיג כסף בשביל להשיג כסף זה הרבה פחות יעשה אותה אומללה מאשר -אני רוצה להשיג כסף בשביל משהו אחר? לכאורה..

ש2: פחותמחייב.

אליעד: למה?זה עוד יותר מחייב. להשיג כסף בשביל כסף זה יותר מחייב מאשר להשיג כסף בשביל משהואחר.

ש2: אבל אם ישלי איזשהו משהו ממול, שבשבילו אני רוצה להשיג את הכסף - זה הרבה יותר מחייב.

אליעד:למה?

ש2: כי זהמחייב.

אליעד: שניה,אז את לא הבנת. עוד פעם, יש אני רוצה בשביל זה, להגיד אני רוצה את הכסף בשביל כסף,זה להגיד זה המהות, גם אם אין לי מה לעשות איתו - אני רוצה אותו. עוד יותר גרוע, כיאם את רוצה אותו בשביל המטוס, לפחות אם תשיגי את המטוס תוכלי לנוח. שניה, קודם כלאני רוצה להסביר משהו: יש בן אדם שאומר "אני רוצה כסף בשביל המטוס", שיהיה לנו אתהכסף למטוס הוא יוכל לנוח ויגיד "אוקיי, אני כמעט מתקרב למטוס - עוד מעט אני נח".לעומת זאת, בן אדם שאומר "אני רוצה כסף בשביל כסף" הוא לא יכול לנוח לעולם, כי לאמשנה כמה יהיה לו הוא צריך עוד כסף.

אני רגע רוצהלהסביר, למה לדעתי, האני רוצה כסף בשביל כסף, אצל מישהו זה יכול להיות פחות חזק,כשאת אומרת "אני רוצה כסף בשביל כסף", אז השאלה היא על כמה כסף את מדברת, כי אםאומרים לך בשביל מטוס, את אומרת "מה עכשיו אני צריכה מאה מיליון?", אני רוצה כסףבשביל כסף, מקסימום עוד כמה שקלים, את מבינה? אבל אם באמת היית מבינה את המשמעות שלאני רוצה כסף בשביל כסף זה בעצם להגיד שכל הכסף שבעולם לא מספיק לך כי את צריכה עודכסף.

ש: אוקיי, זהלא נכון.

אליעד: אז עלזה אנחנו לא מדברים. זה שיא הקטסטרופה - אני רוצה כסף בשביל שיהיה לי כסף. זה לאמשנה כמה כסף יהיה לך - לא תהיי שבעה.

ש: כן.

אליעד: אז לאמדברים על זה. אז עכשיו צריך להציב מטרות שהכסף ימלא לך אותן: אני רוצה כסף בשבילשמה זה ייתן לי? מטרות. ככל שהמטרות שהכסף ימלא יהיו יותר גדולות, ככה לכסף יהיויותר שורשים, כמו עץ שיש לו כמה שורשים. העץ זה הכסף, השורשים של הכסף זה הרצונות.את צריכה לטעת בתוך עצמך שורשים לרצון לכסף. למה? כי אם לא, נגיד את רוצה כסף,פתאום בא לך רצון לנוח ורצון לנוח זה כמו הרוח שמעיפה את העץ של הרצון לכסף. אתצריכה לקחת את הרצון לכסף ולחבר אותו לקרקע, איך מחברים אותו לקרקע? ברצונות אחרים."אני רוצה להרגיש טוב" איך? "כסף יעשה לי טוב בזה ובזה ובזה" ומה שזה נותן שכשיבואלך רצון אחר, "אני רוצה לנוח", הוא לא יכול להעיף את הרצון לכסף כי הרצון לכסףמושרש בקרקע. הבנת עד לכאן? מה הבנת?

ש: הבנתי שאניחייב למצוא סיבות למה אני רוצה בעצם את הכסף כדי שאם יבוא משהו שינסה להסיט אותיוהרצון הזה לרצות את הכסף - זה לא יזיז אותי. אז אני חייבת כמה שיותר שורשים או כמהשיותר דברים שבגינם אני רוצה את הכסף שיהיו כמה שיותר מושרשים שזה יהיה יציב ששםאני לא אוכל לזוז בקלות.

אליעד: נכון.הבנת ב 100%. עכשיו, בואי נמשיך עם זה עוד קצת, עוד פעם: כל מה שאנחנו מסבירים לגבילהשתחרר מאמונות - אותו הדבר הפוך: אם אומרים לך אתה רוצה את זה? או שאמרו לך שאתהרוצה את זה? רצית את זה עכשיו או שרצית את זה אתמול? כדי להטיל ספק - עושים בדיוקהפוך, מבחינתך, את אומרת מה הכי חשוב בעולם? כסף. אני רוצה את זה. למה? כי ככה כולםרוצים. בדיוק הפוך. ז"א, אם יש את התהליך שאומר - לא אכפת לי מה כולם רוצים. פה ישאת התהליך ההפוך - אכפת לי מה כולם רוצים כי ככה אני רוצה. אני רוצה שיהיה אכפת לימה כולם רוצים ולכן אם כולם רוצים כסף גם אני רוצה כסף.

ולשקר לעצמך:"כסף זה חשוב", "בלי כסף אי אפשר להסתדר", "מי שיש לו כסף חי יותר טוב", כל הדבריםהאלה - הרבה פעמים, הרבה מילים וזה יעבוד. בסדר? אם יהיה לך חרדה את עושה הפוך: "מיאמר? זה לא משנה, אני לא בטוחה, לא יודעת" ואם את רוצה את הכסף את עושה לכיווןההפוך, פשוט שוטפת לעצמך את המוח, מספיק פעמים, מספיק טוב - זה יתפוס. עכשיו, זהדבר אחד, אמרנו לגבי להגדיל את היתרונות בעיניה של כסף ולזכור שמדובר על יתרונותסובייקטיביים, שאם את תחפשי "מה האמת" וכו', ילך לך הרצון לעשות כסף.

ש: זה מהשעשיתי עד כה, כנראה, כל הזמן ובגלל זה לא רציתי..

אליעד: או לארצית מספיק. השאלה היא: מה המטרה שלך? יש בן אדם שקם בבוקר ואומר "אני רוצה להשתחררמהרצון", אז אומרים לו תבדוק למה אתה רוצה מספיק פעמים, האם זה משנה מספיק פעמים -לא תרצה. למרות זאת יש אחד שאומר "אני רוצה להרוויח כסף כי ככה אני רוצה ואני מוכןלשלם את המחיר של החרדה והפחד והלחץ, מוכן, זה מה אני רוצה, איך לעשות? אז פה צריךלהפוך את הלא משנה לכן משנה, ז"א, כמו שלוקחים משהו שכן משנה ואומרים "מי אמר שזהמשנה?" אז אותו דבר הפוך: נגיד, שהמוח שלך אומר לך שזה לא משנה - "בטוח שזה לאמשנה? אולי זה כן משנה? אולי זה כן משנה?", פתאום הוא יגיד "כן. זה משנה".מבינה?

דוגמא: נגיד,שהמוח שלך אומר לך "תקשיבי, זה משנה אם יש לך או אין לך" ורע לך מזה - "מה זה משנה?מה זה משנה? אתה בטוח שזה משנה? אולי זה לא משנה?", בסוף הוא יגיד "אוקיי, לאמשנה". אותו הדבר הפוך: את עומדת מול חלון ראווה של כלי רכב, של בתים וכו', אתהולכת לבניין חדש ואומרת "אני רוצה את הדירה הזאת", אני מקצין - לאו דווקא דירה, אתיכולה דבר יותר קטן, את תבחרי את המינונים. אז את אומרת לעצמך "אני רוצה את הדירהשם" ואז, רק שתבינו במטאפורה: להגיד אני רוצה את הדירה ששם זה כמו לשים אזיקים עלהידיים, כי זה כאילו להגיד לעצמך "האושר שלי תלוי בדירה", אבל זה מה שבא לך, למה?כי ככה את רוצה. ואלוהים ככה החליט, ככה הוא רוצה. אז את מסתכלת על הדירה ואת אומרת"אני רוצה את הדירה הזאת" ואז המוח שלך אומר לך "אבל בשביל מה את צריכה דירה פה?מה, לא טוב לך הדירה שם?" אז את אומרת "לא טוב לי הדירה ששם" אז הוא אומר "למה לאטוב הדירה ששם? למה את צריכה אותה?" "כי זה מול הים" והוא יגיד לך "אבל מה זהמשנה?" אז תגידי לו "מה זאת אומרת מה זה משנה? זה משנה", "אבל למה זה משנה?" אזתגידי לו "כי זה משנה", יגיד לך "אבל זה לא משנה", אז תגידי "אולי זה כן משנה?"בדיוק אותו הדבר הפוך. זה כמו שיש מצב שהמוח אומר "זה משנה", אז את אומרת "מי אמרשזה משנה? אתה יכול להוכיח שזה משנה? אולי זה לא משנה?" הוא לא יכול להוכיח שזהמשנה, אז הוא נכנע ואומר "טוב, לא יודע".

עכשיו עושיםהפוך, את אומרת "זה משנה. אני רוצה דירה 10 חדרים", המוח אומר לך "בשביל מה אתצריכה 10 חדרים? מה זה משנה?", את אומרת לו "זה משנה כי צריך 10 חדרים", אז המוחאומר לך "בשביל מה את צריכה 10 חדרים? מה תעשי עם 10 חדרים?", את אומרת לו "למה?אתה חושב שזה לא משנה?", הוא אומר "כן. זה לא משנה", "אתה יכול להוכיח שזה לאמשנה?", הוא יגיד לך "כן. זה לא משנה כי ככה וככה", "אולי זה כן משנה?", הוא יגיד"אבל את לא צריכה 10 חדרים. מספיק לך חדר אחד, שני חדרים", "אולי אני צריכה שנייםועוד שמונה ריקים?", עכשיו, אני אפשרות להוכיח שזה לא משנה. אולי זה כן משנה? אולימחויב שיהיה לך 8 חדרים ריקים, מי יודע?

הוא יגיד לך"אבל בשביל מה את צריכה את זה?", תגידי לו "אני צריכה את זה בשביל משהו", הוא יגידלך "את לא צריכה", "לא. אני צריכה שיהיה לי עוד שמונה חדרים ריקים, ככה אני רוצה,זה מה שאני רוצה". עכשיו, אין למוח אפשרות להוכיח שזה לא משנה. כמו שלמוח איןאפשרות להוכיח שזה כן משנה ולכן אם רע לך ממשהו אז אם תגידי לו "מי אמר שזה משנה?"לא תהיה לו הוכחה, ככה גם למוח אין אפשרות להוכיח שזה לא משנה ולכן אם את תגידי שאתרוצה משהו והמוח יגיד לך "אבל זה לא משנה", תגידי "אתה יכול להוכיח שזה לא משנה?",וכל מה שהוא יגיד לך "אבל, למה זה משנה?", תגידי לו "כי ככה אני רוצה את זה", הואיגיד "אבל למה את רוצה את זה?", "כי ככה", הוא יגיד "אני יכול להוכיח שזה לא משנה",תגידי "איך תוכיח? אולי זה כן משנה ואתה לא יודע?", אותו תהליך של אולי זה לא משנה- להפוך אותו לאולי זה כן משנה. והמוח לא יודע, אין לו מה לעשות, הוא סתם, תגידי לוככה - הוא יגיד ככה, אין לו הרבה..

ש: אבל אתהמדבר על תשובה בלי נימוק?

אליעד: אתאומרת "למה זה משנה? כי אני רוצה את זה"

ש: אבל לא כמושאמרתי "זה ככה"?

אליעד: נכון,נכון אבל כשהמוח יגיד לך "אבל זה לא משנה", תגידי לו "אתה יכול להוכיח שזה לאמשנה?", הוא לא יכול להוכיח. אני רק מסביר לך מה יקרה. כשאת תגידי למוח שלך "אנירוצה את זה", הוא יגיד לך "אבל זה לא משנה. מה את צריכה דירה בקומה 22, מול הים ואתצריכה גם את הדירה ליד, את לא צריכה רק את הדירה הזאת, את צריכה גם את הדירה הזאתוהזאת, שלוש דירות", הוא ישאל "למה את צריכה שלוש דירות?", תגידי לו " כי אני רוצהככה וככה וככה", תנמקי, ואז הוא יגיד "אבל בשביל זה וזה?", "כי אני רוצה ככה וככה",ואז הוא יגיד לך " אבל מה זה משנה?", תגידי לו "זה משנה.", הוא יגיד "אבל, מה זהמשנה?", תגידי "ככה אני רוצה. זה משנה לי".

עכשיו, אם הואינסה לשגע אותך ולהגיד לך "לא נכון, את טועה, זה לא משנה" - הוא נפל. למה? כי מישנאחז בעמדה - נופל. אם המוח אומר לך "זה לא משנה", "אתה יכול להוכיח שזה לא משנה?"- אין אפשרות להוכיח שזה לא משנה ולכן אפשר להישאר בכן משנה. המוח, אפשר לשחק איתואיך שאתה רוצה. בן אדם יכול לשחק עם המוח שלו איך שהוא רוצה. אתה יכול להגיד "אנינמצא בלא משנה - עד שלא הוכיחו לי שזה משנה", אתה יכול להגיד הפוך "אני נמצא במשנה- עד שלא הוכיחו לי שזה לא משנה", אתה תחליט איפה אתה רוצה להיות.

עכשיו, מישיצא מהלופ, יודע שזה אפשרי ומי שלא אומר שזה לא אפשרי - או שזה משנה או שלא, מישיצא יודע שזה אפשרי. בין כך ובין כך, את פשוט צריכה להתמקד בכל מיני מטרות, להינעלעליהן, להגיד "זה מה שאני רוצה, ובשביל זה אני צריכה ככה וככה כסף". עכשיו, עודפעם, יכול להיות, שימו לב לעוד משהו מעניין, שאם את תציבי לעצמך מטרה גדולה מדיעבורך, שנראה לך שהיא גדולה מדי עבורך, זה יעשה לך מאוד רע ואז את לא תרצי בכלל, אתתגידי "לא רוצה בכלל, עזוב אותי. לא רוצה כלום" ואז גם את הקצת כסף שיכולת להרוויח- גם לא תרוויחי, אוקיי? ולכן את צריכה לעשות באיזון, זה כמו לשים לעצמך אזיקים, זהכמו להגיד "אני לא זזה בלי כסף", אבל לשים לב שהאזיקים לא יהיו חזקים מדי, שלא יהיהלך אינסטינקט לזרוק אותם.

לכן, את לאחייבת לעמוד ליד השכונה ולהגיד "אני רוצה לקנות את השכונה", את יכול לתת לך איזהמטרה שנראה לך שאת יכולה להשיג אותה ולשטוף את המוח שאת רוצה להשיג אותה ואז לאיהיה לך יותר מדי רע מזה שאת רוצה את המטרה הזאת. מה הבנת אותי?

ש: הבנתי שאניחייבת להתחיל עם להגיד מטרה מציאותית..

אליעד: שנראיתלך מציאותית.

ש: שנראית ליכמו מדרגה או שלוש מדרגות קרובות

אליעד: למה"נראית לך מציאותית"? כי יכול להיות שאת יכולה להשיג יותר, רק את לא יודעת, הנה, פהלדוגמה צריך להטיל ספק: כשהמוח שלך אומר לך "את לא יכולה להרוויח יותר", "למה לא?אולי אני כן יכולה להרוויח יותר". את צריכה לשחק עם זה איך שבא לך.

ש: עם השילובבין משהו שנראה לי לא מציאותי.. משהו באמצע כזה, לא מציאותי - למשהו שנראה לי ושאנימכירה, לזרוק לשמה את ה..

אליעד: למה לארחוק מדי?

ש: כדי שאנילא יאבד עניין..

אליעד: כדישלא תשנאי את הרצון להשיג כסף. אם את תציבי מטרה גבוהה מדי, יכול להיות שתתייאשיוזה יעשה לך כל כך רע שאת תגידי "לא רוצה כסף. לא רוצה לחשוב על זה".

ש: כן.כן.

אליעד: שד"א,אם מישהו רוצה הרבה כסף ורוצים להוציא אותו מהרצון לכסף, אפשר לעשות לו את זה בהפוךעל הפוך, במקום להסביר לו למה כסף זה לא משנה, צריך לדחוף אותו עוד יותר לתוך הכסףואז שהוא יקבל כאב ראש ויעזוב את הכסף, גם זאת אופציה. כמו נגיד, שאתה אוכל משהוואתה רוצה להפסיק לאכול אותו, אחת הדרכים להפסיק לאכול אותו: "מעכשיו, אני אוכל רקאותו" וגם כשאתה כבר מקיא ממנו, תמשיך לאכול אותו, תמשיך עד שאתה לא רוצה לראותאותו, אתה בטראומה, לא רוצה יותר ממנו.

עוד משהו שאנירוצה להסביר: תשימו לב למשהו, פתאום פה בתהליך היא אמרה "אני רוצה להציב מטרהמציאותית", אמרתי לה "מציאותית בעינייך", למה? כי זה נוגד, כן הטלנו פה ספק, כי זהנוגד את הרצון להרוויח כסף, היא רוצה להרוויח כסף, היא הטילה ספק, היא אמרה "אוליאני לא יכולה להרוויח ככה וככה", "אולי אני כן יכולה?", ז"א, את לוקחת את כלהמנגנון ומשחקת איתו איך שבא לך, בא לך עכשיו? עכשיו תשחקי בלהטיל ספק לטובת הכסף.אם המוח יגיד לך, נגיד, דבר שנוגד את המטרה להרוויח כסף, תטילי ספק. אם הוא אומרמשהו בעד להרוויח כסף - את לא מטילה ספק. אוקיי? בואי נעצור כאן. מה אתה רוצהלהגיד?

ש2: אני רציתילשאול על, אם נניח שהיא בחרדה ועכשיו היא משכנעת את עצמה שהיא לא צריכה כסף..

אליעד: אז היאבבעיה קשה אחר כך - לשכנע את עצמה שהיא כן צריכה.

ש2:בדיוק.

אליעד: אז אנייסביר משהו: נניח שבן אדם נמצא בלחץ מזה שהוא רוצה כסף ואז הוא משכנע את עצמו שהואלא רוצה, אז יהיה לו הרבה יותר קשה אחר כך לשכנע את עצמו שהוא כן רוצה. זה כמו: אםחנית ונעלת את הרכב ויצאת וכיסית אותו ואתה צריך פתאום לעבור למאה קמ"ש, איך אתהיכול? ולכן, אם בן אדם נמצא בחרדה מזה שהוא רוצה כסף, הוא לחץ מזה ורע לו מזה שהוארוצה כסף, הוא צריך לדעת שאם הוא עכשיו יטיל ספק אם הוא רוצה כסף או לא, יהיה לואחר כל קשה לחזור לרוצה כסף. ולכן, הוא צריך להגיד "אם אני עכשיו יוריד לי את החרדהמזה שאני רוצה כסף אז אחר כך יהיה לי קשה לחזור לכסף", ואז יכול להיות מצב שהואיהיה יותר בחרדה ממה יקרה אם הוא לא ירצה כסף, מאשר מזה שהוא רוצה. היה אחד שפחדמזה שהוא רוצה כסף ואין לו, והיה אחד שפחד מזה שהוא לא ירצה כסף ואז יהיה עוד יותרגרוע, אז הוא אמר "עדיף לי להישאר עם החרדה שאני רוצה כסף - מאשר להגיע למצב שלאתהיה לי חרדה ואז המצב יהיה עוד יותר גרוע".

ומה האמת? שזהנכון אבל יש עוד זווית - שתבחר את המינון. אז אתה לא חייב הכל או כלום, זה לא אואני לא רוצה כסף בכלל או אני רוצה את הכל, זה פחות משנה אבל בכל זאת משנה, כאילוסוג של מינון בראש. עכשיו, מי שרגיל ומתרגל את הנושא של להטיל ספק ולהאמין ולהטילספק, למרות שלהאמין ולהטיל ספק זה אותו הדבר. למה להאמין ולהטיל ספק זה אותו הדבר?לכאורה, זה שני הפכים. אבל למה זה אותו הדבר? כי זה לא שני הפכים - זאת אותההפעולה. כי בכל פעם ש..

ש3: כי בכלפעם שאתה מטיל ספק פחות - אתה מאמין יותר.

אליעד: אה?אני ישאל שאלה: אם בן אדם מתרגל רק להטיל ספק, האם הוא גם רכש את המיומנותלהאמין?

ש2: לא.

אליעד: אז אניאומר שכן. למה כן?

ש4: כי כשאתהמטיל ספק במשהו - אוטומטית אתה מאמין בצד השני

אליעד: יפה!בדיוק. כי כל פעם שאתה מטיל ספק במשהו - זה בעצם להאמין בהפך. אני אומר לך תטילספק, זה בעצם תאמין בהפך. לכן, אם הוא היה מתרגל להטיל ספק, הוא אומר "טוב, מעכשיואני מתחיל להטיל ספק לצד אחד", אז ממילא אתה מאמין בצד השני.

ש2: יפה!

אליעד: יפה.יש לך עוד איזה משהו עכשיו. רגע, אז אני מסביר עוד פעם: לכן, אפילו נגיד בן אדםשמתרגל רק להטיל ספק ומאז כל פעם שבאה לו מחשב נגד, נגד כסף, הוא מטיל בה ספק אזממילא הוא מתחיל להאמין בכסף, זה הכל. רק מיומנות אחת: להטיל ספק, אבל לאיזה צדשאתה רוצה. את יכולה להטיל ספק לצד הזה והטיל ספק לצד ההפוך. מה אתה רוצהלהגיד?

ש4: איך להטילספק בחסרונות ולהפוך אותם ליתרונות?

אליעד: עד כאןדיברנו על איך להגדיל את היתרונות, עכשיו, הרבה פעמים בן אדם לא עושה כסף לא בגללשהוא לא מספיק רוצה כסף, אלא בגלל שהוא חושב שלעשות כסף יעשה לו רע. למה שבן אדםיחשוב שלעשות כסף יעשה לו רע? בגלל המאמץ שהוא חושב שצריך להשקיע בלהשיג כסף ולכן,בן אדם צריך לשאול את עצמו "איך אני חושב שאני יצטרך להשיג כסף? בצורה כזאת וכזאת"ובזה להטיל ספק. להגיד "האם באמת זה כל כך קשה? האם באמת אין אפשרות אחרת? האם באמתזה יהיה כל כך רע אם ככה וככה? האמת באמת זה יהיה רק רע?" כי הרבה פעמים יכול להיותשתוכל להרוויח כסף בכל מיני דרכים, את פשוט לא חושבת שזה אפשרי בכלל.

עכשיו, אם אתתטילי ספק, תגידי "אולי זה כן אפשרי להרוויח כסף גם בדרך כזאת? אולי יש עודאפשרות?" וגם לכיוון ההפוך: לפעמים את חושבת שאת יכולה להרוויח כסף בצורה מסוימתואת בכלל לא יכולה להרוויח כסף בצורה הזאת, אז בגלל שאת מנסה להרוויח כסף בצורה שאתלא יכולה - זה גם עושה לך רע. לכן צריך להטיל ספק במחשבה שאומרת.. עוד נוסיףונעמיק: שימו לב מה אמרתי לה, יש דברים שהיא יכולה להרוויח בהם כסף והיא לא יודעתאותם ויש דברים שהיא לא יכולה להרוויח כסף והיא חושבת שהיא יכולה, שני הדברים האלהדוחפים אותך למצב של סבל בתהליך להרוויח כסף. צריך לצמצם את הסבל, שזה אומר שבכלפעם שיש לך קונפליקט ברצון להשיג כסף, צריך להטיל ספק, להגיד "האם אני בטוחה ב100%שאין פתרון אחר, האם אני בטוחה באמת שזה כל כך רע? האם אני בטוחה באמת שזה לאשווה?" ועל זה להגיד מה זה משנה, לדוגמה: רק תבינו את האבסורד, בא בן אדם אומר "אנירוצה להרוויח כסף - בשביל שאני יוכל לנוח", בשביל להרוויח כסף בשביל שתוכל לנוח אתהצריך להתאמץ. אז מה שאתה צריכה להגיד לעצמך זה "אני מאוד מאוד רוצה לנוח - לכן אניילך להרוויח כסף" ואז המוח שלך אומר "תראי כמה את מתאמצת", "מה זה משנה כמה אנימתאמצת? מה זה משנה אם אני יתאמץ יותר או לא?", אבל לא לעשות את זה יותר מדי, אםתעשי את זה יותר מדי הוא יגיד לך "זה לא משנה אם את נחה או לא? אז בשביל מה אתצריכה את הכסף?" אני מסביר עוד פעם:

אם בן אדם היומורידים לו מהמוח את זה שהוא לא מוכן להרגיש רע, לכאורה, לא הייתה לו שום בעיהלהרוויח כסף. אם את אומרת לעצמך "לא אכפת לי לסבול" אז ממילא היית אומרת "מה צריךלעשות בשביל כסף? אני עושה. לא אכפת לי לסבול" נכון? אבל מה הקטע? שאם היית מורידהמהמוח את הפקודה "אני לא רוצה לסבול" אז גם לא היית צריכה להרוויח כסף כי הכסף נועדבשביל לא לסבול. מבינה את הכוונה?

ש: כן.

אליעד: מה אתמבינה?

ש: שבעצם,החלק הזה..

אליעד: אזנסביר עוד פעם: בן אדם רוצה להרוויח כסף בשביל להרגיש טוב ובשביל להרוויח כסף הואצריך להרגיש רע, המאמץ להרוויח כסף עושה לך רע. עכשיו, אם בן אדם יגיד לעצמו "לאאכפת לי אם אני מרגיש טוב או רע", אז ממילא מהיבט מסוים, הוא אומר "אוקיי, אז איןלי בעיה לעבוד 20 שעות ביום וגם לא אכפת לי למות ולא אכפת לי לעשות הכל בשביל הכסף"כי לא אכפת לו להרגיש רע. ומצד שני, בן אדם כזה יגיד "בשביל מה אני צריך את הכסף?אם לא אכפת לי להרגיש רע אז בשביל מה אני צריך את הכסף?" לכן יש פה סוג של טריק:שכשהמוח שלך אומר לך "תקשיבי, את עובדת קשה מדי", תגידי לו "מה זה משנה? זה משנה אםאני עובדת קשה מדי או לא?".

ואחר כך הואיגיד לך "אז בשביל מה את עובדת קשה מדי?", תגידי לו "כי אני רוצה לנוח - לא לעבודקשה מדי", זה נקרא אמונה. באמונה זה אפשרי, בשכל זה לא אפשרי, בהיגיון זה לאהגיוני.

ש: אז כאילו,אתה אומר שההתניה היא הכרחית?

אליעד: כן.אבל את צריכה לעשות לעצמך אבל שני.. עוד פעם: כשהמוח אומר לך שרע לך מזה שאת מתאמצת- תגידי לו "אז מה? מה זה משנה שרע לי?", הוא אומר לך "בשביל מה להתאמץ?", תגידי לו"כי זה משנה שרע לי. אני לא רוצה שיהיה לי רע. אני רוצה שיהיה לי כסף, שיהיה ליטוב", עכשיו, אני מסביר עוד פעם: אם חושבים בהיגיון - זה לא עובד. אם אומרים "בא ליככה להאמין". עכשיו אני יסביר משהו מעניין: מי קשה לו להאמין? ההוא שמאמין להיגיון.מה זאת אומרת? אם אתה חושב שההיגיון צודק אז אתה אומר "איך אני יכול להאמין? זה לאהגיוני": אבל אם היית מבין שגם ההיגיון זה אמונה אז אין לך בעיה להאמין נגדההיגיון.

בואו נסבירעוד פעם: אם בן אדם חושב שהשכל שלו צודק אז קשה לו לשכנע את עצמו בשני דבריםהפוכים, כי הוא אומר "איזה היגיון יכול להיות שלא אכפת לי להתאמץ לעבוד אבל אניעובד בשביל לא לעבוד. איזה היגיון יכול להיות בזה? אם אני לא רוצה לעבוד, למה לילעבוד עכשיו?" נכון? יפה. ואז בן אדם כזה ישר הולך לשכל, השכל אומר לו "תחליט, אתהרוצה לנוח או לא? אם אתה רוצה לנוח אז תנוח עכשיו. למה אתה עובד בשביל לנוח מחר?".אבל זה קורה רק למי שמאמין בשכל שלו, שחושב שיש אמונה ויש שכל, אבל אם אתה יודע שגםמה שנראה לך הכי הגיוני - זה גם כן אמונה, אז מהפרספקטיבה הזאת אתה יכול להגיד"אוקיי, אז כמו שיש אמונה שאומרת שזה לא הגיוני - אני מאמין שזה כן הגיוני", אבל זהאפשרי רק אם אתה מבין שהדבר והיפוכו, שנראה לך שזה דבר והיפוכו - זה רק אמונה. אםאתה מבין שזה רק אמונה - אתה יכול להאמין בדבר לא הגיוני, במשחק.

כמו בקטע שלהיתרונות והחסרונות: הבן אומר "איך אני יכול לא להאמין לרע ולהאמין לטוב? הרי זה לאהגיוני" אבל את זה הוא אומר רק בגלל שהוא מאמין להיגיון שלו שאומר לו שזה לאאפשרי.

אבל אם אתה לאמאמין להיגיון שלך.. אם אין הבדל בין אין הבדל ליש הבדל אז עכשיו - מה הבעיה? ברעאני רוצה להטיל ספק ובטוב אני לא רוצה להטיל ספק. המוח אומר "זה לא הגיוני", תגידולו "מה, וההיגיון שלך כן הגיוני? ומי אמר שההיגיון הגיוני? לא יודע, אז אני רוצהלהאמין למרות שזה לא הגיוני, ככה אני רוצה". אז עוד פעם: יש את הסיפור של היתרונות,אוקיי? להרוויח כסף, יתרונות, לשטוף את המוח, אמונה, לא להטיל ספק יותר מידי,אוקיי?

ויש את הקטעשל החסרונות, בחסרונות להטיל ספק. זה פחות או יותר הסיפור. עכשיו מה שצריך לעשות,צריך לראות, את צריכה לגרום לעצמך לראות מהם הדברים הטובים שיצא לך מלהרוויח כסף,למה כסף זה חשוב ומה תוכלי לקנות בכסף ומה תוכלי להשיג וכו', אל תעשי את זה יותרמדי כדי שלא יהיה לך רע - ואז לא תרצי לעשות כסף בכלל, תעשי את זה ברמה מסוימת שאתיכולה להכיל את הלחץ כי זה להלחיץ את עצמך. מצד שני כל פעם שהמוח שלך אומר לך "זהרע. זה עושה רע להרוויח כסף, זה קשה וכו'" - תטילי ספק "מי אמר שקשה זה קשה? מה זהמשנה שזה קשה? בא תראה את הטוב בזה שזה קשה, זה באמת משנה? מה זה משנה? וכו'" -בכיוון ההפוך, להקטין את הרע ולהגדיל את הטוב, זה הכל. ומחויב שככל שתחשבי יותרשלהרוויח כסף זה יותר טוב מרע, ככה תעשי יותר מאמצים להרוויח כסף ואם תוכלי להרוויחאותו - תרוויחי אותו.

מחויב לנו שאםיש אפשרות כלשהי שהיא תרוויח כסף אז אם היא תחשוב שלהרוויח כסף זה יותר טוב מרע -היא תרוויח אותו.

ש2: יש לישאלה.

אליעד:כן.

ש2: אתה אמרתקודם שאם מגיעים למצב שמנטרלים.. שאתה מנטרל, כביכול, את הרצון לכסף ואחר כך יותרקשה לחזור..

אליעד: באופןיחסי.

ש2: אני במצבהזה כי אני הרבה שנים נטרלתי, אוקיי? אז אני יכולה להטיל ספק במה שעכשיו אמרת, שזהקשה?

אליעד: אתיכולה לעשות הכל. השאלה מה את רוצה.

ש2: כשאתהאומר שזה קשה יותר

אליעד: באופןיחסי, אם את משכנעת את עצמך

ש2: המתכוןכביכול שנתת, הוא תקף גם לזה, שאתה מנסה להחזיר את עצמך לשוק?

אליעד: אםנתתי מתכון - הוא תמיד תקף להחל, בסדר? עכשיו, מה לעשות? תעשי מה שאת רוצה. אם אתרוצה להרוויח כסף - אז באופן יחסי את צריכה לשכנע את עצמך שזה חשוב, אבל להשתדל לאלעשות את עצמך יותר מדי אומללה, אם תעשי את עצמך יותר מדי אומללה מרוב שזה חשוב אזבסוף זה יגרום לך לשנוא את הרצון.. יש לך רצון להרוויח כסף..

ש2: אני לאיכולה לעשות את עצמי יותר מדי אומללה, כי הייתי גם במקום ההוא..

אליעד: יש לךרצון להרוויח כסף. איזה דברים טובים יוצא לבן אדם מזה שהוא רוצה להרוויח כסף? מהשיוצא לו - שהוא יכול להרוויח כסף ולהיות מרוצה מזה שהוא הרוויח כסף, לדוגמה. מישלא רוצה להרוויח כסף, איך יהיה מרוצה מהכסף? דבר שני: מי שרוצה להרוויח כסף זהנותן לו עוד אפשרות לשחק, כאילו יש לך ארגז משחקים - יש לך עוד משחק, יש משחקלהרוויח כסף, זה גם סוג של משחק. נגיד שיש לך ארגז ריק - אתה אומר "משעמם לי", נניחשמשעמם לך אז אתה אומר "מה נשחק? אה יש פה משחק. מה עושים במשחק? מרוויחים כסף - זההמשחק". אז מי שרוצה להרוויח כסף - יש לו עוד משחק, יש לו עוד אפשרות להתרגש, לפחד,ליהנות וכו'. אלא מה, שאם אתה יותר מדי תרצה להרוויח כסף, אם בן אדם יותר מדי רוצהלהרוויח כסף אז הוא מתחיל להילחץ מזה ואז הוא אומר "אני לא רוצה את המשחק הזה. איךבורחים מפה?".

לכן את צריכהלרצות את הכסף יותר ועדיין לשמור על המינון שאת לא משגעת את עצמך יותר מדי..

ש2: לרצות.מאוד לרצות, ובמקביל להגיד גם שזה לא ה issue

אליעד: לא.ולחשוב שזה ה issue אבל לשים לב שאת מסוגלת להכיל את הסבל שנוצר בך מזה שאת רוצהכסף. כשאת מרגישה.. שאת אומרת לעצמך "אם אני ממשיכה לרצות את הכסף אז אם אני עובדתעוד שעתיים - אני סוגרת את העסק, אני כל כך אשנא את העסק כל כך אשנא את הרצוןלהרוויח כסף שאני כבר לא רוצה את העסק הזה בכלל" - תלכי הביתה. אל תעמיסי על עצמךיותר מדי, כי זה לא מחויב באמת שיהיה לך כסף. את בסך הכל רצית שיהיה לך קצת מעניין,לא צריך לשגע את עצמך. אלא מה, בשביל שיהיה מעניין - צריך לרצות ולשכנע את עצמך שאתבאמת רוצה, אבל אל תשכחי שאת לא באמת רוצה - כי אם את באמת רוצה את תילחצי מזהובסוף את לא תרצי בכלל. מה אתה רוצה לשאול?

ש3: איך אפשרלהפוך את החסרונות עצמם ליתרונות כדי שהכסף יכנס בדלת הצדדית, כלומר, שהרצון הוא לאיהיה לכסף - הרצון יהיה ללהתאמץ ולעשות, הרצון יהיה לעשייה עצמה..

אליעד: מההבעיה בזה? שאם אתה תהנה יותר מדי מהדרך להרוויח את הכסף - אתה הרבה פעמים כבר לאתרוויח את הכסף כי אז אתה בטעות תתאמץ על דברים שלא מביאים לך כסף. אתה הבנת מהאמרתי?

ש3: כן.

אליעד: לכןאתה צריך להתאמץ בשביל הכסף. כי אם בן אדם ישכנע את עצמו שהוא רוצה להתאמץ בלי קשרלכסף - אז נכון שלא יהיה לו רע מהמאמץ ואז, לכאורה, יהיה לו יותר קל להרוויח אתהכסף, אבל מצד שני הוא כבר לא יהיה ממוקד בכסף אז הוא יכול פתאום למצוא את עצמועוזר לנזקקים ברחוב ואז זה לא קשור לכסף. עכשיו, זה לגבי מה ששאלת - איך לגרוםלעצמך לרצות להרוויח יותר כסף, כל זה מההיבט של הרצון, אבל אני רוצה להוסיף עודדבר:

אחת הסיבותשבן אדם לא רוצה להרוויח כסף, כמו שאמרנו בהתחלה, שהוא חושב שלהרוויח כסף יעשה לויותר רע מטוב, למה? כי הוא חושב שלהרוויח כסף זה כרוך במאמץ גדול שיעשה לו הרבהסבל, אוקיי? אבל אחת הסיבות שזה קורה, שבן אדם חושב שלהרוויח כסף זה יעשה לו סבל -זה בגלל שהוא לא מבין כל כך את הרעיון של איך מרוויחים כסף, כאילו, אם אתה אומר"אני רוצה להרוויח כסף" ואתה לא כל כך מבין איך מרוויחים כסף, מה המשמעות של כסף,למה אנשים נותנים לאנשים אחרים כסף, במה זה תלוי כמה כסף יש לבן אדם, במה זה תלויאם בן אדם מרוויח כסף בלי להתאמץ או עם להתאמץ - אם בן אדם לא מבין את הנושאיםהאלה, אז מה שקורה זה שאחר כך רוב הפעמים הוא חושב שלהרוויח כסף זה מאוד מאוד מאודקשה ואז הוא לא מרוויח כסף. לעומת זאת אם בן אדם היה מבין יותר בקלות, יותר טוב,היה מבין מה זה כסף, למה אנשים משתמשים כסף, איך לגרום לאנשים לתת לך כסף, כלהדברים האלה - אז באופן יחסי היה לו יותר קל להרוויח כסף ואז הוא היה פחות סובלמלהרוויח כסף ואז היה לו יותר כסף.

ש: איך הואמבין את זה?

אליעד: שואלאת זה בפעם אחרת. אבל מה שאני בא להגיד זה שאחת מהסיבות שבן אדם חושב שלהרוויח כסףזה רע - זה כי הוא לא מבין, הוא אומר "אני רוצה כסף, לא יודע מאיפה מתחילים, לאיודע מה עושים" זה לא שהוא לא יודע - הוא יודע, אבל הוא לא מבין את זה בגדול, הואלא רואה את זה מבחוץ. הוא יודע שצריך לעבור בפתח אבל הוא לא יודע שיש דלת, איפה ישמפתחות, איפה משכפלים, איפה יוצאים, חלון גדול, חלון קטן - הוא לא רואה את כלזה.

ש: איך הייתישואלת את זה?

אליעד: אתבהתחלה אמרת "איך אני יכולה לרצות להרוויח?" אמרתי לך תשטפי את המוח שאת רוצה ואתהחסרונות - תנמיכי. עכשיו את צריכה מכיוון אחר..

ש: ללמוד אתהנושא.

אליעד: כן.איך להרוויח יותר כסף. בגדול, לפני ה"בקטן", לפני "לכי תמכרי עגבניות", קודם כלהחוקים, מה זה אומר? מה הכללים? במה זה תלוי? במה זה כרוך?

וכל מהשדיברנו על כסף - אפשר להחליף למילה "אושר" - אותו דבר: למה אתה לא הופך להיותאלוהים? כי אתה חושב שזה בלתי אפשרי, אתה גם לא מבין מה זה ייתן לך כל כך ואתה גםאומר "אין, זה לא אפשרי", אז מה אני עושה? מסביר לך את החוקים. אם תבין את החוקים -יהיה לך יותר קל, זה הכל. רק תחליף במקום להיות אלוהים - להיות עשיר, זה הכל, תשים,יעבוד לך אותו דבר. יש ספר שנקרא "להיות אלוהים", במקום להיות אלוהים אפשר להחליףבספר בכל מקום שכתוב להיות אלוהים - להיות עשיר, להיות סופר - מן, מה שאתה רוצה,להיות האיש הכי עשיר בעולם - תשים את זה והספר יעבוד באותה המידה. תקראי בבית..במקום להיות אלוהים שזה כאילו לא לפחד מכלום - תשימי "להיות עשירה" ותראי זה יעבודלך: תטילי ספק אם את יכולה או לא, תחפשי את האמת - איך את יכולה, זהו. רק מטרהאחרת. מה אתה אומר?

ש3: לגביהדרך, רוצה לעשות כסף ויש כל מיני תחנות, חרדה ולחצים. הייתי רוצה סקירה של כמהמצבים..

אליעד: יש שםתחנות אפשריות בדרך.

ש3: כן. כלמיני תחנות אפשריות שהן סביר להניח שיקרו לרוב האנשים שיהיו בדרך הזאת..

אליעד: כלהדברים הרעים האפשריים שיש בעולם יקרו לבן אדם שרוצה כסף וזה תלוי בכמה הוא ירצה אתהכסף - ככל שהוא ירצה אותו יותר, ככה יהיה לו חסר אותו בשלב מסוים וכך יהיה לו יותררע, אלא מה, ככל שיהיה לו יותר כסף כך הוא גם ייהנה, אתה בוחר את המינון. אתה בסךהכל בוחר מינון, אתה אומר "אני רוצה מאה מיליון" ומחר אתה תשנא את עצמך, אתה אומרעוד X.. תלך תעשה את זה. אלא מה, שרוב האנשים לא מבינים את זה בכלל, רוב האנשיםאצלם זה שחור ולבן. או שהוא ננעל על זה שהוא רוצה כסף ואז הוא נלחץ ולא עושה כלום,או שהוא הולך להיות רוחני ואז הוא לא רוצה כלום ואז הוא גם לא עושה כלום, נגיד.

בגדול, אם אתהמבין איך זה עובד ומבין שזה רק רק אמונות וזה רק סובייקטיבי וזה רק פה וזה רק שםויש לכל דבר מחיר והחרדה היא לא מחויבת בכלל וזה לא באמת משנה ואם זה לא באמת משנהאז אתה יכול להגיד שזה כן משנה, כשאתה מבין שזה שזה לא באמת משנה אז אין לך בעיהלהגיד שזה כן משנה, אבל את זה מבין מי שמבין שזה לא משנה אם זה משנה או לא משנה. כיאם אתה חושב שאו שזה משנה או שזה לא משנה, אז אתה בבעיה. אתה אומר "זה לא משנה. למהאני אומר שזה משנה?" מה זה משנה אם זה משנה או לא משנה? יש הבדל בין משנה ללא משנה?אתה בטוח שיש הבדל? אתה לא יודע שיש הבדל. אתה רוצה להגיד שמשנה? תגיד - אתה רוצהלהגיד לא משנה? גם תגיד" כי זה לא משנה אם זה משנה או לא משנה. גם משנה ולא משנה זהאותו דבר. משו כזה.

ש3: רציתילחדד את השאלה: בן אדם, נגיד, שם לעצמו מטרה להרוויח X כסף והייתי רוצה לדעת מהםאבני הדרך שיכולות לקרות, לדוגמה: מצב של חרדה בגלל רצון מאוד גדול לכסף, זה מצבאחד. ואז בן אדם צריך לשכנע את עצמו "וואלה, זה לא כזה חשוב". מצב שני: אחרי שהואשכנע את עצמו שזה לא כזה חשוב, להחזיר את עצמו בחזרה למוטיבציה, נכון? כדי להמשיךלפעול

אליעד: אנימסביר לך משהו: יש מערכת הפעלה שיכולה לעשות הרבה דברים, יכולה לגרום לך לדפוק אתהראש בקיר בשביל לעשות כסף ויכולה לגרום לך לא לעשות כלום, שאם תראה מיליון דולר עלהרצפה אתה לא תרים אותו, יכולה. ככל שתבין יותר טוב איך עובד המוח של עצמך - כךתוכל לתמרן אותו למה שבא לך, זאת התשובה הכללית. זה הכל. אין תשובה מוחלטת לשאלהשלך. זה מינון, אם אתה מרגיש שזה מלחיץ אותך - אתה צריך להטיל ספק "למה זה מלחיץאותי?" לדוגמה: בן אדם שרוצה להרוויח כסף ואחת הסיבות שקשה לו להרוויח כסף זה בגללשיש לו רגשי נחיתות, עכשיו, לכאורה, בן אדם רוצה להרוויח כסף כי יש לו רגשי נחיתות,הוא אומר "אם יהיה לי יותר כסף אני אהיה בעל ערך" ומצד שני, הרבה פעמים בן אדם לאמרוויח כסף בגלל שיש לו רגשי נחיתות, אז מה הרגשי נחיתות אומרים לו? "תקשיב, אם אתהתרצה להרוויח כסף ואתה לא תרוויח - אתה לא תוכל לשאת את הכאב של הרגשי נחיתות שיהיולך מזה שאין לך מספיק כסף" ולכן הוא צריך לטפל ברגשי הנחיתות, להבין שהוא טוב ביןאם יהיה לו כסף ובין אם לא יהיה לו כסף ועכשיו, הוא פנוי להגיד לעצמו "אני רוצהשיהיה לי כסף בשביל להרגיש בעל ערך", כי אם הוא חושב, בתוך תוכו, שאם לא יהיה לומספיק כסף - יהיו לו רגשי נחיתות, אז הוא מראש לא רוצה את הכסף כדי לא להביא אתעצמו למצב שיהיו לו רגשי נחיתות. לכן, זה הפוך על הפוך, הוא צריך להבין שזה לא משנהאם יהיה לך כסף או לא - אתה בכל מקרה תהיה בסדר, ואז יהיה לו יותר קל לשחק את המשחקשהוא רוצה את הכסף, כי הוא יודע שאם הוא לא ירוויח אותו לא יקרה לו כלום. הפוך עלהפוך. לכן רבי נחמן אמר שלפני שמוציאים מהכוח אל הפועל, צריך לחבר את הבפועל והבכח,מה זאת אומרת? לפני שאתה רוצה לממש רצון, אתה צריך להבין שזה לא משנה אם תממש אותואו לא, זאת הכוונה. אם אתה רוצה לממש משהו - קודם תבין שזה לא משנה, אם תבין שזה לאמשנה, עכשיו קח את כל המשאבים שלך, תשקיע בו. כי אם אתה חושב שזה משנה - יהיה לךסטופ שאומר לך "תיזהר, זה יעשה לך רע, זה משנה, תיזהר לא ליפול".

לדוגמה: לגביחרדה, אם לבן אדם יש חרדה מזה שהוא לא הרוויח כסף אז ברור שהוא לא יכול לדחוף אתעצמו ללהרוויח כסף, הוא בחרדה. אז הוא כבר מעדיף להגיד "עזוב. כסף לא חשוב וזהו"אוקיי? לכן, לדוגמה, צריך להגיד "למה אני מפחד שלא יהיה לי כסף?", "כי אז אני אהיהברחוב וכו'", אוקיי, אז תשכנע את עצמך שזה לא משנה שתהיה ברחוב, שלא...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מאמן אישי לחיים,גישור, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן אישי מומלץ

הכנס לאתרותהנה מעוד מטפל הוליסטי, אימון עסקי, הסוד,מוטיבציה לעשות, יעוץ אישי, איך לשכנע את עצמי..., להיות עשיר, אושר, לשכנע את...,איך ליצור מוטיבציה לעשות כסף... ועוד ...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...



 


מאמרים נוספים מאת אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
 
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מ
תותח במכירות, הדרכת מכירות, אימון לאנשי מכירות, קורס למכירות, אומנות המכירה, אימון אישי לאנשי מכירות, ייעוץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ: עכשיו יש בעולם שלנו המון אנשי מכירות שמוכרים קורסים לאנשי מכירות. ש: דיברנו על זה כבר פעם אחת. אליעד: מדברים על זה עוד פעם סדנה לאנשי מכירות קורס לאנשי מכירות, שיטת מכירות מה שזה לא יהיה שיטות למכור. עכשיו אני רוצה לתת את הפרספקטיבה הבאה כשמישהו מביא לך שיטה כשאומרים לך "אני אלמד אותך איך למכור" איך אתה יכול לבדוק האם ועד כמה השיטה הזאת נכונה אז אפשרות ...

יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשי
לא נמשכת מינית, בעיות בזוגיות, חוסר משיכה מינית, ריחוק רגשי, יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: איך יכול להיות מצב שמישהו נגיד לצורך העניין מעניק למישהו אחר מתוך אהבה נניח ודווקא זה שהוא מעניק לבן אדם האחר והבן אדם האחר נגיד אוהב את זה שמעניקים לו, שנייה רגע ואבל זה דווקא מרחיק אותו הבן אדם שמעניקים לו דווקא כאילו מרחיק ביניהם. עוד פעם אתה נגיד בא לילד שלך אתה קונה משהו אופניים, אוקי והילד שלך אוהב אתה האופניים והוא מרוצה מהאופניים ואין לו ...

מערכות יחסים, אופי או יופי, למה היא רוצה אותך? רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, למה אוהבים אותך? האם באמת אוהבים אותי? מה אוהבים בך? למה היא רוצה אותי?
מה אוהבים בך, למה היא רוצה אותי, רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, גולדיגריות, מערכות יחסים, אופי או יופי, מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ: עכשיו השאלה היא כזאת מהו האדם באמת בהקשר של הזוגיות, נגיד שמישהו אומר "תאהב אותי בגלל מי שאני לא בגלל מה שיש לי" ואז אתה אומר "אוקי ומי אתה באמת מה אתה" הרי כל מה שאתה יודע גם זה לא באמת אתה נכון, נגיד מה אתה נתת לדוגמא נגיד? ש: אוקי לדוגמא אין הבדל בין האדם לבין מה שיש לו זאת צורה אחת. אליעד: אוקי כי האדם לכשעצמו באמת מצד עצמו הוא כלום כאילו ...

טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומ
קונפליקט רגשי, התנהגות לא הגיונית, התנהגות אובססיבית, הפרעת OCD, התנהגות טורדנית, טקסים אובססיביים, מאמן אישי לחיים, גישור: עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ותת מודע מודע זה מה אתה חושב ותת מודע זה מה אתה מרגיש שאתה חושב כאילו משהו יותר פנימי קול פנימי נקרא, בסדר עכשיו יש מצב שזה עובד ככה אם הבן אדם התת מודע שלו והמודע שלו מסכימים אין לו בעיה עד כאן הבנו. התת מודע שלו אומר לו משהו מסוים המודע מסכים עם זה ואין בעיה לעומת זאת יש מצב שבתת מודע הוא ...

פחד ממחוייבות, שלבים בקשר זוגי, איך למנוע בגידה? לא רוצה להתחייב, לא רוצה להתחתן, פחד מחתונה, לא מוכן להתחתן, לגרום למישהי להיות רק איתך, לגרום למישהו
איך למנוע בגידה, לגרום למישהו לא לבגוד, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, לא רוצה להתחתן, שלבים בקשר זוגי, קואצ'ר מומלץ, תמיכה נפשית: אוקי מה לעשות במקרה כשנמצאים עם מישהו במערכת יחסים שהוא מפחד ממחויבות אז זה יכול להיות מערכת יחסים זוגית ויכול להיות מערכת יחסים עבודה יכול להיות כל מיני מערכות יחסים. ש: מה הבעיה הוא לא רוצה להרגיש מאוים. אליעד: הוא לא רוצה מחויבות ואז זה מפרק את הקשר כי יש את הקטע הזה אנשים יוצאים ואז אומרים "טוב אז מה אנחנו אז אנחנו חברים אז אנחנו בני זוג מה אנחנו ...

איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כ
כמה מתנות לתת, איך לגרום למישהו להתגעגע אליך, נתינה חומרית, איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך, איזה מתנות לתת, נתינה רגשית, מנטור, מטפל רגשי: וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של התאהבות, והוא שבן אדם אוהב בהווה את מה שעושה לו טוב בהווה. אבל בן אדם לא בהכרח יאהב בעתיד, את מה שעושה לו טוב בהווה. ז"א שאם אתה עושה למישהו טוב או רע בהווה, לא בהכרח שהוא יאהב או ישנא אותך בעתיד, למרות שכרגע הוא לדוגמא אוהב אותך, בגלל שאתה עושה לו כרגע טוב. ובמה תלוי אם הוא יאהב אותך בעתיד? תשובה: זה תלוי בעד ...

איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנ
איך להפוך שנאה לאהבה, בחורה בפרסומת, איך לגרום לילד לאהוב ירקות, איך לשנות דעות, איך להשפיע על אנשים, איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב, מומלץ, קואצינג: אם ברצונך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא ממש אוהב אותו, אם ברצונך לגרום למישהו להיקשר למשהו, נסה לשלב את המשהו הזה, בתוך משהו אחר טוב, שהאדם השני כן אוהב. לדוגמא, נניח שילד לא אוהב לאכול ירקות. נסה ליצור אוכל שהילד ממש ממש אוהב, ונסה לשלב שם ירק כלשהו. במינון כזה או אחר. ככל שאדם מרגיש יותר טוב באופן כללי, כך יותר קל ...

איך להתחמק משאלות? איך לענות לשאלות בעייתיות? איך לא לענות למישהו? איך להעביר נושא? איך לזהות שאלות מניפולטיביות? איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה? א
איך לענות לשאלות בעייתיות, איך לא לענות למישהו, איך להעביר נושא, איך לזהות שאלות מניפולטיביות, איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה, איך לענות על שאלה מכשילה, ייעוץ פילוסופי, ייעוץ טיפולי: אם מישהו שואל אותך שאלה, ולא בא לך לענות לו לשאלה שהוא שאל, באפשרותך לענות לו, למהות השאלה שהוא שאל, ולגרום לו להיות מרוצה מהתשובה שענית לו, גם אם בפועל לא ענית למה שהוא שאל אותך. ז"א, כאשר מישהו שואל אותך שאלה מסוימת, יש סיבה למה הוא שאלה אותך את השאלה הזאת. ולא תמיד אתה רוצה לענות לו על השאלה ...

איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות
איך ליצור חוויות טובות, איך לחזק אהבה, איך לחזק אהבה, איך ליצור קשר רגשי, מהי שנאה דמיונית, איך להיות חלק מהטוב של מישהו, מטפל הוליסטי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות דמיונית? ואיך נוצרת שנאה דמיונית? ואיך אפשר לחזק אהבה דמיונית? ואיך הדמיון יוצר התאהבות? ואיך באפשרותך ליצור משיכה והתאהבות? ועוד. וכפי שכבר הסברתי, האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש ...

למה לא אוהבים אותך? התאהבות לא הגיונית, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, למה גברים אוהבים ביציות? נשים אוהבות גברים ששונאים אותן, כוונתך רצויה אך מעשיך א
למה לא אוהבים אותך, נשים אוהבות גברים רעים, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, העיקר הכוונה, אימון אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים ביותר באהבה ובהתאהבות. ואיך יכול להיות שתעשה למישהו טוב ושתרצה לעשות לו טוב ושהוא ישנא אותך? ואיך יכול להיות שמישהו יעשה לאדם אחר רע, והאדם האחר עדיין יאהב אותו אפילו יותר? ואיך יכולה להיות התאהבות לא הגיונית? ולמה לפעמים גברים אוהבים נשים ביציות, שעל פניו נראה שהן עושות להם רע? ולמה לפעמים ...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI