דף הבית ספורט וכושר גופני תזונה אכלו שמן קוקוס להגברת קצב חילוף החומרים
אכלו שמן קוקוס להגברת קצב חילוף החומרים
ערן רגב 27/01/15 |  צפיות: 13058

אחת הסיבות המרכזיות שאנשים העושים דיאטה לא מצליחים לרדת במשקל הוא שחילוף החומרים שלהם נמוך מדי. כך שלמרות שהם אוכלים פחות ממה שאכלו בעבר ואף פחות קלוריות ממה שהגוף שלהם אמור לשרוף הם עדיין לא יורדים במשקל. תחום הדיאטות היום מנסה היום לתת כל מני פתרונות כימיים שונים להעלאת קצב חילוף החומרים ולשריפה מהירה יותר של שומן. אבל דווקא לתזונה טבעית יש פתרון יותר טוב הוא שמן קוקוס.

איך חילוף חומרים גבוהה יותר שורף יותר שומן?

חילוף חומרים הוא התהליך שהגוף מפרק את המזון שאנו אוכלים ומשתמש בו לאנרגיה להפעלת האיברים השונים או לחסכון בשומן. הגוף שלנו אוהב לאגור שומן ולכן כאשר אנו אוכלים יותר ממה שאנו מציעים הגוף אוגר שומן. כלומר, בכדי לרדת במשקל (לשרוף שומן) אנו צריכים להוציא יותר קלוריות ממה שאנו צורכים ובנוסף אנו צריכים שחילוף החומרים שלנו יפעל יותר לפירוק המזון לאנרגיה במקום לשומן. אז כאשר חילוף החומרים גבוהה יותר הוא מפרק ביעילות רבה יותר את המזון לאנרגיה ובעצם נותן לנו שריפה טובה יותר של שומן, על היתרה הקלורית היומית. זאת אומרת שהסף שאנו צריכים להישאר תחתיו בצריכה הקלורית גדל ואם אנו שומרים על דיאטה מאוזנת אנו שורפים יותר שומן ביום יום.

איך מעלים את חילוף החומרים בעזרת שמן קוקוס?

שמן קוקוס הוא מזון על מצוין לשריפת שומן. שמן קוקוס הוא שמן שיש לו הרכב חומצות מיוחד מאוד שמזרזים את קצת חילוף החומרים בגוף בצורה טבעית. כלומר, ההרכב השומן שבו מתפרק מהם ובדרך גם מזרז את פירוק השומן בגוף. ניתן לשלב שמן קוקוס במגוון מאכלים טעימים ובריאים. שמן קוקוס מתאים גם בישול, גם אפיה וגם לטיגון. מומלץ מאוד להשתמש בשמן קוקוס על בסיס יומי במהלך דיאטה.

עוד טיפים להעלאת חילוף חומרים

1. ביצוע פעילות גופנית – אנשים המבצעים פעילות גופנית קבוע, 3 פעמים בשבוע ומעלה, מפעילים יותר את הגוף ומסייעים לגוף לשרוף יותר שומן. כאשר הגוף פעיל גם קצב חילוף החומרים ישים לב לשינוי ויתחיל לעבוד מהר יותר.

2. לאכול פחות סוכר – מאכלים עתירי סוכר פוגעים בקצב חילוף החומרים ומאיטיים אותו, עקב השינויים המהירים שהוא צריך לעשות בכדי להתמודד עם פירוק הסוכר.

3. אכילת פחות מאכלים מעובדים – כל המוצרים השונים שאנו אוכלים שמעובדים באיזה מפעל לרוב לא טובים לקצב חילוף החומרים. במפעלים הללו משתמשים בכל מני כימיקלים משמרים שפוגעים בפעילות התקינה של הגוף.

אכילת יותר ירקות – יותר ירקות אומר תזונה טובה יותר. תזונה טובה יותר זה הדבר הכי חשוב שניתן לעשות בכדי להעלות את קצב חילוף החומרים, כי אנו מאפשרים לו לעבוד בקלות רבה יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ערן רגב

ערן רגב

מנהל תוכן

ביזאפ



 


מאמרים נוספים מאת ערן רגב
 
הפתרון הטבעי לשעיר מבריק – שמן המפ
רוצים שיער בריא ומלא ברק? אז יש לנו את הפתרון הטבעי הטוב ביותר, שמן המפ. שמן המפ מעניק לשיער את כל הטוב שבטבע.

פרי הנוני וכל הטוב שבו
פרי הנוני הוא פרי שמגיע מהאיי הוואי והוא מכיל ערכים תזונתיים נפלאים שמשפרים את הבריאות הכללית שלנו. יש כל כך הרבה דברים טובים בפרי נוני שגם לכם כדאי לנסות.

נוני – פרי איים נפלא
נוני הוא צמח שפרותיו נחשבים למזון על פופולארי בישראל. אכילת הפירות בצורתם המקורית או שתיית מיץ נוני הם דרכים נפלאות להוסיף בריאות לתזונה היומית

עשב חיטה - היתרונות
19/02/15 | תזונה
עשב חיטה הוא מזון על אשר מכיל מגוון מרכיבים בריאותיים מאוד. לאכילת עשב חיטה יש מגוון רחב של יתרונות והשפעות חיוביות על הגוף. מומלץ לנסות

5 סיבות למשקולות כבדות באימון קרוספיט
19/02/15 | אימונים
בשיטת האימון קרוספיט משתמשים במשקולות כבדות בגלל כמה סיבות מאוד טובות. בניה חזקה יותר ומהירה יותר של השרירים יכולה להתבצע רק דרך קרוספיט

דאודורנט להזעה טבעית ולא דאודורנט למניעת הזעה
הרבה לא מודעים לכך אבל הזעה היא פעולה טבעית ומאוד חשובה לקירור הגוף ביום יום. שימשו בדאודורנט למניעת הזעה פוגע בגוף. יש להשתמש בדאודורנט טבעי לטיפול בריח ההזעה ולא במניעת הזעה

אכלו שמן קוקוס להגברת קצב חילוף החומרים
27/01/15 | תזונה
דרך תזונה נכונה של מאכלים כמו שמן קוקוס אפשר להגביר את קצב חילוף החומרים של הגוף. כך הגוף שלנו יכול לשרוף שומן בצורה יעילה יותר וללא להגדיל את כמות השומן בגוף

האם גם אתה עושה טעויות במהלך קרוספיט ?
04/01/15 | אימונים
קרוספיט היא שיטת אימון מצוינת לשיפור יכולות הגוף, כל עוד עושים אותה בצורה נכונה וטובה. יש הרבה טעויות נפוצות של מתאמנים בקרוספיט. האם גם אתה עושה את הטעויות הנפוצות?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI