דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים אינסטלטור - גילוי נזילות
אינסטלטור - גילוי נזילות
אורי 07/09/10 |  צפיות: 2525

גילוי נזילות

הצרה עם גילוי נזילות, הוא שאיכשהו, עד שהנזילות מתגלות ומזמינים אינסטלטור, זה כבר מאוחר מדי ועולה בהתאם. וישנה בעיה נוספת – כאשר נזילות מתגלות בבית שלך, זה עוד איכשהו פשוט. אין לך את מי להאשים חוץ מאת עצמך, אך מה עושים כאשר גילוי נזילות מעלה כי מקור הנזילה הוא משכן, או כאשר מדובר בדירה שכורה? הזמנת אינסטלטור ותיקון צנרת או נזקי רטיבות אינם עניין זול, גם כאשר "יוצאים בזול". לכן, ברור שאיש אינו שש לפתוח את ארנקו ולשלם, ובייחוד אם מדובר בנזקי רטיבות שנגרמו לאחר.

כאשר גילוי נזילות מעלה כי ישנה נזילה אשר מקורה מן הצנרת הראשית של הבניין, או מצנרת של שכן ומדובר בדירה פרטית, הרי שביטוח הדירה אמור לכסות לפחות חלק מעלות התיקון. הדבר גם מקל על נכונותו של השכן לשלם עבור התיקון. בשביל זה הביטוח קיים. הנהוג במקרים אלה, הוא להזמין אינסטלטור ו/או שמאי אשר יעריך את הנזק ויעיד בכתב על מקור הנזילה. צעד זה חשוב למניעת מצב בו השכן יכחיש את חלקו בתקלה או יסרב לשלם.

לאחר קבלת הערכה משמאי מטעם חברת הביטוח או מאינסטלטור אשר עובד בהסדר עם החברה, אשר הערכתו תהיה מקובלת עליה, מציגים את ההערכה בפני השכן האחראי. לאחר שקיבל השכן את דבר התקלה, עליו ראשית לתקן בהקדם האפשרי את התקלה, על מנת לעצור את המשך הנזילה. מובן כי השכן ירצה להזמין אינסטלטור משלו, והדבר עדיף על פני תשלום לאינסטלטור מטעמכם ואח"כ מרדף אחר השכן שישלם על התיקון.

כתלות במידת הנזק, נקבע גם המשך הטיפול. נזקים מיידיים שאינם נוגעים לקיר או לצנרת, ניתן לתקן מייד, אך ככלל, יש להמתין להתייבשות הקיר, בטרם מבצעים עבודות כלשהן, משום שצביעה של קיר, למשל, לאחר נזילות עלול רק להחריף את הבעיה ואף להפריע לקיר להתייבש. בנוסף, צביעה על גבי קיר רטוב אינה מחזיקה מעמד. אותו הדין חל לגבי החלפת ריצוף והדבקת ריצוף חדש על קיר רטוב.

תהליך ייבוש הקיר לאחר תיקון הנזילה יכול לקחת מספר חודשים ואף שנה. אך לאחר שיתייבש הקיר, על בעל הבית אשר הצנרת שלו היא שהתפוצה וגרמה לנזילה, להזמין אינסטלטור ו/או כל אנשי מקצוע נוספים, הנדרשים לתיקון התקלה ולהשבת המצב לקדמותו.

כאשר מדובר בגילוי נזילות בדירות שכורות, המצב פשוט יותר, משום שכל בעל דירה המעוניין להגן על ההשקעה שלו, לא ייתן לנזילה להתקיים ללא מענה ולפגוע בנכס. עם זאת, על כל אחד להכיר את בעל הבית שלו. במידה ומדובר בבעל בית קשה, לא כדאי להתפתות להזמין אינסטלטור, בציפייה לקבל החזר על ההוצאה בהמשך. גם אם תקבלו בסופו של דבר את הכסף, הרי שסביר להניח שהדבר יתרום להערכת היחסים ביניכם. עדיף להזמין את בעל הבית לבחון את הנזק ולהזמין את האינסטלטור בעצמו, וכמובן גם לשלם על שירותיו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי


 


מאמרים נוספים מאת אורי
 
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי

רופאים, מטופלים ומה שביניהם
כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים

לקחת אחריות על בריאות המשפחה
בריאות המשפחה הייתה מאז ומתמיד בראש מעיני האדם, ודבר זה יישאר תמיד נכון. יחד עם זאת, ישנם מספר וחידושים המאפיינים את העידן המודרני, שמכריחים אותנו לקחת יותר אחריות על מעשינו.

ייחודו של טיפול משפחתי
מטבע הדברים, בכל משפחה קיימות תקופות טובות יותר ופחות, אותן אנו עוברים ביחד ובכוחות משותפים. ואולם, לעיתים הבעיות נעשות קשות ותכופות יותר, מעוררות דאגה גדולה, ופוגעות באופן מהותי בתפקוד ובאיכות החיים. במקרים אלו, כדאי לשקול פנייה אל טיפול משפחתי המבוצע על ידי פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שעברו הכשרות מיוחדות בתחום.

מצלמות לרכב
19/05/14 | רכב
במאמר זה נסביר הכל על מצלמות לרכב!

כיצד תמצאו חנויות פרחים בנתניה?
אם בעבר, כאשר חיפשתם חנות פרחים בנתניה הייתם מגיעים פיזית אל החנות, על מנת לבחור את הפרחים, לקחת אותם ולשלם עליהם, הרי שהיום המצב הוא שונה לחלוטין לכל הדעות...

בקרת כניסה, שעון נוכחות ועוד...
בקרת כניסה, היא עניין שיש להשקיע בו מחשבה מרובה, במיוחד כאשר מדובר על מקומות עבודה או בנייני מגורים. תוכלו לשים לב, שלא רק מקומות סגורים רבים.....

ISO 9001 וכל מה שצריך לדעת על ISO 13485
17/04/12 | תעשייה
מאמר המסביר על התקנים הדרושים

מידע אודות רישום פטנטים
המאמר הבא מביא הכל על עריכת פטנטים ורישום פטנטים

שכפול מפתחות ע"י מנעולן
26/02/12 | בית חכם
המאמר הבא מביא הכל על שכפול מפתחות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI